Przygoda z naprawą SONY 55XE9305 i Serwis Extra Plus

ffallen

New member
Witajcie. Może komuś się przyda na przyszłość (oby nie - nie życzę awarii), ale pokazuję jak postępować z serwisem SONY w przypadku awarii TV aby ugrać w 100% to co sobie założyliśmy na początku.
Nadmieniam, że jestem zadowolony z tego jak sprawa się zakończyła choć na początku niewiele na to wskazywało.

Wymagane info przed historią właściwą: TV 55XE9305 - (usterka MECHANICZNA matrycy - uderzenie (ważne!) + gwarancja SONY Serwis Extra Plus

Wymagane dokumenty:
dowód zakupu (paragon lub faktura), karta gwarancyjna,
umowa serwisowa (Extra Plus) i dowód zakupu gwarancji
Co ważne w moim przypadku pomimo oficjalnej rejestracji gwarancji w SONY i ich potwierdzenia tego faktu i tak zażądano dodatkowo dowodu jej zakupu :)

KALENDARIUM:
7 lutego - zgłoszenie naprawy w MY Sony - odpowiedzialny jest MIK Radom, ale sprawę prowadzi lokalny serwis z Trójmiasta
22 lutego - wizyta serwisantów (oględziny, zdjęcia, dokumenty) - WAŻNE: TV zostaje u mnie z bardzo wyraźnym zastrzeżeniem, że na 200% nigdy nie jest możliwy zwrot gotówki, a jedynie wymiana
11 marca - decyzja o wymianie na nowy TV (zaznaczam, że 55XE9305 od 1,5 roku nie jest produkowany)
15 marca - przyjeżdża z Francji nowa sztuka 55XE9305 "widmo" - ponoć uszkodzona (serwis nawet mi jej nie przywiózł)
20 marca - propozycja wymiany na KD-55XF9005 AEP - oczywiście grzecznie odrzuciłem z uzasadnieniem i moimi opcjami, które mogę zaakceptować: wymiana na 55XG9505, wymiana na 65ZF9 (z dopłatą), zwrot gotówki
26 marca - propozycja wymiany na OLED KD-55AF8 - odrzuciłem ponieważ z różnych względów musi to być LCD
2 kwietnia - wywózka TV do serwisu i decyzja o zwrocie pełnej kwoty z faktury
16 kwietnia - kurier przywozi oświadczenie końcowe o zwrocie gotówki z którym trzeba udać się do sklepu

EPILOG (już ze sprzedawcą, a nie SONY):
16 kwietnia do OBECNIE - sprzedawca tj. sklep RTV-MAX w Łodzi ma kontaktować się ze swoim dostawcą i powiedzieć jak ogarnąć sprawę zwrotu - ciągle CZEKAM co nie ukrywam nieco mnie denerwuje (decyzja jest wydana i podbita - nie wiem co trzeba jeszcze potwierdzać)?

PODSUMOWANIE:
Jeśli chcecie aby wasza sprawa była załatwiona tak jak tego oczekujecie - BĄDŹCIE GRZECZNI. Nie zasypywać mailami i telefonami, nie grozić i przede wszystkim BYĆ CIERPLIWYM.
Jak widać nawet z początku nierealna możliwość zwrotu gotówki okazała się możliwa.
Minusem niestety jest czas - cała procedura jak widzicie zajęła 2 miesiące, ale koniec końców wyszło jednak na moje.
Mam tylko nadzieję, że sam sklep nie będzie już robił problemów bo do SONY pretensji mieć nie mogę - nawet zapewnili, że jeśli będzie potrzebna pomoc mam dzwonić.

Może ktoś miał podobną przygodę z serwisem SONY i mógłby dodać coś od siebie?
 
Ostatnia edycja:

snow.leopard

New member
Wniosek z tego taki:

1. Wykupić gwarancje
2. Poczekać, aż przestaną produkować dany model
3. "puknąć" matrycę
4. Grzecznie argumentować brak zgody na wymianę TV
5. Dostać pierwotną sumę po kilku latach korzystania z TV

No niezła cebula xD

Myślę jednak, że to zależy od warunków w samym ubezpieczeniu, jeśli byłby zapis, że musisz wybrać spośród 2 propozycji innych odbiorników (podobnej klasy) w razie braku możliwości naprawy / wymiany na nowy inaczej figa, to by kasy nie oddali. Jak nie ma takiego zapisu to Ci się udało :)
 

ffallen

New member
Wniosek z tego taki:

1. Wykupić gwarancje
2. Poczekać, aż przestaną produkować dany model
3. "puknąć" matrycę
4. Grzecznie argumentować brak zgody na wymianę TV
5. Dostać pierwotną sumę po kilku latach korzystania z TV

