Jaki model jest aktualnie porównywalny do KD-65X9005A

BobW

New member
Ja dzwoniłem do SC i nawet zapytany o to pracownik salonu Sony nie wiedział, że Sony nie ma osobowości prawnej przed naszym wymiarem sprawiedliwości:)
Tyle w temacie.

Zasadniczo trochę upraszczacie temat ;-)
Pochylę się nad nim jak będę do tego zmuszony.
Oddział Sony w Polsce nie ma zdolności sądowej ale to nie wyklucza pozwania Sony przed sądem w Polsce.
Tyle tylko, że trzeba pozwać firmę główną i znaleźć odpowiednie podstawy dla jurysdykcji sądu polskiego do rozpoznania danej sprawy. A w tym zakresie wspomagają nas jako konsumentów przepisy UE ;-). Tak, tej znienawidzonej przez co niektórych Unii Europejskiej.
Tak więc szable w dłoń - bo nie jesteśmy bezbronni jak niesie wieść na forum ;-)
 

BobW

New member
I to są cenne informacje. My tutaj piszemy o tym co wiemy. A wiemy tyle, że nasz sąd taki pozew odrzucił a pomagał mu nawet w jego złożeniu prawnik. Więc dla przeciętnego klienta tak to właśnie wygląda.
Jeśli jednak jest jakiś kruczek prawny, żeby to zmienić to koniecznie opisz jak to zrobić, może się to forumowiczom przydać. To by były bardzo cenne informacje.

Z tego co zrozumiałem sąd pozew odrzucił bo pozwany został oddział w Polsce - czyli błędnie.
Sądy Rejonowe i Okręgowe są pod tym względem bezlitosne. Odrzucają pozwy bo oddział zagranicznej firmy nie ma zdolności sądowej, czyli nie może być pozywany.
Trzeba pozywać firmę główną, czyli należy uznać, że w tym wypadku firmę oferującą gwarancję na Europę.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego poczytaj sobie w necie o ludziach, którzy zostali oszukani przez różne firmy, których siedziba była gdzieś w lesie poza RP.. Różne były sprawy, wszystkie sprawy były odrzucane nawet jeśli pozywano firmę konkretną, która oszukiwała ludzi, a Sądem dla tej firmy było Państwo X..Ba bywało i tak , że Sąd nawet nie sprawdzał czy faktycznie taka firma istnieje, tylko odrzucała z automatu pozew. A żeby było śmieszniej były i takie sprawy, gdzie taka firma nie istniała, adres wzięty z tyłka ...wszystkie dane firmy to samo i nikt tego nie sprawdzał..
A teraz przekładając na sprawę względem Sony wyobraźmy sobie, że psuje mi się tv Hx 955 topowy model w 2013 roku za 55 cali płaciłem więcej jak teraz płaci się za nowość z wyższej półki 65 cali z tego roku i oni mi mówią drogi Panie dajemy Panu tv za 5 tys złoty bo technologia jaka jest teraz, a jaka była wtedy to jest inna bajka. Tv ma ponad 4 lata, a parametrami jest porównywalny "taki zapis mam w gwarancji" i mówię im, że nie zgadzam się.. Biorę prawnika, ze dwóch, trzech rzeczoznawców zaliczam i kasują mnie za swoje opinie.. Sąd w Polsce odrzuci musiałbym pozwać Sony, które mieści się w UK. Prawnik czesze mnie jak nic za sam udział w Sądzie + bilety lotnicze i to na pewnie nie ekonomiczna klasa plus hotel i to na pewno nie będzie jednogwiazdkowy i tak kilka razy bo na jednej , dwóch sprawach to się nie skończy. Nadmieniam o drobnym szczególe cały czas nie mam tv.. W drugą stronę , nawet jakby nasz Sąd przyjął taką sprawę i odwrotna sprawa to prawnik Sony z UK by musiał lecieć do Polski i wstawiać się na sprawy, te same zasady, przelot, hotel , rzeczoznawcy z ich strony.. policz sobie te koszta i wyobraź sobie , ze masz tv za 10 tys kupiony i przegraj taką sprawę to zobaczysz ile takich tv sobie kupisz jak za wszystko będziesz musiał zapłacić. A tv i tak w konsekwencji dostanę dużo słabszy jeśli kupiłbym drogi model. Wiele z tych spraw to jest na zasadzie, że Sąd w jedną albo w drugą stronę może się przychylić.. A dlatego bo takie, a nie inne zapisy są w gwarancji umieszczone. Albo mi to pasuje kupując tv, albo nie, ale jeśli pasuje to powinienem sobie zdawać sprawę co w dzisiejszych czasach oznacza słowo "porównywalne" i jak je można przeciągnąć w jedną albo w drugą stronę.
Prosto się mówi iść do Sądu, gorzej jak trzeba zabrać ze sobą prawnika, opinie rzeczoznawców itp..
 
