Czy nowi producenci Oled TV mogą sprzedawać taniej Oledy niż LG ? LG Display sprzedaje panele oled bez oprogramowania chińskiemu producentowi telewizo

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Czy nowi producenci Oled TV mogą sprzedawać taniej Oledy niż LG ? LG Display sprzedaje panele oled bez oprogramowania chińskiemu producentowi telewizorów - firmie Skyworth
image.php

Komórki LG Display otwarte na konkurencję.

LG Display będzie sprzedawać panele OLED bez oprogramowania chińskiemu producentowi telewizorów - firmie Skyworth.
W związku z rychłym otwarciem fabryki OLED w Guanzhou w Chinach źródła branżowe wskazują, że LG Display negocjuje z chińskimi producentami telewizyjnymi w sprawie sprzedaży czystych paneli OLED w formie otwartych komórek.
Choć obserwatorzy branży tego oczekiwali, termin ogłoszenia nadejdzie zaledwie kilka tygodni przed ukończeniem fabryki 29 sierpnia. Szef LG Display w chińskim oddziale telewizyjnym, Ahn Seung-mo, poinformował media, że ​​chiński producent telewizji Skyworth był jedną z zaangażowanych firm.

Producenci telewizorów mogą obniżyć koszty, kupując czyste panele z otwartymi komórkami”, powiedział Ahn.
Sprzedaż paneli czystych jest dość powszechna w przypadku paneli LCD i umożliwia obniżenie kosztów, ponieważ producenci telewizji mogą decydować o zakresie dalszych procedur montażowych, co pozwala im ograniczyć koszty. Na przykład panel LCD jest wysyłany do producenta telewizora "czysty" w postaci otwartych komórek, a dzięki temu rodzaj podświetlenia, układy scalone sterowniki itp. można montować zgodnie z wymaganiami firmy dotyczącymi wysyłki i sprzedaży.

Ponieważ panele OLED nie mają podświetlenia, możliwość obniżenia kosztów jest zmniejszona, ale wciąż istnieją obszary, które mogą przyczynić się do zwiększenia wydajności, takie jak obniżenie kosztów pracy na końcu produkcji paneli.

Komentatorzy twierdzą, że możliwości biznesowe związane z czystymi panelami, otwartymi komórkami OLED mogą prowadzić do większej sprzedaży w Chinach, ponieważ innowacyjne firmy telewizyjne mogą dodawać własne niestandardowe projekty do paneli i konkurować z LG Display.

W przypadku własnych modeli telewizorów LG Display będzie nadal korzystać z usług własnych dostawców, aby utrzymać udowodnioną przewagę technologiczną, ale za to lokalni producenci telewizyjni mają możliwość konkurowania, a jeśli ogólna sprzedaż OLED wzrośnie, niezależnie od producenta, nadal będzie to korzystne LG Display jako dostawcy paneli z otwartymi komórkami.

Park Gi-chan, profesor z Konkuk University, wyjaśnił: „Lepiej działająca firma może rozwinąć się, aby stymulować rynek, ale jednocześnie LG Display może zabłysnąć z powodu braku doświadczonych innych firm”.

Pomijając potencjał rynkowy Chin, Europa nadal jest największym rynkiem dla telewizorów OLED i według danych grupy monitorującej badania technologii, IHS Markit, ponad połowa globalnej sprzedaży OLED w pierwszym kwartale 2019 r. miała miejsce w Europie, która wzrosła o 45 procent w zeszłym roku - co odpowiada łącznej rocznej sprzedaży 1,14 mln zestawów OLED w Europie.
Rozmiary ekranu 55 cali są nadal dwa razy bardziej popularne niż większe wyświetlacze 65 cali w Europie, w porównaniu do Stanów Zjednoczonych, gdzie spośród 520 000 sprzedanych OLED, nieco więcej miało 65 cali.
Wraz ze wzrostem produkcji w fabryce OLED w Guanzhou, oczekuje się, że do 55-calowych pojedynczych paneli dołączą zarówno 77-calowe, jak i przewidywane 48-calowe wyświetlacze.
Zakład w Guanzhou jest ważnym elementem strategii OLED firmy LG w nadchodzących latach.

Źródło: en.th elec.kr
Źródło obrazu: The Korea Times
Źródło avforums
 
Do góry