Brak "polskich" Sharp'ow :(

Saitou

New member
Czy moze ktos wie o co chodzi z totalnym brakiem Sharpow z nowych serii od polskiego dystrybutora? Od 2 tygodni szukam i we wszelkich sklepach internetowych nie ma dostepnych Sharpow RD2E a sprzedawcy nawet nie potrafia podac przyblizonej daty ich dostawy... mowi sie o 3 tygodniach lub dluzej :( (pomijam juz to ze totalnym chamstwem jest przesciganie sie w ofertach cenowych towaru, ktorego sie nie ma, ani nie mozna sie go w rozsadnym czasie spodziewac)
Wiadomo mozna isc do MM lub innej sieci sklepow i kupic praktycznie od reki ale ceny w tradycyjnych sklepach sa o 800-1200zl wieksze niz w necie! :???:
W sklepach netowych proponuja tez Sharpy sprowadzane z niemiec (czemu wlasciwie oni maja a my nie?:( ) i czeka sie na nie o wiele krocej... Niby gwarancja i tak jest "door 2 door" i w razie czego odsyla sie tv na ich koszt, ale niejednokrotnie widzialem jak ludzie ostrzegaja by nie dac sie "nabrac" na sprowadzany lcd bo potem sa problemy z reklamacjami itp... na polskiej instrukcji mi nie zalezy ale moze sa jeszcze inne konsekwencje kupna takiego sprowadzanego TV?
Moze ktos kto mial z tym blizsza stycznosc potrafi powiedziec czy naprawde lepiej unikac Sharpow z niemiec, czy nie ma sie co obawiac o ew. reklamacje itp?
Z gory dziekuje za wszelkie komentarze.
Wszystko przygotowane pod TV, kasa jest, a nie mozna go dostac -> paranoja!
 
Ostatnia edycja:

Saitou

New member
heh tyle ludzi przeczytalo temat a nikt nawet niepewnych plotek nie odwazyl sie napisac ;)

anyway

Sharp Electronics Poland
PARTS & SERVICE
Sharp Electronics (Europe) GMBH Sp. z o.o.
Oddział w Polsce z siedziba w Warszawie

odpowiedzialo:
"W chwili obecniej nie honorujemy gwarancji na sprzet zakupiony poza RP. Tak więc w przypadku awarii będzie musiał się Pan skontaktowac ze sprzedawcą."

...co tak naprawde niewiele wyjasnia bo sprzet niby bylby kupiony w Polsce heh ale sprowadzony z Niemiec :???:

kij z nimi! poczekam jeszcze 2 tyg i najwyzej kupie JVC lub Panasonica, laski bez! :twisted:
 
D

danr

Guest
Właśnie dostałem zamówionego tydzień temu 42 RD2E z polskiej dystrybucji, więc chyba nie jest tak źle.
Sklep to Topmarket.

pozdr
 

Saitou

New member
danr napisał:
Właśnie dostałem zamówionego tydzień temu 42 RD2E z polskiej dystrybucji, więc chyba nie jest tak źle.
Sklep to Topmarket.
pozdr

Dzieki za info :)
Jak kazdy inny sklep obiecywali dostawe w ciagu kilku dni, ale po zlozeniu zamowienia okazuje sie ze trzeba czekac duzo dluzej... Jednak byl to jedyny sklep, ktory potrafil podac konkretne daty, wiec licze ze tym razem wszystko dojdzie do skutku i dlugo oczekiwane RD2, w koncu beda w zasiegu wzroku :twisted:
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
dziś nie udało sie skontaktować z Sharpem Polska .
Więcej wiedzy będzie w poniedziałek - sorry.
A Rd2 po prostu brak w magazynach centralnych, ale nie wyśledziliśmy dlaczego ? :(
 

pafcio

New member
Saitou napisał:
Dzieki za info :)
Jak kazdy inny sklep obiecywali dostawe w ciagu kilku dni, ale po zlozeniu zamowienia okazuje sie ze trzeba czekac duzo dluzej... Jednak byl to jedyny sklep, ktory potrafil podac konkretne daty, wiec licze ze tym razem wszystko dojdzie do skutku i dlugo oczekiwane RD2, w koncu beda w zasiegu wzroku :twisted:

