Sony 65AG9 - współpraca z modułem CI+ ECP

navy

Member
Dzień dobry,
chciałbym zapytać, czy któryś z kolegów ma TV Sony 65AG9 z modułem CI+ ECP?
Dzisiaj zmieniłem swoją starą kartę Canal + na nowszą kartę i nowy moduł (właśnie CI+ ECP) i niestety nie działa to w moim TV.
Wcześniej, przez kilka dni miałem tam swój stary moduł Aston DVB-CI i poprzednią, starszą kartę Canal +. Wszystko było OK.
Ze specyfikacji Sony nie wynika jasno, czy 65AG9 współpracuje z modułem CI+ ECP, sprzedawca w Sony Centre (gdzie kilka dni temu kupiłem swój TV) też nie był mi w stanie tego potwierdzić i odesłał mnie do serwisu :)
Będę wdzięczny na wskazówki co powinienem zrobić.
 

Lechu1956

New member
Listę telewizorów ze wsparciem ci+ ecp poszukaj w internecie. Często moduły wymagają aktywacji zgodnie z wytycznymi operatora. Ponadto w wielu telewizorach trzeba przy włączonym telewizorze lekko wysunąć , ponownie wsunąć moduł i odczekać chwilę na kodowanym kanale., aż złapie sygnał.Nieraz czynność należy powtórzyć. Trzeba pamiętać również o dokładnym ułożeniu karty w module.
 

Lechu1956

New member
Jeszcze dwa tygodnie temu na liście canal+ były tylko telewizory Philips. Lista jest aktualizowana,ale w żółwim tempie, gdyż u nas zainteresowanie modułami cam jest niewielkie. Dlatego należy korzystać z wykazów na zagranicznych stronach. Najnowsze moduły tivusat są z EPC . Do kupienia nawet u nas w znanym sklepie w Krakowie.
 

Gie

Member
Bez reklam
Dzisiaj zmieniłem swoją starą kartę Canal + na nowszą kartę i nowy moduł (właśnie CI+ ECP) i niestety nie działa to w moim TV.
Jaki masz komunikat? TV wykrył ten moduł? Nowy moduł C+ teoretycznie powinien działać z każdym tv które ma gniazdo CI+. Dodatkowe zabezpieczenie ECP będzie się pojawiało przy niektórych audycjach na C+ 4K i wtedy na niektórych tv może być brak obrazu.
 

navy

Member
TV widzi moduł, widzi nr seryjny modułu i inne dane. TV podaje też poprawne info na temat włożenia i wyjęcia modułu.
Po włożeniu modułu, na dole ekranu TV pojawia się małe pole z informacją "moduł włożony" a następnie ekran z napisami:
- Moduł Canal +
- weryfikacja urządzenia, proszę czekać
- pasek postępu weryfikacji (który nie zmienia swojej wartości początkowej 0%).
Ten ekran się nie zmienia, pasek postępu weryfikacji stoi w miejscu na poziomie 0%.
Kanały niekodowane (np. Bloomberg, NASA czy NASA UHD) odbierane są normalnie, więc sygnał SAT jest chyba w porządku.
Jednak żaden z kanałów kodowanych nie jest jednak odbierany (np. Canal+, Planete+ czy NatGeo). Te kanały ustawiłem wcześniej, za pomocą starego moduły (Aston) i starej karty (NC+ Cameleon), na których TV chodził znakomicie.
Dzisiaj wymieniłem po raz drugi kartę "nowego typu" Cayman na nową. Bez efektu. Jutro spróbuję wymienić moduł na nowy.
Nie bardzo mam pomysł, co jeszcze mogę zrobić.
 

