THOMSON 65UA6606 - opinia

Thomson...

New member
Witam, wątpliwości moje budzą kąty boczne i czerń zanikająca na bocznych krawędziach, oczywiście przy zaciemnionym pomieszczeniu.
Jednak w niektórych momentach wyświetlania czerń jest dla mnie zadowalająca
dzieje się tak np. przy wyświetlaniu komunikatu AKTUALNIE BRAK INFORMACJI O PROGRAMACH, albo po naciśnięciu przycisku SOURCE. Próbowałem wszystkich ustawień i nawet po zejściu z podświetlania na 20 i tak nie uzyskałem takiej czerni.
Mam nadzieję ze brak DTS i TXT rozwiążą przy następnych aktualizacjach.
 

pabloromero

New member
U mnie sytuacja jest taka, że TV póki co stoi na ziemi więc patrzę na niego poniekąd z góry. Oglądając mecz piłki nożnej w trakcie przesuwania się ekranu widzę na murawie w stałych miejscach jaśniejsze pasy. Jakby podświetlenie było nierówne. W trakcie filmów to nie występuje chyba, że mamy do czynienia ze sceną gdzie kamera przemieszcza się poziomo po jakimś krajobrazie. Wtedy to widać. Jak telewizor zawiśnie i będę na niego patrzył jak człowiek, to zobaczę czy dalej jest to widoczne.

Co do samej jakości obrazu - filmy w 4K wyglądają wyśmienicie. Może to zasługa przekątnej, ale na prawdę robi wrażenie. jednak samo oglądanie filmu daje przyjemność tylko przy trybie "film" bo wszystko inne wygląda jak teatr. Jakby włączonych było kilka "ulepszaczy" i efektu tego nie mogę się pozbyć. Dotychczas używałem starego LCD w którym nie było mowy o fajerwerkach więc może jest to kwestia przyzwyczajenia, ale taki teatralny obraz póki co tylko mnie denerwuje..

Może jako posiadacze tych telewizorów podzielicie się jakie ustawienia TV macie? Korzystacie z gotowych profili czy "użytkownika"? Jeśli ustawienia macie ręczne, to podzielcie się parametrami i funkcjami jakie macie włączone czy wyłączone?
 

damianigi

New member
witam
rowniez jestem zainteresowany tym tv, jak wyglada obraz przy ogladaniu pilki noznej lub tenisa. czy matryca mocno smuzy. jak dziala skalowanie obrazu hd z nki i bluray?
 

tatos

New member
Koledzy napiszcie jaką wersję firmware macie po aktualizacji? Moja wersja to LF1V408.
Czy youtube z TV odtwarza wam w UHD?
 

pabloromero

New member
Przepraszam za moją nieobecność, ale dużo pracy mam ostatnio i nie naoglądałem się za dużo.
Generalnie jestem zadowolony. Granie i Oglądanie filmów po manipulacji ustawień sprawia wielka przyjemność. Wcześniej TV stał na podłodze i kont z jakiego patrzyłem (z góry) powodował nieciekawe wrażenie. Zmieniło się to gdy TV zawisł na ścianie.
Słabe jest niestety smart tv i tego nie przeskoczymy. Nie udało mi się do tej pory podłączyć bezprzewodowo ekranu z laptopa z windowsem (Miracast) ale z telefonu już nie było problemu (android). Filmy z YT nie otwierają się w 4k (nie ma też możliwości wymuszenia rozdzielczości. Filmy 4K z pendrive odpala bez problemu i wyglądają świetnie.

Jeśli macie jakieś pytania - pozostaje do dyspozycji. Mogę też nagrać jakiś filmik z konkretnymi ustawieniami jeśli chcecie.
 
Thomson 65ua6606

mam ten TV od 2 tygodni.
Jestem pozytywnie zaskoczony odwzorowaniem obrazu w porównaniu do plazmy. Miałem poprzednio 3 plazmy i jeden epizod z LCD. Szukałem czegoś co zastąpiłoby plazmę. Prawdopodobnie się udało. Obraz jest spokojny, nie świeci zbyt agresywnie a przy tym jest wyraźny, kolory zachowują przejścia tonalne, odważę się napisać że kontrast odrobinę leszy niż w plaźmie. Na kanałach sportowych nie ma smużenia, lub innych problemów z szybko zmieniającymi się scenami. Jeżeli chodzi o wielkość i jakość obrazu to jestem zadowolony.

Gry na PS3.
Tu zauważyłem problem z szybkimi scenami w PES. Co ciekawe tylko sceny wybijania piłki przez bramkarza - jest smużenie ale nie obiektowe tylko klatkowe. Czyli nie smuży szybko poruszający się obiekt ale na całej powierzchni matrycy pojawia się jakby niewyraźna klatka za klatką co powoduje chwilowe rozmazanie obrazu.

