SERWIS SHARPA - PROBLEMY Z REKLAMACJĄ

simont

New member
Witam
Pragnę wszystkich przestrzec przed "kompetencją i profesjonalizmem" serwisu Sharpa. Ja jak wczesniej pisałem miałem problem także z pilotem i oddałem lcd do serwisu (wedle jego życzenia ich kurierem 04.11.2005 roku). Po wielu telefonach otrzymałem 24.11.2005 listem orzeczenie techniczne (GDZIE 14 DNI???) w którym cytuje: "wymiana telewizora na nowy model, lub anulowanie sprzedaży, zwrot gotówki klientowi i rozliczenie się sprzedawcy z dostawcą telewizora".
Jak się łatwo domyśleć do dzisiejszego dnia nie mam ani kasy ani telewizora. Denerwuje mnie ciągłe zwalanie winy sklepu na serwis i wzajemnie, oraz żadanie przez serwisu orginału mojego orzeczenia technicznego, kłamstwo Pana Gortatewicza że serwis wysłał podobne orzeczenie do sklepu.
Także dziwi mnie data przyjęcia do naprawy lcd - 09-11-2005. Wg mnie powinna być data odbioru przez kuriera, co dziwne 08-11-2005 telefonicznie potwierdziłem dotarcie lcd do serwisu

Z mojej strony pragnę stwierdzić, że sklep też nie jest bez winy. ŁATWO SPRZEDAĆ TRUDNIEJ JUŻ ZAJMOWAĆ SIĘ REKLAMACJAMI.
 

ela

New member
Jaki TV 29-32" - mam już mętlik

Mam podobny problem , sklep w ktorym kupilam telewizor, ma gdzies teraz mnie i odsyla mnie do serwisu w ktorym tez za bardzo nie wiedza co z tym fantem zrobic, na dzien dzisiejszy nie interesuje juz mnie naprawa telewizora, tylko wymiana na inny sprawny. Sklep nie ma zielonego pojecia do jakiego serwisu mam sie zglosic podali mi Poznań , Konin... w Koninie na sama mysl o problemie , faceta zatkalo i odeslal mnie do Poznania, tam oczywiscie nikt telefonu nie odbiera, w sklepie powiedzieli mi ze przyjedzie z Poznania przedstawiciel i na miejscu u mnie zbada w czym problem i wystawi opinie.

Z jakiego serwisu Sharpa Pan korzysta ? żebym podobnych problemów nie miała.

Dziekuje za opis problemu

Pozdrawiam
 

simont

New member
Z tego co mi wiadomo serwisem sharpa lcd zajmuje się w Polsce tylko Warszawa, Puławska 469, tel 0225458183

Radziłbym po mych doświadczeniach wezwać serwis do domu ( waga Lcd powyżej 10 kg zgodnie z reklamacją, nie godzić sie na wysłanie kurierem) - np faksem, by mieć potwierdzenie i "powinni" przyjechać do 7 dni.

Pozdrawiam
 

ela

New member
No tak Pan ze Sharpa w rozmowie telefonicznej kazał mi dzisiaj przesłać telewizor kurierem, widze, że sprawa zaczyna coraz bardziej śmierdzieć. No teraz to na pewno wezwę serwis do domu , nie mam zamiaru wysyłać sprzętu do serwisu, po twoich doświadczeniach, a tym bardziej nie wiadomo co oni tam będą robić z telewizorem, aż mnie ciarki przechodzą na widok montera z lutownicą rozkręcającego telewizor LCD, nawet zapewnienia typu wymiana modułu mnie nie przekonują.

Dziękuję za info, jak coś bedziesz wiedział więcej daj znac

Pozdrawiam
 

kufel

New member
Witam
Mam podobny problem i dodatkowo doświadczenie z serwisem Sharpa. Po 3 tygodniach od zakupu 37p50 mój tv wyłączył się i już nie wstał. Rozmawiałem w sklepie o awarii i bezwzględnie odesłano mnie do serwisu (jedyny w Warszawia, a ja na południu mieszkam). Pomimo, że próbowałem skorzystać z rękojmi, powiedziano mi że to nie ma sensu. Rozmowa z serwisem - no cóż mili ludzie ale kwestie formalne typu odbiór sprzętu poniżej krytyki. Nie wchodzi w rachubę odbiór sprzętu przez serwis jak również ew. wizyta elektronika w domy. Nakazano mi przesłanie sprzętu kurierem (tylko firma Siódemka) na koszt odbiorcy. Pracownik firmy kurierskiej był mocno zdziwiony, że sprzęt typu tv lcd chcę wysłać tego typu firmą. Opowiadał mi jak obchodzi się z paczkami w transporcie i załadunku bez znaczenia na zawartość. Prosiłem o dokładne opisanie paczki i oklejenie naklejkami ostrzegawczymi typu szkło itp. Kurier nie posiadał takowych!!! Po tych informacjach w obecności kuriera ponowiłem pytanie do serwisu o kwestie transportu. Odpowiedź bez zmian. Oczywiście mogłem zawieść osobiście (300 km), ale zdecydowałem się zaryzykować i wysłać. Naprawa główna trwała 2 dni. Zgłosiłem też usterkę dodatkową typu nie działający pilot, ale ze względu na brak konkretnych rozwiązań tego problemu zdecydowałem o odesłaniu telewizora. Następnego dnia przyjechał kurier, spóźniony 2 godziny (sobota). Wyciągnął telewizor na chodnik i daje papier do podpisania. Odpowiedziałem, że owszem ale po kontroli stanu zawartości paczki. Wtedy kurier stwierdził, że mogę sobie sam odebrać tv z siedziby i sprawdzać, bo on nie ma tyle czasu!!? Skończyło się awanturą. Wniosek końcowy - pudełko porozrywane, powgniatane, zniszczone, co potwierdza jakość transportu i obawy kuriera odbierającego. Tv działa (pilot czasami nie). Po naprawie pojawiła się pewna ułomność (a może to normalne) Najlepiej to słychać po wyłączeniu głosu. Z lewej strony na dole od przodu słychać coś w rodzaju piszczenia. Podobne wrażenia słuchowe z tyłu telewizora. Może ktoś przez porównianie da mi odpowiedź czy to normalne.
Rada - wymuście na serwisie (ew. sklepie) odbiór i profesjonalny transport sprzętu. Sam serwis nie straszny.

pozdrawiam
 

bankroot

New member
Panasonic 32LX500 i JVC32S60

Szanowni Przedmówcy!

proponuję wysłać informację, jak jesteście traktowani przez przedstawicieli SHARP-a w Polsce do Japonii.
Nie uwierzycie jakie cuda może zdziałać taka skarga
 

E&D

New member
kufel

Mam taki sam problem, stoje przed wysłaniem tego samego odbiornika jaki ty posiadasz do Warszawy, ale po przeczytaniu twojego postu, stwierdzam że to skandal takie traktowanie klienta, ja będę żądał od sklepu wymiany odbiornika na nowy, proponuję tym wszystkim , którym w odbiorniku Sharp serii P50 nie działa pilot zwrócenie sie do Federacji Konsumentów mają bardzo miłych prawników http://ww20.mediarun.pl/topics.php?top=4 oraz do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq/#pytanie8 , także bardzo fachowe doradztwo , z odpowiednim pismem i zapytaniem. Firma Sharp powinna poinformować sklepy i hurtownie , że ich produkt jest wadliwy i nie powinni świadomie sprzedawać klientom wadliwego produktu, ciekawe jak to się ma z punktu widzenia prawa ?


bankroot

podaj adres do Japonii .

Pozdrawiam
 

bankroot

New member
E&D napisał:
bankroot

podaj adres do Japonii .

Pozdrawiam

niestety nie posiadam.
Należy go wyciągnąć od przedstawiciela SHARP-a (musi podać taka informację) lub uzyskać ja np. z jakiejkolwiek strony zagranicznej np. www.sharp de, www.sharp co.uk, www.sharp.fr itd.
Na pewno odpiszą, gdzie skierować swoje żale.

