Samsung UE46C6800 a TNK

QmQ

New member
Na wstępie witam wszystkich - pierwszy post :)
Muszę zaznaczyć, że całe życie miałem kablówkę i tematy satelitarne są mi dosyć obce...


Mam do Was pytanie. Kupiłem TV Samsung UE46C6820. Te 20 z końca to tylko kolor ramy, stąd w temacie podałem bardziej popularny model. Ten TV posiada dekoder DVB-S2 i wbudowany port CI+. Czy ktoś wie czy będzie z nim współpracować moduł TNK nCAM HD? Na Allegro jest tego trochę, ale nie chcę kupić w ciemno, a Samsung Polska nie chce mi pomóc, bo TV nie jest oficjalnie dostępny w Polsce ergo dla nich nie istnieje... :/


Druga sprawa: podobno czasem dostawcy TV na kartę zmieniają 'system' czy coś takiego (nie znam się na tym - padł termin 'conex'). Jak to wygląda w przypadku TNK? Bo jak nawet zadziała, a po roku przestanie to wolę od razu wziąć zewnętrzny dekoder...


Pozdrawiam,
QmQ
 

tdx

New member
Bez reklam
Miałem już na sklepie moduły CI oryginalne TNK (conax - jest to system kodowania i on się nie zmienia). Akurat w 46C6800 nigdy nie miałem ale 50C6900 też ma wbudowany dekoder satelitarny i tam śmigało.
 

QmQ

New member
Dzięki za informację.

W Twojej odpowiedzi zaintrygował mnie wyraz "oryginalne". Są jakieś nie oryginalne?

Na Allegro wszystkie "nCAM HD" wyglądają tak samo...

Rozumiem, że kupuję takie coś, podłączam antenę i już? Po jakimś czasie doładowuję 'kartę' i działa dalej? Nie znam nikogo kto by to miał - nie wiem jak działa 'w praktyce'.
W porównaniu do n/C+/Polsatu wychodzi bardzo atrakcyjnie cenowo, a oferta zaspokaja moje wymagania kanałowe. Jest jakiś haczyk, o którym powinienem wiedzieć? ;)


Pozdrawiam
 

tdx

New member
Bez reklam
oryginalne znaczy tylko tyle że moduły miały takie same pudełko jak te zestawy TNK HD - czyli były fimowane logiem N. I tyle - myśle że wszystkie inne powinny też działać. Haczyków raczej nie ma :)
 

QmQ

New member
Mhm, no to fajnie.