Ostatnia edycja:

BobW

New member
Kolego poczytaj sobie w necie o ludziach, którzy zostali oszukani przez różne firmy, których siedziba była gdzieś w lesie poza RP.. Różne były sprawy, wszystkie sprawy były odrzucane nawet jeśli pozywano firmę konkretną, która oszukiwała ludzi, a Sądem dla tej firmy było Państwo X..Ba bywało i tak , że Sąd nawet nie sprawdzał czy faktycznie taka firma istnieje, tylko odrzucała z automatu pozew. A żeby było śmieszniej były i takie sprawy, gdzie taka firma nie istniała, adres wzięty z tyłka ...wszystkie dane firmy to samo i nikt tego nie sprawdzał..
A teraz przekładając na sprawę względem Sony wyobraźmy sobie, że psuje mi się tv Hx 955 topowy model w 2013 roku za 55 cali płaciłem więcej jak teraz płaci się za nowość z wyższej półki 65 cali z tego roku i oni mi mówią drogi Panie dajemy Panu tv za 5 tys złoty bo technologia jaka jest teraz, a jaka była wtedy to jest inna bajka. Tv ma ponad 4 lata, a parametrami jest porównywalny "taki zapis mam w gwarancji" i mówię im, że nie zgadzam się.. Biorę prawnika, ze dwóch, trzech rzeczoznawców zaliczam i kasują mnie za swoje opinie.. Sąd w Polsce odrzuci musiałbym pozwać Sony, które mieści się w UK. Prawnik czesze mnie jak nic za sam udział w Sądzie + bilety lotnicze i to na pewnie nie ekonomiczna klasa plus hotel i to na pewno nie będzie jednogwiazdkowy i tak kilka razy bo na jednej , dwóch sprawach to się nie skończy. Nadmieniam o drobnym szczególe cały czas nie mam tv.. W drugą stronę , nawet jakby nasz Sąd przyjął taką sprawę i odwrotna sprawa to prawnik Sony z UK by musiał lecieć do Polski i wstawiać się na sprawy, te same zasady, przelot, hotel , rzeczoznawcy z ich strony.. policz sobie te koszta i wyobraź sobie , ze masz tv za 10 tys kupiony i przegraj taką sprawę to zobaczysz ile takich tv sobie kupisz jak za wszystko będziesz musiał zapłacić. A tv i tak w konsekwencji dostanę dużo słabszy jeśli kupiłbym drogi model. Wiele z tych spraw to jest na zasadzie, że Sąd w jedną albo w drugą stronę może się przychylić.. A dlatego bo takie, a nie inne zapisy są w gwarancji umieszczone. Albo mi to pasuje kupując tv, albo nie, ale jeśli pasuje to powinienem sobie zdawać sprawę co w dzisiejszych czasach oznacza słowo "porównywalne" i jak je można przeciągnąć w jedną albo w drugą stronę.
Prosto się mówi iść do Sądu, gorzej jak trzeba zabrać ze sobą prawnika, opinie rzeczoznawców itp..

