Wadliwa matryca TCL u65x9006 - TCL odmiawia naprawy

Status
Zamknięty.

domanwrc

New member
Witam,
Matryca w moim TV świeci nierówno. Wyraźnie widać zabarwienia ekranu. (poniżej załączam zdjęcia)
Kiedy wysłałem zgłoszenie do TCL, to odezwał się do mnie serwis. Pracownik serwisu powiedział, że na wysłanych ode mnie zdjęciach widać wyraźne przebarwienia i przyjadą odebrać TV w celu wymiany matrycy.
Telewizor odebrali, wszystko wydawało się OK, aż do dzisiaj... TV wrócił z serwisu z ekspertyzą producenta, który ocenił, że TV jest w 100% sprawny i nie podlega naprawie.
Na moje pytanie, co z tym dalej zrobić, otrzymałem odpowiedź, że teraz to już pozostaje mi walczyć z producentem, bo serwis nic nie może zrobić.
Nadmienię, że poza usterką matrycy zgłaszałem również włączające się samoczynnie upłynniacze obrazu, do czego w ogóle się nie odnieśli.

Pytanie co dalej?
Rękojmia i walczenie o zwrot pieniędzy u sprzedawcy? Tylko na jakiej podstawie, skoro wg. producenta z TV wszystko jest ok.

Bardzo proszę o poradę.

Zdjęcia:

https://ibb.co/hrO4mm
https://ibb.co/h0sKK6
 

domanwrc

New member
Źle zrobiłeś że nie skorzystales z rękojmi. Wtedy masz znacznie lepszą sytuację jako konsument.

Z rękojmi mogę skorzystać nadal, bo:


Uprawnienia przyznane z tytułu gwarancji są niezależne od uprawnień wskazanych w rękojmi. Oznacza to, że w przypadku nieuwzględnienia żądań konsumenta w ramach jednej ze wskazanych podstaw ma on prawo do dochodzenia roszczeń na podstawie drugiej dostępnej podstawy – np. w przypadku nieuwzględnienia reklamacji z tytułu gwarancji konsument może złożyć reklamację z tytułu rękojmi.
źródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/
 

klonxxx

Banned
Wiem tylko szkoda czasami zdrowia i czasu na wojnę z serwisami. Tak niech się martwi sprzedawca skoro już Ci sprzedał wadliwy produkt(niewazne czy świadomie czy nie jest prawo konsumenckie i tyle)
 
Status
Zamknięty.
Do góry