Kamera HDTV a zwykly TV

leo

New member
Witam,
Na wstepie chcialbym zaznaczyc, ze w tej kwestii jestem laikiem i prosze o wyrozumialosc.

Mam pytanie - czy jak kupie kamere (HDR HC1) i bede nagrywal w formacie HDTV, to bede mogl cos zobaczyc na normalnym TV?
Inna sprawa, to odtwarzacz - czy jezeli nagram filmy na DVD w wysokiej rozdzielczosci, to odtwarzacz sobie z tym poradzi, czy zglupieje (Harman DVD 31)?

pozdrawiam,
leo
 

KrzyHo

New member
Oczywiście, że zobaczysz. W tej kamerze włącza się konwersję do normalnego PAL i można oglądać na każdym TV (choć w standardowej jakości). HD można uzyskać z komputera. Do zgrania materiału potrzebny jest jednak specjalny soft. Ja znam dwa tytuły. Pierwszy to plug-in do Adobe Premiere firmy Cineform HD Aspect a drugi to Sony Vegas. Używam pierwszego. Wymaga dużej mocy od komputera do samego zgrania materiału nie mówiąc o dalszej obróbce.
Co do odtwarzacza, to AFAIK w tej chwili tylko Snazio 1350 poda do telewizora sygnał HD nagrany na zwykłym DVD.

Pzdr
KrzyHo
 

leo

New member
Czyli poki co pozostaje nagrywanie filmow w formacie HDTV i zapisywanie gdzies na plytach i odkladanie w oczekiwaniu nz nowe odtwarzacze. A zeby teraz ogladac w tym formacie trzeba puszczac filmy z kompa. A jezeli zechce sie pochwalic swoim filmem gdzies u znajomych, to musze go zdegradowac do PALa?
Nie wiem, czy to dobrze zrozumialem...

pozdrawiam,
Leo
 

KrzyHo

New member
Jeśli podłączysz po HDMI albo Component do TV HDReady u znajomych, to oglądniecie sobie film HD, jeśli do Rubina, to tylko PAL :)
Chyba najlepiej trzymać zrobione filmy na kasetkach DV, bo po co sobie zapychać dysk?

Pzdr
KrzyHo
 

marro

New member