Nie siejmy defetyzmu. Czytać o takich sprawach nie muszę w necie bo mam z nimi do czynienia na co dzień.
Tak jak już wspomniałem nie ma konieczności pozywania Sony w UK. Takie opinie tylko wprowadzają w błąd. Co do kwestii opłacalności wytaczania powództwa to już kwestie indywidualne, czyli ocena o jaką kwotę (różnicę) pozywamy i jaki jest wynik sprawy. To wszystko również wynika z przepisów. A prawnik reprezentujący Sony nie będzie latał z UK tylko co najwyżej z Warszawy. Bo prawnik z UK nie ma uprawnień do występowania przed polskim sądem, chyba że takie uprawnienia posiada.
Proponuję podejść do sprawy na spokojnie. Wiele osób czyta opinie na tym forum i może zostać wprowadzone w błąd.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego ja jestem bardzo spokojny to Ty w mojej opinii ludziom deko mieszasz w głowie, choć chcesz dobrze tak jak i ja. Mówisz, że nie musisz szukać w necie przypadków o których pisałem ok - luzik, tylko ja Ci mówię, że gro osób to zrobiło i nic z tego nie mieli, tylko stracili kasę. Sąd wszystko odrzucał. Znam przypadek, pisałem o nim w innym wątku jak znajomy pozwał jednego z producentów aut Polska ..... nie istotna marka.. i zgadnij Kolego co Sąd zrobił ? Odrzucił pozew i stwierdził, żeby założyć sprawę temu od kogo kupił auto, bo to ten podmiot jest odpowiedzialny za to auto :) I dopiero jak pozwał konkretny salon w którym kupił to auto wtedy sprawa powiedzmy nabrała rozpędu, bo trwała prawie 2 lata. Teraz zadam Ci drugie pytanie czy to taki jedyny przypadek w RP gdzie Sąd mówi, że to nie główny dystrybutor danej marki jest odpowiedzialny za dane w tym wypadku auto, tylko sprzedający takie czy inne auto? Nie Kolego bo w tvn, czy w tvn turbo był Gościu, który chciał pozwać innego dystrybutora pewnej marki - efekt był ten sam ... i myślisz, że to tylko te dwa przypadki takie były?
Idąc tym tokiem rozumowania Sądów, nawet nie wiem (bo nie jestem prawnikiem) czy mógłbym pozwać Sony UK , a wiesz dlaczego ? Z prostego powodu, bo tak jak w tych dwóch przypadkach to nie oni mi sprzedali tv, tylko salon Sony i jeśli taki salon ma swój KRS itp.. to ten konkretny salon mógłbym pozwać zapewne.. albo jak kupiłbym w markecie X to ten market bym mógł pozwać bo te odpowiadają przed polskim wymiarem sprawiedliwości. Ale to wszystko trzeba by było sprawdzić u prawnika czy też u rzecznika praw konsumenta. I w wolnej chwili sprawdzę.
Wracając do gwarancji Sony jeśli są zapisy, które można naciągnąć w lewo lub w prawo jak np słowo "porównywalne" to gwarantuje Ci, że trzeba mieć mega szczęście żeby taką batalię wygrać.. bez względu czy to będzie Sony, Samsung, LG itp.. Wystarczy tylko zapis jest nieścisły .. podobnie jest w przypadku tv oled Lg zobacz sobie jaki tam widnieje zapis (a przynajmniej do tej pory był w instrukcji)i niech w tv, który kupisz dostanie powidoków itp.. życzę Ci naprawdę powodzenia mając taki zapis w instrukcji ...
Podsumowując można iść do sądu tylko trzeba naprawdę przemyśleć czy to się będzie opłacało i porozmawiać z naprawdę uczciwym prawnikiem, bo tacy sa pomimo, że trafiają się .....
 

(Cy)Gorg

New member
Bez reklam
W sumie to burza w szklance wody. Telewizor ten do wymiany już dość leciwy i ma już swoje lata, w ramach gwarancji jest proponowany wyższy model + dodatkowa gwarancja, jedynie uboższy o 3D, który upadł, nie z zamierzenia Sony ale ogólnoświatowego trendu odejścia od tego formatu. Wytaczanie procesu z tego tytułu to działanie karkołomne, wie to każdy kto chociaż raz był w sądzie. Jakby wcale się nie poczuwali do gwarancji i nic nie proponowali lub jakiś rzęch, to rozumiem ale pewnie każdy niech broni swojej miedzy tak jak potrafi i czym potrafi, ot walka o trzy palce zaoranej ziemi.
 

BobW

New member
....
Podsumowując można iść do sądu tylko trzeba naprawdę przemyśleć czy to się będzie opłacało i porozmawiać z naprawdę uczciwym prawnikiem, bo tacy sa pomimo, że trafiają się .....
I tu się z Tobą w pełni zgadzam od samego początku.
Chodziło mi o to by mieć świadomość że taka możliwość istnieje.
Nie wypowiadam się w kwestii zasadności i opłacalności korzystania z tej drogi. Bo to w każdej sprawie indywidualna kwestia.
Nie mniej jednak Sony powinno myśleć o wizerunkowych kosztach takich sporów, bo klientów to nie przysparza, a konkurencja na rynku duża.
 

BobW

New member
W sumie to burza w szklance wody. Telewizor ten do wymiany już dość leciwy i ma już swoje lata, w ramach gwarancji jest proponowany wyższy model + dodatkowa gwarancja, jedynie uboższy o 3D, który upadł, nie z zamierzenia Sony ale ogólnoświatowego trendu odejścia od tego formatu. Wytaczanie procesu z tego tytułu to działanie karkołomne, wie to każdy kto chociaż raz był w sądzie. Jakby wcale się nie poczuwali do gwarancji i nic nie proponowali lub jakiś rzęch, to rozumiem ale pewnie każdy niech broni swojej miedzy tak jak potrafi i czym potrafi, ot walka o trzy palce zaoranej ziemi.