Gie

Member
Bez reklam
Spróbuj zostawić tv na kanale TVP1 na dłuższy czas. Sprawdź w Strefie Canal+ czy twój moduł i nowa karta są widoczne.
 

navy

Member
OK. Zostawię TV do jutra na kanale TVP1 HD, jednak nie ma tam obrazu.
Sprawdziłem w Strefie Canal +: w zakładce "mój sprzęt" widoczne są obie nowe karty (Cayman) i dekoder UltraBox do jednej z nich. Nie ma tam żadnych informacji o nowym module CI+ ECP.
 

navy

Member
Sprawdzałem wielokrotnie ustawienia, zrobiłem reset do danych fabrycznych, rozmawiałem z różnymi osobami (z Canal+, z Sony, z tego forum), wymieniłem kartę Cayman na nową, wymieniłem moduł CI+ na nowy.
Nie dało to żadnego efektu - flagowy OLED TV Sony nie odbiera kodowanych programów SAT na oryginalnym module CI+ ECP z Canal+ :)
Jutro jadę do Sony Centre w Katowicach, żeby oddać im ten telewizor.
 

darlen

Member
Witam
Od stycznia posiadam 55AG9 - czyli podzespoły i soft powinien być taki sam. Na początku na module szara Cyfra+ i karta Cameleon i chodziło to z grubsza cacy - odkodowanie w miarę szybkie - szybciej niż na Panasonicu, tylko że Panasonic ma zdecydowanie bardziej czułą głowicę od SONY (tu Astra mi znika na zezie/monobloku)- co ma wpływ na szybkość odkodowania i przełączania kanałów.
W marcu wymienili mi jednego Cameleona na Caymana z modułem ECP no i generalnie 4K odbiera i wszystkie kanały są odkodowane, ale przełączanie kanałów mordęga - trwa kilka sekund (3-4) aż czasami wyskakuję komunikat w stylu wybrany kanał jest kodowany sprawdź moduł i kartę itd. Najgorsze że informacja ta nie wyskakuje zawsze, nie mam pojęcia od czego to zależy, podejrzewam że:
- może mieć niewielki wpływ dokładność ustawienia anteny - kiedyś to sprawdzę jak ponownie ustawię na przyrządach antenę na maxa wyśrubuję sygnał,
- raczej niedograne oprogramowanie modułu operatora i soft SONY, zmiana softu TV nic nie polepszyła, zmiany softu dla modułu jeszcze nie było,
- na pewno szara cyfra szybciej się przełączała żadnych problemów nie było - ale to był stary moduł więc był szybko rozpoznawany, Astona nie chciało mi się testować, a teraz nie mam Cameleona.
Tak więc jakby ktoś miał dostęp do techników/deweloperów zarówno w SONY jak i Canal+ to należałoby ich poprosić aby potestowali i podogrywali wspólnie software - jak znam życie będzie spychologia że to ci drudzy są winni - tylko że na szarym module działało cacy, a na tym przełączanie działa wolniej - trwa to ok 3-4 sekund.
Generalnie SOFT SONY jeszcze wiele ma do życzenia do poprawy - obraz w obrazie na EPG znika sam, telewizor potrafi się zawiesić - w ostatnim sofcie zmienili czyszczenie obrazu - telewizor tym razem nie prosi tylko być może sam to robi - nie ma żadnej informacji że to robi. Nagrywanie po EPG to też loteria - ale zastanawiam się czy to nie wina Canal + i modułu. Pomimo że moduł jest wielostrumieniowy to nie ma możliwości jednocześnie nagrywać i odtwarzać inny kanał nawet z tego samego transpondera - ale to jest ewidentnie wina softu. Może trzeba dać szanse na polepszenie softu - 5 lat gwarancji daję czas, ale przed końcem gwarancji spadówa jak nie będzie podstawowych funkcjonalności - niech go przeprogramują albo zabierają. Miał być klasa premium - seria MASTER czy jakoś tak.
Podczas transmisji szczególnie meczu denerwuję mnie pojawiający się WOŁY (wielkie znaki) od uprzykrzanie życia abonentom którzy płacą nieliche pieniądze za abonament kontent premium- numer karty abonenckiej - na Astonie ani na szarym module tego nie było - jestem bliski determinacji do znalezienia jakiegoś alternatywnego modułu.


