Mazoku napisał:
Prawdę mówiąc nawet najstarsi górale nie wiedzą, czemu telewizory LCD mają taką zabawną rozdzielczość.
Juz to raz pisalem.
Jest to rozdzielczosc przejsciowa.
Tutaj wiecej na ten temat
Druga sprawa:
Przeplot polega na przesylaniu linii obrazu na przemian - w pierwszym takcie (1/50s) linii 1,3,5...1079 a w nastepnym linii 2,4,6...1080 i tak dalej. Procesor obrazu laczy to w jedna klatke i dopiero wyswietla (wyswietlanie progresywne), wiec nie ma zadnych "brakujacych pikseli"
Czyli 1080/50i = 1080/25p i w tym wszystkim nie chodzi o rozdzielczosc tylko o plynnosc ruchu! Sygnal 720/50p jest dwa razy plynniejszy od sygnalu 1080/50i ale ma mniejsza "ostrosc" bo mniej pikseli. Porownywalem wczoraj KDF 720 i KDS 1080 obok siebie - w kwestii rozdzielczosci ilosci szczególów niebo a ziemia.
Rzeczywiscie chyba wiele osób próbuje porównywac te standardy na ekranach 1366x768 i sprzecie ustawionym na wysw. progresywne : ) co samo w sobie jest ciekawe.
Filmy kinowe naswietlane sa w 24 klatkac na sekunde czyli 24p. Kazdy sprzet wyswietlajacy 1080/50i wyswietli wszystko tak jak trzeba. Wystarczloby nawet 1080/48i czyli 1080/24p
W specyfikacji Telewizji HD nie ma pozycji 1080/50p. Profesjonalne kamery (takie za $100k) maja: 1080/24p, 25p, 50i. I to wszystko (oczywiscie w swiecie PAL). Moze kiedys sie to zmieni ale na razie jest tak.
Taka kamera byla krecona na przyklad jedna z czesci Gwiezdnych Wojen. W opisie kamery zastosowanie ustawien 1080/24p, 25p, 50i jest okreslone tak: 24p daje obraz bardziej "filmowy" a 50i bardziej "telewizyjny".