Zakup TV. Ciezki wybor pomiedzy XD80 / XD83 / XD85 ?

blineek

New member
Witam

w najbliższym czasie zamierzam kupić tv - prawpodobnie marki SONY (w swoim starym mieszkaniu posiadalem stara Sony Bravie i jakiegos ledowego Samsunga - niestety nie jestem teraz w stanie podac modeli - w kazdym razie Sony dziala do dzis juz dobre 6-8lat? samsung padl po 2 latach....

Starałem się poczytać kilka topiców odnośnie tego tematu - kilka osob mialo widze stycznosc z tym TV lecz nie znalazlem chyba odpowiedzi na moje glowne pytanie - ktory tv kupic :smile:

Z gory zaznaczam ze jestem laikiem jesli chodzi o parametry TV, ale szybko sie ucze :) takze jesli ktos bylby na tyle mily by poswiecic mi pare minut - bylbym wdzieczny.

Do rzeczy.

W 99% jestem zdecydowany na TV marki Sony. Prawpodobnie kupie jeden z poniższych modeli:

1. Sony KD 55'' XD85 4k czestotliwosc odswiezania panelu wynosi 100 Hz / na dzien dzisiejszy 4999 zl
2. Sony KD 49'' XD83 4k odpowiednio 100 Hz / 4200 zl
3. Sony KD 55'' XD80 4k odpowiednio 50 Hz 4600 zl

TV bedzie uzywany do PS4 pro / filmy w 4k / youtube netflix etc oraz normalnego użytkowania TV

budzet to raczej cos w granicy wlasnie 4000-5000zl lecz nie ukrywam ze roznicy w cenach tych 3 modeli sa dla mnie na tyle duze ze jezeli parametry miedzy 1. 2. i 3. nie beda dla mnie specjalnie odczuwalne to wole oszczedzic 400-800zl. Chyba ze doplata do XD85 bedzie w 100% warta swojej ceny to zmienia postac rzeczy.

Pomieszczenie w ktorym bedzie ten TV wisial na scianie :

image.jpg


edit: prosze nie zwracac uwagi na wymiary kanapy itp - wyciagniete z mojego projektu. w rzeczywistosci co prawda jest podobnie lecz to tylko dane projektantki :D

Wybor pomiedyz tymi 3 modelami polega na tym ze:

-mam okreslony budzet 4-5tys
-odleglosc do TV jest raczej dosc duza - tak mi sie wydaje - wiec te 49-55 cali to raczej takie minimum - zalezne takze od budzetu wiec niestety 60-65 odpada chyba ze mieszczace sie w budzecie.
-koniecznie TV z 4k

Pytania: