Sony Hdr-hc7e

adam_k

New member
czym różni sie Sony Hdr-hc7e do Hdr-hc7 (bez e)
gdzie przeczytałeś że ma 2 luxy tylko w opcji 25 k/s
wszedzie czytałem ze ma 2 normalnie:confused: to ile ona ma naprawdę tyle co hc-5?
 

BEJAN

New member
HC7 ciąg dalszy i eksperymenty

seneka napisał:
Bejan- możesz powiedzieć jak sprawuje się stabilizacja optyczna w tej kamerze ?

Stab optyczna jest OK. przy maxymalnym przybliżeniu jest lekki problem z utrzymaniem jej w dłoni, wydaje mi sie że jest trochę mniejszy kąt działania stabilizacji niż w kam. VX 2100 takie odniosłem wrażenie. ale nie jest tak źle.
Zrobiłem dzisiaj eksperyment z edycją filmu HDV do PCta - choć nie mam jeszcze karty HDV. Kamera konwertuje sygnał HDV na DV, na próbę wgrałem film HDV różnymi torami - za pomocą kabla i.LINK / S- video / video na twardy dysk, ( przy wgrywaniu po video i s-video konieczne jest przełączenie w kamerze format TV 4:3 wtedy mam obraz panoramiczny) i zobaczyłem kiedy efekt jest najleprzy. O dziwo myślałem ,że przez kabel i.Link będzie majlepiej, jednak tak nie jest. w moim przypadku najleprze rezultaty były po kablu S-video. Po kablu video jest zupełnie do kitu. A po kablu DV obraz wydawał mi się jakiś taki dziwny, coś było nie tak. Pracuje na A.Prem 6,5. z kamery wszedłem sygnałem S-Video do magnetowidu PANASONIC NV DV 10000 za pomocą którego zamieniłem sygnał analogowy na DV, z panasonika wszedłem sygn DV na kartę DV w PC-cie i miałem film już na HD.
Jak wchodziłem z HC 7 prosto na kartę w PC-cie kablem i.LINK po DV, to nie wiedzieć dlaczego ten obraz był coś nie tak. Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. Nagrałem to samo 4 minuty w systemie HDV i DV i wszystko wgrałem do PCta, otrzywiście HDVwgralem z HC7 po kablu S-Video przez Panasonika do PCta, a DV wgrałem prosto z panasonika do PCta.
EFEKT mimo tego że HDV wgrywany był z HC7 przez analog S-video i panasonika to ten właśnie obraz był leprzy od nagrania DV które było wgrywane po lini cyfrowej do PCta. No ale to jest otrzywiście podyktowane częstotliwościami i transferem danych w kamerze HDV do DV.
 

BEJAN

New member
HC7 tak na prawdę!!

TAk na prawdę to ona ma 4 luksy przy moich spostrzeżeniach a mam pomiędzy czym porównywać, porównywałem ją z kamerami TRV 900, VX2000, VX2100, HC90, MX 300Panasonik- która jest najciemniejsza z tego wszystkiego. A to że ma 2 luksy to pisze w instrukcji obsługi która była w pudełku razem z kamerą strona 111. TYLKO ŻE!!!
Pisze tak Minimalne oświetlenie 2 lx (luksy) ( przy funkcji [AUT WOLN MIG] w ustawieniu WŁĄCZ i szybkości migawki 1/25 s )
TO znaczy,żę.
jak jest za cienmo to kameta sama zwalnia migawkę do wartości 1/25 sek.
i wtedy wiadomo że obraz będzie jaśniejszy. Tylko jak już napisałem kiedyś to KTO FILMUJE PRZY TAKIEJ MIGAWCE??? te 2 lx to tylko chwyt reklamowy.
można zablokować zwalnianie migawki do wartości 1/25 sek i wtedy kamera nie będzie zwalniała migawki, co możemy zrobić sami pokrętłem CAM control po przypisaniu do tego pokrętła ( szybkośc migawki) . Do tegoż pokrętła przypisać następujące ustawienia (nawet podczas nagrywania REC)
- OSTROŚĆ
- EKSPOZYCJA naświetlenie ( przysłona)
- SZYBKOŚĆ MIGAWKI
- PRZESYNIĘCIE AE + - naświetlenia
- PRZESUN. WB balansu bieli
MI ta kamera się podoba oglądałem materiał już na płycie DVD i byłem bardzo zadowolony z zakupu. Zobaczymy jak będzie dalej.
jak coś nowego odkryję to napiszę.
pozdrawiam BEJAN
 

