Android TV w 65XD93

tomoman

New member
Hej,

Od dwóch tygodni testuję ten telewizor - o jakości obrazu kiedy indziej, od tego są profesjonalne testy, ja jestem zachwycony a spędziłem wcześniej trochę z KS8000. No ale kilka słów o Android TV - to jest to na co czekałem od pierwszego XBMC (poprzednia nazwa KODI) na Xboxie. Po 2 dniach z Android TV pożegnałem wszelkie wynalazki jak Plex na Amazon Fire TV, Netflix na Apple TV, nie mówiąc już o tym obciętym Netflixie bez wyboru profili na starym Samsungu.

KODI - działa idealnie, szybko i sprawnie czyta filmy i seriale z sieciowego dysku

Netflix - doskonała jakość, szybkość działania, intuicyjne menu, seriale w 4K i Marco Polo w HDR :)

Natywny odtwarzacz wideo - to pierwszy odtwarzacz (oprócz komputera), który tak dobrze radzi sobie z filmami z GoPro zmontowanymi prawie bez strat z wysokim bitrate, nic nie haczy, nie zawiesza się na przewijaniu, itp.

Nagrywanie filmów z TV i ich przeglądanie - to testowałem krótko, bo korzystam z dekodera sat, ale po podłączeniu anteny wygląda to naprawdę dobrze. Brakuje tylko (lub nie wiem jak uruchomić) time shift. Świetnie za to wygląda przeglądanie kanałów (guide) w dolnym pasku.

Funkcja Discover - od dołu wyjeżdża pasek, na którym po kolei możemy przewijać wybrane apki, można szybko przejść do np. seriali które oglądamy - od razu mamy pokazany kolejny odcinek, jeden klik i już. Mamy tutaj też dostęp do nagrań z TV, youtuba, odtwarzacza wideo, szybkiego uruchamiania ulubionych apek.

YouTube - wyszukiwanie głosowe działa idealnie, w końcu wygodnie można obsługiwać YT na telewizorze

Bravia Sync - początkowo miałem problemy, które wynikały z podłączenia Maca i kabla z aktywnym 13 pinem. Po odłączeniu działa idealnie. Nie miałem sytuacji, kiedy coś nie zadziałało tak jak zawsze.

Pilot - mi się podoba, ale to kwestia gustu, nawiązuje do poprzednich modeli, klawisze pod ręką, dodatkowe przyciski do sterowania odtwarzaczami, napisami, itp. Natywny przycisk do Netflixa.

Dodatkowe apki z google - myślałem, że będzie więcej tego, brakuje mi odtwarzacza zdjęć z dysku googla, no i brakuje natywnej apki HBO GO. Chociaż funkcja strumieniowania google działa super i można oglądać przesyłając obraz z smartfona.

Zwisy systemu - tego obawiałem się najbardziej, ale w codziennym użytkowaniu jeszcze mi się nie zdarzyło. 2 razy zrobił się reset przy grzebaniu, to znaczy, instalowanie i wywalanie apek, ustawienie kolejności, zmiany w ustawieniach - to było dla niego za dużo.

Reasumując - jestem super zadowolony, w końcu mam w TV to co chciałem i nie potrzebuję dodatkowych setup boxów, apple tv, amazonów, malinek itp.

Jedyna wada Sony nie ma nic wspólnego z telewizorem, tylko z durną polityką sprzedaży. Samsung i LG jak robią promocję, to każdy klient ją dostaje. W Sony telewizor trzeba kupić w Sony Center i jeszcze w nie każdym - idiotyzm. Wydaje mi się, że ważne, że kupiłem ich telewizor - ale dla nich nie. Jak kupicie Sony w Saturnie, albo gdzieś indziej, to jesteście gorszym klientem i o dodatkowej gwarancji na 5 lat można zapomnieć. To tyle, polecam telewizor, nie polecam Sony Poland :)
 

Felixo

New member
Cieszy mnie Twój wpis bo planuję zakup xd93.