Ważne jest, aby dobrze taki list napisać: grzecznie ale zdecydowanie.
Z Japończykami jest tak, że kilka takich skarg i gość traci przedstawicielstwo.
Pamietam jak miałem przechery z serwisem Nissana, napisałem długi list i nagle wszyscy stali się strasznie mili (zostali "nawróceni").

Czasem trzeba wstrząsnąć, żeby wszystko chodziło tak jak trzeba.
 

HSV

New member
http://www.sharp.co.jp

Panie i Panowie to ładujemy info do Sharpa Japan.

Ja pomimo tego że nie mam problemów z moim Sharpem P50 wysłałem już drobne info o tym co dzieje się w Polsce.


Piszcie, piszcie bo może to przydać się na przyszłość .
 

E&D

New member
HSV

Wielkie dzięki !

Może wspólnie sporządzimy taki list i wyślemy, dlaczego jeżeli seria P50 jest wadliwa nie została wycofana z polskich sklepów tylko jest sprzedawana a sprzedawcy na siłę próbują klientów odsyłać do Sarpa w Warszawie w celu naprawy,
PODKREŚLAM TELEWIZOR NIKOMU SIĘ NIE ZEPSUŁ I NIE WYMAGA NAPRAWY GWARANCYJNEJ TYLKO WYNIANY PONIEWAŻ ZOSTAŁ WPROWADZONY DO SPRZEDAŻY Z WADĄ

może prawnicy się wypowiedzą na ten temat

Pozdrawiam
 

HSV

New member
Jeżeli sprzedawca jest świadom wadliwego towaru, a mimo tego sprzedaje go bez poinformowania o tym fakcie kupującego lub bez specjalnej obniżki (tak jak było to w moim przypadku) to macie prawo z powództwa cywilnego podać go do sądu i domagać się zwrotu kasy oraz kasy za straty moralne itd.

Uwierzcie mi.
 

kufel

New member
Starcie tytanów 32", który lepszy?

Witam

Należy zgłosić reklamację na piśmie do sklepu. Sklep w uzgodnionym terminie musi odebrać reklamowany towar. Na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni. Po tym terminie uznaje się reklamację za załatwioną pozytywnie. W roszczeniu musicie określić czego się domagacie (naprawa, zwrot kasy, wymiana)Poczytajcie w sieci na temat wymaganych terminów (rękojmia, gwarancja). To bardzo ważne.

pozdrawiam
 

E&D

New member
bankroot

jak sprzedawca nie mial swiadomosci , to firma Sharp ma swiadomosc i powinna powiadomic kogo trzeba , tym bardziej ze znaja temat i wiedza ze te telewizory maja usterke

Pozdrawiam
 

krzkop

New member
Witam,
Miałem się już więcej na tym forum nie odzywać po tym jak zostałem potraktowany przez szczęśliwych posiadaczy tego LCD. Okazuje się jednak, że nie jestem jedyny z problemem pilota. Faktycznie o ile na początku wydawało mi się, że serwis Sharp jest ok to teraz już nie mam żadnych wątpliwości, że je jest to banda oszustów i patałachów. Przedwczoraj do nich dzwoniłem i co się okazało, jeszcze nie mają części (odbiorników podczerwieni) w związku z tym każą mi po raz kolejny czekać do następnego tygodnia (już tak 1,5 miesiąca), dziwne bo z tego co widzę innym każą wysyłać odbiorniki. Nie jest zatem prawdą, że wada dotyczy 1% odbiorników (1% naprawialiby na bieżąco a nie odsyłali pod pretekstem braku części).

Uważam, że pomysł z napisaniem listu do Japonii może coś pomóc w tej sprawie ale kolejnym naszym zadaniem powinno być podzielenie się naszymi problemami z SHARP z przyszłymi nabywcami tego LCD na szerszą skalę (prasa fachowa, inne fora np. gazety). Zaraz się zajmę rozsyłaniem e-mail do prasy z odesłaniem jako potwierdzenie problemu na forum.