JacentyP

New member
HC7 a 5.1

Witam wszystkich.
Z tego co mi wiadomo ta kamera ma wbudowany mikrofon stereofoniczny:
http://www.sony.pl/view/ShowProduct...l_PL&pageType=TechnicalSpecs&category=HDD+HDV,
więc nie może nagrywać bezpośrednio dźwięku 5.1,chyba że z mikrofonu zewnętrznego:
http://www.sony.pl/view/ShowProduct...PL&pageType=Overview&category=CAC+Microphones,
chociaż akurat nie jestem pewien czy ten mikrofon może być dołączony do tej kamery ponieważ w specyfikacji technicznej (patrz link wyżej) nie jest napisane czy ma ona aktywną stopkę akcesoriów.Ponadto przy w/w mikrofonie jest napisane,że współpracuje on z kamerą z rodziny HDV : HDR-HC1E , a HC7E nie jest wspomniana jako sprzęt współpracujący:sad: .
Jeśli ktoś już próbował podłączać zewnętrzny mikrofon dźwięku przestrzennego do HC7E proszę o odpowiedź,gdyż jestem również zainteresowany jej kupnem.SR1E ma wbudowany mikrofon 4 kanałowy,ale nie ma optycznego stabilizatora obrazu:sad: I co tu wybrać?
Pozdrawiam.
 

BEJAN

New member
Mikrofon do HC 7

JacentyP napisał:
Witam wszystkich.
Z tego co mi wiadomo ta kamera ma wbudowany mikrofon stereofoniczny:
http://www.sony.pl/view/ShowProduct...l_PL&pageType=TechnicalSpecs&category=HDD+HDV,
więc nie może nagrywać bezpośrednio dźwięku 5.1,chyba że z mikrofonu zewnętrznego:
http://www.sony.pl/view/ShowProduct...PL&pageType=Overview&category=CAC+Microphones,
chociaż akurat nie jestem pewien czy ten mikrofon może być dołączony do tej kamery ponieważ w specyfikacji technicznej (patrz link wyżej) nie jest napisane czy ma ona aktywną stopkę akcesoriów.Ponadto przy w/w mikrofonie jest napisane,że współpracuje on z kamerą z rodziny HDV : HDR-HC1E , a HC7E nie jest wspomniana jako sprzęt współpracujący:sad: .
Jeśli ktoś już próbował podłączać zewnętrzny mikrofon dźwięku przestrzennego do HC7E proszę o odpowiedź,gdyż jestem również zainteresowany jej kupnem.SR1E ma wbudowany mikrofon 4 kanałowy,ale nie ma optycznego stabilizatora obrazu:sad: I co tu wybrać?
Pozdrawiam.



CZEŚĆ mam HC 7 Ale nigdzie nie pisze że można podłączyć 5-cio kanałowy
mikrofon. Pisze w broszurce dodatkowej że można do stopki podłączyć mikrofon MONOFONICZNY kierunkowy sprzężony z ZoooMem kamery.
Lub dodatkowy mikrofon stereofoniczny poprawiający jakość ( jak pisze w broszurce). Tak że o 5,1 to SONY sie nic nie chwali w tej kamerze czyliHC7

pozdrawiam Bejan
 

JacentyP

New member
Dzięki BEJAN.
Tak sobie myślę,że z 5.1 w tej kamerce można się pożegnać,ale i tak właśnie ją mam zamiar zakupić tylko przed wakacjami (kasa buuu na razie :( ) Jaki by nie był ale na pewno stabilzator optyczny w tej kamerze , oraz cała kamera,będzie lepszy/a od tego co posiadam aktualnie,a co nabyłem ze cztery lata temu, wstyd się przyznać-Medion jakiś tam :fool: za namową mojej drugiej połowy.No cóż.Głowa głową, a szyja ...
BEJAN: prośba do ciebie jako Użytkownika tej kamery,nie zapominaj o tym temacie (ogólnie o kamerze) i pisz co jakiś czas o swoich spostrzeżeniach za co z góry dziękuję.Do wakacji pewnie coś się uzbiera,a ja jako amator tylko na tym skorzystam.Czy wyedytowany materiał HD z tej kamery można nagrywać w obu formatach tzn HD DVD lub Blu ray?
Pozdrawiam JacentyP.
 