Napisz czy udało ci się kupić tego sharpa, i ile na niego czekałeś.
Też na niego poluję, ale w sklepach internetowych mówią że towar jest na zamówienie i czas oczekiwania wynosi jakieś 7-14 dni.:(
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Informacja z Sharp Polska - seria Rd2 dostępna od października.
Dlaczego?
Poprostu więcej sprzedali niż zamówili i muszą czekać na nowy kwartał .
 

Saitou

New member
Wczoraj odebralem 2 nowiusienkie sharpy RD2E :krol:
Zamowilem niecale 2 tyg temu w topmarket.pl (dzieki danr za info:))Wczesniej dzwonilem i nawet zamawialem w innych sklepach internetowych ale tam konczylo sie na obietnicach i z regoly nigdy nie uslyszalem konkretnego terminu realizacji zamowienia. W topmarkecie jeszcze tego samego dnia umowili mnie na odbior w okreslonym terminie i dotrzymali slowa :eek:k:
TVki sa nieziemskie :cool: ino nie wolno na nich ogladac programow ze zwyklej anteny/kablowki :p DVD i PS3 wywoluja opad szczeny :D
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
ciekawe jaka jest gwarancja .Pytam z ciekawości bo Sharp Polska nie ma dalej w dostępności . Sprawdź numery fabryczne - zadzwoń do Sharp Polska i będziesz wiedział czy jest gwarancja w Polsce , czy musisz się "bujać" z nimi za granicę.
Jest kilka afer wykrytych z podstawianymi gwarancjami. Klienci muszą płacić różne koszty.
 

helper

New member
Hawkmoon napisał:
jak dla mnie to chore, skoro jesteśmy w UE, to dlaczego nie honorują gwarancji europejskiej, wrrrrr.....

Trochę to intrygujące, więc warto zasięgać informacji u źródła. Z centrali Sharpa w W-wie uzyskałem taką informację:

" Importer w ramach gwarancji krajowej ma zapewnić Klientom jak najlepszą i jak najszybszą obsługę serwisową i poserwisową. W przpadku takich produktów jak tv lcd, mogą zdarzać się przypadki, kiedy dla komfortu Klienta wymienia się wadliwy tv na nowy bez wady, zamiast dokonywać naprawy. To pociąga za sobą określone koszty, ale też pozytywnie wpływa na relacje z Dystrybutorami i Klientami.
Firmy sprowadzające towar z zagranicy nie ponoszą tego typu kosztów. Ich interes sprowadza się jedynie do sprzedania towaru Klientowi. Należy jednak pamiętać, że tzw. Gwarancja Europejska dotyczy Sprzedawców Detalicznych. Innymi słowy, jeśli Klient kupił w sklepie, który sprowadza sprzęt z zagranicy, to sprawy serwisowe powinien zgłaszać do tego sklepu, a ten zobowiązany jest załatwić sprawy z serwisem. W tym przypadku musi to być serwis w kraju, z którego sprzęt został sprowadzony, np. Niemcy. Tam produkt powinien być naprawiony nieodpłatnie w okresie 24 m-cy. Okres naprawy może trwać jednak odpowiednio dłużej niż w Polsce. Od 17. bm. w polskim serwisie nie wystarczy okazanie druku gwarancyjnego. Serwis zobowiązany jest sprawdzić w bazie danych, czy tv pochodzi od polskiego importera czy jest sprowadzony z zagranicy. Zamiarem Importera jest ochrona Klientów przez zapewnienie im należytej obsługi gwarancyjnej na terenie kraju. Może to osiągnąć poprzez dystrybucję przez Autoryzowanych Dealerów oraz przez utrzymywanie określonego minimalnego poziomu cen."

