Plamy, zacieki na ekranie KD-65XE9305

BBBold

New member
Witam szanowne grono Forumowiczów


Od maja 2018 roku jestem posiadaczem telewizora Sony Bravia KD-65XE9305. Pewien czas temu podczas czyszczenia ekranu dostrzegłem plamy (zacieki) widoczne na matrycy. Z początku były one niewielkie, aktualnie rozeszły się na 3/4 powierzchni. Zjawisko dostrzegalne jest w momencie, gdy padają na telewizor promienie słoneczne pod specyficznym kątem. Plamy widać zarówno na włączonym sprzęcie podczas ciemnych scen, jak i wyłączonym.


W załączeniu zdjęcia opisywanego zjawiska.
Czy w waszych odbiornikach macie tak samo? Czy można to zakwalifikować jako wadę fabryczną? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
 

Attachments

  • IMG_2365.JPG
    IMG_2365.JPG
    627,6 KB · Wyś: 51
  • IMG_2366.JPG
    IMG_2366.JPG
    610,3 KB · Wyś: 44
  • IMG_2367.jpg
    IMG_2367.jpg
    328,4 KB · Wyś: 52

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Faktycznie słabo to wygląda.
Ale masz chyba jeszcze gwarancję - to bym zdecydowanie zgłosił.
 

BBBold

New member
Mam gwarancję Extra Plus - 5 lat
Sprawę zgłosiłem, przyjechał serwisant po czym stwierdził, że to "pryzmatyczne załamanie światła" i tak ma być. Sony na podstawie tej "ekspertyzy" twierdzi, że jest brak podstaw do reklamacji sprzętu. Stąd też założyłem wątek aby zasięgnąć opinii innych.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Wow - niezła ściema.
Mam Sony i na żadnym nie ma takich plam.
I nigdy wcześniej nie widziałem.
Zajdź do dowolnego sklepu i sprawdź .
 

BBBold

New member
Czy ktoś z Kolegów domyśla się co dolega sprzętowi? Dla mnie to wygląda jakby filtr odwarstwiał się od matrycy. Czy ktoś może mi doradzić jak postąpić w przypadku takiego sporu? Wezwać rzeczoznawcę?
 

vvv

Well-known member
Bez reklam
Z firmą Sony słabo spory wyglądają !
Z tego co pamiętam jak sprawa ma wylądować w sądzie to czeka Cię pozew
Do Sądu w Angli a wynika to ze statusu firmy która ponoć jest zarejestrowana w Londynie !
Niemniej pewnie jest jeszcze inne załatwienie reklamacji w PL
Poczytaj w necie na naszym forum było o tym ale nie za wiele
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Mam gwarancję Extra Plus - 5 lat
Sprawę zgłosiłem, przyjechał serwisant po czym stwierdził, że to "pryzmatyczne załamanie światła" i tak ma być. Sony na podstawie tej "ekspertyzy" twierdzi, że jest brak podstaw do reklamacji sprzętu. Stąd też założyłem wątek aby zasięgnąć opinii innych.
To teraz jeszcze muszą wskazać w którym miejscu instrukcji obsługi takie pryzmatyczne załamania światła jest opisane i uznane jako normalne.
 

BBBold

New member
Historia reklamacji tego telewizora jest trochę dłuższa.
W wielkim skrócie:
-W lutym 2019 roku zgłosiłem tę usterkę do Sony Support. W przeciągu 7 dni przyjechał do mnie serwisant z wrocławskiego serwisu, obejrzał telewizor, posprawdzał go na planszach i poszedł. 3 dni później otrzymuję wiadomość ze Sony zaproponowało mi na wymianę KD-65XF9005. Grzecznie odmówiłem podając swoje przyczyny (brak 3-drożnych głośników, brak wejścia komponentowego do starych konsol itd.). Poszła eskalacja i zaproponowano mi korektę faktury. Był to okres w którym do sklepów wchodziły nowe modele telewizorów Sony. Postanowiłem się wstrzymać z przekazaniem telewizora, ponieważ chciałem dowiedzieć się o nich czegoś w więcej z nadchodzących testów. Nie chciałem też zostawać bez telewizora przez dłuższy czas. Zadzwoniłem więc do Sony Support i zapytałem, czy mogę przemęczyć się jeszcze z tym sprzętem i zawiesić procedurę w czasie by w przyszłości do niej powrócić. W odpowiedzi usłyszałem, że nie ma największego problemu, ponieważ zgłoszenie jest przypisane do nr seryjnego mojego sprzętu i cała dokumentacja nie przepadnie. Z góry zaznaczam, że nie chodziło mi o to, żeby w przyszłości Sony wymieniło mi telewizor na model XG95!
-W lipcu 2019 roku ponowiłem zgłoszenie. Sprawa otrzymała nowy nr RMA bo ponoć takie są procedury i sprzęt wymaga nowej weryfikacji. Trochę byłem zdziwiony, bo telewizor przecież był zakwalifikowany do wymiany a przez ten czas przecież sam się nie naprawił.
Przyszedł ten sam serwisant co w lutym, posprawdzał telewizor na planszach z YouTube i poszedł. Za tydzień otrzymuję wiadomość, że moje zgłoszenie jest nieuzasadnione bo clouding to naturalne zjawisko w telewizorach o podświetleniu krawędziowych. Tylko, że ja zgłaszałem plamy na ekranie a nie clouding!
-Po kilku telefonach do Radomia i do Sony Support i nadaniu trzeciego nr RMA w końcu przyszedł jeszcze raz serwisant z Wrocławia, tym razem inny. Pooglądał ekran, pomacał matrycę paluchem po czym stwierdził, że to "pryzmatyczne załamania światła" i obraz mieści się w granicach normy! Minęło trochę czasu, oczywiście, żadnej ekspertyzy nie otrzymałem.
Zgłosiłem reklamację do Sony Support, znowu zaproponowano mi KD-65XF9005 i znowu grzecznie odmówiłem, podając wcześniejsze przyczyny. Sony Support odpowiedziało, że w takim razie oni sprawdzą czy telewizor nadaje się do korekty faktury. Minął kolejny tydzień i właśnie jestem po wiadomości, że niestety Sony po konsultacji z serwisem centralnym stwierdza, że mój odbiornik nie kwalifikuje się do naprawy i na tym sprawę zakończa.
Oczywiście żadnych wyjaśnień co do moich plam nie otrzymałem, ani dlaczego moje zgłoszenie jest nieuzasadnione. Zero ekspertyz, wszystko w takiej postaci.