Nie bardzo rozumiem pojęcie "leciwy" - ale tak jak zawsze "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".

Jak dla mnie to nie jest porównywalny model. A kwestia zmiany parametrów hmm - zawsze jest pewien postęp w porównaniu do wcześniejszych modeli.
Wybrałem topowy tv z 3D i dobrym audio - w to miejsce nie dostaję tych elementów, którymi kierowałem się przy wyborze - z jakiego powodu mam z nich rezygnować?
Skoro mają problem to niech mi go naprawią.
To tak jak bym za auto 4x4 dostał auto z napędem na jedną oś - też pojedzie tylko to nie jest to samo. No ale przecież nowsze więc parametry ma lepsze, np 1 litrowy silnik z turbo ;-).
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie bardzo rozumiem pojęcie "leciwy" - ale tak jak zawsze "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".

Jak dla mnie to nie jest porównywalny model. A kwestia zmiany parametrów hmm - zawsze jest pewien postęp w porównaniu do wcześniejszych modeli.
Wybrałem topowy tv z 3D i dobrym audio - w to miejsce nie dostaję tych elementów, którymi kierowałem się przy wyborze - z jakiego powodu mam z nich rezygnować?
Skoro mają problem to niech mi go naprawią.
To tak jak bym za auto 4x4 dostał auto z napędem na jedną oś - też pojedzie tylko to nie jest to samo. No ale przecież nowsze więc parametry ma lepsze, np 1 litrowy silnik z turbo ;-).

Dobry przykład z tym 4X4 ale jest jeszcze lepiej jak Sony wydaje filmy w 3d to nie masz możliwości kupienia filmu w 2d tylko musisz płacić za 2d i 3d pomimo faktu, że od dwóch lat nie robią tv 3d . Można zarabiać ? :) Dziadostwo i żenada na maksa. Rozumiem, że to są dwie rożne spółki ale co niby nie wiedzą o tym o tym fakcie.
 

(Cy)Gorg

New member
Bez reklam
Wybrałem topowy tv z 3D i dobrym audio - w to miejsce nie dostaję tych elementów, którymi kierowałem się przy wyborze - z jakiego powodu mam z nich rezygnować?

Myślę, że tu wszyscy (na forum) dobrze Tobie życzą i kibicują byś otrzymał w ramach gwarancji ZD9. Tym niemniej jak już padło w tym wątku, jesteś na straconej pozycji, chociażby ze względu na zapisy w gwarancji i inne zawirowania. Pewnie, trzeba walczyć jak tak się czuje, nawet w imię przyzwoitości, oby sędzia widział podobnie Twoją argumentację, czego Tobie życzę.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Z całego serca życzę ZD 9 ale to jest niearealne chyba, że jakiś cud się zdarzy w Sony, a raz już taki się zdarzył więc.. trzymam kciuki.
 

barburian

New member
Bez reklam
Tv

Fajna firma.
Żeby dostać na gwarancji, to co się miało to trzeba liczyć na cud.


No dokładnie :) , a tak nawiasem
Kupiłeś Mercedesa w salonie AMG E63 i po 3 latach coś się popsuło, producent w ramach
gwarancji proponuję Ci Merca 220 CDI zamiennie, Cieszysz się ..... że dostałeś nowe auto.
Polak na klatę przyjmie wiele :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Barburian miałeś kiedyś przyjemność kupienia nowego Mercedesa ? Mercedes nie ma gwarancji 3 letniej czy 5 letniej.. te auta nie psują się tak jak tv Sony, Samsunga, Lg, Philipsa. Gdyby tv były takiej jakości jak to było 15 lat temu (chociaż ja jak na razie bezawaryjnie, ale pewnie do czasu) to nie potrzebne by były gwarancje 5 letnie.. A dzisiaj jak widać nikt nie chce dawać 5 letnich gwarancji z wyjątkiem Sony i nie czynią tego Producenci bez powodu. Do tego jakby ludzie byli traktowani w serwisie mercedesa tak jak ludzie są traktowani w serwisach tv- bez względu na Producenta to Mercedes dawno by już odjechał.. Jak oddajesz Mercedesa np do przeglądu to odczuwasz w odpowiedni sposób to na własnej skórze w jakim jesteś serwisie. Oczywiście potem dostajesz odpowiedni rachunek po takim przeglądzie, ale nikt nie każe kupować takich aut. Nie mniej jednak jak kupisz to wiesz, że nikt CIę nie potraktuje tak jak w serwisie TV. Co nie oznacza, że i w takiej firmie nigdy nie było problemów, bo należy pamiętać, że żyjemy w takim, a nie w innym kraju. Ale to nie zmienia faktu, że takie firmy jak Mercedes, BMW, Audi itp to dzieli ich galaktyka od takich firm, które zajmują się produkcja tv. To jest najgorsze dzisiaj dziadostwo, nic tak się tak nie psuje jak tv i chyba żadne serwisy tak nie zachowują się wobec ludzi, którzy mają problemy z tv jak właśnie serwisy Producentów tv. Gdyby kolejne modele wchodziły na miejsce starych i były ich odpowiednikami i miałyby gadżety typu 3d itp... to nie byłoby problemu.. ale to co jest dzisiaj w tv w danej firmie, a to co będzie za 4 lata w tej samej firmie jak sie popsuje dany tv to może być różnica kolosalna..
Kilka lat temu takie firmy jak Samsung i Lg prześcigiwały się w chwaleniu 3d , procesami sobie grozili,aż tu nagle popatrz Kolego samsung jako pierwszy wycofuje się z 3d i mówi wszem i wobec, że jest to bee.. Ludzie nakupowali filmów w3D w tym i moja osoba (około 50 filmów mam w tym formacie) wszystkie kupowane przy premierach - policz sobie ile to kosztowało.. i człowiek zostaje z palcem w ... bo tak traktują ludzi.. taki mają szacunek..
 
