55XG9505 i kurz za matrycą

_ZiP_

Member
Rok temu zakupiłem w/w tv, po jakimś czasie pojawiła się na ekranie szara plama, która zaczęła się powiększać. Zgłosiłem TV do naprawy gwarancyjnej, serwisant stwierdził że za matrycą pojawił się kurz. Po tygodniu dał znać że TV będzie odebrany w celu czyszczenia matrycy. Moje pytanie, czy w tym TV jest to możliwe ? Z tego co słyszałem matryce są klejone i powinny być szczelne, obawiam się że rozklejenie w celu czyszczenia może uszkodzić matrycę. Niby nie powinienem się przejmować bo mam przedłużoną gwarancję Sony ... ale mimo wszystko obawiam się takiej naprawy - słusznie ?
Pozdrawiam
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nie słusznie.
Wyczyszczą i po kłopocie.
Matryca ma otwory i musi "oddychać".
Pewnie teraz lepiej ją zabezpieczą dodatkowo.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Coraz częściej się słyszy o zakurzonych matrycach a im nowsze TV tym częściej. Straszna porażka. W 5-10-15 letnich matrycach o tym się w ogóle nie słyszało. Sam mam m.in. 11-letni TV SONY używany codziennie i matryca jest czysta a tu takie historie już w prawie nowych TV.
 

_ZiP_

Member
Dzięki @kiki za pocieszenie.
@kola01, sam myślałem że kurz za matrycą to głównie domena Samsunga, niestety chyba już nie :/. W moim starym 755C nie widać też kurzu za matrycą.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Tu na forum jest gdzieś temat "kurzącego" się co roku Philipsa (rok po czyszczeniu ponownie się zakurzył), pomimo że właściciel się zarzekał, że nie pali i ma czysto w mieszkaniu. W temacie dopisały się osoby, potwierdzające że tez mają ślady kurzu od wewn. strony matrycy.
Takie sytuacje potwierdzają, że matryce od kilku lat są nieskutecznie zabezpieczone. Rozumiem, że matryca nie może być hermetyczna ale normalne matryce mają filtry, które skutecznie chronią przed kurzem i innymi zanieczyszczeniami.
 
Ostatnia edycja:

SEBOL74

Member
Bez reklam
To prawda, dotyczy tv "premium" Philips 65PUS8102 z 2017 r. I niestety, będąc jego posiadaczem sam tego doświadczam. Z czyszczenia zrezygnowałem bo nie widzę sensu. Nie miałbym pewności w jakim stanie by wrócił i przede wszystkim kiedy. Może sie mylę ale nie słyszałem o problemie "kurzu" w oledach. Jakoś tel. kom. też się nie kurzą od wewnątrz a tez sie chyba muszą "wietrzyć".
 

_ZiP_

Member
Mam nadzieje że przez najbliższe 4 lata nie będę co rok dawał TV do czyszczenia :p
Też mnie ciekawi jak sprawa kurzu ma się do matrycy OLED, może to będzie wybór, kurz czy wypalenia :/
 

Medvet2

New member
Rok temu zakupiłem w/w tv, po jakimś czasie pojawiła się na ekranie szara plama, która zaczęła się powiększać. Zgłosiłem TV do naprawy gwarancyjnej, serwisant stwierdził że za matrycą pojawił się kurz. Po tygodniu dał znać że TV będzie odebrany w celu czyszczenia matrycy. Moje pytanie, czy w tym TV jest to możliwe ? Z tego co słyszałem matryce są klejone i powinny być szczelne, obawiam się że rozklejenie w celu czyszczenia może uszkodzić matrycę. Niby nie powinienem się przejmować bo mam przedłużoną gwarancję Sony ... ale mimo wszystko obawiam się takiej naprawy - słusznie ?
Pozdrawiam

Witam.
Matryce nie są klejone.
W dużych matrycach za polaryzatorem kurz niestety może się pojawiać.
Nie zdziwiłbym się, gdyby po czyszczeniu matrycy za kilkanaście miesięcy problem wrócił.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Matryce nie są klejone i muszą oddychać.
Nie zawsze radiatory nadążają za odbiorem ciepła.
Jak dobrze zrobią kurz nie powinien się pojawiać ponownie.
To był bardzo dobry telewizor.
 

