Tcl u497026 - padł nagle

Kafar199

New member
Dzisiaj "zdechł" mi owy telewizor. Normalnie podczas pracy zgasł ot tak. Dioda LED się zapaliła i pali się normalnie jak w trybie standby ale telewizor po prostu się nie włącza. Ani z jednego pilota, ani z drugiego, ani z pilota na telefonie ani z przycisku na obudowie


Wyłączyłem go na godzinę, podłączyłem - nic. Podłączyłem do innego gniazdka - nic. Trzymałem power na obudowie przy wyłączonym z prądu co rzekomo ma rozładować TV z resztek prądu - nic


Dioda cały czas świeci normalnie jak w standby ale nic się z nim nie dzieje, nie da się go uruchomić



TV oczywiście 2 lata gwarancji i zgadnijcie kiedy kupiony - dwa lata temu. W maju


Na szczęście bodajże 24 maja więc jak tylko otworzą galerię od poniedziałku to jadę go oddać do media expert na gwarancję. Chyba że sami go odbiorą. Nie wiem. Duże toto jest



Jest jeszcze coś co mogę zrobić/sprawdzić przed oddaniem go ?


Dodam że kilka dni temu padł mu android. Wyłączył się normalnie po czym kilka godzin później jak chciałem go uruchomić to nie był w stanie załadować systemu i wchodził tylko do ekranu z opcją restartu albo resetu fabrycznego. Zrobiłem reset i odpalił się normalnie. Pochodził kilka dni i dzisiaj padł z przyczyn niewiadomych
 

firefl

Active member
Bez reklam
I specjalnie napisałeś pierwszy post na forum?

Z próbami postąpiłeś rozsądnie, teoretycznie możesz jeszcze spróbować przytrzymać przycisk włączający na telewizorze (nie na pilocie) przed włożeniem wtyczki do gniazka i odczekać chwilę trzymając przycisk wciśnięty. W ten sposób włącza się tryb aktualizacji firmware z USB. Aktualizacja nie ruszy bo celem jest tylko zobaczyć czy tv się obudzi. Jak nie to już nie mam pomysłów.
 

Kafar199

New member
I specjalnie napisałeś pierwszy post na forum?


No ba. Jedyne miejsce gdzie mogłem o coś takiego zapytać


Z próbami postąpiłeś rozsądnie, teoretycznie możesz jeszcze spróbować przytrzymać przycisk włączający na telewizorze (nie na pilocie) przed włożeniem wtyczki do gniazka i odczekać chwilę trzymając przycisk wciśnięty. W ten sposób włącza się tryb aktualizacji firmware z USB. Aktualizacja nie ruszy bo celem jest tylko zobaczyć czy tv się obudzi. Jak nie to już nie mam pomysłów.


Duszę guzior na telewizorze > wpinam wtyczkę do prądu cały czas trzymając guzior > po wetknięciu trzymam guzior aż coś się stanie czy mam go puścić po jakimś czasie po wetknięciu wtyczki ?


EDIT: Ok znalazłem info o aktualizacji. W sensie trzeba trzymać guzior aż się nie odpali w trybie aktualizacji


No niestety mi się nie odpala (zassę jeszcze na próbę ten sam firmware który miałem na TV, zgram na pendraka, podepnę i wtedy spróbuję go odpalić takim samym sposobem)


EDIT2: Ok. Nic, null, zero, nada. Nie wstaje nawet z podpiętym pendrakiem z plikiem aktualizacyjnym. Coś musiało walnąć, pytanie co


Szkoda bo kurde służył dobrze no ale bez kitu że wysiadł akurat jak już lada co się gwarancja kończy


Oddam go w poniedziałek. Mam jednak obawy co do serwisu bo poczytałem (m.in na tym forum) że TCL delikatnie mówiąc tnie w wiadomo co z klientami i serwisowanie do najprzyjemniejszych nie należy. No bo poza tym co mi zostaje w razie czego ? Rękojmia bezpośrednio do mediaexpert i liczenie że zwrócą kasę która poszłaby na nowy TV
 
Ostatnia edycja:

Kafar199

New member
Kontakt do kogo ? Raczej nie będę się bawił w jakieś prywatne serwisy jeżeli o to chodzi bo trochę dni tej gwarancji jeszcze mam (do 24 maja) to wolę oddać do mediaexpert i niech odsyłają do producenta


Tak to mogę dzwonić po serwisach ale jak jedyne co wyjdzie to będzie okres gwarancji to już nic nie zrobię :/ I 2300 pójdzie wiadomo gdzie
 

firefl

Active member
Bez reklam
No właśnie... Tak to jest jak ktoś się zarejestruje i nawet nie poczyta trochę forum.
Specyfiką tego jest dodatkowe wsparcie telefoniczne Marka udostępnianie przez Kiki na wiadomość PW. To nie jest serwis... Tylko propozycja podpowiedzi. O to chyba pytałeś? Marek niemal nie używa forum.