Zastanawia mnie również podejście sprzedawców, którzy w dalszym ciągu namawiają do kupna tego LCD pomimo wiedzy o ich wadzie (np. z forum kiki).

Panowie jeśli ktoś pierwszy będzie miał gotowca do Sharp Japan to proszę o umieszczenie na forum.

Pozdrawiam,
Krzysiek.
 

E&D

New member
Philips 26PF4310/10 VS Thomson 26 LB 040 S5

krzkop

Mnie Pan z Sharpa także zwodzi od miesiąca, a tu okazuje się że wielu innych użytkowników teko telewizora jest podobnie traktowanych, po ostatniej rozmowie kazali mi przysłać telewizor kurierem, ale jak przeczytałem list jednego kolegi tutaj na forum jak został potraktowany on i jego telewizor przez Pana z firmy kurierskiej numer 9 która obsługuje firmę Sharp, to zrezygnowałem i będę żądał wymiany telewizora na nowy, Pan z firmy Sharp uparcie chce naprawiać telewizory serii P50, (pomimo że nie mają jeszcze części i homologacji na te częsści z Japonii) które POWTARZAM PO RAZ KOLEJNY NIKOMU SIĘ NIE ZEPSUŁY TYLKO, POSIADAJĄ WADĘ I Z GÓRY WIADOMO , ŻE SA SPRZEDAWANE Z WADĄ, JESTEM CIEKAWY CO NA TO PRAWO, MOŻE WYPOWIE SIĘ JAKIŚ PRAWNIK W TEJ KWESTII, TAKI WADLIWY TOWAR POWINIEN BYĆ WYCOFANY ZE SPRZEDAŻY A POTENCJALNI NABYWCY POWINNI MIEĆ WYMIENIONY WADLIWY TOWAR NA NOWY SPRAWNY, po przeczytaniu niektórych postów od ludzi którzy mieli naprawiane telewizory, to strzach pomyśleć jak wygląda taka naprawa, jeżeli sklep nie wymieni mi telewizora na nowy SPRAWNY, BEZ WADY, jestem za nagłośnieniem całej sprawy, sa odpowiednie media i organy państwowe, które się mogą tym zająć.

Pozdrawiam
 

SerwisSharp

New member
Witam wszystkich zainteresowanych. Oj! dostało się nam nie ma co! :D
Część zarzutów wzięliśmy sobie do serca o czym poniżej.

_Wczoraj_ dostaliśmy pierwszą partię 15 sztuk modułów potrzebnych do usunięcia usterki TV. Kolejną dostawę powinniśmy otrzymać w ciągu najbliższych dwoch tygodni.
Użtkowników u których nie działa poprawnie funkcja OPC proszę o przesłanie maila na adres serwis@sep.sharp-eu.com
W mailu proszę podać model, numer seryjny i telefon. Będziemy sie starali umawiać termin naprawy tak aby brak telewizora w domu był jak najkrótszy tzn dzień, max dwa w serwisie + czas transportu.
Aby uniknąć kolejnych awantur, pragniemy poinformować, że moduły (odbiorniki podczerwieni) sa do nas dosylane sukcesywnie - tak, centrala w Japonii o tym wie ;-) . W zwiazku z tym wymiany modulu bedziemy dokonywać sukcesywnie w miare przyjmowania kolejnych partii cześci.

Niestety element mozna wymienić wyłącznie w serwisie, wymiana jest zbyt skomplikowana na to aby można ją było wykonać w domu u klienta.

Musze przyznać że zdziwiła mnie obawa przed wysyłką telewizora kurierem. W końcu przesyłka jest ubezpieczona, w oryginalnym kartonie w którym telewizor przewędrował już ładnych pare tysięcy kilometrów z fabryki. Ale OK rozumiem obawy.

