KD- XF9005 - clouding, ku przestrodze.

Pakolo

Active member
Bez reklam
Skoro każdy producent sprzedający TV z tą technologią ma takie przypadki / buble to nie wiem dlaczego nazywasz kpiną mus sprawdzenia produktu.
Bo jak sam napisałeś wyżej "TV za worek monet" to chyba lepiej sprawdzić produkt przed odebraniem niż ładować 5 koła w tv w ciemno gdzie masz z tyłu głowy informację , że możesz kupić ***************.

Henry nazwał to kpiną bo takie buble nie mają prawa wyjechać z fabryki.
 

matik70

New member
Henry nazwał to kpiną bo takie buble nie mają prawa wyjechać z fabryki.

Taka jest rzeczywistość, jest jakaś firma na świecie , która nie wysyła bubli od klientów ?
Mieszkamy w Polsce tu prawo jest jakie jest i trzeba uważać.
Nie wiem jak by było innych krajach w takich przypadkach.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Nie wyobrażam sobie, żeby każdy produkt, który ja sprzedaję miał być sprawdzany przez moich Klientów.
Zanim wprowadzimy coś do produkcji seryjnej produkt jest dopracowywany, testowany.

Nie po to ktoś wydaje ciężko zarobione pieniądze, żeby później przebierać i wyszukiwać produktu bez wad.
Producenci TV oferują "pełnowartościowy" towar, a nie jakiś sprzęt wrzucony do kosza na wyprzedaż, gdzie już trzeba przebierać i znaleźć ten z najmniejszą ilością wad.
Bo na chwilę obecną tak to wygląda i nie kupuję tłumaczeń, że jak wydaję 5 tyś, to mam jeszcze specjalnie sprawdzać.

Jak zamawiałem w auto salonie, to odbierałem konkretny produkt, a nie przyszedłem zacząłem przebierać wśród aut na stocku i wyszukiwać bez wad.

Nie mówimy tutaj o czymś używanym, co wymaga sprawdzenia przed zakupem, a produktach fabrycznie nowych.
 

jarmalik

Member
Bez reklam
dudas czy mógłbyś odnieść się do postu simopla i napisać czy te objawy występują także przy normalnym wyświetlaniu materiału filmowego? Ja także jestem w trakcie reklamacji mojego Sony choć z nieco innego powodu, ale jeśli chodzi o clouding, to mimo że ma podświetlanie krawędziowe, w mojej opinii czerń jest wręcz fascynująca przy oglądaniu filmów nawet przy całkowitym zaciemnieniu pokoju. Owszem, przy planszy podczas uruchamiania systemu to wygaszanie tak nie działa lecz wygląda to zdecydowanie lepiej niż u Ciebie. Przy okazji - czy obraz na zdjęciu jest dokładnie tym co widać w realu bo z doświadczenia wiem że aparaty w takich warunkach rozjaśniają pewne szczegóły?
 

FanKosmosu

New member
Musisz włączyć lokalne przygaszanie. Problem jednak w tym że oprogramowanie tego TV nie uaktywnia tego systemu na wszystkich wyświetlanuch ekranach np. ładowanie systemu Android czy plansza startowa Netflix. Czyli TV jest OK, a jedynie są pewne niedoróbki w firmware.
 

FanKosmosu

New member
Problemu nie ma, bo podczas oglądania filmu, gry lokalne przygaszanie działa i blooming jest niedostrzegalny. Wszystkie zdjęcia które krążą po forach, to zdjęcia wyłącznie plansz z ładowania Androida, startu Netflix lub fragmentów wyskakujących okienek z interfejsem TV. Taki już jest urok jasnych TV z lokalnym lub krawędziowym przygaszaniem np. Samsung NU seria 8000, Qled do serii 6 lub 7 albo Sony XF serii 90.
 

dudas

New member
Musisz włączyć lokalne przygaszanie. Problem jednak w tym że oprogramowanie tego TV nie uaktywnia tego systemu na wszystkich wyświetlanuch ekranach np. ładowanie systemu Android czy plansza startowa Netflix. Czyli TV jest OK, a jedynie są pewne niedoróbki w firmware.


Problem jest. Twierdze to ja i większość użytkowników w tym temacie.
Nie kupuje się TV za worek kasy by mieć 90% super produktu i 10% gó..
Dla mnie to nie powinno wyjechać z fabryki. Tak jak napisał Hennry, to jest kpina by klient musiał to sprawdzać, czatować na egzemplarz, przebierać.

Bardzo cieszy mnie to że jesteś zadowolony z tego produktu. Ja nie jestem. On ma świecić cały czas dobrze.
Gdzie w tej wypowiedzi jest racja? "Problem jednak w tym że oprogramowanie tego TV nie uaktywnia tego systemu na wszystkich wyświetlanych ekranach" czy też "Czyli TV jest OK".

TV nie jest ok. Jak sam zauważysz, użyteś nawet słów "problem" i "niedoróbki".
To dlaczego jaśnie producent nie napisał tego w instrukcji, albo dlaczego takiej informacji nie ma na kartach produktów w sklepach RTV?

Napisałem wcześniej, że ten problem nie występuje w ruchomych obrazach, czyli oglądaniu TV, graniu na konsoli itp. Występuje to podczas wyświetlania obrazów, podczas ładowania apek, podczas zmiany źródła, podczas ładowania Androida (który się zacina na klipach 4k).

Nie nazywał bym urokiem, niedopracowania technologi przez producentów, którzy zatrudniają najlepszych inżynierów na świecie. To są zwykłe oszczędności i maksymalizacja zysku.

Testowałem XF8305. Była ciut gorsza czerń, gorszy kontrast, ale produkt nie miał takich problemów. Był gorszy, tańszy, ale nie miał defektów i to np. jest uczciwa oferta. Bo kupujemy produkt ciut gorszy jakościowo, ale tańszy. Nie wracamy z salonu z produktem, by zobaczyć w domu jakieś chmury (w sklepach leci zawsze demo)
 
Ostatnia edycja:

FanKosmosu

New member
Tak, XF83 firmy Sony jest sporo ciemniejszym TV od XF90, do tego steruje podświetleniem globalnie a nie lokalnie jak XF90. Jeżeli takie problemy Ci przeszkadzają, to w zasadzie masz dwa wyjścia: albo tańszy LED bez mocnego podświetlenia np. XF83 albo wyłożenie grubszej gotówki na OLED. Ewentualnie możesz za cenę XF90 w 65 calach kupić mniejszego OLED wielkości 55 cali. OLED steruje światłem na poziomie pojedynczego piksela obrazu, więc może świecić jasno i bez bloomingu. Telewizory LED o dużej mocy podświetlenia typu XF90, ZF9 czy Samsung QFN9 zawsze jakoś tam będą "przeciekać" światłem na poszczególnych planszach. Występują też inne problemy, np. widoczna jest kratownica diod LED pełnego podświetlenia (na tym forum zgłaszano to w przypadku Philips 8102).
 
Ostatnia edycja:

dudas

New member
Tak, XF83 firmy Sony jest sporo ciemniejszym TV od XF90, do tego steruje podświetleniem globalnie a nie lokalnie jak XF90. Jeżeli takie problemy Ci przeszkadzają, to w zasadzie masz dwa wyjścia: albo tańszy LED bez mocnego podświetlenia np. XF83 albo wyłożenie grubszej gotówki na OLED. Ewentualnie możesz za cenę XF90 w 65 calach kupić mniejszego OLED wielkości 55 cali.

Nic nie mogę zrobić z tym TV. Nie czytałeś całego tematu? Co mam zrobić? Sklep nie chce przyjąć zwrotu. Sprzedam to na OLX, to przyjdzie do mnie typ i zapyta co to są za chmury na tym ekranie.

Twoja historia na tym forum, to aż 3 posty w tylko w moim wątku i w stające w obronie seri XF. Jest to dość dziwne. Spotkałem sie właśnie z takim zachowaniem na innym forum. Tam to w ogóle cisną nawet po kikim, (któremu GOD BLESS za to miejsce). Tam ludzie (o ile są prawdziwi) wydają się wręcz cieszyć że TV mają cloudingi i bandingi. Niektórzy wręcz są chyba z tego dumni. Pozostawiam to do oceny innym użytkownikom tego forum z dłuższym stażem.:spam::spam::spam:


BTW. Chce również podziękować Wam panowie za wsparcie!
 
Ostatnia edycja:

FanKosmosu

New member
Napisałem tu 3 posty, ale w audio-video siedzę na poważnie od 12 lat. Przeczytałem twoje posty bardzo uważnie i odniosłem wrażenie że kupiłeś XF90 ponieważ nie sprawdziłeś technologii w jakiej pracuje ten TV. Wydaje się, że bardziej odpowiedni byłby dla Ciebie tańszy LED typu XF83 albo OLED.

Myślę że na OLX, jeśli znajdziesz świadomego kupca TV w technologii full array local dimming LED, to bez problemu sprzedaż ten TV, nawet z bloomingiem jaki pokazałeś nam na zdjęciach.
 
Ostatnia edycja:

dudas

New member
Napisałeś tu 3 posty, tylko w moim temacie. Nie bronie Ci. Napisz jeszcze 200, tylko czemu akurat po 12 latach stażu w AV, trafiłeś do mojego wątku, gdzie takich wątków w sieci jest pełno i rozpoczynamy debatę o tym, że w zasadzie coś jest ze mną nie tak, bo muszę się liczyć z tym że każdy produkt na rynku ma wadę? Ja nie sprzedaje produktów wadliwych, a jak coś się takiego stanie to zawszę idę na rękę klientowi i robie zwrot kasy. Biorę to na klatę, nawet jak jest to wina producenta, bo wiem że wróci.

