Nadchodzi TCL DP660 w czystej formule, Z ANdroidem 7,0.

aszeszo

New member
Jest jeden problem z zasilaniem/hibernacją. Jeśli ustawimy tryb "usypiania" tv żeby za każdym razem nie ładował Androida - po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu to przestaje działać np. port słuchawkowy, trzeba go zrestartować i jest ok. (upierdliwe jeśli ktoś ma głośniki 2.0 podłączone po jack'u tak jak ja)

Potwierdzam, że też mam problem z wyjściem słuchawkowym po przebudzeniu TV. Wyłączenie trybu usypiania pomaga, ale TV startuje wtedy 1m+ co jest nieco denerwujące.

Podłączyłem głośniki PC, bo jakość dźwięku z tych wbudowanych jest bardzo słaba. Nie mam jakichś wygórowanych wymagań ale głośniki w moim 9 letnim TV LG średniej klasy są dużo lepsze.

"Rozwiązałem" dwa problemy powyżej dokupując sound bara (JBL Bar 2.1). Odkryłem przy okazji HDMI ARC. Sound bar jest podłączony do TV kablem HDMI. Usypia i wybudza się razem z TV. Regulacja głośności odbywa się pilotem od telewizora. Całkiem wygodne.

Telewizję naziemną oglądam przez Kodi i server tvheadend. Oficjalna wersja Kodi 17.6 z Play Store zacinała się przy zmianie kanałów. Jest to poprawione w wersji testowej 18.x.

Testowe Kodi 18.x jest podpisane deweloperskim kluczem i opcja "instaluj" jest niedostępna przy próbie instalacji APK przez ES File Explorer. To musi być spowodowane jakimś niewidocznym "screen overlayem", który uaktywnia się przy instalacji APK z "nieznanych źródeł". Przełączenie się na inną aplikację (dłuższe przytrzymanie przycisku home) i powrót do dialogu instalatora w ten sam sposób sprawia, że opcja "instaluj" staje się dostępna i testowy APK instaluje się poprawnie. Może komuś się to przyda.

Czy udało się może kumuś dostać do adb przez USB? Komputer wydaje dźwięk jak się podłączam do TV kablem USB male-male więc pinout jest chyba ok. Adb niestety nie wykrywa żadnych podłączonych urządzeń.

Chcę spróbować podmienić domyślnego launchera a w nowych Androida jest to tylko możliwe z poziomu adb jeśli się nie mylę...
 

intrak

New member
Nową funkcję odkryłem, a w sumie to sam TV ją zaprezentował.

Po upłynięciu jakiegoś czasu 2-3 godzin, wyłącza się ekran. Jest cały czarny obraz, głos jest, słychać że telewizja działa, nie reaguje na żaden przycisk z pilota, nawet wejście do menu.
Reset telewizora, pojawia się logo TCL, po nim obraz znika.. ;-)
Witamy w Androidowym świecie...

Co ciekawe dwa dni wcześniej kupa godzin spędzona na Netflixie, Youtubie itd. zero problemów.
TV jest za każdym razem w pełni bootowany, nie usypiam go, czekam zawsze na start 1.5 minuty.

Jeśli w trakcie meczu coś takiego się stanie, to zostanę eksmitowany wraz z tym telewizorem..

Całą sytuację naprawia "czas". Telewizor musi być wyłączony z pół godziny żeby zaczął działać normalnie.
Jak się sytuacja powtórzy, pełna fabryka, zobaczymy czy to coś da. Podejrzewam "jakiś" wpływ temperatury na matrycę, możliwe jest że soft ją wygasza w ramach 'oszczędzenia' co by się nie zjarała?

Mam dowód w postaci filmiku ale nie mogę dodać linku :(
 

DLUGI321

New member
Pisałem już o czymś podobnym i nie tylko ja dochodziło dodatkowo to że głos w tym przypadku wzrastał ma max i nic prócz wyłączenia z prądu nie pomagało ale oczywiście problem został zbagatelizowany przez TCL

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 

dave1902

New member
Kupiłem TV nie miałem jeszcze możliwości pełnego testowania , pobawiłem się może z pół godziny. Wygląd świetny. Panowie mnie wystraszyli z tym przegrzewaniem się ale coś może w tym jest dolna prawa cześć była gorąca.
Mam nadzieje że to tylko przypadek przecież 112W to nie jest aż tak dużo.
 

intrak

New member
Kupiłem TV nie miałem jeszcze możliwości pełnego testowania , pobawiłem się może z pół godziny. Wygląd świetny. Panowie mnie wystraszyli z tym przegrzewaniem się ale coś może w tym jest dolna prawa cześć była gorąca.
Mam nadzieje że to tylko przypadek przecież 112W to nie jest aż tak dużo.

Ja tylko podejrzewałem przegrzewanie, teraz już 'wyćwiczyłem' powód black screena.
Chodzi o sieć, usługi sieciowe konkretnie, jeśli zapuścisz coś dużego przez sieć LAN pokroju 4K z HDR, albo nawet samo 4K po DLAN to się najprawdopodobnie sam ekran wyłączy i czeka Cie resrart, na Netflix i Youtube tego nie zauważyłem, chociaż... żona twierdzi że w trakcie oglądania samej z kablówki to się ukazało. ;-) trzeba testować, faktem jest to że współpraca z modułem CI jest ogólnie mega słaba, pewnie chodzi o to że procek ma zbyt dużo do robienia i dlatego to z takim opóźnieniem działa. Sygał na tv wchodzi ok, nie za dużo, nie za mało, nawet głupi Samsung dał by sobie radę z takim sygnałem, i bez zakłoceń. Ciekawe czy update do 8.0 Oreo to poprawi.

Nie bój się tv, właśnie lepiej będzie jak coś wyjdzie przed update, wtedy będziesz wiedzieć czy to soft czy sam sprzęt jest do bani. ;) ja obserwuję i czekam..
 

Adam85Rbk

Active member
Bez reklam
Oczywiście on nie pobiera 112W w normalnym użytkowaniu , pobiera tylko tyle gdy po wyjęciu z kartonu go włączymy ale on wtedy jest na max ustawiony więc podejrzewam że z 60W pobierze może mniej na ustawieniach normalnego użytkownika
 

dave1902

New member
Oczywiście on nie pobiera 112W w normalnym użytkowaniu , pobiera tylko tyle gdy po wyjęciu z kartonu go włączymy ale on wtedy jest na max ustawiony więc podejrzewam że z 60W pobierze może mniej na ustawieniach normalnego użytkownika


tak zdaje sobie z tego sprawę po ustawieniach będzie mniej, max wg producenta to chyba 140W


pierwszy raz mam TV z androidem , czy on zawsze tak długo się włącza ?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Pobiera połowę wartości znamionowej.
Sam android włącza sie długo.
Ale tam masz tez szybk start.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Jak czytam o samych problemach tv z Androidem i tutaj o TCL to słabo się robi !!! A miałem zmieniać z LG na TCL ale raczej nie zmienię , z takimi problemami , jeszcze olewają klienta z TCL ( sami nie wiedzą co jest )
 

intrak

New member
Ok, dzisiaj wyłączył się obraz samoistnie bez używania w ogóle jakichkolwiek usług sieciowych 5 krotnie. Przywracam do fabryki, jak po tym nie pomoże to niech go zabierają z powrotem. :)

kiki, kiedy jakieś większe info w sprawie aktualizacji?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
We wtorek wjeżdżają , w czwartek podam test i zobaczymy czy będzie podobnie. Jak coś to zgłoszę .
 
Do góry