Serwis TCL

Slawek0702

New member
Ustawienia fabryczne a takze w menu serwisowym też. Przeinstalowalem również kilka razy system.

Tak z innej beczki. Wytlumaczycie mi jak działa ethernet w kablu HDMI?
Czy za pomocą HDMI można przesłać dane np z komputera do komputera czy może TV? Nie bezpośrednio obraz a pliki. Np czy telewizor połączony kablem HDMI z komputerem może mieć dostęp do danych z dysku komputera?
Bo nie wiem co daje w kablu ten ethernet tak naprawdę.
 
Ostatnia edycja:

firefl

Active member
Bez reklam
TCL zaleca (szczególnie po upgrade) w menu serwisowym reset all i potem reset shop.
Jeśli tak robiłeś - powinno wystarczyć.
Bez tego czasem zostają błędne dane powodujące dziwne zamulenia.

Były też sugestie by wyczyścić NVRAM w menu serwisowym.
I jeszcze wyłączyć z sieci na kilkanaście minut.
 

Slawek0702

New member
Ok. Na razie działa bo Netflix zmienił bitrate. Jednak kiedy wróci normalny i będzie znów zamulać to zrobię co mówisz. Reset all to w normalnym menu a reset shop w menu serwisowym?
 

Marcis

New member
Hej, orientuję się może ktoś jaki jest mniej więcej czas oczekiwania na odbiór telewizora, w celu gwarancji? Dzwoniłem na infolinię 10 kwietnia i złożyłem zgłoszenie serwisowe, lecz po wysłaniu zdjęć z widoczną naklejką i fakturą, nie dostałem żadnej informacji. Na maila serwis nie odpowiada, a, żeby się dodzwonić to też trzeba dużo czasu.
 

firefl

Active member
Bez reklam
Hej, orientuję się może ktoś jaki jest mniej więcej czas oczekiwania na odbiór telewizora, w celu gwarancji? Dzwoniłem na infolinię 10 kwietnia i złożyłem zgłoszenie serwisowe, lecz po wysłaniu zdjęć z widoczną naklejką i fakturą, nie dostałem żadnej informacji. Na maila serwis nie odpowiada, a, żeby się dodzwonić to też trzeba dużo czasu.

Licz wymagania czasu wykonania zlecenia serwisowego od daty zgłoszenia.
Powinieneś otrzymać tv w gwarantowanym czasie wykonania naprawy od daty zgłoszenia.
I na tej podstawie naciskaj producenta.
Za infolinię chyba nikt Ci odpowie.
 

Marcis

New member
Licz wymagania czasu wykonania zlecenia serwisowego od daty zgłoszenia.
Powinieneś otrzymać tv w gwarantowanym czasie wykonania naprawy od daty zgłoszenia.
I na tej podstawie naciskaj producenta.
Za infolinię chyba nikt Ci odpowie.
Dziś się dodzwoniłem do TCL, ponoć jutro z rana ma być serwisant w celu sprawdzenia telewizora i ewentualnego zabrania na serwis, jakby na miejscu się nie udało zrobić. W piątek mijają 2 tygodnie od zgłoszenie usterki, tutaj problemy z matrycą.
 

arturro_s

New member
Dziś się dodzwoniłem do TCL, ponoć jutro z rana ma być serwisant w celu sprawdzenia telewizora i ewentualnego zabrania na serwis, jakby na miejscu się nie udało zrobić. W piątek mijają 2 tygodnie od zgłoszenie usterki, tutaj problemy z matrycą.

Zgłosiłem na serwis awarie podświetlenia matrycy 18.03. Lokalny serwisant zabrał TV 6.04. Po tygodniu dowiedziałem się że nie udało mu się usunąć usterki i wysłał na serwis centralny. Do dzisiaj nie mogę doprosić o ustosunkowanie się serwisu do żądania naprawy gwarancyjnej lub wymiany. Poprosiłem Kikiego o pomoc. Wysłałem odstąpienie od umowy. Kiki piszę że mam obiecaną odpowiedz z serwisu na dziś. Dzień się jeszcze nie skończył ale jestem sceptyczny. Nastały ciężkie czasy a bez duzego TV smutno w domu.☹️
 

Marcis

New member
Zgłosiłem na serwis awarie podświetlenia matrycy 18.03. Lokalny serwisant zabrał TV 6.04. Po tygodniu dowiedziałem się że nie udało mu się usunąć usterki i wysłał na serwis centralny. Do dzisiaj nie mogę doprosić o ustosunkowanie się serwisu do żądania naprawy gwarancyjnej lub wymiany. Poprosiłem Kikiego o pomoc. Wysłałem odstąpienie od umowy. Kiki piszę że mam obiecaną odpowiedz z serwisu na dziś. Dzień się jeszcze nie skończył ale jestem sceptyczny. Nastały ciężkie czasy a bez duzego TV smutno w domu.☹️
Prawda, według mnie TCL ma dość powolny serwis, pewnie przez koronowirusa, ale ode mnie jeszcze nie odebrali telewizora, mieli być wczoraj, do dzisiaj cisza, niestety. Nie wiem czy to norma serwisów od TV, ale w zeszłym tygodniu oddawałem laptopa Huawei na gwarancję i oddając kurierowi DPD sprzęt w poniedziałek, w czwartek miałem go już u siebie, a też wydaję mi się, że awaria była duża, bo padła płyta główna i bateria szwankowała. No nic, trzeba się uzbroić w cierpliwość w tym ciężkim czasie. Racja, teraz bez dużego telewizora, to dość ciężko. :/
 

