Duży problem. Pomocy

kapitan

New member
Witam
Problem jest taki swojego Sharpa 46XL2 zakupiłem 22.12.2008 od tego czasu tv działał bez najmniejszych problemów, nikto go nie dotykał, przestawiał czy czyścił jakimiś specyfikami(czasami delikatnie przetarłem matryce szmatką dołączoną do tv od Sharpa). Dzisiaj rano po włączeniu tv zaczeła sie dziać dziwna rzecz. Otóż w lewym rogu zaczął ''skakać'' po ekranie czarny prostokąt. Zjawisko to zaczyna sie mniej więcej w połowie wyskości tv i pasek skacze do samej góry. Dziwne jest to, że dzieje się tak czasami np. po włączeniu tv, podczas oglądania chwile poskacze i jest normalnie. Po dokładniejszym przyjrzeniu się na matryce nie widze żadnych śladów. Jedynie podczas oglądania uważnie patrząc w lewy róg da się zaobserwować pioniowe cienkie pasy, które ograniczają szerokość tego prostokąta. Zauważyłem jeszcze, że w menu niedostępne zrobiły się opcja ustawiania obrazu i dźwięku. Domyślnienie ustawione są na dynamiczne. Przy ustawieniach pomogło przywrócenie ustawień fabrycznych, ale pasek ten dalej skacze po okranie. Dodam, że dzieje się tak na każdym rodzaju sygnału. Co jest nie tak? Proszę o jakieś sugestie. Czy pozostaje mi tylko serwis?
 

Simar

New member
Dla mnie wygląda to tak, jakby czekała Cię reklamacja.
Coś skacze, coś znika i nikt nie wie dlaczego. Normalnie jak w ruskim cyrku.
 

a4tech

New member
@kapitan

Zadzwoń do serwisu Sharp-a i opisz zaistniałą sytuację.
Napewno Ci pomogą i podpowiedzą co w tym przypadku robić.

Powodzenia.
 

kapitan

New member
Dzisiaj problem ustąpil. Na infolinni powiedzieli, że to pierwszy taki przypadek. Na razie zalecili mi obserwacje, a jak znowu problem wystąpi to wgranie nowego softu. Jeśli będzie nadal źle to serwis. Na razie jednak wszystko jest jak dawniej cyzli obraz super :)
 

kapitan

New member
Niestety problem nie ustąpił. Być może te pasy zaczynają skakać dopiero jak tv się nagrzeje. Chyba jednak czeka mnie wizyta w serwisie
 

a4tech

New member
@kapitan


Jeżeli serwis Sharp-a sam dał Ci podpowiedź, to na co czekasz ?????

Zmieniaj (aktualizuj) Firmware :)
Pendrive w dłoń i do dzieła :eek:k:
 

a4tech

New member
Sądze, że nie.

Jeżeli miałbyś przez to stracić gwarancję, to znaczy, że nie powinieneś ingerować w Firmware odbiornika...

Jeżeli tak, to po co producent instaluje port USB i w dodatku publicznie udostępnia nam nowy FW na swoich stronach ??? ;)


Lecz niech może wypowie się ktoś kompetentny.



ps. ja bym już go próbował naprawić :D
 

kapitan

New member
Witam
Usterka została zgłoszona do serwisu. Naprawa trwała od 19.01.2009 - 06.02.2009 . Jednak problem nadal występuje. Wymieniony został układ sterujący matrycą. Zastanawiam się co mam teraz robić. Wiem, że wymiana dopiero 3 razy tego samego elementu oznacza nowy tv. Jednak w najgorszym przypadku to kolejne 2 miesiące bez tv. Czy mogę powołać się na niezgodność towaru z umową sprzedaży. TV został zakupiony 22.12.2008, czyli nie minął nawet miesiąc od pierwszej naprawy.
Pozdrawiam
 

Thingolpl

New member
Nie możesz dopiero za 3 razem gdy wystąpi taka usterka na to samo !
Za 3 razem możesz zażyczyć sobie zwrotu gotówki lub towaru wolnego od wad :p Wyślij jeszcze raz i czekaj cierpliwie co z tym zrobią ,takie serwisy jak Sharp i Philips dziłają szybko !
Pozdrawiam i powodzenia !
 
Do góry