problem z LG 32 LP1R

greg18

New member
Witam. Po kilku dniach użytkowania ww TV dostrzegłem pewną wadę. Mianowicie na różnych kanałach kablówki obraz delikatnie ( o kilka pixeli ) przesuwa sie w poziomie w tą i z powrotem. Na pierwszy rzut oka jest to trudne do uchwycenia, ale jak już sie wie to strasznie wkurrza:mad: . Tyle kasy i taka porazka. :(
Rzuciłem temat w servisie LG i juz drugi tydzień czekam aż mądre głowy w centarlnym servisie i w Mławie ( fabryka LG) coś wymyślą. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał też takiego pecha i podobną usterkę ? Dodam, że sygnał kablówki podobno jest dobry ( 58- 62 dB). Jakie inne parametry sygnału, oprócz mocy, można zmierzyć ?
Pozdrawiam
 

edrum

New member
Witam !
Mam od ponad 3 miesięcy 32 LP1R. Już na poczatku zauważyłem podobne zjawisko (u mnie na TVN 24). Teraz dokładniej się przyjżałem i zauważyłem że ten efekt jest jeszcze na Polsacie i TVN siedem. TV mam z kablowej telewizji osiedlowej. Uznałem że to coś z sygnałem (dlaczego tylko niektóre programy?). Teraz będę śledził ten wątek i oczekiwał na fachowe wyjaśnienia.
Pozdrawiam.
 

greg18

New member
Witam ponownie. Po długim czekaniu w końcu sygnał z servisu. Ponoć stworzyli w Mławie jakiś nowy soft , który może pomóc. Dziś wieczorem ma go zainstalować. O efektach dam znać, zwłaszcza Edrum powinien być zainteresowany.
Pzdr ;)
 

greg18

New member
Jetem ponownie. No i nawiedził mnie gość z servisu. Wgrał nowy soft no i ... porażka !!!!!:mad: Tv po wyłączeniu nie chciał się ponownie włączyć. Chyba fachowiec znowu coś spie...... Ręce opadają ! Tv spakowany pojechał do servisu, będą go reanimować.
Do Endrum : jeżeli przez tyle czasu ta wada Ci nie przeszkadzała to daj sobie spokój- szkoda nerwów . W tej chwili "inżyniery" z Mławy nic nie wymyślą. Widziałem ich maila- zalecał wgranie nowego softu, a jak nie pomoże to zaproponować kiljentowi zwrot kasy ! Nie są w stanie zagwarantować, że inne egzemplarze nie będą miały tej wady.
Tylko że ja akurat mam w d.... ich zwrot. Nie po to tyle wybierałem, płaciłem za pokaz ( u Kikiego- polecam) żeby po 2 tygodniach zacząć od poczatku.
Zresztą ten tv jest wg mnie bardzo dobry- obraz i dzwięk oraz stylistyka mi odpowidają.
Nie mam pojęcia co zrobię. Chyba wystąpię o zwrot części kasy a sygnał zamiast z kablówki puszczę z jakiej platformy cyfrowej po euro.
pzdr
 

edrum

New member
Witam Cię greg18.
Ja jestem jak na razie na etapie walki z operatorem kablówki. Wczoraj przez dwie godziny robili pomiary sygnału i niezbędne poprawki instalacji. Sygnał jest super ale "ruchomy" obraz pozostał. Dzisiaj przyszli następni i mieszali w częstotliwościach na których przesyłane są poszczególne programy. Jutro mają sprawdzać u siebie . O wynikach "konsylium" mam byc jutro poinformowany. Na obecną chwile moga być trzy źródła problemu ( opinia operatorów kablówki ):
1. Wadliwy sygnał od dostarczyciela.
2. Zakłucenie, które mogło się pojawić u operatora kablówki ( stacja operatorske ).
3. Uszkodzona głowica telewizyjna ( na niektórych częstotliwościach się dławi ).
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale wydaje mi się że problem leży po stronie wadliwego sygnału ( na jakimś etapie został poprostu sknocony ).
Jak operatorz nic nie poradzą to walę do serwisu. Ale widzę że tam na zbyt wiele nie mam co liczyć. Nie wiem tylko czy taka wada pozwoli na wymianę telewizora. Jak tylko coś nowego u mnie się wydarzy to szybko dam znać.
Pozdrawiam.
 

