usterka klawisza TouchPad Acer AS3693nwlmi

w_ojtek

New member
Witam

3 m-ce temu zakupiłem powyższy model laptopa i podczas zwykłego użytkowania (nie wciskałem klawisz na siłę) zapadł mi się lewy klawisz TouchPad-a. Zwróciłem go do sklepu, a on wysłał do serwisu. Wczoraj koleś ze sklepu zadzwonił (wysłał do mnie też maila), że serwis uważa, że to usterka mechaniczna z winy użytkownika i że mam dwie możliwości:
* zapłacić 110zł kosztów manipulacyjnych i zwracają nienaprawiony komputer
* zapłacić 260.99zł i naprawią mi komputer

Dzisiaj dzwoniłem do Rzecznika Praw Konsumenta i powiedział on, że nie mają prawa ode mnie żądać żadnych kosztów manipulacyjnych i serwis powinien mi udowodnić, że usterka powstała z mojej winy a nie z winy np. użytych materiałów, montażu itp.

Ponadto nie zostałem poinformowany o tym, że wysyłają mojego laptopa do Czech - a tam jest serwis i, że może to wiązać się z dodatkowymi kosztami w przypadku odmowy naprawy.

Co o tej sprawie sądzicie

Pozdrawiam Wojtek
 

w_ojtek

New member
blackninja napisał:
Śmigaj do rzecznika i napiszcie wspólnie pisemko do sklepu.

Narazie poczekam na odpowiedź serwisu. Z tymi kosztami manipulacyjnymi, to powołują się oni na zapis w gwarancji, który w skrócie jest o tym, iż jeśli zaczną naprawiać laptopa i ustalą, że nie jest on uszkodzony a problem wynikł "nieumiejętnym użytkowaniem produktu", to wtedy mogą obciążyć klienta 100euro za naprawę i wysyłkę i 150euro za naprawę. Co ciekawsze, że nie zaczęli jeszcze naprawiać, został on uszkodzony podczas zwykłego codziennego klikania w lewy klawisz.

Czekam na rozwinięcie sprawy.
 

w_ojtek

New member
Dzisiaj byłem u Rzecznika Praw Konsumenta i babka powiedziała, że wyśle parę listów tam, gdzie trzeba i zobaczymy czy ona coś pomoże.
 
Do góry