TCL 43C725 - piszczenie przy niskiej głośności

mrozilla

New member
Witam, posiadam model TV z tematu i zauważyłem od samego początku problem, otóż przy głośności ustawionej na poziom 9 i poniżej z TV wydobywa się pisk, wystarczy zrobić na minimum 10 lub wyżej i przestaje piszczeć. Chwilę zajęło aby udało się ustalić jak wywołać pisk ale ten schemat się powtarza. Dodatkowo udało się sprawdzić, że ustawienie wstępne dźwięku na jakikolwiek tryb poza dynamicznym rozwiązuje problem. Można ustawiać jakąkolwiek głośność i jest w porządku. Jedynie na trybie opisanym jako Dynamiczny problem występuje. Ustawienia fabryczne były przywracane. Na początku sądziłem, że jeżeli TV dłużej gra problem występuje ale nie, wystarczy go włączyć, ustawić głośność na 9 i zaczyna piszczeć (oczywiście dźwięk normalnie jest ale równocześnie wydobywa się piszczenie). Nie wiem co może być przyczyną. Zostało wgrane nawet nowsze FW w wersji V267 i nic to nie zmieniło, fabrycznie TV był z wersją V256. TV ma kilka dni.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ale naprawdę korzystasz z trybu dynamicznego ?
Masz kalibrację ?
W sprawie softu napisz do Marka - on to ogarnia.
 

pm199

New member
U mnie też ten tryb jest jakiś dziwny, ale bez pisków. I tak korzystam z soundbara przy 43C725. Polecam ustawić tymczasowo film lub muzyka. Na EC780 też dawniej były problemy z dźwiękiem. Teraz gra ładnie na dynamicznym.
 

pm199

New member
Jednak sprawdziłem i też poniżej głośności 10 na dynamicznym są piski. Nie zwróciłem wcześniej uwagi, bo i tak nie korzystam z wbudowanych głośników.
 

mrozilla

New member
@kiki, tryb dynamiczny po pierwszej konfiguracji jest standardowym trybem i tak na początku zostało
Nie mam kalibracji, a w sumie co dokładnie masz na myśli pisząc kalibracja, chodzi o kolory?
Dodatkowo po update softu co dokładnie kasuje Reset ALL oraz Reset Shop? Czy ewentualną kalibrację również usuwa?

@pm199, dzięki za potwierdzenie, przynajmniej wiem, że nie muszę martwić się serwisem, a miejmy nadzieję, że któraś aktualizacja naprawi problem, teraz pozostaje zmiana trybu. Rozumiem, że na źródle zewnętrznym w trybie dynamicznym nie ma tego problemu?
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Sprawdziłem też, przy ustawieniu poniżej 9 - piszczy.
Na szczęście mam głośniej i nie dokucza.
Zgłoszę problem do serwisu.
 

mrozilla

New member
Szczegół ale jeżeli jest możliwość, że zostanie to w przyszłości naprawione na pewno warto zgłosić. Jak wspomniałem najnowszy dostępny soft nie rozwiązuje problemu, może następny... W serwisie po rozmowie telefonicznej na początku zanim zostało to na forum potwierdzone stwierdzono, że nie jest to prawidłowe działanie telewizora, nie znają takiego problemu i mogą przyjąć zgłoszenie gwarancyjne oraz wysłać serwisanta.

Czy byłbyś w stanie opisać co dokładnie robią opcje Reset ALL oraz Reset Shop?
 
Do góry