Jaki model jest aktualnie porównywalny do KD-65X9005A

robcio

Klub HDTV.com.pl
VIP
tak dla przestrogi model KD-65XE9305 tez się psuje - mój padł po 5 miesiącach - na szczęście model 65S9005 działa :)
 

BobW

New member
Będzie ciężko tak myślałem, zwrot pieniędzy może wywalcz , nie interesuje Cię telewizor bez 3D , nie po to kupowałeś setki filmów w 3D jako pasjonat 3D
i masz teraz sobie odpuścić bo firma SONY już nie produkuje TV z 3D,
a kij Cie to obchodzi, kupiłeś TV z 3D i masz mieć wymieniony na TV z 3D
lub niech zwracają kasę .

Takiej opcji nie ma w warunkach gwarancji. Myślę, że nie ma co iść w tym kierunku.
Produkują jeden model z 3D i tym mogą załatwić sprawę ale jak widać nie chcą.
 

BobW

New member
tak dla przestrogi model KD-65XE9305 tez się psuje - mój padł po 5 miesiącach - na szczęście model 65S9005 działa :)

Zdaje sobie z tego sprawę - dlatego cokolwiek bym wziął to z przedłużoną gwarancją bo jak widać się opłaca - albo raczej trzeba powiedzieć, że jest niezbędna.
 

BobW

New member
Nic nie wywalczy. Kupił TV z jasno określonymi warunkami gwarancji. Zgodził się na nie i właśnie w oparciu o jej zapisy zwrócił się do producenta o naprawę/wymianę swojego TV. I ten tak jak napisał postąpi zgodnie z ustalonymi paragrafami.
Są na tym forum tematy o tym jak postępuję Sony z klientami w oparciu o warunki ich gwarancji. Wystarczyło przeczytać przed zakupem TV.
A obecnie można było się zwrócić nie do producenta z gwarancją ale do sprzedawcy z reklamacją. I byłoby to dużo bardziej korzystne. A tak....

A przepraszam, wpis z reklamacją do sprzedawcy w tym wypadku nieaktualny.
To oczywiście obowiązuje tylko do dwóch lat od zakupu. ( czasami dłużej ale nie tu miejsce na roztrząsanie tego zagadnienia).

Dokładnie tak jak piszesz. W przypadku przedłużonej gwarancji na "polu bitwy" pozostał jedynie producent. Co do wyboru SONY - hmm nie sądzę by inni producenci lepiej traktowali klientów. Słyszałem różne opinie, więc tak jak by wybór żaden.
Nie zmienia to faktu, że może to być ostatni produkt sony jaki kupiłem - nie tylko tv ale ostatni produkt tak zupełnie.
 

BobW

New member
To tak zwana dupa :), czyli pozostaje wymienić na XE93 lub XF90
z uwagi na FALD chyba bym wolał XF90

Pewnie też bym wolał ale takiej propozycji nie dostałem ;-(

Napisz proszę coś więcej na temat o którym wspomniałeś - jakie są różnice w tych modelach?

A tak przy okazji ktoś może pamięta jakie było podświetlanie w KD-65X9005A
 

barburian

New member
Bez reklam
Tv

Pewnie też bym wolał ale takiej propozycji nie dostałem ;-(

Napisz proszę coś więcej na temat o którym wspomniałeś - jakie są różnice w tych modelach?

A tak przy okazji ktoś może pamięta jakie było podświetlanie w KD-65X9005A


65XE9305 Podświetlanie krawędziowe Edge LED , trochę lepszy HDR
65XF9005 Podświetlanie Tylne Direct LED , lepszy trochę ruch

Oba TV bardzo dobre ,bez względu jaki dostaniesz będziesz zadowolony, obyś trafił na XE93 bez
wad i by nie był od roku na wystawie. Z obrazu będziesz zadowolony jedynie brak 3D.
 

BobW

New member
Kolejna odpowiedź z Sony.

Podtrzymują swoją propozycję odnośnie modelu. Twierdząc że ZD9 mi się nie należy bo ma za wysokie parametry.
Ten co mi proponują też ma wyższe parametry niż moj aktualny ale oni w swojej łaskawości mi go oferują ;-)

Dokładają mi na otarcie łez 6 miesięcy dłuższą gwarancję.

Odpisałem, że ..... czekam na kolejną wiadomość.
 

BobW

New member
Ja bym do życzeń dołożył:
- oby to nie był odnowiony TV ( np.ze zwrotu gwarancyjnego z dużą ilością nalatanych już godzin).
Bo taki niestety zgodnie z warunkami gwarancji też może być.