Natywny odtwarzacz. Jak odtwarzałeś pliki? Bo mi w sklepie z usb wielu formatów nie odczytał lub zacinały się filmy. I odczytywanie czegoś z usb trwało wieki w porównaniu do Samsunga KS8000.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Od dziś jest specjalna cena na Sony XD9305 dla niebieskich i dodatkowo kalibracja profesjonalna gratis. Oczywiście z możliwością przedłużenia oryginalnej gwarancji Sony do 5 lat.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tomoman, a w którym to SC tak Ci powiedzieli że jak kupisz np w Saturnie to nie da rady wkupić 5 letniej gwarancji? Cyba koleś coś zjadł i mu zaszkodziło.. to tak jakbyś kupił np choćby u Kikiego i dlatego że kupiłeś w jego sklepie to za karę nie możesz wykupić takiej gwarancji.. kupi się tylko nie dostanie się żadnej zniżki, ewentualnie nie dostanie się jej w gratisie.. ale to w tym głowa takich ludzi jak Kiki żeby na tyle ich cena była atrakcyjna żeby się to opłacało dla kogoś kto jest zainteresowany takim czy innym modelem Sony.
Chyba że coś w ostatnim czasie wymyślili..
 

tomoman

New member
Cieszy mnie Twój wpis bo planuję zakup xd93.

Natywny odtwarzacz. Jak odtwarzałeś pliki? Bo mi w sklepie z usb wielu formatów nie odczytał lub zacinały się filmy. I odczytywanie czegoś z usb trwało wieki w porównaniu do Samsunga KS8000.

Do filmów i seriali lepiej użyć Kodi, bo ma więcej kodeków. Ja pisałem o plikach mov - robionych na Final Cut z GoPro z wysokim bitrate w 60 klatkach - uciągnął to bez problemu.
 

tomoman

New member
Tomoman, a w którym to SC tak Ci powiedzieli że jak kupisz np w Saturnie to nie da rady wkupić 5 letniej gwarancji? Cyba koleś coś zjadł i mu zaszkodziło.. to tak jakbyś kupił np choćby u Kikiego i dlatego że kupiłeś w jego sklepie to za karę nie możesz wykupić takiej gwarancji.. kupi się tylko nie dostanie się żadnej zniżki, ewentualnie nie dostanie się jej w gratisie.. ale to w tym głowa takich ludzi jak Kiki żeby na tyle ich cena była atrakcyjna żeby się to opłacało dla kogoś kto jest zainteresowany takim czy innym modelem Sony.
Chyba że coś w ostatnim czasie wymyślili..

Widzisz mi chodziło o to, że jak np. Samsung robi promo, to nieważne gdzie kupisz, wszędzie dostaniesz to samo bezpośrednio od Samsunga. Oczywiście, czasem jakaś sieć coś dorzuci gratis, itp, ale to co idzie od Samsunga, to nie jest zależne od sklepu. I fajnie, bo nie masz poczucia, że coś straciłeś, bo zostawiłeś kilkanaście tysięcy w tym a nie innym sklepie. W Sony Center do TV dokładali jak kupowałem 2 tyg temu gwarancję 5 lat gratis - w każdym, bo taki dostali przykaz z centrali. Przy takiej kwocie Sony powinno dokładać gwarancję do każdego TV, bez względu gdzie został zakupiony. To nie była akcja jednego sklepu, tylko Sony Poland dla całej sieci sprzedaży. Wiem o tym, że mogę dokupić gwarancję, chodzi o to, że jeżeli Sony Poland robi promocję, to powinna obowiązywać w każdym punkcie sprzedaży. A nie, że ten klient kupił w Saturnie to jest bee, a ten jest cacy bo pojechał 50 kilometrów dalej do Sony Center.
 

tomoman

New member
Tak jest od lat.
Sieć Sony Center ma swoje promocje a Saturn swoje. To normalna sprawa.