BEJAN

New member
HC7 ciąg dalszy i eksperymenty

JacentyP napisał:
Dzięki BEJAN.
Tak sobie myślę,że z 5.1 w tej kamerce można się pożegnać,ale i tak właśnie ją mam zamiar zakupić tylko przed wakacjami (kasa buuu na razie :( ) Jaki by nie był ale na pewno stabilzator optyczny w tej kamerze , oraz cała kamera,będzie lepszy/a od tego co posiadam aktualnie,a co nabyłem ze cztery lata temu, wstyd się przyznać-Medion jakiś tam :fool: za namową mojej drugiej połowy.No cóż.Głowa głową, a szyja ...
BEJAN: prośba do ciebie jako Użytkownika tej kamery,nie zapominaj o tym temacie (ogólnie o kamerze) i pisz co jakiś czas o swoich spostrzeżeniach za co z góry dziękuję.Do wakacji pewnie coś się uzbiera,a ja jako amator tylko na tym skorzystam.Czy wyedytowany materiał HD z tej kamery można nagrywać w obu formatach tzn HD DVD lub Blu ray?
Pozdrawiam JacentyP.

Na razie nie bawiłem się nagrywaniem HD na DVD zrobiłem, jak już wcześniej napisałem, wiele eksperymentów. Nie mam jeszcze karty HDV w PC-cie. Dlatego nagranie HDTV kabelem S-wideo przez MTV 10000 Panasonik wgrałem do PC-ta po DV i zrobiłem płytę, czas na płycie około 1godz. Bit rate ustawiłem około 5500 do 6000. Efekt był pozytywny, obraz był kolorowy bardzo ostry, bez szumów nawet w ciemniejszych warunkach. Głębia ostrości była zdumiewająca pierwszy plan i drzewa na horyzoncie były bardzo ostre, co od razu wpadło w oko.
Nie wiem czym się zajmujesz i jak długo? zastanawiam sie czy nie lepiej zakupić sobie coś w rodzaju HC 90 lub Hc 96 sony. Z tego co piszesz to nie masz za dużo kasy, i nie wiem czy w Twoim wypadku warto sie wpływać na takie głębokie wody. Ja zakupiłem HC7 tylko dlatego by wejść w system HDV.
Zajmuję sie filmowaniem już 20 lat i przeżyłem nie jedną kamerę, począwszy od panasonica M 5. po Hitachi i Sony Hi 8 V5000 i V6000 no i wreszcie DV. I tak zamieżam zakupić w przyszłości SONY HDV Z1 lub Jakiegoś Canona HDV. Na razie wchodzę w system HDV i zamierzam poznać to bardziej. Chę złożyć jakiś "MOCNY" komputer do edycji HDV, no i w końcu kiedyś przejść na HDV - bo to jest przyszłość. HC 7 zakupiłem ( jak już napisałem wcześniej) tylko jako kamerę wakacyjno - wycieczkową, któtą mam zawsze przy sobie, no i po to by mieć wreszcie sygnał HDV.

NApisz mi do czego tą kamerę potrzebyjesz, Każdemu kto nie ma za dużo kasy polecę kam HC 90. Zwykłe DV, nie ma problemu z komputerem i edycją. Jakośc obrazu i dzwięku jest na prawdę OK jak na zwykłe DV i tak malą kamerę.
Pozdrawiam Bejan
 

viValdi

New member
Bez reklam
@BEJAN

nie rozumiem twoich argumentów. Dlaczego odmawiasz Jacentemu prawa do zabawy z HDV? Czemu zaglądasz mu do kieszeni - czy ma czy nie ma dość pieniędzy? Już pewnie się zorientował ile ta zabawa może go kosztować.
Uważam że ty, jako profesjonalista, bardzo dobrze zrobiłeś inwestując w amatorskie HDV - ja też uważam że to jest postęp który trzeba opanować.
Nie rozumiem twojego workflow'u:
- dlaczego na razie nie bawiłeś się HD (chyba że interpunkcja zmienia znaczenie tego zdania), przecież masz kamerę HC7
- po co ci karta HDV w kompie, materiał ściągasz za pomocą FireWire
- jaki ma sens nagrywanie HDTV w kontekście kamery HC7
- HDV to nie są jakieś bardzo głębokie wody, w gruncie rzeczy to bardzo proste (na poziomie amatorskim, oczywiście)
- gwarantuję ci (z własnego doświadczenia), że na słabym komputerze też daje się obrabiać HDV i taki materiał bez problemu wyświetlać na telewizorze HDTV

@JacentyP

"Czy wyedytowany materiał HD z tej kamery można nagrywać w obu formatach tzn HD DVD lub Blu ray?"
To zależy od twojego programu NLE i/lub Authoringu. Materiał HDV jest standardowy, to rendering decyduje jaki format możesz nagrać. Z kamery Sony możesz nagrać Blu-Ray'a jeśli masz odpowiednią nagrywarkę (to jest w instrukcji). Nie próbowałem bo nie mam nagrywarki :p
 

JacentyP

New member
Hdr-hc7e

@Bejan.
Filmowaniem zajmuję się po amatorsku,praktyka czteroletnia,program edycyjny Pinnacle Studio (10.7).Narazie nie dokupuję do niego klucza aktywacyjnego dotyczącego wypalania HD-DVD ponieważ nie jastem jeszcze do końca zdecydowany jaki format wybiorę.Śledzę te sprawy.
Gdzieś czytałem ,że Pinnnacle ma też zaimplementować wypalanie Blu Ray
więc czekam sobie.Co do kamery to jednak chcę także przejść na HD ponieważ jak technologia okrzepnie to będę wymieniał cały sprzęt czyli TV,jakiś stacjonarny odtwarzacz ( np Sony BDP-S300 )Kamerę potrzebuję do filmowania mojej rodziny i miejsc w których mam nadzieję być:).Także żeby mieć sygnał HD,ale póki co przed wymianą sprzętu mogę nią filmować w trybie DV ewentualnie archiwizować materiał HD na taśmach do momentu zakupu nagrywarki wybranego formatu.
Czy ta kamera w trybie DV jest akceptowalna dla amatora?
Czy lepiej nagrywać w trybie HDV i dopiero ten materiał edytować do postaci pozwalającej nagrać DVD widoczne dla stacjonarnego odtwarzacza?

@viValdi
Witam.
Właśnie jeszcze nie wybrałem formatu dlatego nie mam jeszcze nagrywarki,a Pinnacle jak narazie widzę wspiera HD-DVD,ale jak mówiłem poczekamy zobaczymy.Dzięki za wsparcie.


Pozdrawiam JacentyP.
 
Ostatnia edycja:

viValdi

New member
Bez reklam
Jak już kupisz tę kamerę to się przekonasz że:
- nie ma sensu nagrywać w DV
- nagrywaj wszystko w HDV
- do kompa możesz zgrać albo HDV (tak ja robie), albo za pomocą konwersji "w locie" przejść na DV w komputerze (raz też tak zrobiłem - działa)
- też mam Pinnacle S10+ 10.7, popaprany program ale już zmontowałem 3 godzinne filmy w formacie HDV i zrenderowałem je do DVD (menu, credits, chapters - wszystko) plus wiele drobiazgu

Kamera oczywiście jest akceptowalna dla amatora :D nie tylko w trybie DV - a w zasadzie przede wszystkim nie w trybie DV. Po co kupować HDV i nagrywać w DV???

Jeśli jednak nie jesteś fanem ustawień manualnych to przyjżyj się HC5 - sprawdź czym się różni od HC7 i czy te różnice są warte różnicy w cenie. Może tak, może nie.
 

viValdi

New member
Bez reklam
@BAJAN

przeczytałem jeszcze raz twoje posty i chyba wiem co ty chcesz robic.
Boże, to jest chore:bober:

Jedyne co mi przyszło do głowy to to że chcesz nagrywać filmy z kanałów HD na kamerę HDV i po to są te wszystkie łamańce z kartami HDV w PC, S-video i te różne inne cośtam.

