Sony KD-65XE8505 - problem z jakością obrazu.

yavol

New member
Witam,
od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem telewizora Sony KD-65XE8505 i mam z nim mały "problem", choć nie wiem do końca czy to standard w tym rodzaju TV/matrycy czy jednak coś się dzieję, ale do rzeczy.
Po zakupie odpaliłem sobie na TV jakieś plansze testowe, obejrzałem ekran na kolorowych planszach, zapuściłem jakieś dema filmików 4K i niby wszystko na pierwszy rzut oka jest ok - obraz żyleta, ale zauważyłem coś dziwnego, a mianowicie jakby pionowe pasy (taki efekt jakby ekran był zakurzony/brudny) widoczne po lewej i po prawej stronie od środka (symetrycznie tak w 1/4 długości ekranu) ale tylko przy wyświetlaniu kolorów błękitno-szarych.

Czy to może jakiś efekt podświetlania, czy może coś jest nie tak? A może to tylko moja wyobraźnia lub percepcja płata figle? Może kwestia kalibracji?
Próbowałem zrobić fotkę, ale nie idzie tego uchwycić.

Mam jeszcze możliwość oddania TV (zakup przez internet), więc chciałbym poznać opinię Szanownych Użytkowników, może uda się poznać przyczynę tego zjawiska.

Pozdrawiam
Yavol


 

adawro

New member
Takie pasy to normalna rzecz, pod warunkiem, że stopień natężenia efektu mieści się w normie. Jak masz wątpliwości wezwij serwis.
 

hymmen

New member
Zależy czy owy banding i DSE, efekt brudnego ekranu ci przeszkadza. Jeśli tak, radzę oddać do sklepu i wziąć tv z pełnym podświetleniem. Bardzo dobry model to 65XE9005. Tutaj brak bandingu...
 

yavol

New member
Dzięki Panowie za odpowiedź, dzisiaj postaram się przejść do sklepu i zerknąć jak zachowuje się taki sam model jak mój w sklepie, może będzie to jakaś odnośnia.
Co do wymiany na ten wyższy model SONY to muszę sprawdzić jak to wygląda finansowo, bo chwilowo w sklepie z którego zamawiałem taki model nie jest dostępny, a PHILIPS jakoś mnie nie przekonuje.
 

milekp

New member
To ja wkleję swoją historię, którą umieściłem w innym temacie

To ja opowiem swoją historię, może ci się przyda lub skłoni do innych rozmów z serwisem.
Jakieś 7 miesięcy temu kupiłem 65W855C, rok produkcji chyba 08/2016. Od początku widziałem na nim banding, DSE czyli efekt brudnej matrycy. Nie był szczególnie widoczny, z wyjątkiem meczy, gdzie po przyjrzeniu się, bił mnie po oczach. Próbowałem się przyzwyczaić ale w którymś momencie stwierdziłem, że warto zgłosić reklamacje do Sony.
Jako, że usterkę było widać najlepiej w ruchu przesłałem nagrane filmiki do serwisu, który przejął sprawę (Sontronic w Poznaniu). Od razu stwierdzono, że TV do wymiany na nowy egzemplarz. Po kilku dniach przyjechał miły Pan z TV, sprawdził mój organoleptycznie, przy czym okazało się, że ten z którym przyjechał ma banding jeszcze gorszy niż ten, który występuje u mnie. Odmówiłem wymiany. Pan stwierdził, że nic się nie stało, pojawi się z innym.
Na drugi dzień dostaję telefon z serwisu, że oni już nie będą się bawić z modelem W855C, proponują mi wymianę na nowy 65XE8505. Poczytałem o tym modelu i stwierdziłem, że propozycja jest bardzo hojna. Zaproponowano mi nowy TV, model dwa lata nowszy, z nową gwarancją, aktualnie jakieś półtora tysiąca droższy.
Po kilku dniach kolejny Pan z nowym TV (data produkcji 09/2017) dokonał wymiany. TV ekstra, naprawdę znikomy banding (praktycznie ledwie momentami widoczny na planszach testowych).
Jestem niesamowicie, pozytywnie zaskoczony realizacją gwarancji przez serwis Sony. Było szybko, elegancko, do tego z propozycją o jakiej nie marzyłem. Przygotowywałem się na walkę, że będą mi udowadniać, że to normalne, że mi się wydaje, itp. Było miło, nawet podczas mojej odmowy egzemplarza zamiennego. Sprawa załatwiona w ciągu 2 tygodni od pierwszego maila do Sony (i to ze względu na Wszystkich Świętych) - mogę tylko polecać ich serwis...

