Sony 65-XE8505 martwe piksele

ukser

New member
Witam,

Kupiłem telewizor Sony 65-XE8505 i po 16 dniach od zakupu pojawiły się martwe***pixele w 2 miejscach na matrycy

Udało mi się zrobić zdjęcie na planszach testowych dla każdego koloru, wygląda jakby nie działały niektóre subpixele,***

Jak z waszego doświadczenia Sony podchodzi do takiej sprawy? Wymieniają, naprawiają?
Lepiej zgłosić na rękojmię jako niezgodność towaru z umową, czy odrazu reklamować na gwarancję u Sony?

TDP1F9.jpg

OqpIqy.jpg

2hOcyP.jpg


P.S. prosiłbym moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu, z roztargnienia nie dodałem go w właściwym miejscu.
 
Ostatnia edycja:

simopl

New member
Szczerze, nie wygląda mi to na martwe piksele, a bardziej na robale, które dostały się na pomiędzy matrycę. Kształt jest nieregularny i zbyt duży jak na piksel/subpiksel.

Wyślij te zdjęcia do supportu Sony. Wiem, że często wykonywali usługę czyszczenia bezpośrednio u klienta. No a jeśli odmówią to możesz próbować u sprzedawcy z tytułu rękojmi.
 

simopl

New member
Nie rozumiem jak to możliwe, że pod matryce dostają się robale?

Telewizor nie jest w 100% szczelną i zamkniętą***konstrukcją. Niestety, ale szczególnie latem pewne robaczki uroczo zwane Wciornastkami (wygoogluj sobie) lubią sobie wejść w ciepłe i mocno świecące miejsca. Dzięki nim na naszych TV powstają tzw. "przecinki".

Aha. I nie pukaj w ekran. Jeśli robak jest "świeży" to możesz go tylko w ten sposób rozgnieść i bardziej rozpaćkać.
 
Ostatnia edycja:

simopl

New member
Gdybyś***jednak nie chciał tego reklamować to na własnym przykładzie napiszę jeszcze, że jest szansa, że robal z czasem po prostu się "ususzy" i osypie na sam dół ekranu i nie będzie go widać całkowicie. Przerabiałem to w starym TV i laptopie Asusa.
 

ukser

New member
Po wizycie serwisu okazuje się, że są to robaczki.
Zaproponownano mi wymianę na model tegoroczny: KD-65XF8505

I co teraz robić? Wymieniać ? XF ma matrycę IPS, a ten XE z robaczkami, który mam ma VA.
 

ukser

New member
Napisałem do serwisu, że model, który proponują jest gorszy od tego co mam.
I dziwnym trafem znaleźli jeszcze w magazynie nowy egzemplarz KD-65XE8505. Serwis przyjechał, telewizor wymienił na nowy i dodatkowo gwarancja zresetowała się i na nowy egzemplarz kolejne 2 lata .
 
Do góry