55XG9505 i kurz za matrycą

johny47

New member
Jak zadbać o tv by po takim czyszczeniu sytuacja się nie powtórzyła?
Zrobić samodzielnie jakiś filtr na miejsca wylotowe?
 

Zbigniew997

New member
Mam identyczną sytuację. Telewizor 1.5 roku, KD-55-cośtam, lewa połowa z plamami.
Dostałem identyczną odpowiedź od serwisu, co Ty ("W ramach gestu dobrej woli producenta proponujemy..." :twisted: )


I też zastanawiam się, co robić - bo to kpina z klienta:eek:k:
 

johny47

New member
Mam identyczną sytuację. Telewizor 1.5 roku, KD-55-cośtam, lewa połowa z plamami.
Dostałem identyczną odpowiedź od serwisu, co Ty ("W ramach gestu dobrej woli producenta proponujemy..." :twisted: )


I też zastanawiam się, co robić - bo to kpina z klienta:eek:k:
Zgadzaj się. Mi ramach dobrej woli czyszczenia ekranu dali nowy tv na nowej gwarancji.
 

Mariu

Member
Mój brat reklamował bo domatorką weszły jakieś muszki . Komary .... Wygląda to słabo na jasnym tle ponieważ są widoczne plamki .
Tv 43 całe jakiś tam z 2018. Miał wykupiona gwarancję na 5 lat .
Serwis się wypiął . Odesłał tv i napisali że takie coś nie podlega gwarancji . Przez tel powiedzieli że nie odpowiadają za robaczki....
Rozumiem że nic z tym nie zrobi i poprostu nigdy więcej Sony no bo sory z takim podejściem to jakiś żart .
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
A to dziwne bo jak miał gwarancję 5 lat - ja bym nie odpuścił !
Ale Sony nie pierwszy raz się wypina na kurz i na robaki.
Inne firmy bez mrugnięcia okiem wykonały czyszczenia w ramach gwarancji.
Sony nawet w modelach za 20.000 zł - odmówili .
Opis jest na forum również.
 

Pan Darkowski

New member
Cześć mam też Philipsa 65PUS 8102 i też mam zakurzone miejsca ,więc zastanawiam się czy znacie jakieś TV które nie ma tego problemu poprostu jest dobrze wykonane pod tym względem
 

gustdelf

Member
@kiki proszę Cię jakie pojedyncze przypadki. Sam mam od Ciebie PUS8102 po 3 miesiacach ekran czyszczony przez wciornastki, po roku od czyszczenia znowu weszło ich kilka i pojawił się kurz. O kurzu w tym modelu w wątku o tym modelu jest pełno postów. W tym roku weszło 9 muszek owocówek a to już jest większy kaliber niż wciornastki, kilka udało się strącić na dno matrycy 3 i skrzydełka z tych straconych utknęły na dobre. Biorąc pod uwagę rozmiar tych muszek to dla mnie jest to jakieś nieporozumienie. Firmy produkujące TV powinny jak samochodowe odpowiadać za wady fabryczne i naprawiać te buble i zabezpieczać na swój koszt.
20230101_141222.jpg
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nie powinno, ale się stało.
Załatwialiśmy bezpłatne czyszczenie po gwarancyjne.
Teraz trzeba 8102 czyścić na swój koszt- ale na szczęście to nie wiele kosztuje - i masz dodatkowo dalej super jakość
 

szaula

Member
Telewizor 4 m-ce XR65X90J. Totalne badziewie.
ZGŁOSZONY OPIS USZKODZENIA:
Produkt działa z tym, że na matrycy są widoczne bardzo mocno ciemne plamy na środku
oraz po bokach, ale w mniejszym stopniu. Bardzo widoczne na jasnym tle podczas oglądania.