No niezła cebula xD

Myślę jednak, że to zależy od warunków w samym ubezpieczeniu, jeśli byłby zapis, że musisz wybrać spośród 2 propozycji innych odbiorników (podobnej klasy) w razie braku możliwości naprawy / wymiany na nowy inaczej figa, to by kasy nie oddali. Jak nie ma takiego zapisu to Ci się udało :)


Ale czemu zakładasz od razu, że kombinuję i chcę coś wyłudzić? Dla Twojej wiadomości: stało się to zaledwie 10 miesięcy po kupnie TV, a nie np. 4 lata etc. - miał stosunkowo mało wypracowanych godzin i dla mnie był "prawie nowy". Co ważniejsze: jako, że nie produkują obecnie lepszych telewizorów LCD w tej kategorii cenowej (XF9005 jak i XG9505 są gorsze od XE9305) kompletnie nie w moim interesie byłoby "kombinować z celowym uszkodzeniem" bo zamiennik na pewno byłby gorszy.
 
Ostatnia edycja:

snow.leopard

New member
Jeśli poczułeś się urażony moim poprzednim wpisem to sorry, nie było to moim zamiarem. Często te ubezpieczenia są niewiele warte, ze względu na różne zapisy, pozwalające wykluczyć naprawę lub wypłątę pieniędzy. Miałeś wykupione ubezpieczenie z które skorzystałeś i spoko. Najwazniejsze, że poszło po Twojej myśli.

Pozdro.
 

ffallen

New member
Jeśli poczułeś się urażony moim poprzednim wpisem to sorry, nie było to moim zamiarem. Często te ubezpieczenia są niewiele warte, ze względu na różne zapisy, pozwalające wykluczyć naprawę lub wypłątę pieniędzy. Miałeś wykupione ubezpieczenie z które skorzystałeś i spoko. Najwazniejsze, że poszło po Twojej myśli.

Pozdro.


Nie wszystko w porządku. Generalnie jest oczywiście możliwy patologiczny przypadek taki jak to opisałeś, ale mówiąc za siebie - jak bym czegoś takiego nie mógł zrobić bo to wg. mnie zwyczajne wyłudzenie, że po 4 latach i 11 miesiącach uderzasz specjalnie TV, licząc na zwrot kasy.
Napisałem tego posta aby pochwalić serwis SONY bo moim zdaniem zachowali się świetnie. Niestety nie każdy z tego forum ma o nich dobre zdanie i miał tyle szczęścia (tematy do odszukania). Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że bardzo ważne jest podejście - wtedy dużo prościej jest dojść do konsensusu, który nikogo nie zostawi poszkodowanym.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Ciekawy jestem jak to "porządne" Sony odniesie się do mojego przypadku, gdzie po aktualizacji oprogramowania prawdopodobnie siadła matryca - być może to zbieg okoliczności, ale fakt jest faktem. TV ma 2 lata i 4 miesiące, czyli 4 miechy po gwarancji.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Witajcie. Może komuś się przyda na przyszłość (oby nie - nie życzę awarii), ale pokazuję jak postępować z serwisem SONY w przypadku awarii TV aby ugrać w 100% to co sobie założyliśmy na początku.
Nadmieniam, że jestem zadowolony z tego jak sprawa się zakończyła choć na początku niewiele na to wskazywało.

Wymagane info przed historią właściwą: TV 55XE9305 - (usterka MECHANICZNA matrycy - uderzenie (ważne!) + gwarancja SONY Serwis Extra Plus

Wymagane dokumenty:
dowód zakupu (paragon lub faktura), karta gwarancyjna,
umowa serwisowa (Extra Plus) i dowód zakupu gwarancji
Co ważne w moim przypadku pomimo oficjalnej rejestracji gwarancji w SONY i ich potwierdzenia tego faktu i tak zażądano dodatkowo dowodu jej zakupu :)

KALENDARIUM:
7 lutego - zgłoszenie naprawy w MY Sony - odpowiedzialny jest MIK Radom, ale sprawę prowadzi lokalny serwis z Trójmiasta
22 lutego - wizyta serwisantów (oględziny, zdjęcia, dokumenty) - WAŻNE: TV zostaje u mnie z bardzo wyraźnym zastrzeżeniem, że na 200% nigdy nie jest możliwy zwrot gotówki, a jedynie wymiana
11 marca - decyzja o wymianie na nowy TV (zaznaczam, że 55XE9305 od 1,5 roku nie jest produkowany)
15 marca - przyjeżdża z Francji nowa sztuka 55XE9305 "widmo" - ponoć uszkodzona (serwis nawet mi jej nie przywiózł)
20 marca - propozycja wymiany na KD-55XF9005 AEP - oczywiście grzecznie odrzuciłem z uzasadnieniem i moimi opcjami, które mogę zaakceptować: wymiana na 55XG9505, wymiana na 65ZF9 (z dopłatą), zwrot gotówki
26 marca - propozycja wymiany na OLED KD-55AF8 - odrzuciłem ponieważ z różnych względów musi to być LCD
2 kwietnia - wywózka TV do serwisu i decyzja o zwrocie pełnej kwoty z faktury
16 kwietnia - kurier przywozi oświadczenie końcowe o zwrocie gotówki z którym trzeba udać się do sklepu

