JVC HD-ILA TV problem.

mb4

New member
Witam wszystkich. Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem telewizora tylnoprojekcyjnego JVC model hd58ds8ddj. Niestety od jakiegoś czasu w prawym górnym rogu tv stracił ostrość i obraz jest tam lekko rozmazany. Poza tym na białym tle widać czasami jak obraz lekko miga, jest też problem z geometrią w rozdzielczości 1920x1080p obraz z PC zostaje ucięty przy końcach. Czy może to być wina lampy, czy może raczej kalibracji optyki. Próbowałem znaleźć odpowiedzi na necie ale nic z tego. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
 

mb4

New member
Właściwie problem współpracy z PC mogę rozwiązać przez delikatną kalibracje z poziomu kompa. W ustawieniach karty graficznej kalibruje ekran przez co zmienia się delikatne rozdzialka na 1834x1036p. Nie przeszkadza mi to specjalnie , ale jestem ciekawy czy ten problem dotyczy tylko mojego egzemplarza , czy może tak mają wszystkie modele. Jeśli chodzi o oversize to nie mam tej funkcji w TV (nie ma w menu). Czasu pracy lampy także nie potrafię znaleźć, jest funkcja "zerowanie czasu pracy lampy" w menu, ale samego czasu nie znalazłem. Szukałem tego od razu po zakupie ale nie znalazłem , uznałem więc że ta informacja dostępna jest tylko z poziomu menu serwisowego.
 

mb4

New member
Właśnie do nich dzwoniłem, nigdy nie mieli takiego modelu w serwisie:). Rozmazany obraz w prawym rogu to może być tylko zabrudzenie na lampie i koszt czyszczenia ok 300zł. Jeśli zabrudziła się optyka(pryzmat) to nieopłacalne, koszt ok 10tyś. Gdyby padała lampa to obraz by siadał po całości(podobno). Zdziwili się że czasu pracy lampy nie ma w menu. Dokładniejsze informacje bym dostał jak bym przywiózł tv do nich. Tylko tv ma 58 cali i jest ciężkie jak ......jest ciężki , i nie mam ochoty wieźć go tylko po to żeby ktoś przeczyścił mi kurz z lampy. Jutro wyjmę lampę i sam rzucę na nią okiem. Kwestii geometrii obrazu nie poruszałem. Może ktoś z was ma pomysł jak dostać się do menu serwisowego, czas pracy lampy nie daje mi spokoju.
 
Do góry