OCENA SPRAWY:
Przeprowadzona przez Autoryzowaną stację serwisową diagnoza odbiornika, potwierdza
występowanie wewnątrz ekranu odbiornika zanieczyszczeń, które mają bezpośredni wpływ na
wskazywane przez klienta symptomy. Powodem powstania tego efektu jest przedostanie się do
wnętrza urządzenia owadów, pyłu lub kurzu.
Natura wnikania zabrudzeń związana jest z działaniem siły zewnętrznej i nie jest wadą TV.
Całe odbiorniki, w tym ekrany ze względu na wymagania technologiczne, w tym zapewnienie
odpowiedniego stopnia cyrkulacji powietrza i chłodzenia nie są i nie mogą być, hermetycznie
szczelne.
Odbiornik samoistnie nie generuje pyłu ani innych zanieczyszczeń i ciał obcych, co
jednoznacznie wskazuje, że dostały się one do odbiornika z zewnątrz i pochodzą ze środowiska
w jakim odbiornik pracuje.
Informujemy, że Instrukcja bezpieczeństwa w rozdziale "Niedozwolone użycie"->
"Warunki" (str. 2-3PL) wskazuje, że :
• Nie należy umieszczać telewizora w miejscach gorących, wilgotnych lub nadmiernie
zapylonych; w miejscach, w których do wnętrza mogą dostawać się owady;
Instrukcję dotyczące bezpieczeństwa można znaleźć na stronie producenta:
https://www.sony.pl/electronics/support, wyszukaj własny model TV(np. KD-55XH9096) ->
Instrukcje -> ‘Instrukcja bezpieczeństwa dotycząca modeli…’
Ponadto warunki gwarancji pkt. 6/d/viii wskazują, że nie obejmuje ona uszkodzeń produktu
będących następstwem oddziaływania ‘jakichkolwiek sił zewnętrznych’, a za taką siłę uznaje się
oddziaływanie na urządzenie pyłu bądź innych zanieczyszczeń i ciał obcych, w tym owadów.
Ogólne warunki gwarancji Sony dostępne są na stronie:
Ponieważ efekt ten nie powstał z winy odbiornika, Państwa roszczenie zostaje uznane za
niezasadne.
Szkoda,że nie napisali w instrukcji żeby ten model TV( i nie tylko) używać w warunkach sterylnych na sali operacyjnej.
I teraz wisienka...
Dzień dobry,
serwis stwierdził uszkodzenie sprzętu niepodlegające bezpłatnej naprawie. Koszt czyszczenia to 800 zł.
W związku z tym, proponuję dwie możliwości finalizacji reklamacji:

1. Naprawa odpłatna na koszt Klienta – w przypadku zgody na naprawę, w kolejnej wiadomości podamy numer konta, na który należy wykonać przelew za naprawę;
2. Zwrot sprzętu bez naprawy na adres wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.(zwrot na adres klienta- tylko, że ten telewizor od momentu złożenia reklamacji/rekojmi wisi na ścianie)
IMG_20230406_163956.jpg
IMG_20230406_170136.jpg
IMG_20230406_172500_1.jpg
IMG_20230406_172925.jpg
IMG_20230406_172917.jpg
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Faktycznie nie wygląda to dobrze. Dziwne , że Sony jako serwis się nie spisało.
To prosta sprawa.
W Philipsie udało się bez problemów załatwić.
 

szaula

Member
Dla nich prosta, ale po co. Totalne olewanie klienta. Na forach tez o tym piszą. Niektórym serwis czyści bezwarunkowo jeden raz. Widać zaczęło dużo pojawiać się takich problemów to teraz trzeba kroić konsumentów. Najgorsze jest to, ze MExpert tez to olewa zamiast coś zrobić w tym kierunku chociażby tym że sprzedają ten badziew. Dwa lata gwarancji plus dodatkowe ubezpieczenie i mają to wszyscy w d... Miałem dwa Samsungi, Panasa, Sharpa i na żadnym z nich nie było takich problemów. Na obecną chwilę to te wszystkie prawa konsumenta gwarancje, rękojmie czy też reklamacje są g.. warte. Mieszkamy w kraju w którym kupujący się liczy tylko przy zakupie towaru, ale jak już coś trzeba zrobić to piszą Ci o jakiś dziwnych zapisach w instrukcji. Niech jasno napiszą żeby używać w warunkach sterylnych jak chirurgia w szpitalu, bo w salonie, pokoju gwarancja tego nie obejmuje.
 
Ostatnia edycja:

szaula

Member
A to dziwne bo jak miał 5 lat - ja bym nie odpuścił !
Ale Sony nie pierwszy raz się wypina na kurz i na robaki.
Inne firmy bez mrugnięcia okiem wykonały czyszczenie w ramach gwarancji.
Sony nawet w modelach za 20.000 zł - odmówili .
Opis jest również na forum.
Gdzie o tym pisze?
 

_ZiP_

Member
U mnie powtórka z rozrywki, mam przedłużoną gwarancję(przez Sony), do tego mam wrażenie że matryca jaśniej świeci wokół ramki przy ciemnych scenach. Czekam na opinie serwisu, ale coś czuję że będzie walka.
 
Do góry