Odsłuch kabli głośnikowych

Henry

Active member
Bez reklam
Nie wiem ;)
z VDH nie słuchałem,

zaletą tych Qedów jest cena, ok 40 zł mb,
U mnie przyniosły dokładnie taki efekt, o którym pisałeś- system Denon X2... + Bostony, co prawda kolumny o innej charakterystyce niż Heco, ale warto te kable sprawdzić
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tak jak napisał Henry do tego zestawu te kable mogą pasować i cenowo też jest dobrze... i na pewno dodadzą góry na 100% jak i wyższa średnica powinna być bardziej szczegółowa. VDH głośnikowe to jednak inne granie. Chyba, że mówimy o najdroższych seriach ale to do innych zestawów jak i kolumn.
 

barburian

New member
Bez reklam
Ok, podesłałem kuzynowi linka, jak zamówi to sprawdzimy i dam znać jaki efekt i czy było słychać różnicę .
 

Ataszek

Active member
Bez reklam
Koledzy a czy ktoś testował czy w zestawach budżetowych wymiana kabli
coś zmieni w brzmieniu ? Np DENON X2400 z kolumnami HECO 900 czy innymi w cenie do 3 tyś za kpl. Czy będzie słychać różnicę w kablu za 10 zł
i 100 zł za metr ?

Przy ampli Denona dźwięk jest lekko stłumiony, wycofany - porównywałem go z obecnym NR676 i różnica znaczna nawet na tanich kolumnach - taka specyfika Denona - przynajmniej w tej serii - co nie oznacza że to zły amplituner.
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Denon stłumiony? Bardzo stare serie owszem, ale od kilku lat są raczej mocno doświetlone w najwyższych rejestrach
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To zależy do czego porównujemy, denon np 2020 i tak będzie cieplejszy od porównywalnego w tej cenie Marantza czy Onkyo.
 

barburian

New member
Bez reklam
Kable kablami tu szukamy przyczyny, ale jak podłączałem u niego swój stary wzmacniacz Yamahy to dźwięk był bardziej dynamiczny i więcej przestrzeni,
górne rejestry bardziej uwydatnione i zdecydowanie więcej wysokich było.
 

Ataszek

Active member
Bez reklam
Kable kablami tu szukamy przyczyny, ale jak podłączałem u niego swój stary wzmacniacz Yamahy to dźwięk był bardziej dynamiczny i więcej przestrzeni,
górne rejestry bardziej uwydatnione i zdecydowanie więcej wysokich było.
O to mi właśnie chodziło : Yamaha czy Onkyo grają zdecydowanie żwawiej, energiczniej - przynajmniej porównując sprzęt z półki o której mowa.
 

rabit

Active member
Bez reklam
Koledzy a czy ktoś testował czy w zestawach budżetowych wymiana kabli
coś zmieni w brzmieniu ? Np DENON X2400 z kolumnami HECO 900 czy innymi w cenie do 3 tyś za kpl. Czy będzie słychać różnicę w kablu za 10 zł
i 100 zł za metr ?

Mam Qed-a interkonekt i rozjaśnia bardzo materiał. Musiałem go zamienić z innym RCA, bo było za bardzo sterylnie. Tak więc jak najbardziej popieram Henry-iego. Do odsłuchu polecam również Wireworlda Solstice 7. Świetna scena i górne rejestry, pomniejszone o bas. Naprawdę, nie trzeba wydawać dużo na kable, aby usłyszeć różnicę. Najlepiej wypożyczyć, lub kupić używkę i sprawdzić na własnym sprzęcie. Mało się wtedy traci na ewentualnej odsprzedaży, a testuje w swoich warunkach. A może jakiś kolega z forum, ma jakiś ciekawy kabel na zbyciu i pożyczy w celu sprawdzenia?
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Dziwne przez wiele lat używałem Qed Qunex 2 to bardzo dobry interkonekt o spokojnym zrównoważonym dźwięku .Obecna seria Qed jest wzorowana na starszej oszczędności poczyniono na wtykach ,ewentualnie przewód może mieć inną geometrię ,ale w zasadzie to jest bardzo podobne

