Samsung HT-X250R - Polski serwis: ZGROZA!!!

Amber242

New member
Mam bardzo ładne urządzenie firmy Samsung, tzw. kino domowe HT-X250R. Wygląda naprawdę elegancko i nie jest zbyt drogie. W połączeniu z moim nowym TV Samsung L40M87BD stanowi zgrany duet. PRAWIE...

"Kino" od samego początku zachowywało się po prostu niestabilnie. Mimo, że powinno odtwarzać pliki audio i wideo w bardzo wielu formatach (np. Divx), często nie radziło sobie z niektórymi plikami, ale po ponownym uruchomieniu, z tymi samymi plikami było wszystko OK! Jak w Windowsie...

Postanowiłem spróbować temu zaradzić poprzez aktualizację firmware tego urządzenia, bo nowsza wersja znajduje się na stronie Samsunga:

http://www.samsung.com/pl/support/productsupport/download/Model_Select.aspx?type=Kino+domowe&typecode=200800&subtype=Kino+domowe&subtypecode=200801&model=HT-X250R&filetype=FM&language=


Wersja w moim egzemplarzu to 0.93, na stronie producenta jest 1.05 - wyśmienicie! Z pewnością poprawia zauważone w między czasie błędy i będę mieć urządzenie nie tylko ślićzne, ale i niezawodne!

Pobrałem oba pliki: instrukcję aktualizacji firmware - bardzo ogólną i w dodatku tylko po angielsku, oraz sam plik z firmware. Najpierw spróbowałem metody najprostszej, czyli zapisałem plik z firmware na pendrive i wtyknąłem go w gniazdo USB urządzenia. Niestety bez żadnego skutku. Po powtórnym przestudiowaniu "instrukcji", doszedłem do wniosku, że nazwa pliku aktualizującego ze strony Samsunga nie odpowiada nazwie jaką rozpoznaje moje urządzenie. W "instrukcji" stoi wyraźnie - należy sprawdzić jaką nazwę firmware akceptuje urządzenie w menu serwisowym i upewnić się, że plik którym chcemy dokonać aktualizacji jest nazwany identycznie. Moje urządzenie wskazywało taką nazwę pliku z firmware:

XPNIENXX.ROM

a plik ze strony Samsunga ze wsparciem dla modelu HT-X250R nazywa się tak:

20070918125426812_XPNIENXC.ROM
.

Dokonałem więc odpowiedniej zmiany nazwy i SUKCES! Firmware zostało zaktualizowane. Rzeczywiście, urządzenie chodzi o wiele stabilniej, nie zdaża mu się już nie rozpoznawać plików. Niestety. Okazało się, że jednocześnie moje "kino domowe" straciło zdolność wyświetlania polskich znaków w plikach z napisami do filmów i w ogóle polski język ze swojego menu.

W skrócie: "technicy" Samsunga umieścili na swojej stronie firmware od takiego urządzenia, ale z innej strefy językowej (prawdopodobnie z Dalekiego Wschodu). I co? I nic. Po kilku emailach do pomocy technicznej Samsung Polska oraz kilku rozmowach telefonicznych z osobami tam pracującymi, których kompetencja i inteligencja są, w moim odczuciu, dramatycznie niższe od "orłów" ze słynnej "Błękitnej Linii TP SA", co samo w sobie jest przerażające, jestem w punkcie wyjścia. Jedyną radą "orłów" jest spakowanie sprzętu i odesłanie do serwisu. Ponieważ takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje mnie absolutnie (nie będę ponosić kosztów czyjejś niekompetencji), postanowiłem ostrzec kogo się da przed pobieraniem czegokolwiek ze strony Samsung.pl, a w szczególności jakichkolwiek firmware! Osoby pracujące w Samsung Polska nie mają pojęcia co robią, nie potrafią zaradzić żadnemu poważnemu problemowi ani nie są skłonni do jakiejkolwiek troski o swoich klientów! Ich filozofia da się streścić w jednym zdaniu: dałeś nam zarobić - to teraz to twój problem!

Serdecznie NIE polecam sprzętu firmy Samsung z powodu totalnego braku opieki posprzedażnej.

Marek
 

mosca

New member
Nie rozumiem dlaczego masz pretensje - przeciez wyraźnie jest napisane obok uaktualnienia firmware, że jest w języku angielskim.
 

Amber242

New member
Nie rozumiesz:

na stronie ze wsparciem dla urządzenia sprzedawanego na rynku polskim (HT-X250R), obsługującego język polski zarówno w OSD jak i w napisach do filmów, znajduje się firmware od modelu z innego rejonu (prawdopodobnie HT-X250C), które nie posiada żadnych 'cech polskości'.

Jest to niedbalstwo producenta, który dodatkowo nic sobie z tego nie robi i dalej beztrosko udostępnia nieodpowiednie firmware na swojej stronie!
 

mosca

New member
Chodzi mi o to, że przy wyborze wersji językowej widac wyraźnie, że firmware które ściągałeś było do wersji angielskiej. Np. inne urządzenia Samsunga mają w firmware oznaczenie "common language" co oznacza, że podchodzi pod każdą wersję językową.

Zresztą nieważne - taka dyskusja i tak nie rozwiąże twojego problemu. Też mam urządzenie Samsunga - Nagrywarkę HR-757 i ja na przykład czekam z niecierpliwością na firmware (niestety kilka knotów się znalazło). Nie ukrywam, że support Samsunga jest do bani - ludzie nic tam nie wiedzą. Firmware pojawia się od święta i chyba tylko wtedy jak conajmniej 50% dostępnych funkcji nie działa prawidłowo.

W każdym bądź razie w mojej nagrywarce jest mozliwość wykonania resetu - dzięki temu można jeszcze raz skonfigurować sprzęt zaczynając od wyboru języka. Dowiedz się w serwisie czy też masz taką możliwość.
 
Do góry