Automatyczna głośność

jack_

New member
Witam.
Mam pewne wątpliwości co do poprawnego działania funkcji automatycznej głośności w Sony S2000. Chodzi o to, że albo działa nie zawsze albo mało skutecznie. Nie zauważam praktycznie, żeby się ściszał w czasie głośnych reklam albo po zmianie kanału.
Czy bardziej doświadczeni użytkownicy mogliby się wypowiedzieć jak to powinno działać.
Może coś nie tak ustawiłem. (chociaż aut głośność mam włączoną).
 

gatar

Active member
Bez reklam
Witam.
Funkcja ta powinna działać przy zmianie kanałów.
Przy reklamach nie działa, bo niby dlaczego.
Ona ma wyrównac poziom głośności od róznych nadawców na róznych
kanałach. Reklamy przecież są na tym samym kanale.
 

pandzik

Member
Bez reklam
gatar napisał:
Witam.
Funkcja ta powinna działać przy zmianie kanałów.
Przy reklamach nie działa, bo niby dlaczego.
Ona ma wyrównac poziom głośności od róznych nadawców na róznych
kanałach. Reklamy przecież są na tym samym kanale.

Funkcja ma ściszać np. reklamy, do poziomu jaki ustawiliśmy
podczas oglądania filmu,
 

gatar

Active member
Bez reklam
pandzik napisał:
Funkcja ma ściszać np. reklamy, do poziomu jaki ustawiliśmy
podczas oglądania filmu,
Witam.
Pewien jesteś. Bo w instrukcji tak jest napisane.
U mnie jest podobnie napisane (mam Sharpa 32BV9) i także nie działa.
Była dyskusja na ten temat i konkluzja była podobna do mojej.
W instrukcjach piszą, czasami ... niepełną prawdę.
Oczywiście możemy równiez mieć wszyscy tę funkcje zepsutą. ;)
 

pandzik

Member
Bez reklam
Ja myślę, że ta funkcja po prostu nie działa. :)
Wiadomym jest, że reklamy mają wiekszą głośność.
Producenci chcieli temu zaradzic ale nie do końca sie to udalo...
Zresztą, oni też są reklamodawcami.
 

czago

Banned
Jesteś w błędzie - przynajmniej jeśli chodzi o reklamy nadawane na kanałach TVP. Wszystkie reklamy na TVP1, TVP2 i TVP3 nadawane są na tym samym poziomie głośności co inne programy. Wystarczy podpiąć miernik żeby się o tym przekonać. Skąd zatem wyczuwalny (odbierany przez nasze ucho) subiektywny wzrost głośności? Otóż jest to zasługa speców od reklamy, którzy w umiejętny sposób tak przetwarzają dźwięk tłumiąc jedne częstotliwości (na ogól niskie) i uwypuklając inne częstotliwości aby na mierniku miał on tę samą wartość natomiast był bardziej natarczywy (metaliczny) i przez to wydawał się głośniejszy. Jest to odpowiedź twórców reklam właśnie na systemy automatycznej głośności stosowane w nowoczesnych TV. Taki system przy jednakowej głosności nie jest w stanie rozpoznać i przyciszyć reklam. To nie znaczy, że nie działa.
 
Do góry