Nie przesądzając o wyborze zapytałem czy oferowany mi na wymianę egzemplarz jest fabrycznie nowy. Zobaczymy co odpowiedzą. Jak potwierdzą, że nowy a dadzą inny to mam to na piśmie.

A tak na marginesie to jak sprawdzić w tym modelu ilość godzin jakie działał?
 

BobW

New member
Zaproponuj że dopłacisz 1000-2000 zł do ZD9

Też o tym pomyślałem ;-)

Napisałem że zależy mi na 3D i że nie jest prawdą że Sony nie produkuje już tv z taką funkcją. I skoro ZD9 ma wyższe parametry niż mój, ale jako jedyny ma 3D to żeby zaproponowali mi jakieś rozwiązanie a nie tylko twierdzili że się nie da.

Tak w ogóle to napisali mi że już nie produkują modelu tv z 3D ;-)
 

robcio

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jeśli można - chciałbym się doradzić w sprawie gwarancji - rękojmi Sony - też jestem na etapie zgłaszania wadliwego TV 65XE9305 - co jest lepsze dla konsumenta, bo zgłosiłem osobiście usterkę TV do serwisu - reakcja taka, żeby czekać na telefon serwisanta i od kilku dni cisza - dziś rano napisałem do sklepu Sony Center z Łodzi, gdzie kupowałem, że chcę skorzystać z prawa rękojmi i oni też mnie odesłali do serwisu, w tym sensie, że serwisant przyjedzie i zbada TV???
 

BobW

New member
Można to zrobić w menu serwisowym. Nawet samemu ale... jest problem. Bo wchodzenie na własną rękę do tego menu może być różnie potraktowane przez producenta.
Jeden z naszych forumowych kolegów też z TV Sony poprosił serwis o sprawdzenie ile ma nalatany jego TV podobno nowy i dostał odmowę. Sony nie zgodziło się na podanie klientowi tych roboczogodzin. Dopiero zamontowana kamerka podczas wizyty serwisanta pokazała, że nowy nie był. Tam było jak pamiętam ponad 2000h pracy.

Napisz im, że jako fan technologii 3D masz w domu kolekcję płyt 3D, Twoje dzieci uwielbiają bajki w 3D i pod tym kątem głównie kupowałeś TV. Dla Ciebie to jest kluczowa funkcja. Co niby masz teraz zrobić ze swoją kolekcją 100 płyt? ( oczywiście o ile to prawda).

Dokładnie tak jest. I to im już napisałem co ja mam z tym wszystkim zrobić filmami na płytach i innych nośnikach ? Olali temat. A trochę się tego materiału uzbierało. Jak miałem wybór to brałem wersje z 2d i 3d.
 

(Cy)Gorg

New member
Bez reklam
Zaproponuj że dopłacisz 1000-2000 zł do ZD9

Musiałby dopłacić za matrycę tyle ile dają za nią LG i wątpię czy to jest w tych granicach. Ogólnie mało prawdopodobne by coś w ogóle w tej sprawie chcieliby ujawniać, w sumie poza 3D ich propozycja wydaje się godziwa.
 

(Cy)Gorg

New member
Bez reklam
Dużo w tym racji, niemniej w życiu zawsze kwestia gdzie stoisz, za lufą czy przed lufą, tu raczej odpowiedź jest oczywista.
 

barburian

New member
Bez reklam
Tv

Ja mając w domu kolekcję płyt 3D, odtwarzacz 3D na 100% bym się nie zgodził na inny TV niż 3D. Tym bardziej, że też taki robią.


Dokładnie, tez bym walczył do krwi ostatniej, skoro produkują TV z 3D niech dają ZD9
i nie ma miętkiej gry, człowiek wydał na 100 filmów z 3D BLU-Ray kupę kasy, kupił odtwarzacz
3D Blu-Ray za 2-3 tysiące i teraz ma wszystko wywalić do kosza bo łaskawcy z SONY mają w duszy
klienta.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego BARBURIAN zobacz jak wyglądają 5 letnie gwarancje na tv Sony (sorki , że troszkę nie ostre jedno zdjęcie (na szybkiego zdjęcie zrobione), ale widać gdzie jest Sąd dla tv Sony )