EPILOG (już ze sprzedawcą, a nie SONY):
16 kwietnia do OBECNIE - sprzedawca tj. sklep RTV-MAX w Łodzi ma kontaktować się ze swoim dostawcą i powiedzieć jak ogarnąć sprawę zwrotu - ciągle CZEKAM co nie ukrywam nieco mnie denerwuje (decyzja jest wydana i podbita - nie wiem co trzeba jeszcze potwierdzać)?

PODSUMOWANIE:
Jeśli chcecie aby wasza sprawa była załatwiona tak jak tego oczekujecie - BĄDŹCIE GRZECZNI. Nie zasypywać mailami i telefonami, nie grozić i przede wszystkim BYĆ CIERPLIWYM.
Jak widać nawet z początku nierealna możliwość zwrotu gotówki okazała się możliwa.
Minusem niestety jest czas - cała procedura jak widzicie zajęła 2 miesiące, ale koniec końców wyszło jednak na moje.
Mam tylko nadzieję, że sam sklep nie będzie już robił problemów bo do SONY pretensji mieć nie mogę - nawet zapewnili, że jeśli będzie potrzebna pomoc mam dzwonić.

Może ktoś miał podobną przygodę z serwisem SONY i mógłby dodać coś od siebie?

Takie teksty jak " puknięcie w matrycę " itp zachowaj dla siebie i nie wypisuj publicznie , mimo iż jest dodatkowe ubezpieczenie itd ,
 

krecik88

New member
Sony 55xe8505, po powieszeniu na ścianie za ekranem pojawił się paproch, poprodukcyjny syf możliwe. Zakupiony w mediamarkt, gwarancja plus 5 lat (nie extra). Telefon na infolinie media -> 1 dzien kontakt z serwisu orion z Płocka, ustalenie wysłania zdjęć + umowa, na następny dzień albo dwa kontakt że tv do wymiany, tydzień czekania na nowy by ściągneli z Francji.

Przywieziony nowy, zabrany stary. Całość może trwała 1.5 tygodnia, bez pośpiechu bo i tak był remont. Akcja w styczniu 2018, do teraz śmiga.
 
Ostatnia edycja:

mardokone

New member
Witam. proszę o pomoc bo mam podobna sytuacje jak Ty. uszkodzenie Matrycy przez uderzenie nie celowe! :/ Model Sony Bravia XE93 data zakupu 23.12.17 Serwis EXTRA PLUS.. uszkodzenie takie ze przez środek ekranu od dołu do góry jest czarno/zielony pasek ..proszę o wskazówkę gdzie zgłosić co mówić (czy to z mojej winy czy np przez "gości" lub podczas mojej nie obecności) nie chce zwrotu gotówki tylko sprawny tv :) proszę o rade z góry dziękuje
 

Pako73

New member
Witam. proszę o pomoc bo mam podobna sytuacje jak Ty. uszkodzenie Matrycy przez uderzenie nie celowe! :/ Model Sony Bravia XE93 data zakupu 23.12.17 Serwis EXTRA PLUS.. uszkodzenie takie ze przez środek ekranu od dołu do góry jest czarno/zielony pasek ..proszę o wskazówkę gdzie zgłosić co mówić (czy to z mojej winy czy np przez "gości" lub podczas mojej nie obecności) nie chce zwrotu gotówki tylko sprawny tv :) proszę o rade z góry dziękuje

Daj potem znać na jaki model ci wymienili
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
uszkodzenie Matrycy przez uderzenie nie celowe! :

Nie ukrywam ,że interesuje mnie jedna rzecz .Czym różni się uderzenie celowe od nie celowego? .Czy obrażenia matrycy będą różne ? .Wiadomo ,że każdy zgłaszając powie iż zrobił to nie umyślnie .Nie odnosicie wrażenia ,że to kolejna ściema
 

ffallen

New member
Nie ukrywam ,że interesuje mnie jedna rzecz .Czym różni się uderzenie celowe od nie celowego? .Czy obrażenia matrycy będą różne ? .Wiadomo ,że każdy zgłaszając powie iż zrobił to nie umyślnie .Nie odnosicie wrażenia ,że to kolejna ściema


Jako, że jestem autorem tematu pozwolę sobie odpowiedzieć.