Próbujesz obejść DRM ???
Będziesz twierdził, że na taśmie w ten sposób uzyskasz materiał HD ???

Są prostsze sposoby :D ale wogóle po co robić coś takiego?
 

BEJAN

New member
SONY HC 7 ciąg dalszy

viValdi napisał:
@BEJAN

nie rozumiem twoich argumentów. Dlaczego odmawiasz Jacentemu prawa do zabawy z HDV? Czemu zaglądasz mu do kieszeni - czy ma czy nie ma dość pieniędzy? Już pewnie się zorientował ile ta zabawa może go kosztować.
Uważam że ty, jako profesjonalista, bardzo dobrze zrobiłeś inwestując w amatorskie HDV - ja też uważam że to jest postęp który trzeba opanować.
Nie rozumiem twojego workflow'u:
- dlaczego na razie nie bawiłeś się HD (chyba że interpunkcja zmienia znaczenie tego zdania), przecież masz kamerę HC7
- po co ci karta HDV w kompie, materiał ściągasz za pomocą FireWire
- jaki ma sens nagrywanie HDTV w kontekście kamery HC7
- HDV to nie są jakieś bardzo głębokie wody, w gruncie rzeczy to bardzo proste (na poziomie amatorskim, oczywiście)
- gwarantuję ci (z własnego doświadczenia), że na słabym komputerze też daje się obrabiać HDV i taki materiał bez problemu wyświetlać na telewizorze HDTV



Szkoda że nie rozumiesz moich argumentów. Jacentemu nie zaglądam do kieszeni - zresztą sam napisał, że z kasą buuu. Życzę mu jak najlepiej.
A ja jestem praktykiem a nie teoretykiem. Jak czegoś nie wiem to instrukcję
czytam tylko raz, reszta to są doświadczenia już ze sprzętem.
A co do komputera to masz rację. Na słabym komputerze też da się obrobić HVD. Tylko jeszcze - co Ty masz na myśli - mówiąc słaby komputer?
Ja się jednak będę bawił po swojemu i nie będę filozofował.
Pozdrawiam Bejan
 

BEJAN

New member
viValdi napisał:
@BAJAN

przeczytałem jeszcze raz twoje posty i chyba wiem co ty chcesz robic.
Boże, to jest chore:bober:

Jedyne co mi przyszło do głowy to to że chcesz nagrywać filmy z kanałów HD na kamerę HDV i po to są te wszystkie łamańce z kartami HDV w PC, S-video i te różne inne cośtam.

Próbujesz obejść DRM ???
Będziesz twierdził, że na taśmie w ten sposób uzyskasz materiał HD ???

Są prostsze sposoby :D ale wogóle po co robić coś takiego?

Ale po co ja miałbym wgrywać filmy z kanałów HD na kamerę HDV. Masz rację że to jest chorę. Mi w ogóle coś takiego nigdy do głowy nie przyszło.
Takie sposoby mnie nie interesują. Choć mamy tu takich w miejscowości Olszana i Trzetrzewina którzy to prubują zrobić.
A kiedy ja twierdziłem że w ten sposób na taśmie uzyskam HD i po co miałbym to twierdzić???
 

BEJAN

New member
komputer do edycji HDV

BEJAN napisał:
viValdi napisał:
@BEJAN

nie rozumiem twoich argumentów. Dlaczego odmawiasz Jacentemu prawa do zabawy z HDV? Czemu zaglądasz mu do kieszeni - czy ma czy nie ma dość pieniędzy? Już pewnie się zorientował ile ta zabawa może go kosztować.
Uważam że ty, jako profesjonalista, bardzo dobrze zrobiłeś inwestując w amatorskie HDV - ja też uważam że to jest postęp który trzeba opanować.
Nie rozumiem twojego workflow'u:
- dlaczego na razie nie bawiłeś się HD (chyba że interpunkcja zmienia znaczenie tego zdania), przecież masz kamerę HC7
- po co ci karta HDV w kompie, materiał ściągasz za pomocą FireWire
- jaki ma sens nagrywanie HDTV w kontekście kamery HC7
- HDV to nie są jakieś bardzo głębokie wody, w gruncie rzeczy to bardzo proste (na poziomie amatorskim, oczywiście)
- gwarantuję ci (z własnego doświadczenia), że na słabym komputerze też daje się obrabiać HDV i taki materiał bez problemu wyświetlać na telewizorze HDTV



