bardzo dobra kamera HD, jaka?

k0gi

New member
We wrzesniu rodzi mi sie pierwsze dziecko :D

powoli sie przygotowywuje, postanowilem kupic kamerę HD ;) co polecicie? chce zeby to byla bardzo dobra kamera ;) cena, do 8 tys max oczywiscie jesli wystaczy kamera za 4tysiace to napiszcie ;)

bardzo prosze o pomoc bo jestem TOTALNie Zielony

oprocz nagrywania dzieciaka, napewno bede czesto korzystal z niej zima, do nagrywania siebie i znajomych na desce, czesto pewnie przydawac sie bedzie dobry zoom, nieraz bede chcial nagrywac siebie czy kogos daleko na stoku.

JVC? Sony ? co tam teraz rządzi?
 

emigrant

Member
Myślę, że nie masz co się porywać na kamery za 8000pln bo przy braku Twojej wiedzy jak sam wspominasz to nie ma sensu. Wydaję mi się, że do 4000pln zdecydowanie Tobie wystarczy do amatorskich nagrań. Poza tym cena 8000 pln to chyba nadal mało na dobrą kamerę w klasie prof. Poza tym porywając się na taką kamerę trzeba już posiadać jakąś wiedzę jak to obsługiwać itd.

Według camcorderinfo.com aktualnie godnymi kamerami do zakupu są trzy modele: Canon HF10(ma wbudowane 16GB plus slot na karty SDHC) albo Canon HF100(z lekka okrojona wersja HF10 bo nie ma wbudowanego 16GB flasha tylko ma slot na karty SDHC) i trzecią kamerą jest SONY HDR-SR12 (ma 120GB dysk). Minus taki tych kamer, że są to kamery AVCHD, gdzie trzeba dość mocnego komputera, żeby móc obrabiać ten AVCHD materiał.

Nie sugeruj się tym, że kamerka ma tylko 16GB, AVCHD ma bardzo mocną kompresję, więc sporo się zmieści materiału HD na takiej 16GB karcie. Poza tym te karty już są w miarę tanie więc można mieć ich kilka.
Kamery są małe i poręczne, więc zawsze i wszędzie można zabrać i polecam jednak na karty bo dyski jednak mają dużo wad nawet ze względu, że występują w dyskach mechanizmy ruchome(silnik) itd. Karty raczej są mniej narażone na uszkodzenia mechaniczne niż dysk twardy a widzę, że z kamerą masz zamiar szaleć*na stokach, na desce więc zdecydowanie dysk twardy odpada IMHO.