Czyli zakładasz że konsumenci muszą czytać instruktaże i poradniki jak i co kupować? Ludzie nie muszą być szalenie ogarnięci w tym co kupują, bo są szalenie ogarnięci w wielu innych sprawach o których znawcy TV nie mają pojęcia. Zdajemy się na to co mówią nam handlowcy. Nie każdy ma czas by spędzić w domu 15 dni na czytaniu dokumentacji, poradników, testów, forów. Lekarz poświęci ten czas np. na swoich pacjentów, albo zwiększanie swojej wiedzy lekarskiej, by leczyć ludzi bez tej wiedzy. Nie widziałem by na którejkolwiek z reklam produktów, producent informował o możliwości wystąpieniu takich zjawisk. Nie widziałem także ulotek w sklepach. W regulaminach też nie ma o tym mowy. Klient wchodzi do sklepu, kupuje, odpala i widzi, produkt z dodatkową problematyczną właściwością o której nie został poinformowany. Wg. prawa, jest to niezgodność towaru z umową.

Nie mam nerwów na dalsze komentowanie tego wątka, bo zbacza on z tematu i aktualnie prowadzimy analizy co ludzie powinni robić, a czego nie.
Mam nadzieje że ten wątek, pomoże osobom, które chcą zakupić XFa, a nie chcą takiego zjawiska jak clouding.

Dzięki za wsparcie! PEACE
 
Ostatnia edycja:

FanKosmosu

New member
Czyli zakładasz że konsumenci muszą czytać instruktaże i poradniki? (...) Zdajemy się na to co mówią nam handlowcy.

Tak, lepiej poczytać np. to forum albo recenzję zanim się kupi, zwłaszcza coś tak skomplikowanego i drogiego jak ten TV XF90. Temat powinien brzmieć "Kupowanie w ciemno na podstawie porad handlowca - przestrzegam!"
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
dudas - to się może zdarzyć w każdej firmy . To tylko sprzęt .
Nawet samolot za 100.000.000 dolarów - może się zepsuć.
Wymień na wolny od wad i po kłopocie.
 

FanKosmosu

New member
@dudas - to w 100% normalne w tym modelu. Tak sobie czytam i czytam od paru dni Wasze wiadomości, ale wszyscy błądzicie - nie idźcie tą drogą ;)

Mam u siebie już drugi egzemplarz tego telewizora. W każdym sytuacja wygląda podobnie. Po prostu algorytm lokalnego wygaszania w tym TV działa nieco inaczej niż w poprzedniej serii Bravii - XE90. Podobną sytuację można było zobaczyć już w telewizorze XE93. Widać, że telewizory z procesorem X1 Extreme i panelami LCD po prostu cierpią na taką przypadłość.

A jak się ona objawia? A no telewizor nie wygasza się np. podczas jego włączania, gdy widoczne jest logo androida. Nie wygasza się też podczas przerzucania kanałów (gdy widzimy czarną planszę). Nie wygasza się w menu niektórych aplikacji takich jak netflix czy youtube i gdy wyświetlane są ich loga. I mimo, że w opcjach masz wtedy włączone "automatyczne lokalne przyciemnianie" to nie jest ono aktywne w ogóle.

Dopiero gdy włączymy realny materiał, który wyświetlany jest na całym ekranie (film, gra) to przyciemnianie zaczyna funkcjonować prawidłowo.

Włącz sobie na youtube przez aplikację w tv klip o tytule "black screen" i zobacz jak ładnie Ci wygasi cały ekran. Zostaw włączony ten film i zrób tak, żeby wyświetlić pasek postępu w filmie. Górna część nadal będzie ładnie wygaszona, a dolna się rozświetli (tam gdzie jest pasek i przyciski play, stop, itp.).

Swój o wiele bardziej zaawansowany wywód na ten temat napisałem już kilka miesięcy temu na konkurencyjnym forum, do którego ponoć nie można tu linkować.

W zasadzie dziwną sprawą jest, że Sony tego nie poprawia. Pewnie nie jest to jakaś duża filozofia, a wiele osób może to wprawić w zakłopotanie.

Tyle w temacie. W każdym egzemplarzu XF90 tak jest, aż do momentu gdy Google/Netflix/Sony przygotują łatki swojego oprogramowania.

Tak w ogóle świetny TV.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Tak, lepiej poczytać np. to forum albo recenzję zanim się kupi, zwłaszcza coś tak skomplikowanego i drogiego jak ten TV XF90. Temat powinien brzmieć "Kupowanie w ciemno na podstawie porad handlowca - przestrzegam!"

Ja też przestrzegam przed handlowcami, zwłaszcza z salonu sony z rzeszowa. Gościu nie wiedział co to jest dolby vision. Mówił coś o dźwięku, porażka.
 

ebola1972

Member
To że sklep nie chce przyjąć zwrotu to sprawa sklepu. Sklep na tym straci bo nabywca więcej nic tam już nie kupi a i kilka osób zapoznanych z tematem również. Natomiast sklep nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji tv z tytułu rękojmi. i tutaj klient już decyduje czy chce wymiany na nowy otodukt wolny od wad czy zwrot gotówki bądż wymuana na inny tv w ich sklepie. I tak technik z sony zapozna się z tym tv i oceni czy clouding mieści się w normie czy też nie. W moim mieście jest na szczęście MM i tutaj zwroty przyjmują bez problemu. Resztę sieciówek omijam szerokim łukiem żeby nie mieć problemów jak autor tematu.
 
Do góry