arturro_s

New member
Prawda, według mnie TCL ma dość powolny serwis, pewnie przez koronowirusa, ale ode mnie jeszcze nie odebrali telewizora, mieli być wczoraj, do dzisiaj cisza, niestety. Nie wiem czy to norma serwisów od TV, ale w zeszłym tygodniu oddawałem laptopa Huawei na gwarancję i oddając kurierowi DPD sprzęt w poniedziałek, w czwartek miałem go już u siebie, a też wydaję mi się, że awaria była duża, bo padła płyta główna i bateria szwankowała. No nic, trzeba się uzbroić w cierpliwość w tym ciężkim czasie. Racja, teraz bez dużego telewizora, to dość ciężko. :/

TV już wrócił z serwisu. Od zgłoszenia prawie sześć tygodni, od zabrania trzy. Zapewne bez interwencji Kikiego trwałoby dłużej. "Poprawiono montaż modułu zasilania" i zaktualizowano oprogramowanie do wersji 551.
 
A ja zgłosiłem usterkę na infolini 19 lutego i leją na mnie do dziś czyli prawie 3 miesiące bez reakcji :) Póki co jeszcze nie płacze do Kikiego o pomoc, bo za dużo go oglądam i szkoda mi się pozbywać telewizora na kilka a może i kilkanaście tygodni, ale jak się rozkręcimy po koronce to wtedy się zgłoszę.
 

arturro_s

New member
A ja zgłosiłem usterkę na infolini 19 lutego i leją na mnie do dziś czyli prawie 3 miesiące bez reakcji :) Póki co jeszcze nie płacze do Kikiego o pomoc, bo za dużo go oglądam i szkoda mi się pozbywać telewizora na kilka a może i kilkanaście tygodni, ale jak się rozkręcimy po koronce to wtedy się zgłoszę.


Gdzieś czytałem że kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi,
jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie produktu, w określonym czasie od jej wykrycia.
Pozostanie skorzystanie z gwarancji.
Inna kwestia, czy w obecnej sytuacji epidemicznej obowiązują terminy określone w ustawach?
 

Marcis

New member
Do mnie wrócił telewizor z serwisu 30 kwietnia z odmową naprawy, czego się spodziewałem bo serwisant mówił mi już w domu, że uszkodzenie jest fizyczne, powstało najprawdopodobniej w czasie transportu ze sklepu . Po otrzymaniu telewizora, zgłosiłem sprawę do OleOle, gdzie zakupiłem telewizor, dostałem informację w tą środę, że reklamacja została uznana i zostanie mi zwrócony koszt telewizora, mam czekać na informację z działu handlowego. Według mnie sklep się zachował dobrze, szkoda, że nie wymienią modelu, tak jak prosiłem podczas składania reklamacji.
 
Gdzieś czytałem że kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi,
jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie produktu, w określonym czasie od jej wykrycia.
Pozostanie skorzystanie z gwarancji.
Inna kwestia, czy w obecnej sytuacji epidemicznej obowiązują terminy określone w ustawach?

Zgadza się. Ma się na to 2 miesiące. Z tym, że ja nie reklamuje tego jako rękojmii, bo wtedy musiałbym się udać do Kikiego. Ja chce gwarancje. No i też nie pasuje do tego prawa, bo ja to zgłosiłem a serwis mnie olał. Gdyby tak to działało, to gwarant nigdy by nic nie naprawił tylko poczekał 2 miesiące i odrzucił :) Generalnie tam jest jeszcze taki myk, że po 2 tyg od zgłoszenia reklamacje zostają uznane z automatu, więc tu też jeste, na wygranej pozycji :)
 

Kafar199

New member
Generalnie tam jest jeszcze taki myk, że po 2 tyg od zgłoszenia reklamacje zostają uznane z automatu, więc tu też jeste, na wygranej pozycji :)


Jakieś więcej info na ten temat ? Tyczy się to serwisu TCL ? 4.05 zadzwoniłem do serwisu. Tego samego dnia dostałem maila gdzie miałem odpowiedzieć z załącznikami skanu zakupu i zdjęciami TV. Miał dzwonić serwisant umówić się na wizytę (w zasadzie to po zabranie TV bo na miejscu to nic nie zrobi)


Do dziś zero odzewu. Tv jak stał tak dalej stoi martwy
 
Do góry