greg18

New member
Cześć Edrum.
Reanimowali mój tv, wgrali wersje softu 3,65 ( poprzednia 3,6) ale to nic dało.
Nie wim co dalej. W servisie są przekonani , że to raczej wina tv a nie kablówki i nie "zwalają" na nią winy. W centalnym powiedzili mi , że jestem pierwszą osobą w Polsce, zgłaszajacą taki problem i w tej chwili nie potrafią określić gdzie leży problem i czy i kiedy go rozwiążą. Totalna zlewka- łatwiej się wykpić zwrotem pieniędzy.
Bez problemu mogą załatwić w servisie w ramach gwarancji zwrot kasy lub wymianę, wiec w ostateczności możesz śmiało do nich walić.
Jeśli chodzi o kablówkę to ja u siebie też spróbuję.W moim przypadku problem dotyczy ponad połowy programów, więc sprawa jest poważna.
np: tvn meteo, rtl, jetix, polonia, - i nie ma tu żadnego współnego mianownika- ani częstotliwośći, poziom sygnału czy nr kanału.
Jutro planuję odwiedzić rzecznika praw konsumentów żeby się dowiedzieć czy lepiej dalej sprawę ciągnąć z producentem , czy reklamować wadliwy towar u sprzedawcy i np. rządać wymiany na inny lub obniżenia ceny w związku z niepełnowartościowym towarem.
Tyle dziś, życzę cierpliwości :)
Ps. Skąd jesteś, jesli można wiedzieć, bo ja z Koszalina.
Pzdr.
 

edrum

New member
Witam Greg18.
U mnie pomału sprawa się wyjaśnia. Co do programów które są
"ruchome" to oczywiście mam ich więcej, części z nich po prostu nie
oglądam (nie są zaprogramowane). Ale wracając do sedna, operator
kablówki wszystko sprawdził. Twierdzi że u niego jest ok. Poszedłem do
sklepu gdzie zakupiłem telewizor i zgłosiłem problem szefowi sklepu i
serwisu w jednej osobie. Zrządzenie losu chciało że na moich oczach
rozpakowywano nowy 32 LP1R (ciepła dostawa). Załoga pełna
niedowierzania moim fanaberiom podłaczyła telewizor i oniemiała. Wada
się potwiardziła. Wniosek taki, że nie są to odosobnione przypadki. Szef
serwisu zobowiązał się wyjaśnić sprawę u żródeł (Mława). Otuż w
czwartek jedzie osobiście na szkolenie i problem przedstawi "tęgim
głowom". Myślę, że egzekwowanie od producenta poprawnego działania
telewizora może być trudne, szczególnie gdy się okaże że dany model jest
wadliwy. Pozostanie wtedy albo coś urwać z ceny przy zachwaniu
odbiornika bądź go zwrócić i odebrać pieniążki. Jestem z Włocławka. Jak
będę miał jakieś informacje to szybko dam znać. Osobiście myślę, że nie
ma się co śpieszyć żeby nie podjąć złej decyzji.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

greg18

New member
Cześć Edrum
No to mamy pecha. Ciekawe ilu takich szczęśliwców jest w Polsce.
Miałem nadzieję (wprawdzie nikłą), że masz rację z kablówką. No cóż , mówi sie trudno.
Nie spodziewam się szybkiego rozwiązania technicznego, ponieważ w Mławie już o tym wiedzą- dzieki mojemu przypadkowi- a jako rozwiązanie zaproponowali jedynie nowszy soft albo zwrot gotówki.
Widocznie nie opłaca im się (albo nie chce) rozwiązać problemu.
W federacji konsumentów dowiedziałem się , że bez problemu można ubiegać sie u sprzedawcy o obiżenie ceny towaru, powołując sie na opinię servisu- jako rzeczoznawcy, suma natomiast jest kwestią negocjacji. Wg mnie powinno to być conajmniej 30 %. Problem tkwi w tym, iż prawo nie reguluje tego precyzyjnie i targować się możemy długoooooo :(
Dla pewności zamówiłem w servisie nową płytę główną z głowicą rtv, ale po pokazie u Ciebie w sklepie okazało sie to niepotrzebne.
Jezeli będzie taka potrzeba to prosze o kontakt na grzbru@vp.pl lub 509290736
pzdr
 

edrum

New member
Witam ponownie.
Problem z "ruchomym" obrazem w moim LP1R został rozwiązany. Nie powiedziano mi co było, ale to chyba jakaś błahostka. Błachostka owszem, ale niekoniecznie dla słabego serwisanta. Niestety, na naszą zgubę jest ich niemało. Nie daj się Greg !
 

szok-k

New member
problem z pasami na LCD?

