Sony 65AG9 - współpraca z modułem CI+ ECP

navy

Member
Chciałbym krótko powiedzieć jak wygląda sytuacja "na dziś":
- był Pan z serwisu Sony. Dwie wizyty: pierwsza żeby zrobić diagnozę, druga, żeby usunąć problem. Od zgłoszenia tematu w serwisie do usunięcia problemu upłynęło 17 dni (kalendarzowych). Mimo to uważam, że poszło to dość sprawnie
- wymieniona została płyta główna. Trochę mnie wkurza, że w fabrycznie nowym, flagowym OLED Sony trzeba było wymienić tak ważną część ale pogodziłem się z tym
- wgrane zostało nowe oprogramowanie (wersja 6.3626)
- po tych zmianach TV bez problemów połączył się z modułem CAM i działa OK (wcześniej nie łączył się z modułem i nie dekodował nic. Żadnego kanału)
- muszę sprawdzić jak będzie działać na kodowanych kanałach 4K. Nie mam ich w swoim pakiecie i poczekam z tym chwilę bo C+ coś tam ciągle miesza i testuje
 

darlen

Member
No to muszę Was zmartwić, ten TV - cała seria AG/XG nie wspiera EPC- zatem nie będziecie mieć odbioru jednego słusznego polskiego kanału C+4K ULTRA itd. via SAT (moduł CAM) Dziś, wczoraj są testy C+ na C+NOW daje test ECP i można sprawdzić w porze dziennej do 16.00
Proszę zgłaszajcie ten problem hurtowo do serwisu SONY może coś zrobią, jedną osobę oleją ale jak będzie nas wielu to muszą posłuchać - ja już zgłosiłem, i kilka innych osób z innego forum również,
 

navy

Member
Potwierdzam to, co napisał kolega @darlen: Sony 65AG9 nie działa z modułem CI+ ECP na kodowanych kanałach 4K Canal+. Tak przynajmniej wynika z testów o których napisał @darlen.
Zgłosiłem temat do serwisu (autoryzowany serwis MiK Radom, wskazany mi przez Sony Centre). W odpowiedzi przeczytałem że "ten typ tak ma" czyli seria AG (i inne z linii produktowej 2019) nie współpracuje z modułem ECP. Ze strony producenta mają oni (czyli serwis) informację że dopiero modele z linii produktowej 2020 i z Androidem będą "wspierały standard ECP".
Zwrócę się z tym do prawnika. Nie odpuszczę tego tematu.
 

darlen

Member
Ja też dostałem identyczną odpowiedź, że e seria AG/XG - nie współpracuje z ECP - ten typ tak ma, i tu zaczynają się problemy, serwis nie zdaje sobie sprawy, że w ten sposób zmienił wszystkim klientom klasyfikację produktu który sprzedaje - nie mówiąc o tym nikomu, mianowicie odbiornik TV jest zdefiniowany ustawowo:
za telewizyjny uważa się urządzenie stałe lub przenośne umożliwiające natychmiastowy odbiór programu telewizyjnego, zatem jeżeli kupuję TV 4K to powinienem móc taki program 4K odebrać - wkładam kartę abonęcką /moduł i powinienem móc odebrać bez jakichkolwiek STB itd np i mamy zonk, w efekcie wszyscy którzy mają zonk nabyli w praktyce telewizor FH z funkcją monitora 4K - a zapłacili za TV 4K (monitory są tańsze) zatem mamy argument o niezgodności towaru z umową. Może zacząć się zbiorowa zabawa z prawnikami i kolejki w sklepach bo jest 3 lata na zwrot (2 lata na zauważenie wady - niezgodności - wada prawna, i rok na jej zgłoszenie) Argumenty prawne raczej są po stronie klienta. Sklepy nie odbiją piłeczki, o bo powiem pokaż mi Pan jak mam odebrać TV4K w sposób natychmiastowy jedyny słuszny kanał/program emitowany na terenie RP - nie pokaże, zatem to nie jest TV 4K a za taki płaciłem, Pan mnie oszukał. itd.​

Chętnie przyłącze się do pozwu zbiorowego.
 

pancer

New member
Moim zdaniem, tak to nie działa.
Sony nie odpowiada za to, że C+ zastosował ECP.
Jeśli nie było w opisie telewizora, że obsługuje ECP, to pretensje do Sony są bezpodstawne.
Pretensje trzeba kierować do C+, a oni zapewne wymienią moduł na dekoder i tak uzyskają kompatybilność.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

navy

Member
Rozmawiałem z prawnikiem. Jego zdaniem problem jest (oczywiście) złożony:
- jeżeli producent TV nie deklarował kompatybilności z ECP, to do TV w zasadzie nie można się przyczepić
- ważny jest tryb wprowadzenie zabezpieczeń ECP przez C+, szczególnie w kontekście przepływu informacji między C+ a producentami TV. Tego chyba nikt nie będzie w stanie sprawdzić
- ewentualne roszczenia można mieć do C+
Niezbyt podoba mi się to uzasadnienie. Nie pytałem też o kwestię pozwu zbiorowego. Poszukam dalej.
 

darlen

Member
Nie skupiajmy się na braku ECP - to klientowi jest potrzebne jak drzwi w lesie,
Klient płacił za możliwość odbioru programów 4k w przekazie natychmiastowym via sat i takiej funkcjonalności oczekuję od producenta - na opakowaniu było TV 4K OLED, wyobraźmy sobie mieszkam na wsi, brak internetu - brak NF, brak kablówki, jedyni kanał 4K jest nadawany drogą satelitarną i mam wykupiony abonament i ZONK, a na tv konkurencji Philips, Panasonic LG można ten kanał odebrać, znaczy da się, czy SONY w najnowszym produkcie flagowym dał ciała, w gwarancji mamy zapis
Gratulujemy trafnego wyboru i gwarantujemy sprawne działanie produktu zgodnie z warunkami techniczno – eksploatacyjnymi, opisanymi w instrukcji obsługi. - proszę bardzo w instrukcji mam możliwość odbioru kanałów 4K via SAT, wybieram operatora, wkładam moduł z kartą abonęcką i co?? - gdzie ta gwarancja?
Naprawdę ECP PAL SECAM NTSC BG DK - te skróty nie są potrzebne do szczęścia klientowi - płacił za 4K TV a nie za monitor 4K - tak powinien się prawnik skupić, prze pryzmat braku funkcjonalności za które płacił klient.
 
Do góry