A propos - miałem historię ponieważ wymieniłem jedną z dwóch posiadanych kart oddając jeden Cameleon i dostałem za nią Caymana, problem w tym że wycieli z systemu mi KARTĘ tę której im nie oddałem, a uprawnienia dostałem na kartę której fizycznie nie miałem - którą oddałem, po tygodniu się dopiero zorientowałem samemu jak zacząłem z czytywać numery w systemie i na karcie były bardzo podobne ponieważ karty były kolejne to 2 czy 3 cyfry się nie zgadzały i przez tydzień MR nie miałem, musiałem fizycznie wymienić karty (dobrze że jej jeszcze nie zniszczyli bo nie chcieli mi w systemie zmienić numerów karty- od taka obsługa jest we francuskim korpo przez wielkie G. Oczywiście operator twierdził, że mi uprawnienia przesyłał tylko na kartę której nie miałem fizycznie a widniała u mnie w systemie - nigdy mi przez myśl nie przeszło że mogą mi wyciąć kartę której im nie dałem fizycznie - do salonu przyszedłem z jedną kartą - a usunęli mi inną - obecnie trzeba numery kart znać na pamięć robić fotki itd.
 
Ostatnia edycja:

Gie

Member
Bez reklam
OK. Zostawię TV do jutra na kanale TVP1 HD, jednak nie ma tam obrazu.
Sprawdziłem w Strefie Canal +: w zakładce "mój sprzęt" widoczne są obie nowe karty (Cayman) i dekoder UltraBox do jednej z nich. Nie ma tam żadnych informacji o nowym module CI+ ECP.
Nie wiem czy jeszcze masz ten tv. Spróbuj włożyć kartę z Ultraboxa do modułu i na odwrót.
 

Lechu1956

New member
@navy. Z tego co się orientuję ,to w tej ofercie karty są parowane z modułem. Więc żadna wymiana samej karty , czy samego modułu nie pomoże.
@darlen. Podobny czas przełączania kanałów, oraz chwilowa wiadomość o kodowanym kanale występuje u mnie przy telewizorach LG i TCL. Mój Sony najlepiej działa ze starym modułem ncam.
Ten moduł był 9 lat temu dodawany darmowo przy zakupie telewizora Sony z dvb-s. Współpraca Sony z operatorem dawnej telewizji "n" wtedy musiała być, gdyż problemy groziły kompromitacją obydwu firm. Mój Sony miał jeszcze większe problemy z modułem CP. Tutaj o wiele lepiej radził sobie Philips.
 

navy

Member
Panowie, dzięki za zainteresowanie tematem. Postaram się odpowiedzieć po kolei:
- darlen: żałuję, że wymieniłem karty Cameleon. U mnie zestaw Cameleon + moduł Aston CI pracował świetnie przez 8 lat w poprzednim TV (Loewe) i teraz, przez kilka dni, w 65AG9. Po wymianie na Cayman + CI+ ECP nie odbieram kanałów kodowanych. Dzisiaj po kilku rozmowach z infolinią C+ napisałem do nich kilka grzecznych zdań. Zobaczymy, co odpowiedzą. Z tego, co się dowiedziałem wynika że downgrade i powrót do Cameleona raczej nie wchodzi w rachubę a na dekoder zewnętrzny (co z pewnością zaproponują) ja się nie zgodzę ze względu na wystrój pomieszczenia w którym jest ten TV (musi wisieć na ścianie, bez żadnej szafki pod spodem)
- Gie: próbowałem zmieniać karty (z Ultraboxa do modułu CI+ i odwrotnie) ale są one parowane z konkretnym urządzeniem. Przy zmianie karty na inną Ultrabox podaje komunikat, że nie widzi nowej karty
- Lechu1956: tak, moduł i karta są parowane. Dzisiaj wymieniłem komplet (karta Cayman i moduł CI+ ECP) i nadal to nie działa

Kilka razy rozmawiałem też dzisiaj z Sony Centre Katowice - naprawdę chcą mi pomóc i szukają rozwiązania.
 