Po kolejnych telefonach tym razem do centralnego serwisu w najbliższym czasie mają do mnie zajść serwisanci z Radomia i sprawdzić po raz kolejny ekran. Tym razem z jakimiś filtrami (ktoś wie o co chodzi?)

Jest to dla mnie co najmniej dziwne, że wcześniej telewizor został zakwalifikowany do wymiany i do korekty faktury a teraz jest to jakiś problem. I że ten sam serwis i serwisant wydaje dwa razy różne ekspertyzy.
Co Wy o tym myślicie?
Wydaje mi się, że bez rzecznika praw konsumenta się nie obędzie.

Co na to sklep w którym kupiłeś?
Wg. sklepu jest to uszkodzenie matrycy i zasugerował mi reklamację sprzętu
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Dlatego pytałem czy ślady są na matrycy czy pod matrycą ?

"Jest to dla mnie co najmniej dziwne, że wcześniej telewizor został zakwalifikowany do wymiany i do korekty faktury a teraz jest to jakiś problem. I że ten sam serwis i serwisant wydaje dwa razy różne ekspertyzy."

Tym bardziej bym nie odpuścił.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Pytanie czy ktoś z rodziny nie wytarł matrycy płynem np który uszkodził powłoką antyrefleksową ?
 

BBBold

New member
Mieszkam sam więc można wykluczyć taką możliwość. Telewizor kupiłem jako nowy (nie z systawki) i od nowości się nim zajmowałem. Omiatałem go delikatnie ściereczką z mikrofibry także nie ma takiej opcji aby doszło do uszkodzenia mechanicznego z winy użytkownika.
Te plamy wyglądają jakby się coś rozwarstwiało w środku ekranu. To nie jest zdarta powłoka.
Ja w tej chwili mam przypuszczenia, że być może zakupiłem telewizor, który był źle magazynowany i leżał np. na matrycy i stąd te objawy.
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Mam takie same smugi w ogrodzie. Robią je ślimaki.
Wciąż pozostaje pytanie czy te smugi są pod matrycą czy na niej. Jak pod to masakra. Serwis musi to uznać. Jak na, to pół biedy bo da się je usunąć, ale wtedy serwis ma prawo się wypiąć. Ogólnie to i tak już Sonego nie kupię.
 

sul76

New member
Historia reklamacji tego telewizora jest trochę dłuższa.
W wielkim skrócie:
-W lutym 2019 roku zgłosiłem tę usterkę do Sony Support. W przeciągu 7 dni przyjechał do mnie serwisant z wrocławskiego serwisu, obejrzał telewizor, posprawdzał go na planszach i poszedł. 3 dni później otrzymuję wiadomość ze Sony zaproponowało mi na wymianę KD-65XF9005. Grzecznie odmówiłem podając swoje przyczyny (brak 3-drożnych głośników, brak wejścia komponentowego do starych konsol itd.). Poszła eskalacja i zaproponowano mi korektę faktury. Był to okres w którym do sklepów wchodziły nowe modele telewizorów Sony. Postanowiłem się wstrzymać z przekazaniem telewizora, ponieważ chciałem dowiedzieć się o nich czegoś w więcej z nadchodzących testów. Nie chciałem też zostawać bez telewizora przez dłuższy czas. Zadzwoniłem więc do Sony Support i zapytałem, czy mogę przemęczyć się jeszcze z tym sprzętem i zawiesić procedurę w czasie by w przyszłości do niej powrócić.



Witam,
skoro reklamacja była zgłoszona wcześniej i została rozpatrzona pozytywnie, to ja nie rozumiem dalszego postępowania.
Przecież po to Kolega zgłaszał, żeby usunąć problem, a nie użytkować dalej niesprawny tv.

Jak coś zgłaszam i jest propozycja korekty faktury lub zamiany tv, to ja bym się na to zgodził i zakończył temat.
Pierwotnie chcieli załatwić dobrze i na to trzeba było przystać.

Czasami takie kombinacje kończą się źle.
Pzdr
 

BBBold

New member
Cześć,
Dzisiaj odwiedził mnie serwisant z serwisu centralnego z Radomia i potwierdził w przeciągu pierwszych 5 minut zgłaszaną przeze mnie usterkę. Wyszło na to, że miałem rację a moje dotychczasowe zgłoszenia nie były bezpodstawne. Było to jakieś wewnętrzne uszkodzenie matrycy. Niestety serwis z Wrocławia się nie popisał. Sprzęt został zabrany a w najbliższych dniach mam otrzymać oświadczenie o nienaprawialności telewizora, który będzie mnie upoważniał do odbioru pełnej kwoty. :eek:k:
 
Do góry