Wiem, ale jako klientowi niezbyt mi się to podoba. Ani to fajne dla klientów ani dla sprzedawców - tym bardziej, że jechałem po Samsunga, ale dzięki sprzedawcy, który poświęcił mi czas i możliwość testowania obu TV przez 2 godziny, wybrałem XD93. Wiedziałem o tej gwarancji, sprzedawca rozłożył ręce, że nic nie może zrobić, ale stwierdziłem, że uzyskałem tak fajną pomoc przy zakupie, że nie ma mowy, żebym wrócił do gbura z Sony Center i kupiłem w Saturnie. Mail do Sony Poland nic nie dał - stwierdzili, że gwarancja należy się tylko przy zakupie w Sony Center i tyle. Gdybym miał podobną sytuację w swojej firmie, wysłałbym chociaż, nie wiem, głupią koszulkę z przeprosinami, żeby klient nie czuł się zlany przez system. A tu mamy typowe "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi".
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Widzisz mi chodziło o to, że jak np. Samsung robi promo, to nieważne gdzie kupisz, wszędzie dostaniesz to samo bezpośrednio od Samsunga. Oczywiście, czasem jakaś sieć coś dorzuci gratis, itp, ale to co idzie od Samsunga, to nie jest zależne od sklepu. I fajnie, bo nie masz poczucia, że coś straciłeś, bo zostawiłeś kilkanaście tysięcy w tym a nie innym sklepie. W Sony Center do TV dokładali jak kupowałem 2 tyg temu gwarancję 5 lat gratis - w każdym, bo taki dostali przykaz z centrali. Przy takiej kwocie Sony powinno dokładać gwarancję do każdego TV, bez względu gdzie został zakupiony. To nie była akcja jednego sklepu, tylko Sony Poland dla całej sieci sprzedaży. Wiem o tym, że mogę dokupić gwarancję, chodzi o to, że jeżeli Sony Poland robi promocję, to powinna obowiązywać w każdym punkcie sprzedaży. A nie, że ten klient kupił w Saturnie to jest bee, a ten jest cacy bo pojechał 50 kilometrów dalej do Sony Center.

Po części ja się z Tobą zgadzam a z drugiej strony to jest biznes i każdy chce żyć.. to jest pokręcone bo dla mnie SC w jednym kraju to powinny mieć ten sam "rachunek" a nie że każdy sklep to odrębny rachunek i każdy na siebie robi..

Kolejna sprawa to coś musza inaczej robić bo nie wygraliby z takim Saturnem czy MM bo zobacz saturn może obniżyć na tv ale i tak zarobią na AGD czy innych produktach w SC tak się nie da..

Zobacz inny przykład choćby nasz Kolega Kiki jak On musi robić żeby być konkurencją dla saturna czy tez MM ... jak myślisz kto może dać większy rabat ??? Kogo bardziej na to stać ??

Biznes to ciężka sprawa i kupujemy tam gdzie uważamy za słuszne.. a zawsze albo prawie zawsze będzie tak że w jednym sklepie będzie inaczej niż w drugim , nawet w saturnie czy w MM a to są Ci sami właściciele a bywają rożne ceny na dany tv i dodatkowo każdy z nich może coś od siebie dołożyć..

najważniejsze żebyś był zadowolony z tv a na ich adres napisz że sprzedawca potraktował Cię tak a nie inaczej i że stracili kasę z tv bo kupiłeś w markecie .. niech wiedzą ..
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Cena super przez net kupić w razie czego to ma się czas na zwrot.. jak ktoś ma ochotę to taniej nie znajdzie..
 

tomoman

New member
Dodam, że wczoraj zasiadłem do Marco Polo w HDR na Netflixie - wow, nie mam słów. Takiej jakości wcześniej nie widziałem, nie chodzi o 4K, ale HDR właśnie, kolory, czerń, blaski słońca - łapie się na tym, że nie skupiam się na treści :) obraz hipnotyzuje.
 
Do góry