To tak mniej więcej. Mam nadzieję, że nic nie poprzekręcałem. Generalnie chodzi o to, że jak kupujesz w sklepie internetowych, który kupił sprzęt z polskiej hurtowni, to masz darmowo naprawiany w Polsce. Jeśli sklep kupił z niemieckiej hurtowni, to masz darmowo naprawiany sprzęt w ... Niemczech :D Oczywiście, jeśli wyciągam dobre wnioski z tej rozmowy..
 

Hawkmoon

New member
helper napisał:
(...)Tam produkt powinien być naprawiony nieodpłatnie w okresie 24 m-cy. Okres naprawy może trwać jednak odpowiednio dłużej niż w Polsce.

(...)oraz przez utrzymywanie określonego minimalnego poziomu cen."

LOL....
Czy ja dobrze rozumiem te dwa zdania???
Znaczy, że sprowadzany tv z zagranicy mogą zabrać do serwisu nawet na 2 lata???
Drugie zdanie jednak jest jeszcze lepsze... minimalny poziom cen?? Normalnie mało z krzesła nie spadłem... znaczy konkurencja jest zła... chociaż i tak sprzedaje nasze produkty??? Co to hasło wyborcze LPR-u??? Trzeba utrzymać ceny odpowiednio wysokie??? przecież to jakieś chore jest...
 

Saitou

New member
Jak sie okazalo jeden z telewizorow musze reklamowac (pojawiaja sie jakies dziwne zaklocenia) i wszystko zaraz wyjdzie w praniu.... a wolalem sie nie musiec przekonywac czy ta gwarancja faktycznie jest "Polska".... .... :(
 

Saitou

New member
kiki napisał:
ciekawe jaka jest gwarancja .Pytam z ciekawości bo Sharp Polska nie ma dalej w dostępności . Sprawdź numery fabryczne - zadzwoń do Sharp Polska i będziesz wiedział czy jest gwarancja w Polsce , czy musisz się "bujać" z nimi za granicę.
Jest kilka afer wykrytych z podstawianymi gwarancjami. Klienci muszą płacić różne koszty.

Sklep nie wykazal sie dobra wola :roll: i odeslal mnie do serwisu. Z centralnego serwisu sharpa dostalem numer do najblizszego autoryzowanego serwisu i dzis (po 3 dniach roboczych od zgloszenia) przyjechali i zabrali TV, czyli gwarancja musiala byc w porzadku. Maja sie odezwac w ciagu tygodnia :roll:
Ciekaw jestem....

Eh... czlowiek miesiac wybiera TV, potem miesiac czeka na dostawe, a gdy juz wybuli gore kasy - okazuje sie ze jest zrypany... znowu czekanie tym razem na serwis i zamiast nowego, dziewiczego panelu dostanie egzemplarz ,w ktorym juz ktos musial grzebac, cholera wie w jakich warunkach i co tam biedak przezyje.... eh.... :???:
 

Moll

New member
Napisał Kiki:
Informacja z Sharp Polska - seria Rd2 dostępna od października.
Dlaczego?
Poprostu więcej sprzedali niż zamówili i muszą czekać na nowy kwartał .

--------------------------------------------------------
Szanowny Kiki.
Minął wrzesień i mamy już początek października.
W sklepach z TV/Video nadal nie widać SHARP-ów RD2E. Te co widnieją w sklepach internetowych to albo "pusta oferta" albo z "trefną" gwarancją.
Zechciej w NASZYM (Forumowiczów) imienu zapytać SHARP Polska czy skończyły się kłopoty z dystrybucją "legalnych" RD2E i kiedy możemy spodziewać się ich w sklepach.
Swoją drogą przycichł wątek o LCD RD2E, ale myślę że jak pojawią się nowi-szczęśliwi posiadacze tego telewizorka to dyskusja stanie się bardziej interesująca.
Mam nadzieję, że nie popadniemy w "oczywistą oczywistość".