Szkoda że nie rozumiesz moich argumentów. Jacentemu nie zaglądam do kieszeni - zresztą sam napisał, że z kasą buuu. Życzę mu jak najlepiej.
A ja jestem praktykiem a nie teoretykiem. Jak czegoś nie wiem to instrukcję
czytam tylko raz, reszta to są doświadczenia już ze sprzętem.
A co do komputera to masz rację. Na słabym komputerze też da się obrobić HVD. Tylko jeszcze - co Ty masz na myśli - mówiąc słaby komputer?
Ja się jednak będę bawił po swojemu i nie będę filozofował.
Pozdrawiam Bejan



viValdi
dowiem się w końcu, co Ty uważasz za słaby komputer, chciałbym wiedzieć jakie ma parametry.
jestem tym zainteresowany.
 

mariof

New member
Bez reklam
viValdi napisał:
Słaby to jest mój komuter (patrz stopka)
Niestety D805 i 1Gb RAM oraz GT6600 to też za mało do edycji (konfortowej) maderiału HD. Pobrałem filmik w HD (.m2t) i w Pinnacle 10.7 Plus nie można było stosować metody "weź i upuść":(. Tylko kopiuj i wstaw, także dla przejść:( - a tu człowiek sie przyzwyczaił... .
Wysokorozdzielczy .mov, który pobrałem do porównania Canona HV 20 i Sony HC-7 to juz zupełna masakra. Konwersja na timeline zajeła około 30 sekund na każdą sekundę filmu (sic!). Sądziłem, że zwiększenie RAM do 2 Gb rozwiąże problem a tu "kicha":(. Okazalo się, że pamięć którą kupiłem (GEIL 2x512 MB, DDR2, Dual, 533 MHz) - identyczna do tej, którą miałem zaistalowaną wcześniej - po obsadzeniu wolnych banków, powoduje "zwis" kompa przy POST:(. Czekam na info od pomocy technicznej producenta płyty (Gigabyte z Intel 945 PL) co jest przyczyną kłopotów. Pamięci są sprawne, BIOS aktualny.
Przy okazji, może ktoś spotkał sie już z podobnym problemem?
 

viValdi

New member
Bez reklam
@mariof

ja też robie cut&paste klipów (inaczej się nie da bo soft wykrywa brak karty graficznej z pamięcią dedykowaną 256MB), ale efekty (proste) to u mnie wchodzą za pomocą drag&drop.

Zwiększanie pamięci nie rozwiązuje problemy, tylko moc obliczeniowa procka. Ciekawe jak się sprawuje Pinnacle na platformie multi-core - to może być rozwiązanie.

Mój lapek przetwarza materiał HDV do DVD z szybkościa 3 klatki/sekundę - czyli 9 sek na 1 sek filmu - szybciej niż u ciebie -> co to jest to D805? Film 58 min z prostym menu obrabiał się ponad 7 godzin.

EDIT: doczytałem że 30 sek zajmuje konwersja 1 sek MPEG4 - no to już jest potężna kaszana.
 
Ostatnia edycja:

seneka

Member
mariof- wątpię żebyś dostał od producenta płyty sensowną odpowiedź. Przyczyn zwisów może być tyle ile podzespołów w kompie. Najlepiej kup inne pamięci, a te sprzedaj, ale nawet jeśli byś miał 4 GB RAM to i tak niewiele ci to pomoże, bo masz za wolny procesor. Żeby komfortowo przerabiać filmy HD potrzebny jest Core 2 Duo najlepiej E6600 a to kosztuje > 1000 zł.
 

mariof

New member
Bez reklam
viValdi napisał:
@mariof

ja też robie cut&paste klipów (inaczej się nie da bo soft wykrywa brak karty graficznej z pamięcią dedykowaną 256MB), ale efekty (proste) to u mnie wchodzą za pomocą drag&drop.