No tak to moze doprowadzic do .................
Miałem podobne problemy w serwisie z TVC ale CRT. Otóz problem zawsze leżał po stronie "sygnału" z anteny. Kablówka nadaje w tak różnych "mocach" sygnał na poszczególnych kanałach, ze ukłąd ARW TV nie wyrabia. Poprostu tam gdzie występowały pasy sygnał był za duży. Zazwyczaj pomagał tłumik o 2-8dB. Nie miało to wpływu na inne programu, choć w UPC czasem I pr. bardziej smurzył.
Pozdrawiam
 

gorbal

New member
Lg Lp1r

Bardzo dziękuję, że podzieliliście się informacją nt. LP1R bo właśnie jestem bliski zakupu. Planuję w Niemczech gdzie jest już poniżej 1200 EUR (polecam www.guenstiger.de - jak nasz skapiec.pl). Czy możecie jednak sprecyzować jak usunąć tę usterkę, bo jeżeli jest to duży kłopot to może jednak kupię w Polsce?
 

edrum

New member
Gorbal, rozumiem że zakup w Niemczech ma na celu zaoszczędzenie (niższa cena niż u nas), ale radzę Ci się rozejrzeć u nas. U mnie (tam gdzie ja kupowałem), na przykład 32LP1R jest w bardzo dobrej cenie, bo 5990 PLN, a może jeszcze mniej (jakiś mały upust). Może jednak warto rozejrzeć się na miejscu.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

xadamus

New member
nie rozumiem

Obraz przesuniety o pare pixeli ?! Przy rozdzielczosci 1300pix widzisz te pare pixeli? hmm...

czy dobrze rozumiem? jesli przerzucasz z kanału na kanał to przesuwa sie pare pix ?
albo czegos nierozumiem, albo...
no zreszta

Ale to swietna wiadomosc ze serwis LG zaproponował Ci zwrot kasy. Inny by nawet nie raczył jadaczką kłapnąc. Powiedzieli by co najwyzej ze ten typ tak ma i było by dla nich po sprawie.

A obraz w tym TV jest dobry przynajmniej? masz jakies uwagi przy odbiorze kablówki ?
 

zuku

New member
czesc wam:)
powiem ze od dzisiaj jestem posiadaczem 32lp1r i takiego problemu na szczescie nie mam takze nie wszystkie chyba modele tego telewizorka maja taka wade, takze jeszcze niezdecydowani nie zniechecajcie sie;)
 

greg18

New member
Witam ponownie wszystkich zainteresowanych.
Problem został usunięty. Jest to tylko kwestia zmiany w menu servisiwym. Szkoda tylko, że zabrało to servisowi w moim mieście prawie miesiąc czasu.
Bez pomocy Edruma (serdeczne dzięki :) ) pewnie w dalszym ciągu problem nie zostałby rozwiązany. A wystarczyło przy pierwszej u mnie wizycie dokładnie przejżeć menu. No cóż- fachowcy...
Jeśli chodzi o wrażenia z oglądania kablówki- nie mam zadnych zastrzeżeń. Obraz bardzo dobry.
Pozdrawiam
 

sim5656

New member
greg18 napisał:
Witam ponownie wszystkich zainteresowanych.
Problem został usunięty. Jest to tylko kwestia zmiany w menu servisiwym. Szkoda tylko, że zabrało to servisowi w moim mieście prawie miesiąc czasu.
Bez pomocy Edruma (serdeczne dzięki :) ) pewnie w dalszym ciągu problem nie zostałby rozwiązany. A wystarczyło przy pierwszej u mnie wizycie dokładnie przejżeć menu. No cóż- fachowcy...
Jeśli chodzi o wrażenia z oglądania kablówki- nie mam zadnych zastrzeżeń. Obraz bardzo dobry.
Pozdrawiam

Mam wielką prosbe. Czy mogłbyś podać co trzeba zmienić w tym menu serwisowym aby usunąć problem poziomych drgań obrazu na niektórych kanałach kablowych.
 

greg18

New member
Witam.
Rany, to było rok temu. Nie pamiętam nawet jak wejść w menu servisowe. :( Proszę spróbować skontaktować się z servisem LG w Koszalinie- to oni mi to zrobili. Jeśli się nie uda to proszę dać znać- może coś pokombinuję.
pzdr
 
Do góry