Odtwarzacz multimedialny.
Przepuszcza DTS po SPDIF do ampli. Przy przewijaniu w tył lub w przód filmu ze ścieżką DTS, każdorazowo pojawia się irytująca "wskazówka" że TV nie obsługuje tego formatu, nie wiem jak to wyłączyć. Problemy z napisami, musi mieć kodowanie UTF-8, napisy są wyświetlane w kolorze żółtym nie wiem jak to zmienić na białe, widzi metadane napisów w formacie txt ale go nie odtwarza, widzi metadane w formacie pgs ale go nie odtwarza, widzi metadane napisów srt jedne odtwarza a inne nie (jeszcze nie doszedłem dlaczego), przy rozdzielczości np. 1920*824 (2,35:1) powinny być czarne pasy góra i dół ale tak nie jest, rozciąga na całą powierzchnię matrycy, w ustawieniach format obrazu nie ma opcji żeby to zmienić, plik 1920*1080 (16:9) nie powinien mieć czarnych pasów góra i dół a je ma (jeden przypadek na ok 50 filmów) - nie wiem dlaczego.
 
Thomson 65ua6606

Odtwarzacz multimedialny cd.

„Wskazówka” o nie obsługiwaniu formatu DTS pojawia się każdorazowo przy przewijaniu z użyciem strzałek joysticka na pilocie, przy użyciu dedykowanego przycisku „dwa trójkąty” nie pojawia się.

Pliki odtwarzane poprawnie: ts, mp4, mkv, avi, jpg.

Napisy z polskimi znakami odtwarzane poprawnie: srt, kodowanie UTF-8.

Widzi metadane napisów: ass, ssa, sup, pgs ale ich nie odtwarza.

Nie widzi plików z rozszerzeniem txt, pomimo że zawierają napisy „czasowe”, takie jak w plikach srt.

Nazwa pliku z napisami NIE musi być identyczna z nazwą pliku / kontenera z materiałem wideo, wystarczy że plik z napisami leży w tym samym katalogu co wideo.

Nie widzi plików tekstowych z nazwą powyżej 50 znaków.

Nie widzi plików tekstowych w podkatalogach, materiał wideo z plikiem napisów leżącym obok MUSI być w katalogu pierwszego poziomu, katalogu głównego dysku / pena.

Odtwarza materiał wideo z pierwszego podkatalogu z lekkim zacinaniem.

Żółty kolor czcionki napisów prawdopodobnie taki jest ustawiony domyślny, wniosek opieram na tym, że w prawym górnym rogu matrycy, po zmianie źródła sygnału pojawia się napis np. HDMI 2 w kolorze żółtym, poniżej nazwa źródła (nadana przez użytkownika) w kolorze białym a pod spodem 1920 x 1080i 50Hz w kolorze białym.
 
Ostatnia edycja:

pabloromero

New member
mam ten TV od 2 tygodni.

Gry na PS3.
Tu zauważyłem problem z szybkimi scenami w PES. Co ciekawe tylko sceny wybijania piłki przez bramkarza - jest smużenie ale nie obiektowe tylko klatkowe. Czyli nie smuży szybko poruszający się obiekt ale na całej powierzchni matrycy pojawia się jakby niewyraźna klatka za klatką co powoduje chwilowe rozmazanie obrazu.

No więc ten właśnie efekt doprowadza mnie do szału... Jest widoczny w trakcie oglądania TV z dekodera NC+, na PS4 i Xbob one. Nie ma też specjalnej reguły kiedy to się dzieje. na przykład zauważyłem rozmyty ruch oglądając wiadomości, nagrałem program na dekoderze, odtworzyłem go z dysku i smużenie występuje w innym miejscu niż zauważyłem za pierwszym razem.
Chyba przeklikałem już wszystkie ustawienia w zakładce "obraz" i nic nie pomogło...
 

Sebastian787

New member
Thomson 65UA6606

Niestety posiadam taki telewizor, zakupiłem jako nowy. Juz na początku dostał ciemniejszego pola po lewej stronie które znów zanikło i było wszystko w porządku . Aż do momentu gdy obraz całkowicie zanikł i to po roku użytkowania telewizora . Jednak najgorszy jest serwis, juz dobrze 1,5 miesiąca naprawiają telewizor ,raz działał 2 dni raz 3 godziny. Jeżeli się do nich dzwoni nikt nic nie wie i nie ma pojęcia co dalej .Nigdy więcej firma Thomson obiecują oddzwonić - nigdy . Serwis thomson , jaki Serwis ???Brak serwisu, są tylko ludzie którzy nie wiedzą co z tym zrobić .To wszystko pozdrawiam i życzę na prawdę dużo szczęścia z produktami tego producenta
 
