Bravia X94k problem z piskiem w głośnikach

wojtemo

New member
Witajcie. Kupiłem dziś powyższy model, przesiadka ze starszego xe8005.
Niestety usłyszałem dziwny pisk z wbudowanych głośników, który uaktywnia się podczas wejścia do ekranu z aplikacjami i dalej go słychać przy odtwarzaniu filmów z YT, Netflixa itp, to samo przy PS5, pomimo podłączonego soundbara HTXF9000, dźwięk czy to z konsoli, czy netflixa bez zarzutów przez soundbar a jednocześnie z głośników wbudowanych w tv dobiega pisk o natężeniu świdrującym mózg, cichutki ale nieznośny, co ciekawe przy oglądaniu tv z dekodera problem częściowo znika, bo pisk ustaje, pozostaje jedynie szum, słyszalny z odległości 1-2 cm od glosnika TV.
Tv połączony mam kablem hdmi z soundbarem (eARC), Dekoder z soundbarem kablem hdmi i ps5 z tv HDMI 2.1.
Wiem, że chaotycznie opisane ale jest 2 w nocy i sporo nerwów po zakupie. Będę wdzięczny za pomoc.
 

wojtemo

New member
Za późno. Tv spakowany do zwrotu, ale nic nie pomagało, walczyłem cały dzień, przepinanie na listwę, odpinanie wszystkiego po kolei, resety miękkie, twarde, ustawienia dźwięku na 100 sposobów. Cały czas ta sama sytuacja, głos z bara perfekt z każdego źródła, a głośniczki w tv sobie szumią (nawet do godziny po wyłączeniu tv) i piszczą jak cewki albo jakieś inne dziadostwo, tak że mózgiem rusza, jak ktoś ma słabszy słuch to nie usłyszy, mnie to drażni, żonę też także spakowaliśmy. Dzwoniłem na serwis rozpytać, pani powiedziała, że ma dużo takich zgłoszeń z tego konkretnego modelu (co jest dla mnie zaskoczeniem, bo przekopałem pół internetu na temat tego tv i nigdzie nie znalazłem nawet słowa i głośnikach czy dźwięku) I będzie konieczna wymiana "jakiejś części", ale jakiej mie umiała powiedzieć. Szkoda bo tv fajny i specjalnie go zamawiałem do sklepu, pewnie wezme taki sam jak uda mi się oddać ten.
Pod ps5 igła, netflix itp efekt jest, ale cóż... może pech, bo nie wierzę że model X90k ma fabrycznie taką wadę, chyba że ktoś słyszał to proszę o info.

Jeśli ktoś miał podobny przypadek i jakoś się udało rozwiązać, to dajcie znać.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jeśli Pani na infolinii potwierdziła takie same problemy - to ja wybrałbym inny model.
Po co znów się wozić ...?
 

gomez1982

New member
Witam, mam ten sam problem z tym samym modelem telewizora oraz zestawem soundbara Ht a3000 plus sub SW-3. Pisk był po podłączeniu soundbara kablem Jack pod tv żeby używać tv jako dodatkowy głośnik. Po długim dzwonieniu do serwisu wymieniono płytę główną w TV. Ale problem dalej jest po ciągle coś szumi w trakcie oglądania telewizora. Skończy się pewnie na tym że będę się starał uzyskać zwrot kasy za tv ze względu że nie działa on tak jak powinien.
 

wojtemo

New member
Moja sprawa zakończyła się w taki sposób, że po prostu zwróciłem TV do sklepu bez podawania powodu, miałem taką możliwość, więc skorzystałem. Postąpiłem po januszowemu trochę, bo nie przyznałem się do wady, dlaczego? Dlatego, żeby uniknąć sytuacji podanej przez gomez1982, stawiam dom, że serwis stwierdziłby iż żadnego pisku nie słyszy i tak byśmy sobie wysyłali TV od iwana do pogana, a tak to sklep oddał pieniądze, a ja wziąłem nowy X90 jeszcze tego samego dnia, tym razem bez żadnych awarii i co mnie zaskoczyło z lepszym obrazem, ale czym to było spowodowane nie wiem. Nikt przy zakupie TV w sklepie i prezentacji przy pracowniku sklepu nie wychwyciłby takiej wady.
Jeśli masz taką szanse to oddaj bez powodu i tyle, ale podejrzewam, że po ingerencji serwisu taka możliwość przepadła.
 

gomez1982

New member
Jeśli serwis nie jest w stanie naprawić usterki to musi wymienić na inny model wolny od wad. Dobrze że napisałeś że niższy model nie ma tej wady. Ogólnie to już mój drugi soniacz poprzedni 5 lat służył bardzo dobrze.
U mnie serwis stwierdził że słyszy te dźwięki, wymienili płytę ale dźwięki znikły i pojawił się szum. Jutro zaczynam walkę na rękojmię bo też mi mówiono że takich zgłoszeń mają bardzo dużo.
 

wojtemo

New member
U mnie w x90 szum z głośników jest, ale słyszalny w absolutnej ciszy z odległości 0,5cm od ucha, tak więc bez wpływu na użytkowanie.
Już olałem to prawdę mówiąc.
 

wojtemo

New member
Ostatnim razem jak oddawałem na serwis Xe8005 to przysłali kuriera po tv, naprawili i przywieźli, w moim przypadku Kraków i kurier też nie był typowym kurierem Np. Dpd tylko z serwisu transport. Wszystko trwało niecałe 2 tygodnie, łącznie ze zgłoszeniem, naprawą i transportem.
 

gomez1982

New member
Ja z Trójmiasta i wymieniali płytę główną na miejscu w domu. Tak więc obyło się bez wysyłki. No to teraz się trochę załamałem bo jak x90 też takie ma szumu to znaczy że jest coś na rzeczy z tymi telewizorami. Zatem będzie staranie się o zwrot gotówki za telewizor bo nie jest to dla mnie dopuszczalne żeby takie coś miało miejsce. Mam w domu ciągle 55xe8505 i tam nic takiego miejsca nie ma a swoje lata już ma.
 
Do góry