Sony HDR-CX115E czy Sony HDR-CX130?

riddimowy

New member
witam,w temacie kamer jestem swiezakiem :) chcialbym zaczac przygode z kamera tylko nie moge sie zdecydowac ktora wybrac Sony HDR-CX115E czy Sony HDR-CX130?

chodzi mi glownie o filmowanie opraw meczowych czy to wystepow koncertowych :)
co mozecie powiedziec na temat tych dwoch kamer?



z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
Na stronie sony możesz sobie porównanie zrobić. Przede wszystkim to 115 jest z 2010r., a 130 z 2011. Po drugie 130 kręci w 1080/50p, a 115 w 1080/50i. Resztę sobie znajdź na www.
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
Ja mam 130. Cóż mogę powiedzieć... kamera jak kamera, filmuje, odtwarza, zoomuje... W porównaniu do starych kamer SD (sprzed 4-5 lat) to lepiej "widzi" w ciemności (aczkolwiek pojawiają się szumy, ale nie ma problemu z nagraniem nocnej wakacyjnej wyprawy do oświetlonego lokalami miasta), dłużej wytrzymuje bateria, jest leciutka i maciupeńka, ma niezłą stabilizację i duży zoom. Niestety w tym zakresie cenowym do 2000 zł to niestety full automaty są. Zapomnij o ręcznym zoomie czy ustawianiu ostrości. No ale automat w w/w kamerach doskonale sobie radzi w każdych warunkach i doskonale zmienia tryby filmowania.
Masz dodatkowe pytania? Chętnie Ci odpowiem.
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
Zimą jak kupowałem kamerę też rozważałem 115, ale po zapoznaniu się z parametrami wybrałem 130. Dlaczego? 130 ma przede wszystkim szerokokątny obiektyw i lepszy tryb stabilizacji. Dodatkowo kręci w 50p - niestety jak się później okazało ciężko jest z obróbką takiego materiału, bowiem żaden (2 m-ce temu) program nie potrafił po obróbce pliku 50p zapisać go jak oryginał czyli m2ts z dźwiękiem Dolby Digital 2.0. Albo wychodziło mp4, albo m2ts ale z dźwiękiem analogowym i inne problemy - już ich nie pamiętam.
Różnica w cenie to ok.250-300 zł. Wybór nalezy do Ciebie. Ja swojego wyboru nie żałuję.
 

riddimowy

New member
jeszcze jedna kamera mnie zainteresowala Panasonic HDC SD80 co mozecie o niej powiedziec? cenowo tak samo stoja a co wy myslicie o tej kamerze?
 

riddimowy

New member
po kilku dniach poszukiwan znalazlem jeszcze Sony HDR-CX160EB, Panasonic HDC SD90, PANASONIC HDC-SD600 i PANASONIC HDC-SD700 bo widzialem dosc fajna okazje :)

ktora z tych kamer bedzie najlepsza? mial ktos ktoras z tych kamer? co moze powiedziec o nich?
 

Przemek_PC

New member
Nie podniecajcie się tak tym 1080 50p bo z szybkich wyliczeń wynika, że obraz w przypadku tego formatu jest dwukrotnie bardziej kompresowany niż w 1080 50i. O kłopotach z obróbką już ktoś wcześniej napisał.
 

slimak

New member
Bez reklam
@riddimowy
Jeżeli masz na myśli sklepy internetowe, to raczej oferty wirtualne (SD600/700).


Nie podniecajcie się tak tym 1080 50p bo z szybkich wyliczeń wynika, że obraz w przypadku tego formatu jest dwukrotnie bardziej kompresowany niż w 1080 50i.

Przeanalizuj tabelki, z nich wynika zupełnie, co innego.
Motion & Sharpness Performance - Sony HDR-CX700V Camcorder Review
Motion & Sharpness Performance - Sony Handycam HDR-CX160 Camcorder Review
Z mojej praktyki wynika to samo. Tam gdzie w trudnych ujęciach (np. woda + słonce) jest pikseloza na 50i w 50p jej brak.


O kłopotach z obróbką już ktoś wcześniej napisał.

Dołączone oprogramowanie (HD Writer AE2,1) umożliwia komfortowy prosty montaż (napisy przejścia) już na PC Q6600 bez żadnej straty jakości. Dźwięk można oddzielić od obrazu programem tsMuxer i obrobić dokładnie dowolnym programem, a potem w parę sekund z powrotem połączyć.

W HD Writer AE3,0 można już w podstawowym zakresie miksować dźwięk od razu w programie.
Oprogramowanie do kamer Sony ma chyba podobne możliwości.
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
po ktora z tych kamer bedzie najlepsza? mial ktos ktoras z tych kamer? co moze powiedziec o nich?

Każda. Np.Sony 160 od 130 różni się tym, że ma wbudowaną pamięć, czyli odpada przynajmniej na początek kwesta karty SD. Poczytaj, pomyśl, kup.

@Przemek_PC - z tą kompresją nagrań 50p to ciężko coś jednoznacznie ustalić, a i ciężko nagrać materiał, w którym każdy zobaczy różnicę między 50i, a 50p.
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
A no dobre, dobre... też o jakimś tam Panasonicu myślałem, ale jakoś tak Sony wybrałem. Porównaj szczegółowo - Panasonic ma lampę, złącze mikrofonowe, możliwość kręcenia 3D (pod dokupieniu konwertera za bagatela 1200 zł!!!!!!), i... kosztuje 300 zł więcej od Sony 130.
 

oneGabryś

New member
no tak w sony jest ta lipa ze podchadza tylko rzeczy sony;/

Jak to zauważył piotr'ek, cały osprzęt, który w zasadzie może Ci się przydać, to dodatkowy akumulator. Nie tylko Sony, ale i każdy producent ma swój własny system, więc myślę, że to nie "lipa", a pewnego rodzaju standard. A kamera HDR-CX130E może współpracować nie tylko z firmowymi akcesoriami, ale całą gamą lamp, nakładek na obiektyw itp.

Wracając jednak do początku tematu, interesuje Cię rejestracja koncertów i opraw meczowych. Filmując je nawet "gołą" HDR-CX130E myślę, że będziesz zadowolony z efektu. To model tańszy od wspomnianego Panasonica oraz bardziej zaawansowany od HDR-CX115E. Na jego korzyść przemawiają:
- optyczna stabilizacja obrazu,
- szerokokątny obiektyw,
- możliwość nagrywania w 50p.
Podsumowując, będzie to optymalny wybór :)
Pozdrawiam.
 

Thorand

New member
Zauwazylem ze CX115 ma obiektyw Carl Zeiss a CX130 Sony Lens. Powinno byc widac roznice. Z tego co jednak piszecie ta roznica jest in plus dla Sony ???
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
Wątpię, abyś zauważył różnicę obrazu w obiektywach no i 115 ma elektroniczną stabilizację obrazu, a 130 optyczną czyli dużo lepszą.
 

Thorand

New member
Wyglada na to, ze cx-115 vs cx130 vs cx 160 = cx130. Roznica w cenie do 115 niewielka a kilka opcji lepszych. Tak - stabilizacja optyczna vs elektroniczna to warte doplaty. CX160 drozsze duzo wiecej niz te 16GB ktore robi roznice. Mysle, ze dla poczatkujacego kamerzysty powinno wystarczyc..potem sie zobaczy :)

Teraz jeszcze tylko porownac by trzeba bylo do Panasa HDC-SD90 i do sklepu...
 
Ostatnia edycja:
Do góry