Sharp le 830 i problem z NET TV

luksi90

New member
Witam, mam od kilku dni ten TV i nie mogę korzystać z tej funkcji. Telewizor wykrywa mój router wszystko jest niby ok, siła sygnału jest prawie na max a jak naciskam przycisk NET na pilocie to mam czarny ekran i po chwili pojawia się komunikat: usługa niedostępna. Może ktoś wie w czym może być problem?
 

Stilon

New member
Problem opisywany w ostatnich postach podwieszonego wątku "sharp le830 test otwarty". Mam podobny problem z tym tv, prawdopodobnie płyta główna telewizora do wymiany.
 

luksi90

New member
Myślałem że to może coś innego bo mi nic nie wyświetla o błędzie E999. Czyli funkcja sieć domowa też nie będzie mi działać? Bo głównie mi na tym zależy
 

meriox

Member
Jasne, że może to być coś innego.

Spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne na TV.
Spróbuj (jak masz możliwość) podłączyć TV kablem do routera.
Sprawdź czy na routerze nie masz filtrowania po mac adresie albo czy nie masz zawężonej puli przydzielania adresów IP.

No i jeszcze jedna sprawa... daj TV troszkę czasu do połączenia się.
Zaraz po włączeniu TV i przejściu do NET nic Ci się nie wyświetli bo TV jeszcze się z nim nie połączył
 

luksi90

New member
Na routerze raczej nic nie ma. Chyba jednak coś będzie z tą płyta główną. Spróbuję jeszcze połączyć TV z routerem kablem. Do serwisu raczej go nie będę wysyłał bo po zastanowieniu lepszą opcją będzie kupienie jakiegoś odtwarzacza multimedialnego ewentualnie HTPC.
 

meriox

Member
Na routerze raczej nic nie ma. Chyba jednak coś będzie z tą płyta główną. Spróbuję jeszcze połączyć TV z routerem kablem. Do serwisu raczej go nie będę wysyłał bo po zastanowieniu lepszą opcją będzie kupienie jakiegoś odtwarzacza multimedialnego ewentualnie HTPC.

Nie poddawaj się tak szybko.
Czy skonfigurowałeś odpowiednio połączenie w TV?
Przeprowadziłeś test połączenia?

Spróbój wejść do NET nie naciskając z pilota przycisku "NET" tylko przez wybranie źródła obrazu (po prawej stronie od klawisza zero "0" na pilocie).
Jaki komunikat się teraz wyświetla?
 

luksi90

New member
Czy skonfigurowałeś odpowiednio połączenie w TV?
Wydaje mi się że tak. Podałem wszystkie numery IP, bramy itd. bo jak daję automatycznie to w ogóle nie działa.
Przeprowadziłeś test połączenia?
A gdzie jest taka opcja bo nie zauważyłem?


Spróbuj wejść do NET nie naciskając z pilota przycisku "NET" tylko przez wybranie źródła obrazu (po prawej stronie od klawisza zero "0" na pilocie).
Też wyświetla tylko ze usługa niedostępna i cały czas jest czarny ekran.
 

meriox

Member
Czy skonfigurowałeś odpowiednio połączenie w TV?
Wydaje mi się że tak. Podałem wszystkie numery IP, bramy itd. bo jak daję automatycznie to w ogóle nie działa.

W takim razie masz źle skonfigurowanego routera.
W routerze powinieneś albo sobie ustawić DHCP i w takim przypadku router przydzieli telewizorowi pierwsze wolne IP z puli którą sam ustawisz ("automatyczne" w TV powinno działać), albo na sztywno ustaw na routerze jakieś IP dla telewizora (również "automatyczne" w TV powinno działać).
 

luksi90

New member
Tylko że nie znam się na tym i nie wiem jak mam to zrobić. Jest do tego jakiś program czy coś? Router jest firmy Linksys wrtg54gc
 

meriox

Member
Tylko że nie znam się na tym i nie wiem jak mam to zrobić. Jest do tego jakiś program czy coś? Router jest firmy Linksys wrtg54gc

Ktoś konfigurował Ci routera przy pierwszym podłączeniu?
Do routera logujesz się przez przeglądarkę internetową wpisując jako adres 192.168.1.1
standardowo login i hasło to admin. Jeżeli ktoś ustawiał Ci router to mógł zmienić hasło.
 

luksi90

New member
Chyba mam zmienione bo nie da się wejść.Chyba mam skonfigurowane przez firmę z której mam neta. Jak będę miał chwilę to się tam przejdę. Mam nadzieję że to rozwiąże mój problem. Dzięki za pomoc meriox :)
 

meriox

Member
Chyba mam zmienione bo nie da się wejść.Chyba mam skonfigurowane przez firmę z której mam neta. Jak będę miał chwilę to się tam przejdę. Mam nadzieję że to rozwiąże mój problem. Dzięki za pomoc meriox :)