Ostatnia edycja:

Ataszek

Active member
Bez reklam
Z tą bezawaryjnością Mercedesa (i zresztą innych marek też) to bym nie przesadzał !
Kiedyś modele 123 czy 124 (jak ktoś.pamieta?) to były egzemplarze co przejeżdżały milion km bez remontu ! Teraz ? Pokażcie jaki model Mercedesa przejedzie 200tys. bez naprawy ????
Robią teraz tzw. jednorazówki a karzą płacić sporo tylko za logo.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Oczywiście, że tak, ale nie chce tutaj pisać bo bym troszkę mógł popisać w tym temacie, ale uwierz na słowo, że to jest zupełnie inna bajka.. w stosunku do tego jak psują się się tv i jak są ludzie traktowani w serwisach. Do tego każdy ma wybór może kupić starego mercedesa, BMW, Audi... ja tam wolę jeździć nowym nawet jakby miał się popsuć.. tak samo chce mieć nowy tv, a nie sprzed 15 laty.. tylko chce być traktowany tak jak powinienem, a nie tak jak to jest w serwisach tv w obecnym czasie.
A propo awarii w poprzedniej pracy mieliśmy jednego C klasę miał przejechane coś około 800 tys w dizelku oczywiście 3 razy był naprawiany ( nie licząc normalnych przeglądów) .. w tym raz w Niemczech właśnie jak byliśmy z Kolegą na wyjeździe służbowym. I tak jak byliśmy przyjęci w Niemczech ze starym autem (7-8 lat) C klasą to w serwisie tv nawet jakbyś miał tv za 200 tyś nikt by o Ciebie tak nie zadbał jak oni zadbali o nas i jak szybko zrobili ten samochód. Galaktyka dzieli podejście ludzi w takich serwisach.
 

Ataszek

Active member
Bez reklam
Z obsługa serwisowa się zgodzę ale produkt to nie ten sam co kiedyś - na pewno z tego powodu że kiedyś wszystko było proste i bez skomplikowanej elektroniki i nowoczesnych technologii.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie KOlego o to chodzi teraz mercedes czy też inne auto premium, a ich poprzednicy sprzed xxx lat to kosmos.. elektronika jest taka, że .. a można pisać godzinami. Podobnie jest z tv dzisiaj tv, a ten tv sprzed 10-15 laty to nawet nie można tego porównywać, ale to nie ma znaczenia, bo dzisiaj powinni traktować ludzi na odpowiednim poziomie, patrząc, że np. tv za 10 tys jak na Polskę to jest kawał pieniędzy.. KOlego to jest śmiechu warte, żeby człowiek się bał kupić drogi tv (tak jak jest w moim przypadku) bo wiem, ze przy tv za 20-30 tys jak mi się rozleci to w plecy będę kawał kasy.. a taki tv bym kupił w przyszłym roku o ile ten mi wytrzyma:) chyba, że jeszcze z rok poczekam. jak kupię tv za 10 tysi to przeżyje gorszy, ale jakby kupić tv za 20-30 i być grube pieniądze w plecy to mnie na taki biznes nie stać. Mam na co pieniądze wydawać.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nie wiem jak jest z Mercedesami ( jak miałem byłem bardzo zadowolony )
Ale Sony wart jest swojej kasy.
 
Do góry