Może też ktoś z szerokiego grona forumowiczów posiada sprawdzone informacje n/t dostępności tego Sharpa?

Z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam Moll.
 

Cube822

New member
Dopisuje sie do prozby. Tez jestem zainteresowany tym telewizorem.
PS. Czy jest moze juz znana data oficjalnej premiery Sharp LC-37X20E przez Sharp Polska? Pozdrawiam serdecznie!
PS2. Albo mi sie wydaje,albo nastapila juz drobna obnizka modelu 37XD1E (mozna go juz znalezc za 4400 zl) co jak najbardziej mnie cieszy poniewaz ten telewizor rowniez jest w moim kregu zainteresowan :)
 
Ostatnia edycja:

mrdread

New member
Dołanaczjąc sie do poprzedniego postu - jakwypada 37X20 w porównaniu do 37RD2 ? Czy warto dopłacić do x20 ? - bo juz jakies sie pojawily w sklepach internetowych (na zamówienie).
 

helper

New member
Hawkmoon napisał:
LOL....
Czy ja dobrze rozumiem te dwa zdania???
Znaczy, że sprowadzany tv z zagranicy mogą zabrać do serwisu nawet na 2 lata???
Drugie zdanie jednak jest jeszcze lepsze... minimalny poziom cen?? Normalnie mało z krzesła nie spadłem... znaczy konkurencja jest zła... chociaż i tak sprzedaje nasze produkty??? Co to hasło wyborcze LPR-u??? Trzeba utrzymać ceny odpowiednio wysokie??? przecież to jakieś chore jest...

Nie kolego, kompletnie nic nie zrozumiałeś!
24 miesiące to okres od zakupu do momentu, w jakim Klient może się domagać bezpłatnej naprawy.
To, że może czekać odpowiednio dłużej na naprawę (jeśli towar pochodzi z zagranicy) może wynikać z faktu, że tv faktycznie jest naprawiany w kraju pochodzenia.
Nic nie pisałem o cenach "odpowiednio wysokich" a o minimalnych - takich, które z reguły każdy Importer kalkuluje wliczając koszty działalności (m.in. koszty zapewnienia i utrzymania serwisu)

Jakbyś jeszcze czegoś nie rozumiał, to pytaj zamiast robić głupie uwagi.
 

Hawkmoon

New member
helper napisał:
Nie kolego, kompletnie nic nie zrozumiałeś!
24 miesiące to okres od zakupu do momentu, w jakim Klient może się domagać bezpłatnej naprawy.
To, że może czekać odpowiednio dłużej na naprawę (jeśli towar pochodzi z zagranicy) może wynikać z faktu, że tv faktycznie jest naprawiany w kraju pochodzenia.
Nic nie pisałem o cenach "odpowiednio wysokich" a o minimalnych - takich, które z reguły każdy Importer kalkuluje wliczając koszty działalności (m.in. koszty zapewnienia i utrzymania serwisu)

Jakbyś jeszcze czegoś nie rozumiał, to pytaj zamiast robić głupie uwagi.

głupie, jak głupie... a poza tym nie tobie zarzucałem pisanie takich głupot a cytowanemu przez ciebie tekstowi, a co za tym idzie Sharpowi Polska (no chyba, że cytowałeś na oko... ale wtedy zapewne wiesz, że nie daje się cudzysłowu). Jakbyś przeczytał jeszcze kilka razy ten tekst który zacytowałeś, sam doszedłbyś do wniosku, że brzmi on niejednoznacznie... co za tym idzie interpretacja jego jest zbyt dowolna... może być rozumiane tak jak ty to przedstawiasz, tak jak ja... a także zapewne na kilka jeszcze innych sposobów... a chyba każdy wie, czym grozi niejednoznaczność prawa... tyle w tym temacie...
 
Do góry