Nie ma sprawy. W takim razie przedstaw im sytuację. Dla nich to będzie kwestia 10 minut i NET w TV będzie Ci działał bez problemu :)
 

jascott

New member
Witam..
Mam ten sam problem.. Objaw- ramka i błąd E999. Trudno wyjaśnić to problemem sprzętowym. Zwłaszcza gdy Skype działa poprawnie a i aktualizacja softu przez net również. Myślę, że to wina przeglądarki. Mało w necie na ten temat jeszcze. Jutro spróbuję zasięgnąć info w serwisie Sharpa. Mam nadzieję, że znajdzie się rozwiązanie tego problemu. Aktualizacja do najnowszej wersji oprogramowania nie pomogła, oczywiście przeprowadzona przez net z połączeniem Wi-Fi. :(
 

Stilon

New member
Serwis Sharpa (a raczej podwykonawcy) jest cienki jak bolek. Miałem ten sam problem, zgłosiłem do centrali Sharpa a oni przekazują serwisantowi podwykonawcy, który tak zna się na rzeczy, że tylko wymienić płytę główną potrafi. Nie zagłębiają się w problem. Ja się nie zgodziłem, wymieniłem w sklepie na drugi egzemplarz z działającą przeglądarką i ..... badpixelem !!! Z deszczu pod rynnę :(
 

jascott

New member
Właśnie... ja chciałbym uniknąć takich sytuacji, że można dostać jeszcze gorszy egzemplarz, tym bardziej, że tv kupiłem w sklepie internetowym i z matrycy jestem zadowolony. Dodam, że sieć domową również mogłem ustawić i TV działa poprawnie. Także moim zdaniem wszystko wskazuje na przeglądarkę, tak jakby wymagała aktywacji pod konkretnym adresem w necie. W opcjach "informacje o zabezpieczeniach" odwołuje się do konkretnego adresu.. jest to adres do domeny philipsa. Na razie nie mam już pomysłu co może być jeszcze przyczyną. Spróbuję co na to Sharp pl. :(
 

wlserwis

New member
Próbowaliście kasować pamięć ustawień NetTV (w tym przeglądarki)?

Instrukcja obsługi str. 63:

Można skasować pamięć Net TV, która zawiera kod
blokady, hasła, pliki cookies i historię przeglądania.
Wybierz kolejno pozycje „Menu” > „Ustawienia”
> „Ustawienia wyświetlania” > „Ustawienia usł.
Net TV” > „Kasuj pamięć usł. Net TV”.

Mi to np. rozwiązuje problem z wieszaniem się niektórych stron po kilku obejrzeniach. Chyba jakieś problemy z coockies..
 

jascott

New member
Witam.. Jest tylko na to jedno rozwiazanie.. wymiana płyty głównej. Serwis załatwił mi to dość szybko i sprawnie. Niewiele informacji udało mi się od nich wyciągnąć. Stwierdzili brak współpracy z modemem wi-fi. Także miałem wymienioną w TV i plytę i modem. Teraz jest wszystko OK i w pełni można korzystać z NetTV.
Modem, który teraz otrzymałem różni się od poprzedniego budową na zewnątrz. Poprzedni był grubszy i w obudowie bez otworów, ten z kolei jest smuklejszy i z otworami, pewnie chlodzącymi. To tak dla informacji dla posiadaczy z podobnym problemem. Ciekawe czy rodzaj modemu potwierdzi występowanie tego problemu u innych użytkowników.
Przyznam, że miałem obawy do przekazania TV na warsztat serwisowy, ale w ciągu 2 godzin miałem telewizor z powrotem w domu bez jakichkolwiek uszkodzeń.
Mogę być zadowolony z lokalnego przedstawiciela serwisu, jak również z podejścia do sprawy Sharp.pl
Szkoda tylko, że takie coś miało miejsce, bo pozostawia nieco niesmak, że na rynku są takie "kwiaty". Mam nadzieję, że teraz już sprzęt będzie bezawaryjny. :)
 

wlserwis

New member
Modem, który teraz otrzymałem różni się od poprzedniego budową na zewnątrz. Poprzedni był grubszy i w obudowie bez otworów, ten z kolei jest smuklejszy i z otworami, pewnie chlodzącymi.
To teraz dostałes nowszy model wifi - WN-8522D zamiast staszego WN-8522B. Ten nowszy ma moim zdaniem gorszą czułość i moc, poza tym bardzo się nagrzewa (ciekawe, jak długo pociągnie...).
No, ale ważne, że wszystko Ci działa teraz prawidłowo.
 

Siukim

New member
Witam :) Mam podobny problem wlanczajac Net TV mam czarny obraz nic nawet nie wyskakuje gdy wciskam ok pokazuje sie w prawym dolnym rogu kłudka... Internet mam skonfigurowany Tv laczy sie odpalam skypa i bezproblemu moge nawiazac rozmowe wiec co jest ...;/ cos z oprogramowaniem? ze sie nie pokazuja te widgety? Nie no nie wierze ze juz jakas usterka ..i plyta do wymiany...
 
Ostatnia edycja:
Do góry