Jedna jest z 2013 roku, a druga z 2015 roku. Czy po przeczytaniu czegoś takiego człowiek, który choć troszkę wie o prawie idzie do prawnika z takim zapisem, żeby pozwać dany Podmiot? Ale ok. , może ktoś być z prawem średnio na bakier, co nie zmienia faktu jak to mówią studenci po prawie, że nie znajomość prawa nie zwalnia człowieka z odpowiedzialności. Ale jakim trzeba być „ala prawnikiem” żeby po takim wpisie „oszukiwać”/”wprowadzać w błąd” potencjalnego klienta i naciągać go na założenie sprawy dla Podmiotu, którego Sąd jest w innym kraju ? Żaden Sąd nie pozwie takiej firmy, która nie ma swojego umocowania/odpowiedzialności na terenie kraju RP. Ja na miejscu tego użytkownika pozwałbym tego ala prawnika o odszkodowanie za wprowadzenie błąd o ile ten ktoś widział przed sobą taki wpis na gwarancji, ewentualnie w instrukcji tv- gdzieś taka informacja musi być zawarta . Klient kupując daną rzecz musi wiedzieć gdzie jest Sąd dla firmy X. Zresztą Prawnik, który decyduje się pozwać musi posiadać wiedzę, gdzie jest Sąd dla firmy, która się chce pozwać. Nie bądźmy śmieszni :) . Chyba, że taka osoba pomimo otrzymania takiej informacji od Prawnika dalej chciała, aby sprawa poszła do przodu to wtedy już jest inna bajka.
Ja osobiście tak jak pisałem w innym temacie kończę z kupowaniem topowych tv, Sony kupuje bo generalnie uważam,, że tv nie są złe i jako jedyni dają 5 letnią gwarancję, która nie jest mega, ale jest i lepiej dostać tv słabszy np po 3 latach niż nie dostać nic. Co nie zmienia faktu, że osobiście mnie to denerwuje lekko mówiąc, ale ja nie mam zamiaru latać po Sądach np. z Samsungiem czy z Lg więc będę kupował tv ze średniej półki. Na mnie już dużych pieniędzy nie zarobią , a mogliby. Ale skoro tak, a nie inaczej się traktuje klientów, którzy kupili tv danej firmy, bo to dotyczy wszystkich Producentów i wszystkich serwisów od tv to trzeba ich traktować tak samo.

Ps. nie wspomnę już o takim fakcie jakim jest proceder nie czytania gwarancji, znam takie osoby, ba znam osobę co miała tv Sony przez 3 lata i nie wiedziała, o tym iż Sąd dla Sony jest za granicą RP, a powiedziala mi, że przeczyta jak tv się zepsuje :) A takich osób jest cała masa..
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja też tak robiłem do 2002 kiedy zakupiłem auto i miałem problem z samoczynnym otwieraniem lewych drzwi po umyciu auta. Nie przeczytanie, a właściwie przeczytanie instrukcji po łebkach kosztowało mnie jak dobrze pamiętam około 1600 zł. Byłem u prawnika, bo nie zgadzałem sie z tą opinią, ewidentna wina była czujnika, który był w klamce w drzwiach. Prawnik jednak oznajmił mnie, że bez względu gdzie ta informacja by była, wina jest moja bo wbrew zaleceniom producenta interweniowałem w elektronikę/ elektrykę auta co nie jest zgodne z zaleceniami tegoż Producenta przez co nawet mogłem stracić gwarancję na auto. Poszli mi na tyle, że utrzymali mi gwarancję. A ta informacja o tym widniała prawie na ostatniej stronie instrukcji, która miała powiedzmy 200 stron... a nie jak w przypadku gwarancji tv - mam na mysli informacja mówiąca o tym gdzie znajduje się Sąd dla Producenta (jedna kartka) Pracownik nie musiał mi o tym mówić, nie ma takiego obowiązku.
I wracając do tv pracownik salonu, sklepu rtv itp również nie ma obowiązku informowania o tym co jest zapisane w instrukcji czy też w gwarancji. Ale musi dana informacja być zapisana w jakimś dokumencie, który nabywca otrzymuje wraz zakupionym produktem. Co ważne w teraźniejszych czasach może taki zapis widnieć w elektronicznej instrukcji (pdf) na stronie producenta, bo Producent już nie musi papierowej instrukcji wręczać wraz z zakupionym produktem. Jego wybór jest jaki sposób wybierze.. A naszym obowiązkiem jest się z tym zapoznać, albo inaczej nie musimy się z tym zapoznać, ale nie zapoznanie się z treścią nie zwalnia człowieka z zapisów, które tam widnieją i z odpowiedzialności zrobienia czegoś co jest zapisane w instrukcji lub w gwarancji danego produktu.
Dlatego od 2002 roku czytam wszystko , ostatnie auta jakie kupiłem również instrukcje po 200 i więcej stron czytałem od początku do samego końca. Człowiek powinien robić tylko raz dany błąd, a przynajmniej ja z takiego założenia wychodzę. Więcej zostaje w kieszeni.
 
Ostatnia edycja:
Do góry