A teraz ogólnie uwagi:
1. Od stycznia 2006 uruchamiamy sieć serwisów na terenie kraju.
2. Jak się czyta tę dyskusję z zewnątrz możnaby odniesć wrażenie, że usterka uniemożliwia oglądanie TV i dotyczy wszystkich telewizorów. Oczywiście nawet najdrobniejsza niedogodność w urządzeniu za kilka tysiecy złotych jest niedopuszczalna. Bijemy sie w pierś i pracujemy w trybie ekspresowym aby usunąć wszelkie zgłaszane do nas problemy techniczne. Chciałem zauważyć, że sprawa dotyczy ok 20-40 sztuk w Polsce w których nie działa pewna funkcja telewizora a nie cały telewizor! Usterka nie dotyczy calej serii, dotyczy pojedynczych egzemplarzy - chcemy to wyraźne podkreslić. Nieustannie pracujemy nad podniesieniem jakości naszych usług, jeśli zdarza sie nam pomylić - prosimy o wybaczenie, w końcu wszyscy jestemy tylko ludźmi.

Pozdrawiam
SharpSerwis
 

HSV

New member
Super !!! Odpowiedź konkretna na temat i prawie wyczerpująca, tylko wcześniej też były ładne słówka i ... ktoś czeka 1,5 miesiąca wkurzony bo nie ma telewizora za który uczciwie zapłacił parę tysiaków.

Racja, jesteśmy wszyscy ludźmi i znamy realia, ale odnosze wrażenie że dopiero teraz po tych paru e-mailach zaczynacie nas traktować poważnie bo zrobiło się Wam " gorąco".

Ja i tak swoje o całej tej sytuacji napisałem do Sharpa Japan, podkreślam że opisałem sytuację !!! nie ludzi z Sharp Polska bo "gadać" każdy może ale też trzeba coś działać.

Do osoby SewisSharp - gdyby wszyscy pracownicy Sharp Polska mówili tak jak Ta osoba to nie było by problemu i tak nerwowo, ale niestety nie wszyscy wasi pracownicy widocznie są kompetentni.

Inna sprawa to sprzedawcy - to co oni robią z tą sprawą to SKANDAL !!!!!!!!!!! kupując sprzęt w sklepie zawiera się "umowę" i ona do czegoś zobowiązuję !!!

Mój sprzedawca jest ok. ponieważ to ja sam go o tej wadzie uświadomiłem, i dlatego "otrzymałem" super cenę.


BARDZO DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDŹ SERWISSHARP, ALE ZA SŁOWAMI NIECH IDĄ CZYNY.

Pozdrawiam HD Maniaków
 

E&D

New member
Co to za odpowiedz ja o rybach a oni o grzybach, SERIA P50 JEST WADLIWA I NALEŻY POINFORMOWAĆ SPRZEDAWCÓW I HURTOWNIE O WADLIWOŚCI TOWARU I WYCOFAĆ GO ZE SPRZEDAŻY ! ładna mi przyjemność na dzień dobry mieć już naprawiany telewizor, który kosztuje ponad 7 tysięcy złotych,
śmiechu warte, sam Pan pisze ze to skomplikowana naprawa, jezeli Japończycy coś źle zamontowali to już widzę tą waszą naprawę, pisanie typu , że problem dotyczy 20-40 sztuk, proszę podać dokładną liczbę bo z tego wynika , że nie wiadomo dokładnie ile sztuk jest uszkodzonych, miejcie tylko nadzieję że sprzedano małą ilość tego telewizora , bo będziecie mieć sukcesywny wzrost liczby reklamowanych telewizorów, sami nie wiecie czy usterka dotyczy wszystkich odbiorników a dotyczy wszystkich tylko nie każdy może mieć te objawy w zależności od warunków oświetleniowych w pomieszczeniu, a to ubezpieczanie wysyłki telewizora na własny koszt to już totalna kpina ! POWTARZAM TELEWIZORY WADLIWE SERII P50 KWALIFIKUJĄ SIĘ TYLKO DO WYMIANY A NIE DO NAPRAWY ! TAM SIĘ NIC NIE ZEPSUŁO PODCZAS EKSPLOATACJI, PRODUKT ZOSTAŁ SPRZEDANY WADLIWY !!!
 
Do góry