Zwiększanie pamięci nie rozwiązuje problemy, tylko moc obliczeniowa procka. Ciekawe jak się sprawuje Pinnacle na platformie multi-core - to może być rozwiązanie.

Mój lapek przetwarza materiał HDV do DVD z szybkościa 3 klatki/sekundę - czyli 9 sek na 1 sek filmu - szybciej niż u ciebie -> co to jest to D805? Film 58 min z prostym menu obrabiał się ponad 7 godzin.

EDIT: doczytałem że 30 sek zajmuje konwersja 1 sek MPEG4 - no to już jest potężna kaszana.
Pentium D 805 czyli procek dwurdzeniowy. Mam kartę Gigabyte GT 6600 z 256 Mb RAM a nie wchodzi nawet proste przenikanie:(. W SD nie mam najmniejszych problemów z montażem W S10.7 Plus. Praca jest szybka i konfortowa ( konwersja .avi do mpg2 przebiega w tempie jeden do jeden a nawet nieco szybciej). Ponieważ jestem amatorem (filmy, głównie rodzinne oraz, okazjanalnie dla przyjaciół z różnych, fajnych mniejsc na świecie) czas finalnej obróbki nie jest dla mnie krytyczny. Z obróbką .mt2 to przesadziłem. Wydawało mi się bardzo wolno ale powtórzyłem próbe i wyszło mi 7-8 klatek na sekundę ro oznacza że 1 godzina filmu HD (natywnie z efektami lub do mpg2 SD) zajmuję około 3 do 3,5 godziny. Nie jest źle:). Na moim poprzednim kompie z Pentium 4 podkręcony z 1,6 Ghz do 2,12 operacja konwersji zmontowanego materiału .avi (DV) do .mpg2 trwała w tempie 1 godzina filmu - 5 godzin obróbki i "przeżyłem". Z tym .mov (materiał testowy z Canon DV20) to bardziej skomplikowana. Strasznie długo trwało przeniesienie klipu na timeline (rozdzielczość 1920i) - tak jak pisałem 1 do 30. Ciekawe, że przeniosłem klip z biblioteki metodą drag&drob. Pocięcie i włożenie przejścia szło już lepiej. Podejrzewam, że nie jest to kwestia sprzętu a softu.
Już podjąłem decyzję o kupnie kamerki HD. Zdecydowałem tak ponieważ:
1. Mam n-tv i obraz np. z Discovery HD wyświetlany na moim Philips 42' LCD czy wczarajszy "Odwróceni" dostępny na VOD w HD wzbudza we mnie "dziką rządzę";)
2. Stara DV-ka Samsunga "wywaliła" mi się podczas ostatnich wakacji:(- Balans bieli. Niekiedy działa, innym razem nie. Przy montażu skorygowałem to nieco ale i tak wynik jest kiepski:(. Ponad to niekiedy, nie wiedzieć czemu, nie chciała startować.
3. Film w .mpg2 wygląda na moim LCD kiepsko, a ciemne fragmenty wręcz tragicznie:(. Oczywiście wiem, że najbardziej winna jest kamera. Cóż - jak już to już... .
Pozostaje kwestią czy ma być to Sony HC7 czy Canon DV20. Obrazki testowe pokazują wyższość (choć to subiektywne) Canona. Ponad to Canon jest tańszy. Zapowiadana cena na Canona to ca 1100USD. Póki co Sony jest droższe. Z drugiej strony Sony ma bardzo ciekawą dla mnie funkcję "szybkiej migawki".
Jest jeszcze jedna kwestia. Nie udało mi sie znaleźć natywnego matariału z Canona. Nie wykluczone, że większa natywna rozdzielczość Canona będzie potrzebowała jeszcze więcej zasobów compa przy obróbce.
Może ktoś z forumowiczów ma klipy w formacie natywnym Canona z DV10 - ten sam przetwornik? Z Sony - wiem jak jest.
 
Do góry