Lechu1956

New member
Problemy mają także inni użytkownicy tego modułu. Na jednym z forum wyczytałem: kilka osób pisało ,że dział techniczny musiał przeparować kartę do modułu CAM CI+ ECP, bo Cayman działał w dekoderze , a nie w module CAM CI+ ECP.
U mnie w autoryzowanym punkcie obsługi klienta w takim przypadku sami aktywują moduł z kartą i sprawdzają na jakimś telewizorze i dekoderze. Tak miałem w przypadku starych ofert(karta parowana z modułem). Przychodziłem do domu , wkładałem ten moduł do telewizora i wszystko grało. Ciekawe ,że problemów nie mają posiadacze modułów tivusat z ECP. Ani u nas, ani za granicą.
 

navy

Member
@ Lechu1956: wczoraj, gdy chciałem wymienić moduł na nowy (razem z kartą) dzwoniłem do około 20 punktów C+ na Śląsku. Tylko w jednym miejscu był dostępny od "od ręki", wszyscy pozostali twierdzili, że czekają na dostawę. Nie było tam jednak możliwości sprawdzenia czy działa.
Poczekam na odpowiedź z C+, najchętniej zrobiłbym downgrade do zestawu karta Cameleon i mój moduł Aston, który działał bez zarzutu.
Sprawdzę też moduł tivusat o którym napisałeś.
Po "przespaniu się z tematem" wolałbym nie rezygnować z Sony 65AG9, bo jest naprawdę fajny (obraz + dźwięk). Wolałbym też nie rezygnować z C+, który mam od około 20 lat i do pewnych rzeczy się przyzwyczaiłem. Musi to jednak działać poprawnie w takiej konfiguracji, jaka u mnie jest możliwa.
 

Lechu1956

New member
Moduł tivusat to jednak spory wydatek. A jak piszą we wszystkich sklepach po rozpakowaniu brak możliwości zwrotu. Tańszą opcją jest zakup modułu canal+ ECP w wersji prepaid(199 zł). Jeżeli nic się nie zmieniło , to po zakupie należy wysłać sms w celu aktywacji zestawu. I odczekać chyba nadal na kanale TVP 1. Czy korzystasz z satelity preferowanej, czy ogólnej. Na ogólnej TVP 1 jest w dwóch miejscach. Na koniec może głupie pytanie. Czy moduł, który posiadasz aktualizowałeś?
Ja korzystam z modułów 9 lat i nie wyobrażam sobie , aby operator wcisnął mi dedykowany dekoder.Spoglądając na zachodni rynek, to tam zaczyna królować odbiór przez odpowiednią aplikację ,którą tworzy operator. Np. hiszpański Orange najpierw poleca odpowiednie telewizory do odbioru ich telewizji poprzez aplikację, a dopiero potem dekodery. Są to telewizory LG i Samsung od 2012 roku , oraz Sony android od 2015 roku. Z tego wynika ,że Sony jest mocniejsze na tamtym rynku od np. Philipsa.
 

navy

Member
Mam własną antenę, mieszkam w domu jednorodzinnym.
W TV Sony 65AG9 zrobiłem reset do ustawień fabrycznych, więc wykasowałem wszystkie kanały, zaczytane wcześniej przez kartę Cameleon i moduł Aston CI. Nie teraz już kanału 11 C+, czyli TVP1 HD a nowy moduł (CI+ ECP) w ogóle nic nie dekoduje. Kanały niekodowane odbieram bez problemu.
Moduł CI+ ECP aktualizowałem we własnym TV funkcją "sprawdź aktualizacje modułu", bo Sony go "widzi" (włożenie do slotu, wyjęcie ze slotu, nr seryjny itp.). Nie następuje jednak dekodowanie.
Ja też przez minione 8 lat korzystałem z modułu Aston włożonego o TV i z taką myślą został zaaranżowany pokój dzienny w nowym domu.
 

Lechu1956

New member
Pomysłów więcej nie mam. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to zapytanie na forum sat kurier. Tam przy platformie Canal + jest kilkadziesiąt stron poświęconych tylko modułom. Po wpisach widać ,że niektórzy z niejednego pieca chleb jedli.
pozdrawiam
 
Do góry