Niestety posiadam taki telewizor, zakupiłem jako nowy. Juz na początku dostał ciemniejszego pola po lewej stronie które znów zanikło i było wszystko w porządku . Aż do momentu gdy obraz całkowicie zanikł i to po roku użytkowania telewizora . Jednak najgorszy jest serwis, juz dobrze 1,5 miesiąca naprawiają telewizor ,raz działał 2 dni raz 3 godziny. Jeżeli się do nich dzwoni nikt nic nie wie i nie ma pojęcia co dalej .Nigdy więcej firma Thomson obiecują oddzwonić - nigdy . Serwis thomson , jaki Serwis ???Brak serwisu, są tylko ludzie którzy nie wiedzą co z tym zrobić .To wszystko pozdrawiam i życzę na prawdę dużo szczęścia z produktami tego producenta

Niestety ...
Mój THOMSON 65UA6606 dostał efektu śnieżenia w maju 2018 r. W dniu 04.06.2108 r. został zabrany do serwisu MIK w Radomiu.
Czas załatwienia reklamacji to 31 dni, od 4 czerwca 2018 r. do 3 lipca 2018 r. Jak udało mi się ustalić mój telewizor stał w serwisie nie naprawiony. Dział reklamacji Thomson-TCL nie miał, o opisanej sytuacji, wiedzy w niezbędnym zakresie - nie monitorowali tego. Dopiero moja telefoniczna interwencja, w serwisie MIK w Radomiu, w dniu 29 czerwca 2018 r. spowodowała, że otrzymałem werbalne zapewnienie, iż telewizor zostanie naprawiony i zwrócony. Zwrócono mi telewizor bez usunięcia reklamowanej wady tj. efektu śnieżenia. W dokumencie "karta naprawy" - który otrzymałem z serwisu MIK w Radomiu, jest napisane w opisie usterki: efekt śnieżenia, natomiast w opisie naprawy jest napisane: poprawa montażu panela.
9 sierpnia 2018 r. złożyłem reklamację na zasadzie niezgodności towaru z umową
(rękojmia – zwrot zapłaconej ceny) do sprzedawcy tj. Selgros24, ponieważ śnieżenie
występowało nadal. Poinformowałem Selgros24 o usterce i jej historii jw
24 sierpnia 2018 r. Selgros24 przysłał kuriera po telewizor.
27 sierpnia 2018 r. telewizor był w Mirkowie k/Wrocławia – Selgros24
30 sierpnia 2018 r. Selgros24 zgłosił reklamację do Thomson-TCL.
31 sierpnia 2018 r. dostaję maila z Selgros24, z informacją „Serwis producenta przyjął
Państwa reklamację
. Urządzenie oczekuje na naszym magazynie na przybycie serwisu
producenta”.
5 września 2018 r. serwisant zabiera telewizor do serwisu MIK w Radomiu
6 września 2018 r. dostaję maila z Selgros 24 że, „Państwa towar został wysłany do serwisu
producenta w celu weryfikacji usterki”

19 września 2018 r. serwis MIK w Radomiu wysyła telewizor do Mirkowa – Selgros 24.
Dzisiaj otrzymałem maila od Selgros24 że, wysyłają mi naprawiony telewizor. Skontaktowałem się z działem reklamacji Thomson-TCL. Dowiedziałem się że, serwis MIK w Radomiu wykonał ekspertyzę z której wynika, że telewizor jest sprawny. Nie padało żadne słowo ze strony konsultanta że, był naprawiany. Konsultant (Thomson-TCL) zaproponował że, prawdopodobnie w poniedziałek otrzymam mailem wspomnianą ekspertyzę. Dzisiaj napisałem maila do Selgros24, czy do telewizora załączyli dokumenty z naprawy. Telewizor ma dostarczyć kurier w poniedziałek 24.09.2018 r. Reklamacja zajmie 47 dni (jeśli telewizor dojedzie w poniedziałek).

Telewizor kupiłem jako osoba fizyczna (nie na firmę) w dniu 26.09.2016 r. (data z paragonu).

Oczywiście do całości układanki brakuje wspomnianej „ekspertyzy” od MIK w Radomiu i dokumentów z „naprawy” od Selgros24. Jeżeli jednak, na podstawie powyższego ktoś może coś pomóc, zasugerować, podpowiedzieć …
 

abdul0412

New member
Bez reklam
Czyli juz wiemy na co stac TCL-a... Tanie tv ale wiadoko gdzie oszczędzają..
Mam nadzieje ze uda ci się pozytywnie rozwiazac temat.

Pzdr
 

Intenso

Banned
A ja się pytam, gdzie ludzie maja rozum kupując sprzęt takich firm.
Naprawdę jesteście tacy skompi aby dołożyć do normalności?
 
Do góry