Z używek niezłe są Cable Talk firma już chyba nawet nie istnieje ,z interkonektów np Cable Talk Studio nie ma mowy o wyostrzeniu czy rozjaśnieniu dźwięku brzmienie łagodne i bardzo muzykalne
Różnicę w basie i dynamice można łatwo usłyszeć w starszych kablach Monster np w interkonektach z serii M z tymi wtykami turbinowymi ,do kompletu kabel głośnikowy z serii Z i..... mamy mały huragan
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Zobaczcie co się dziwić ludziom, że kupują drogie kable (mam na myśli te osoby, które słyszą różnicę) na poszczególnych kablach jak tutaj na zdjęciu kobieta jest zafascynowana kabelkiem.. :) nie mniej niż fajnym Gościem jakby leżał obok niej :)


Zapytałem się Kolegi z forum czy mogę wkleić zdjęcie tutaj - niby z netu ściągnięte ale :)
Jak to mówią reklama dźwignią handlu :)
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Z jakiego przewodu zrobione są kable XLR?

Może niekoniecznie w temacie, ale mam pytanko;
Kable XLR;
z jakich przewodów są zrobione, chodzi mi o typ. Wiem, że są to 2 przewody plus ekran, ale czy jest to tzw. przewód mikrofonowy czy inne?
Pytam, bo te na metry do mikrofonów mają dwie bardzo cieniutkie żyły, w najlepszym razie 0.25 mm2. Czy w takim razie tak wygląda fabrycznie zarobiony kabel, gdzie nie widzimy co jest w środku? Domyślam się, że może jest jeszcze gorzej? A może w przypadku interkonektów jest to porządane?
 

werf

Active member
Bez reklam
Może niekoniecznie w temacie, ale mam pytanko;
Kable XLR;
z jakich przewodów są zrobione, chodzi mi o typ. Wiem, że są to 2 przewody plus ekran, ale czy jest to tzw. przewód mikrofonowy czy inne?
Pytam, bo te na metry do mikrofonów mają dwie bardzo cieniutkie żyły, w najlepszym razie 0.25 mm2. Czy w takim razie tak wygląda fabrycznie zarobiony kabel, gdzie nie widzimy co jest w środku? Domyślam się, że może jest jeszcze gorzej? A może w przypadku interkonektów jest to porządane?

Wsad jest praktycznie dowolny aby był ekranowany kwestia za ile ma wyjść .Jak chcesz tanio i dużo to emotiva 25$ za 7 kanałów.
edit. w Polsce 270 zł
 

Attachments

  • ff05d018cbcdf50c4d714a154822356d.jpg
    ff05d018cbcdf50c4d714a154822356d.jpg
    26 KB · Wyś: 31
  • kable_glosnikowe_supra_ply.jpg
    kable_glosnikowe_supra_ply.jpg
    24,2 KB · Wyś: 47
Ostatnia edycja:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Kable XLR do audio trafiły z techniki profesjonalnej ,przeważnie ten typ jest używany w mikrofonach .Kable te mają budowę symetryczną ponieważ są stosowane do połączeń symetrycznych ,składają się z dwóch przewodów i ekranu .Gniazdo ma trzy styki oznaczone cyframi 1,2,3 .Do styku 1 idzie ekran kabla ,do styku 2 połączenie gorące (+) ,do styku 3 połączenie zimne (-) Aby zabezpieczyć przed przypadkowym dotknięciem przewodów i uniknięciem przydźwięku wyjście sygnału jest zawsze realizowane na złączu męskim XLR ,a wejście na żeńskim .Dlatego mikrofony zawsze mają wtyki, a wejścia mikrofonowe np w wzmacniaczach czy mikserach mają gniazda
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Przemko, dzięki, ale teorię znam. Bardziej chodzi mi o to, dlaczego w takich kablach przewody są tak cienkie, bp. 0,22-0,24 mm2, podczas gdy w głośnikowych mamy 2,5 mm2?
 
Ostatnia edycja:
Do góry