I jeszcze to Twoje agresywne podsumowanie propozycji pomocy, ech...
Dostałeś propozycję pomocy, nie chcesz to nie.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Po co zakładać taki post w z którego wynika iż osoba sama opisuje to co ma zrobić a rady ma gdzieś ?
Zanieś do sklepu jak masz taki plan i radż sobie sam jak taki bystry jesteś !!! Nikt cię na siłę nie zmusza abyś robił to albo tamto

Dla mnie zepsuł się sprzęt i po co mam komuś głowę zawracać jak i tak zrobię po swojemu .
Robię / zgłaszam tam gdzie najszybciej zostanie to odebrane i po kłopocie , zgłoszenie poszło i czekam a tutaj , to nie pasuje ? to tamto nie pasuję ?
 
Ostatnia edycja:

Kafar199

New member
Aha, no to fajne forum, zachowanie rodem ze słynnej elektrody. Ktoś o coś zapyta a userzy odrazu wyskakują z agresją xd. Zapytałem się konkretnie o jaki kontakt chodzi ale zamiast odpowiedzieć normalnie to wylecieliście z tekstami "nie wiesz nie znasz się po co się pytasz zamiast ślepo robić co ci mówimy"


Gdzie widzisz agresywne podsumowanie propozycji pomocy ? Bo się zapytałem konkretnie o jaki kontakt chodzi ? To jest według ciebie agresywne ?


Gdybyś napisał tylko...


Specyfiką tego jest dodatkowe wsparcie telefoniczne Marka udostępnianie przez Kiki na wiadomość PW. To nie jest serwis... Tylko propozycja podpowiedzi. O to chyba pytałeś? Marek niemal nie używa forum.
...bez tej całej reszty to byłaby to normalna odpowiedź jakiej oczekiwałem. Więc po co reszta ? Żeby mnie pobesztać czy co ?


Zastanówcie się trochę nad tym


Po co zakładać taki post w z którego wynika iż osoba sama opisuje to co ma zrobić a rady ma gdzieś ?
Zanieś do sklepu jak masz taki plan i radż sobie sam jak taki bystry jesteś !!! Nikt cię na siłę nie zmusza abyś robił to albo tamto

Dla mnie zepsuł się sprzęt i po co mam komuś głowę zawracać jak i tak zrobię po swojemu .
Robię / zgłaszam tam gdzie najszybciej zostanie to odebrane i po kłopocie , zgłoszenie poszło i czekam a tutaj , to nie pasuje ? to tamto nie pasuję ?


Rady ? Jakie rady ? Jedyną radę którą dostałem to spróbowanie odpalenia telewizora w trybie aktualizacji. Co też przyjąłem i spróbowałem zrobić.


Ty mi żadnych rad nie dałeś, wpadłeś tu i tylko szczekasz głośno w pierwszym poście bo ktoś miał czelność się dopytać o szczegóły przed zrobieniem czegoś. No i na to wychodzi że jestem bystry, przynajmniej bystrzejszy od ciebie bo nie robię wszystkiego na zawołanie jak ktoś każe tylko zastanowię się nad czymś i dopytam


Po to są fora żeby ludziom odpowiadać konkretnie i rzeczowo a nie pisać tylko że ktoś nowy się nie zna, że nie przekopał dziesiątek innych tematów i nie zna forum od środka i broń boże będzie miał czelność się dopytać o coś szczegółowo zanim coś zrobi. Chryste panie co to w ogóle za podejście. Wchodzi klient do sklepu i od razu go wyśmiewacie i besztacie bo nie zna danych procedur na jakieś tematy w waszym sklepie ?
 
Ostatnia edycja:

firefl

Active member
Bez reklam
Chłopie, opanuj się. Dostałeś radę jedyną możliwą w Twoim przypadku, potem możliwość wsparcia telefonicznego i zacząłeś HEJT. Reakcja była... I Twoje zdziwienie. To nie jest sklep gdzie sprzedaca ma się podlizać klientowi. Krótką odpowiedź jaką chciałbyś dostałbyś gdybyś sam nie zaczął od hejtu i dziwnych dywagacji we wcześniejszym poście.

