Sony 65AG9 - uwagi użytkownika.

darlen

Member
I jak udało Ci się uzyskać coś mądrego od KIKIego - też jestem ciekaw bo mam ten sam problem.
Powtórzę w specyfikacji ten TV ma obsługę do czterech satelit/LNB jednocześnie we specyfikacji jest wyraźnie DiSEqC 1.0 – pozwala to na przełączanie pomiędzy 4 satelitami (konwerterami) - zatem niech serwisanci pokażą jak to uruchomić, a jak nie są w stanie to na gwarancji wymiana TV - bo TV powinien mieć tą funkcję.
Z instrukcji obsługi Antena satelitarna*1Żeńskie złącze typu F, 75 Ohm.DiSEqC 1.0, LNB 13 V/18 V i sygnał 22 kHz, Dystr. za pomocą poj. kabla EN50494
 

navy

Member
Nie, jeszcze nie dzwoniłem na podany przez Kiki'ego kontakt. Mam teraz tyle pracy, że po prostu nie znalazłem na to czasu. Wrócę z tym tematem do końca tygodnia.
Dzięki za info o możliwości obsługi 4 satelitów - gdzieś mi to umknęło a to przecież kluczowa informacja.
Rozmawiałem o tym z prawnikiem. "Mój" prawnik specjalizuje się w innych tematach, ale znajdzie mi kogoś od spraw konsumenckich.
 

navy

Member
Rozmawiałem zgodnie z radą @kiki (jeszcze raz dziękuję).

Zrobię kilka rzeczy:
- sprawdzę kable biegnące od konwertera do multiswitch'a
- sprawdzę wtyki w multiswitch'u
- podłączę dekoder 4K Ultra Box C+ do Sony 65AG9 (teraz mam tam moduł CI+ ECP), żeby sprawdzić jak dekoder reaguje na próbę przestrojenia i jak współpracuje z 65AG9. Wydaje się to trochę bez sensu, ale jest to proste i ma na celu wykluczenie błędu po stronie instalacji sat
- sprawdzę swój TV na innej instalacji sat (bez multiswitch'a, antena z jednym konwerterem, kabel prosto do TV). Mam nadzieję, że sąsiad się zgodzi na taki test u niego w domu.

Jak to zrobię, to opiszę efekty.
 

darlen

Member
i jak zrobiłeś te kilka rzeczy, jakiś efekt pozytywny - udało Ci się zaktualizować listę kanałów, u mnie ostatnia poprawna aktualizacja to było w połowie ME (ok lipca) w piłce nożnej gdzie pojawił się kanał TVP 4K (przy czym wówczas był po świeżo zrobionym resecie do ustawień fabrycznych) - kanału już dawno nie ma - niestety kolejnych aktualizacji listy operatora u mnie nie chce pobrać - stąd u mnie na liście widnieje wciąż TVP 4K (Na tym miejscu obecnie powinno być Eleven 4K :)
Czekam na nowy firmware od SONY - potem już albo format do ustawień fabrycznych albo idę na gwarancji niech naprawiają.
 

navy

Member
@darlen: sorry że odpowiadam dopiero teraz. Nie zaglądałem tu długo. Sprawdziłem część z rzeczy o których pisałem wcześniej:
- wtyki w multiswitch'u są OK
- po podłączeniu TV do zewnętrznego dekodera 4K Ultra Box C+ wszystko działa normalnie
- nie sprawdziłem kabli biegnących od konwertera do multiswitcha (mokry, skośny dach)
- nie sprawdziłem TV na innej instalacji antenowej. Nie miałem takiej możliwości
W normalnej konfiguracji (przewód który antenowy idzie z multiswitch'a, jest podłączony do TV, tuner TV odbiera sygnał, karta CI+ ECP dekoduje sygnał) jakość odbioru i jakość sygnału są bardzo dobre. Nadal jednak nie można przestroić TV np. w celu wyszukania nowych kanałów. Przy próbie przestrojenia TV nie widzi sygnału mimo, że chwilę później oglądając TV obraz jest bardzo dobry a sygnał niemal 100%.
Moje zaufanie do serwisu Sony jest mniejsze od zera, więc chyba nie zdecyduje się na to, żeby oddać im ten TV "do przetestowania".
Poszukam jeszcze możliwości sprawdzenia go na innej instalacji TV.

Eleven 4K u mnie jest OK, bez problemów - widać go na liście kanałów, jakość obrazu jest bdb. Co do TVP 4K to nawet nie wiedziałem, że taki wynalazek był/jest. Ja go nie widzę na swojej liście kanałów.
 

darlen

Member
Właśnie wyszło nowe oprogramowanie do serii G i H Android TV 10 - i uwala obsługę TV (TV działa, da się oglądać, ale obsługa porażka, wszystko się wczytuje baaaardzo powoli, a właściwie nie wszystkie funkcje się wczytują)- ale jeżeli ktoś ma jeszcze gwarancje to może pobrać i oddać TV na gwarancji ;). Opisałem 11 usterek na trzech stronach (wadliwe oprogramowanie, wypalenie (czyli brak poprawnego funkcjonowania systemów zabezpieczających przed wypaleniem - tak mocno reklamowanych w tym modelu) jak i artefakt matrycy ( to ciemny, o ostrej krawędzi - jednorodny pionowy pas o szerokości 7 cm który jest widoczny tylko na jednorodnych ciemnych scenach w każdych ustawieniach obrazu i w każdej rozdzielczości - na innych egzemplarzach tego nie widziałem) i mi serwis wymienił (wymiana AEP - zobaczymy co to znaczy w praktyce) na 55A95K - tak więc chwała mu za to :) - mam nadzieję że będzie kolejne 4-5 lat spokoju - bo gwarancję rozszerzę bezzwłocznie - to pierwsza seria z QD-OLED zatem znowu człowiek jest królikiem doświadczalnym.

Ciekaw jestem jak inni użytkownicy po 4-5 latach użytkowania tego modelu jakie mają spostrzeżenia - czy już widzą wypaloną matrycą i co zamierzają z tym robić?
 
Do góry