_ZiP_

Member
"Widoczne na ekranie zjawisko powstało w wyniku zanieczyszczenia struktury optycznej ekranu przez ciała obce (kurz).
Wykonano warunkowe usunięcie wskazanych powyżej ciał obcych, przy uzyskaniu możliwie najlepszego stanu reklamowanej jednostki."
Tak serwis opisał usterkę, czekam aż TV będzie u mnie, martwą mnie dwie sprawy - warunkowe usunięcie kurzu - co jak za rok znów będzie ? Odmówią naprawy i będę się bujać sądowo z nimi? :p
I to - "przy uzyskaniu możliwie najlepszego stanu reklamowanej jednostki." aż kusi by TV sprawdzić porządnie przy odbiorze ...
 

bestisz

Member
Nie odmówią naprawy.
Nie zgadzam się z Twoją opinią. Odgrzewam ten temat ponieważ i mnie dotknął. Mam rocznego KD-75XH9096 i zgłoszone RMA na niego. Temat dotyczy rzecz jasna smug widocznych szczególnie na jasnych obrazach. Na zgłoszenie odpowiedział bezpośrednio serwis mailowo.
Treść maila:

Kod:
Dzień dobry
Proszę o zapoznanie się z informacją w załączniku.
Jeśli wyrażają Państwo zgodę na warunkowe czyszczenie, proszę o odpowiedź na maila z informacją :
„ Wyrażam zgodę na warunkowe czyszczenie „
Pozdrawiam

Treść załącznika:
Kod:
Dzień dobry

    Przeprowadzona przez autoryzowane stację serwisową diagnoza, wykazała na chwilę obecną  zabrudzenia wewnątrz ekranu odbiornika. Powodem powstania tego efektu jest przedostanie się do urządzenia kurzu. Natura wnikania zabrudzeń związana jest z działaniem czynników zewnętrznych i nie jest wadą TV. Ekrany odbiorników ze względu na wymagania technologiczne nie są, i nie mogą być, hermetyczne szczelne.

    Informujemy, że zjawisko to powstaje na skutek niezastosowania się do zaleceń opisanych w instrukcji obsługi produktu, rozdział "Niedozwolone użycie".

    W ramach gestu dobrej woli producenta proponujemy, jednorazowe, warunkowe, czyszczenie elementów optycznych ekranu. Serwis przywróci odbiornik do najlepszego możliwego stanu. Jednocześnie nie gwarantujemy usunięcia 100% widocznych zanieczyszczeń.

    Ogólne warunki gwarancji Sony dostępne są na stronie: https://services.sony.pl/support/pl/warranty/general

    Przewodnik dla modelu, instrukcję obsługi lub instrukcję dotyczącą bezpieczeństwa można znaleźć na stronie: https://www.sony.pl/

    Brak zgody na warunkowo zaproponowane przez producenta rozwiązanie, będzie równoznaczny z dobrowolną rezygnacją z pomocy w ramach gwarancji. Ponieważ efekt ten nie powstał z winy odbiornika, Państwa roszczenie zostanie uznane za niezasadne, ze względu na użytkowanie w warunkach niezgodnych z zaleceniami instrukcji obsługi.

    Jednocześnie informujemy, że kolejna reklamacja odnosząca się do zanieczyszczenia pyłem, kurzem lub owadami, spowodowana użytkowaniem niezgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi, wiązać będzie się brakiem zgody na kolejna obsługę gwarancyjną.

    Proszę o decyzję w sprawie realizacji zgłoszenia, czy wyrażają państwo zgodę na dobrą wolę producenta, czy serwis ma odesłać odbiornik bez podejmowania czynności serwisowych z przedstawioną opinią?

Abstrahuje od tego, że serwis wysłał pismo z diagnozą, kiedy nikt urządzenia nie widział a wisi ono ciągle u mnie na ścianie. Widać że temat jest znany i lecą według schematu.

Telewizor zakupiony wraz z opłaconym montażem oraz dodatkowo mam do niego ekstra ubezpieczenie Ergo Hestii od całkowitych zniszczeń.
Co mówi Pan z serwisu? Otóż oni mają dyrektywy od Sony żeby za zgodą klienta dokonywać jednorazowego czyszczenia. Drugi raz to nie nastąpi - to nie mój wymysł tylko jasne stanowisko serwisu.
Argumenty o konieczności wentylacji wnętrza i "niewłaściwych warunkach użytkowania". Litości! Ten sam dom, to samo miejsce i któryś z rzędu TV. Żaden poprzedni nie miał takiego problemu a 46" Sharp XL2E (LCD) wydzielał tyle ciepła co farelka i otwory wentylacyjne miał takie, że mogłem wnętrze oglądać.