Fora nie są po to by odpowiadać na każde pytanie. Są po to by prowadzić dyskusję/wsparcie publicznie by każdy mógł odnaleźć wiedzę. I pierwszy krok nowego to zapoznać się z zasadami i netykietą. Między innymi poszukać wcześniejszych dyskusji i odpowiedzi.

Dla mnie EOT.
 

Kafar199

New member
Nie zacząłem żadnego hejtu. Sprawdź sobie jeszcze raz poprzednią stronę - to wy na mnie najechaliście za to że się zapytałem o co chodzi z tym kontaktem - w sensie do kogo ten kontakt. Dwa następne posty były najazdem na mnie że miałem czelność się o coś zapytać zamiast "robić co mi się każe". Twój mniej bo bądź co bądź mi odpowiedziałeś co to za kontakt ale ten drugi gościu przyszedł tu tylko po to żeby napisać jakieś pierdoły z najazdem na mnie
 

Kafar199

New member
Ty chyba sobie żartujesz w tym momencie. Napisałem tak bo gdyby to był kontakt do jakiegoś serwisu to bym podziękował i odpuścił ze względów które tam opisałem. Widzisz coś czego nie ma i dorabiasz do tego całą teorię. I poza tym proponuję sprawdzić co to w ogóle jest "hejt"
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Weś ten tv pod pachę , zanieś tam gdzie masz zanieść i zareklamuj i tyle na temat , bo widzę że ludzie starają się ci pomóc a ty nadal swoje ! Nie chcesz pomocy to nie trzeba , rób po swojemu jak uważasz
 

Kafar199

New member
Człeniu przyszedłeś tu, robisz gównoburzę jednym postem oburzając się że się o coś zapytałem innego usera i teraz wracasz z drugim postem nie wnosząc nic do tematu. Po co się produkujesz jak nie masz nic do powiedzenia na temat i tylko mnie atakujesz bez powodu ?
 

Kafar199

New member
Dzięki. Zajechałem do media i na miejsu mnie raczyli poinformować że TV przyjmują tylko do 40 cali - większe trzeba się kontaktować bezpośrednio z serwisem. Bo po co dać informację na stronie z info o oddawaniem produktów na gwarancję że większych gabarytowo towarów nie przyjmują

Dali mi numer od nich ze strony do TCL. Po 15 minutach czekania odezwał się konsultant. Elegancko przyjął zgłoszenie, poprosił o dosłanie zdjęcia tabliczki, faktury/paragonu oraz usterki. W moim przypadku nie ma żadnej widocznej usterki więc powiedział mi tylko żebym podesłał po prostu zdjęcie frontu TV

Po kompletnym przyjęciu ma się odezwać serwisant i umówić na sprawdzenie/naprawę na miejscu lub ewentualny odbiór jeżeli się nie będzie dało zrobić od ręki

Odezwę się do ciebie na PW. Myślałem że załatwię to przez sklep ale nici. W takim wypadku kontakt do kogoś związanego może się przydać bo mimo że konsultant był cacy to swoje się naczytałem ogólnie o ich serwisie. W wypadku gdy reszta nie będzie cacy to ktoś inny może się przydać
 

firefl

Active member
Bez reklam
Serwisant odbierający w ramach naprawy na miejscu sprawdza czy usterka jest typu rozładowane baterie lub brak umiejętności konfiguracji. Każda inna usterka jest zabierana do serwisu.
 

Kafar199

New member
E to kiepsko to widzę, na 100% zabierze do serwisu. Nie jestem ekspertem TV ale biorąc doświadczenia z komputerami to obstawiam że albo padła pamięć/dysk (ten crash systemu sprzed kilku dni może mieć związek) albo coś na płytce głównej. Gdyby to było zasilanie to pewnie jest skonfigurowane tak że sama dioda LED by się nie świeciła jak nie ma dopływu do reszty podzespołów. No chyba że nie jest i dioda świeci bo gdzieś tam minimalne napięcie ma ale sam zasilacz nic nie daje właściwego prądu na resztę TV

No nic, jak zadzwonią to się umówię i zobaczymy co z tego wyjdzie
 

Kafar199

New member
Cóż, 9 dni minęło odkąd dostałem i odpowiedziałem na maila z supportu i nic. Miał dzwonić ktoś umówić się na wizytę ale głucho. Chyba poczekam do piątku i będę ich cisnął

Obstawiam że nie ma sensu odpowiadać ponownie na maila (tego gdzie proszą o skan zakupu i zdjęcia TV) z pytaniem czy coś działają bo i tak pewnie mi nie odpowiedzą

Szykuje się następne kilkanaście minut czekania na linii -_-
 
Do góry