Jeżeli chodzi o uszkodzenia matrycy - to oczywiście są takie same - racja. Ale jest jeszcze coś takiego jak własny honor, cywilna odpowiedzialność i sumienie. Mówię za siebie - ale tak mnie wychowano - że nawet jeżeli w majestacie prawa (zapisy umów z SONY) mogę dokonać wyłudzenia nowego telewizora to po prostu nie jestem w stanie tego zrobić. Sumienie mi na to nie pozwoli bo to po prostu chamstwo. Ja wymieniałem TV po zaledwie 8 miesiącach, kiedy na rynku NIE było modelu lepszego w tej kategorii cenowej więc mogłem tylko stracić.

Oczywiście można po upływie 4,5 roku specjalnie walnąć matrycę i zażądać wymiany, ale to mi się po prostu w głowie nie mieści - kto tak robi? W moim mniemaniu ZŁODZIEJ.


Pewnie sobie teraz powiesz "nie rozśmieszaj mnie człowieku, kto Ci w to uwierzy". Nikt nie musi. ale przynajmniej ja tak mam i wierzę, że takich ludzi jest więcej.


PS: Ja miałem szczęście, trwało to bardzo długo, ale sprawa skończyła się zwrotem pieniędzy i złego słowa nie mogę powiedzieć ani na sprzedającego ani na serwis SONY.
 
Ostatnia edycja:

mardokone

New member
no tak racja racja usterka to usterka czy celowe cz nie to taka samo wygląda uszkodzenie matryce. w kazdym bądź razie pisząc to miałem na myśli to ze uszkadzając tv był to wypadek nie umyślny nie zrobiony specjalnie lecz przez niezdarność i chwilowa nie uwagę odkładając laptopa.. słyszałem i czytałem rożne historie jak ludzie uszkadzają tv przed końcem gwarancji( ja mam wykupiona na 5 lat do 2022) itd itp ..a wiec ja tego nie miałem na myśli i w zamiarze by specjalnie i celowo uszkodzić tv.. ps oglądanie teraz nie jest komfortowe a druga sprawa to sam niewm cz gwarancja uzna moja szkodę
 

roox007

New member
Gwarancja Serwis Extra Plus

Witam.
Dowiedziałem się że jest możliwe wykupienie czegoś takiego jak Serwis Extra Plus już do posiadanego telewizora. Jaki byłby koszt takiej gwarancji do modelu 65 XF 9005 ? Dodam, że telewizor posiadam od 1,5 roku
 

HavocLP

New member
Witam.
Dowiedziałem się że jest możliwe wykupienie czegoś takiego jak Serwis Extra Plus już do posiadanego telewizora. Jaki byłby koszt takiej gwarancji do modelu 65 XF 9005 ? Dodam, że telewizor posiadam od 1,5 roku

Serio? Forum jest miejscem do zadania takiego pytania? Nie przyszło Ci do głowy że byłoby lepiej zapytać u źródła (sprzedawca/reseler lub samo Sony?). Chociaż pewnie trochę tu przedstawicieli handlowych jest to i tak nie widzę sensu pytać o taki konkretny przypadek na forum. ;)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Z poprzednich informacji Sony wynikało , że taką gwarancję można przedłużyć przed końcem roku od zakupu telewizora.
Być może przedłużyli okres - ale nie sprawdzałem
Mogę dopytać w piątek.
Koszt kilkaset złotych.
 

peterka1000

Member
Bez reklam
Witam Kikiego przede wszystkim jak i innych forumowiczów . Opiszę moją sprawę świeżutką . W 2018 roku kupiłem nie jakiś tam chłam tylko top of the top czyli Sony 65 cali ZD9 z gwarancją Sony Polska 5 lat . Telewizor jako jedyny made in Japan bo te modele tylko produkowane są , a raczej były w Japonii i do kupienia tylko w Sony Center . Po czterech latach użytkowania pojawiły się na matrycy syfy w postaci czarnych kropek i patrochów . Dzisiaj był serwisant z Mik Radom i stwierdził , że matryca się rozhermetyzowała i te patrochy są nie do usunięcia , a wymiana matrycy praktycznie nie możliwa i nie opłacalna bo to tv z przed 4 lat . Wymiana na nowy egzemplarz również nie wchodzi w grę bo ich nie ma i teraz ciekawy jestem co zrobią bo : mój tv to seria Master a obecny tv LCD serii Master to model Z9J o przekątnej minimum 75 cali ( mój 65 cali ) i do tego już nie 4k tylko 8k . Więc nie mają co mi dać jeśli chodzi o tv lcd , a jakiegoś gówna serii niższej nie mam zamiaru brać . Więc pozostaje oczywiście jak bym się zgodził OLED 65 A90J lub OLED 65 A95K . Ciekawe co zrobi Sony w tym wypadku . Chyba kasę zwrócić będą musieli 12000 zł bo tyle dałem za ostatnią nową sztukę jaka była w Polsce na stanie :) .Do tygodnia ma serwis dać propozycję .
 
Do góry