Sam się włącza Sharp LC-43CFE6242E

lenar_87

New member
Witam,

kupiłem telewizor do sypialni jakieś 3 tygodnie temu, z przeznaczeniem żeby wpiąć do niego tylko chromecasta i oglądać wieczorami do snu jakieś materiały z Netflixa. Wybór padł na Sharpa z tytułu.

Niestety już drugi raz telewizor uruchomił się w środku nocy i obudził nas. Nie wiadomo z jakiego powodu. Budzi nas w środku nocy, ale w praktyce, gdy wchodzę w ustawienia czasu, widzę że ma godzinę 12:00. Nie mogę ustawić prawidłowej godziny, bo to ustawienie jest nieaktywne. W instrukcji doczytałem, że czas jest ustawiany w trybie DTV automatycznie, tylko ja nie mam nic podłączonego (opcja ustawienia czasu nie aktywuje się ani w momencie ustawienia w polu Antena DVB-T, ani DVB-C, ani Satelita). Co ciekawe gdy zaczyna skanować w poszukiwaniu kanałów, automatycznie godzina ustawia się prawidłowa (mimo, że nie ma nic podłączonego do wejść antenowych), ale po włączeniu i wyłączeniu TV godzina wraca do poprzedniej, nieprawidłowej.

Co do samego włączania - zawsze mam wlączony chromecast na HDMI 1 więc domyślnie gdy włączam TV pojawia się właśnie obraz tego źródła. Gdy TV uruchamia się samoistnie (jednocześnie mnie budząc) włącza się obraz z innego źródła (komunikat Brak Obrazu) - niestety nie zanotowałem jakiego.

Próbowałem aktualizować software, ale ponoć jest "up to date". Ustawienia automatycznego włączania TV są wyłączone, TV pracuje w trybie dom. Co jeszcze mogę sprawdzić?

Szczerze pogodziłbym się z samoistnym włączaniem, gdyby faktycznie robił to w środku dnia, a niech ma, każdy musi się wyszaleć, ale cholera o 4 rano?! :)

EDIT: udało mi się wejść w tryb serwisowy, co prawda godziny nadal tam nie można na twardo ustawić ale wyłączyłem "DVBT Autoscan", DVBC i Satelita miały wyłączone wcześniej... zobaczymy czy to pomoże. Niemniej czekam na jakieś inne sugestie.

Pozdrawiam!
 
Ostatnia edycja:

lenar_87

New member
Wygląda na to, że tak - od 11.12.2016 nie włączył się ani razu, zatem rozwiązaniem było wyłączenie w trybie serwisowym wszystkich autoscanów. Przepraszam za późną odpowiedź, ale chciałem chwilę jeszcze poczekać. Dwa tygodnie bez włączenia jednak pozwalają mi mieć nadzieję, że to koniec problemów :).

Co ciekawe... w trybie serwisowym czasu również nie da się ustawić :hmm:

W międzyczasie od Sharpa dostałem info, że mogę sobie zrobić reset fabryczny, a jak problem będzie się powtarzał to do serwisu :lol:
 
Do góry