Wydaje mi się że SONY zrobiło konstrukcyjnego bubla i umywają rączki. Padło na mnie, zdarza się. Nie jest to post wylewu goryczy ale proszę nie rzucać na wiatr słów "nie odmówią", kiedy ktoś jasno mi mówi że "po Pana zgodzie wyczyścimy raz i to wszystko". Ponowne pojawienie się problemu będzie skutkowało brakiem reakcji z tytułu gwarancji.
 

bestisz

Member
Jakby co to niczego nie sugeruję, ale .... ;)

Wiesz co pewnie można wybrać taką drogę - być takim samym skubańcem jak oni.
Rozmawiałem jeszcze przed chwilą z infolinią Sony. Tylko nagrać i wrzucić na youtube dla odpowiedniego wyregulowania public relations firmy. Wprost mi powiedziano że zalecają jednorazowe czyszczenie i to jest ich dobra wola bo kurz zbierający się pod matrycą jest w ich ocenie "uszkodzeniem mechanicznym" i nie podlega gwarancji. Rzuciłem więc lotną myśl że może warto się poradzić u rzecznika praw konsumenta itp. - może on coś wymyśli? To osoba z infolinii szybko mnie sprowadziła do parteru stwierdzeniem "proszę nie próbować bo taki jest zapis w gwarancji i rzecznik Panu nic nie wskóra" - z tym że ja to wyraziłem naprawdę delikatnie. Ogólnie rzecz biorąc dał mi do zrozumienia że jestem w dup...e.

Kończąc myśl proszę aby ważyć słowa zanim komuś da się poradę że "ktoś czegoś nie odmówi" lub czegoś nie zrobi, nie będąc tym kimś. Wychodzi że SONY zrobiło bubla który odbił się czkawką ale kim że jest poczciwy "Kowalski" wobec takiego molocha. Prościej powołać się na warunki gwarancji i zamydlić oczy że ktoś coś łaskawie czy warunkowo zrobi. rzekomo wychodząc mi na przeciw.
 

Kleofas11

Active member
Bez reklam
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Spróbuj z tytułu rękojmi uderzyć do sklepu :

"Konsument musi złożyć sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady – niemniej najlepiej ją zgłosić zaraz po zauważeniu. Warto podkreślić, że nie skraca to w żaden sposób okresu odpowiedzialności sprzedawcy, który wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy."

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/ Rękojmia sprzedawcy bardziej polecana (dla konsumenta) niż gwarancja producenta.
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Zrobisz ja uważasz.
Ja bym skorzystał z czyszczenia, jeśli byłeś zadowolony
Z dotychczasowej jakości.
Zawsze można trafić gorzej w loterii matrycy możesz też się procesować .
 

jax

New member
Nie zgadzam się z Twoją opinią. Odgrzewam ten temat ponieważ i mnie dotknął. Mam rocznego KD-75XH9096 i zgłoszone RMA na niego. Temat dotyczy rzecz jasna smug widocznych szczególnie na jasnych obrazach. Na zgłoszenie odpowiedział bezpośrednio serwis mailowo.


Dzień dobry, właśnie niedawno zastanawiałem się czy kurz jest do reklamacji na gwarancji czy jednak do ubezpieczyciela oddać. Mam ten sam model XH9096 tylko 85" i oczywiście po lewej i prawej stronie ciemne podłużne plamy z kurzu wzdłuż krawędzi, a wisi na ścianie od 1,5roku i co chwila jest odkurzany z zewnątrz.

W innym pokoju mam 15 letnia plazme Samsunga 58" i zero problemów z czymkolwiek. Maskara jak czytam o tym warunkowym czyszczeniu.
 

bzyku_flashi

New member
Mam to samo w tym samym modeli 85". Przyznane czyszczenie jedno razowe. Mam nadzieję, że pomoże. TV wisi tak jak u ciebie od 1,5 roku. Mam 5 letnią gwarancję sony więc może "inna" usterka się pojawi po 3, 4 latach.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Skorzystałby z czyszczenia.
Często jest tak, że po czyszczeniu - problem nie wraca.
Więc byłbym dobrej myśli.
 
Do góry