Summa summarum - nie masz się co bawić, ten efekt, jeśli jest już teraz zauważalny będzie cię drażnił z dnia na dzień jeszcze bardziej. Zwracaj póki możesz, wymieniaj na inny egzemplarz. Ja jestem aktualnie zadowolony z tego, który uzyskałem - to nie jest tak, że cała seria jest do kitu, do kitu mogą być poszczególne egzemplarze.
A najgorszą podpowiedzią jest ta, że jest to normalne...
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Philips jako jedyny ma pełne podświetlenie.
To różnica trzech klas.
I nie uświadczysz tu bandingu.
 

yavol

New member
Philips jako jedyny ma pełne podświetlenie.
To różnica trzech klas.
I nie uświadczysz tu bandingu.

Muszę poczytać o tym TV i zerknąć czy jest dostępny w sklepie żeby zobaczyć jak on wygląda.

Na OLEDa mnie jeszcze nie stać niestety, ale chciałbym kupić coś bez jakiś dziwnych efektów na ekranie.
 

barburian

New member
Bez reklam
Jak Ci nie leży Philips wymień na XE9005 też ma lokalne wygaszanie, nie ma problemu z bandingiem, ma też pełne podświetlanie i jedynie mniej stref wygaszania od Philipsa. Oba TV dobre , choć nie bez wad - ale każdy TV ma jakieś wady .
 

yavol

New member
Poczytałem o XE9005, widziałem go w sklepie i naprawdę jest OK.

Teraz tylko czeka mnie batalia z wysłaniem poprzedniego TV do sklepu.
 

yavol

New member
Witam ponownie,
od razu przepraszam za post pod postem i OT ale mam pytanie:

wysyłał ktoś zwrot TV zakupionego przez internet do sklepu przy użyciu firm kurierskich? Dwie firmy mi juz odmówiły twierdząc że przesyłka jest za duża...
 

yavol

New member
Zamów przez allekurier.pl powinno sie udac

"Niestety nie możemy przygotować oferty dla podanej wagi i wymiarów. Maksymalna waga paczki 70 kg, długość nie przekraczająca 270 cm oraz długość + 2 x (szerokość + wysokość) <= 320 cm. Dla większych przesyłek rozważ podzielenie towaru na mniejsze paczki lub wysyłkę na palecie."

także też odpada
 

piechu

Member
Bez reklam
a nie łatwiej po prostu zadzwonić do sklepu i zapytać w jaki sposób/za pomocą jakiej firmy kurierskiej odesłać sprzęt?
 

piechu

Member
Bez reklam
Skontaktuj się z Rabenem - jeśli obsługują klientów indywidualnych to nie powinno być problemu z wysłaniem telewizora
 

yavol

New member
niestety nie. Może DHL weźmie ale to zależy od kuriera, tak się dowiedziałem.

EDIT: kolejna odpowiedź, DPD, GLS i UPS nie przewozi tak dużych paczek...
 
Ostatnia edycja:

barburian

New member
Bez reklam
Zadzwoń do sklepu gdzie kupiłeś niech Ci podstawią spedycję bo oddajesz sprzęt , zapłacisz za transport
 
Do góry