Serwis TCL

wieszt

New member
Ja natomiast próbuje dowiedzieć się o jakiś autoryzowany serwis tcl i nie mogą mi podać na infolini,tv padł 2tygodnie po gwarancji i nie wiem gdzie zawieść,nie znam adresów zero informacji na stronie,wisiałem na telefonie pół dnia i tylko odsyłają.www.żal.pl
 

Slawek0702

New member
Okazało się, że nie odczytali maila z fakturą i oczekiwali na fakturę. Po moim telefonie odebrali w ciągu 3 dni. Po niecałych 3 tygodniach TV wrócił do mnie. Przeinstalowali oprogramowanie (to samo na które ja zaktualizowałem) i wymienili moduł WiFi. Jednak to nie pomogło a nawet zaszlodziło ponieważ Tv zacinał na 2 sekundy i kolejne kilkanaście a czasami kilkadziesiąt minut było OK. Obecnie TV zacina czasami też tak że ładuje się 30 sekund i wywala komunikat Netflix że nie można załadować video. Zgłosiłem znów do serwisu i ponownie go zabrali. Ciekawe co z tego będzie.
 
No serwis mają wyjątkowo zamulony. 27.02 wysyłałem im dokumenty do gwarancji (pomijam fakt po jaką cholerę im zdjęcie tv) i zero odzewu. Pomijam obecną sytuacje, bo pewnie będą tłumaczyć się kwarantanną, ale mogliby chociaż napisać maila, że mają mnie w dupie, bo już zapłaciłem za tv.
 

Slawek0702

New member
"Dziś telewizor wrócił do mnie z "naprawy". O dziwo nic nie zostało w nim zrobione a problem zacinania/buforowania na NETFLIXIE w 4K już nie występuje. Zadziwia mnie jednak fakt, że obecnie na NETFLIXIE obraz w 4K strumieniowany jest z prędkością 7,62 Mb/s w 2160, kiedy przed "naprawa" było to 15,25 Mb/s w 2160. Tak jak zgłosiłem obraz buforował się wyłącznie w 4K i kiedy strumieniowanie wynosiło 15,25 Mb/s. Kiedy jeszcze przed "naprawą" udostępniłem internet z telefonu i obraz strumieniowany był z 7, 9, 11 Mb/s nie było buforowania, ale kiedy przez kilkanaście minut wskoczyło na 15 Mb/s znów wyskoczyło chwilowe buforowanie. Wyglądało to tak jakby procesor/pamięc RAM telewizora nie była w stanie płynnie przetworzyć obrazu najwyższej jakości i zostało to jakoś przez serwis zblokowane aby maxymalna jakość obrazu była w 4K (2160) ale o niższym strumieniowaniu. Oczywistym jest, że obraz o niższym strumieniowaniu jest gorszej jakości.
Bardzo przykre jest to, że zostałem potraktowany jak mało inteligentny klient i w informacji o naprawie została umieszczona tylko uwaga, że wielogodzinne testy wykazały prawidłową pracę TV.
Nie satysfakcjonuje mnie jednak naprawa telewizora, która ogranicza go do wyświetlania obrazu gorszej jakości. Czy jest możliwość ustawienia tej jakości na 9 lub 11 Mb/s w ustawieniach fabrycznych bądź gdziekolwiek indziej? Poprawiłoby to pewnie jakość obrazu. Nasuwa się mi przy tym pytanie, czy kiedy TV zostanie zresetowany do ustawień fabrycznych/zrobię aktualizację problem znów nie powróci? Czy znów telewizor zacznie wyświetlać obraz z jakością 15 Mb/s i będzie ten sam problem."
Takiego maila napisałem do serwisu po tym jak TV wrócił do mnie. Może ktoś z forum wie jak został on przerobiony że zaniża trochę jakość na netflixie?
 

firefl

Active member
Bez reklam
Prime video i Apple tv też ograniczają.

Cały post to jak szukanie teorii spiskowej...

Objawy wskazują na ograniczenia sieci, nie wygląda na tv.
Speedtest z 60Mb wcale nie gwarantuje poprawności działania sieci dla każdego serwisu - to oznacza tylko, że speedtest tyle zmierzył.

Miałem przejściowo problemy z wewnętrzną siecią i zmiana routera dopiero pomogła.
 

Slawek0702

New member
Skoro tak jak mówicie Netflix obniżył jakość oznacza to że tv faktycznie nie był w stanie do przetworzenia obrazu w 15 mb/s a przy 7 mb/s sobie radzi.
Oznacza to jednak że tv nadal nie jest sprawny

@firefl Skoro twierdzisz, że to wina sieci to dlaczego kiedy użyłem telefonu jako router to przy 7, 9, 11 Mb/s nie zacinało a przy kilkunastu minutach kiedy zasięg był lepszy i włączyło się 15 Mb/s to nagle przycieło. Przypadek? Wątpię.
Przy pobieraniu plików spokojnie na WiFi pobiera się z prędkością 30-40 Mb/s a tutaj byłby problem z 15?
 
Ostatnia edycja:

firefl

Active member
Bez reklam
Stabilność łącza?
Droga i gubiernie pakietów?
"zamulenie" routera?

Ja interpretuję, że sieć dostarcza dane stabilnie dla prędkości niższych niż te co podajesz. Przy wyższych nie zapewnia danych stabilnie. I dotyczy to konkretnego momentu i konkretnego serwera lub grupy serwerów.

I nawet opisujesz to, że zwykle działa stabilnie a czkawka pojawia się co jakąś godzinę - to jest właśnie błąd stabilności danych z łącza.

W podobny sposób mógłbym się skarżyć, że xbox czasem aktualizuje duże programy ściagając 2Mb a czesem 30Mb - ograniczenia sieci. Nic z tego nie wynika. A dla streamingu odpowiednie buforowanie jest zapewnione jeśli sieć dostarcza dane.
 

mpDante

Member
Bez reklam
Może warto zacząć od prostszego rozwiązania i połączyć TV do routera kablem sieciowym... i dopiero wtedy wyrokować czy to wina TV czy sieci.
 

Slawek0702

New member
@mpDante cały czas połączony jest i był kablem.

@firefl to dlaczego kiedy TV po raz pierwszy wrócił z naprawy to zaczął buforować nie 2s a 30 i wywalało netflixa. Dla mnie jest jakiś błąd w TV.
Powtarzam jak telefon zrobiłem jako router to kiedy nie było takiego szybkiego transferu w tel to dostosowywał się i strumieniowal 7 9 11 a przycinek nie było. Kiedy natomiast złapał telefon lepszy zasięg i 15 mb strumieniowal to po kilkunastu minutach przycielo? A przy 11 kiedy net zwolnił zeszło do 7 a nie było zacięcia.
 

Slawek0702

New member
No bo jak moze chodzić o stabilność łącza kiedy net nie wyrabia tv sam dostosowuje jakość a nie zacina. Jak Koronawirus minie postaram się podpiąć do kogoś kto ma szybkiego neta i wtedy upewnię się czy wina tkwi w TV czy necie.
A jeśli w necie to czy bez wymiany routera mogę go jakoś "naprawic" - ustawić?
 
Do góry