Serwis Sony a wymiana TV

Cellstar

New member
Witam,

Zepsuł mi się tv sony 55xe85. Poszedł do serwisu. Dostałem informacje, że przywiozą mi ten sam ale z innymi numerami seryjnymi bo tamtego nie dało się naprawić. Chciałbym się dowiedzieć czy w takiej sytuacji mogą mi przywieź TV odnowiony?

Zastanawiam się czy mogę odmówić przyjęcią i żądać nowego? miał ktoś taka sytuację?
O swój bardzo dbałem i nie ma wiele przepracowanych godzin. Nie chce dostać jakiegoś powystawowego.

Pozdrawiam
Proszę o szybką odpowiedź
 

Cellstar

New member
Tak, mogą.
Gwarancja Sony do ręki i łatwo sam znajdziesz paragraf o tym mówiący.
Twoje żądanie wymiany na nowy TV w przypadku Sony nic nie da.

A czy ma znaczenie, że składałem reklamacje przez infolinie gwarancji plus saturna?
W ich regulaminie dołączonym do faktura nie ma wzmianki o wymianie na odnowiony TV.
 

Cellstar

New member
Dzięki za info.

Reklamacje składałem poprzez infolinie gwarancja plus. Oni z kolei przekazują obsługę serwisowej firmie Quadra-Net i to oni mi wzięli TV. W umowie pisze, że jak się nie da naprawić TV to dają mi kartę podarunkową a oni do mnie dzwonili że wymieniają TV. Teraz już sam nie wiem w końcu kto przyjął to zlecenie...

w sumie wydawało mi się to logiczne, że jak zgłaszam się przez infolinie to oni to realizują a nie sony.
 
Ostatnia edycja:

Cellstar

New member
Nie znam warunków tej gwarancji plus. Musisz ją przeczytać i sam będziesz wiedział co mogą a co nie. Jeśli warunki tej gwarancji Ci odpowiadają, to żądaj ich dotrzymania. Powołuj się na konkretne zapisy tej gwarancji. Samo zgłoszenie poprzez infolinię, budzi moje obawy.
Znam tylko zasady reklamacji u sprzedawcy na mocy naszego krajowego prawa i gwarancji Sony realizowanej z producentem.
Jeśli TV ma mniej niż dwa lata, to na 100% wybrałbym drogę normalnej reklamacji u sprzedawcy. Nie żadne infolinie, tylko normalne pismo za potwierdzeniem odbioru i żądaniem pisemnej na niego odpowiedzi.

Właśnie dzisiaj dostałem tv. Tak jak się spodziewałem dostałem jakiś inny odnowiony z nowym numerem seryjnym. Co do przepracowanych godzin to mniej więcej ma tyle co mój. Natomiast tym czym się załamałem to cloudingiem który jest o wiele wyraźniejszy niż miał mój stary. Na środku jest jedna wielka jasna plama. :/ od producenta co prawda dostałem od nowa gwarancje 2 lata ale co mi z tego. Pewnie nie da się już nic z tym zrobić? chyba że da się zwrócić skoro dostałem tak naprawdę nowy.
 

robcio

Klub HDTV.com.pl
VIP
U mnie było trochę inaczej - padł sony 65XE9305 - 16.03.18r. - najpierw zgłosiłem na naprawę gwarancyjną - ale, że długo sprawa szła - zgłosiłem też do sklepu, gdzie TV kupiłem - czyli Sony center z Łodzi - 23.03 był serwisant - zrobił foto TV i powiedział, że dostanę nowy - i dziś 29.03 już mam nowy - chyba- egzemplarz - ale po czym to poznać, że jest nowy???
 

Cellstar

New member
U mnie było trochę inaczej - padł sony 65XE9305 - 16.03.18r. - najpierw zgłosiłem na naprawę gwarancyjną - ale, że długo sprawa szła - zgłosiłem też do sklepu, gdzie TV kupiłem - czyli Sony center z Łodzi - 23.03 był serwisant - zrobił foto TV i powiedział, że dostanę nowy - i dziś 29.03 już mam nowy - chyba- egzemplarz - ale po czym to poznać, że jest nowy???

Ja dostałem TV bez naklejek w moim starym pudełku z pilotem i podstawką również ze starego TV. Ewentualnie można sobie sprawdzić w menu serwisowym ile ma tv przepracowanych godzin. Ja nawet nie musiałem tego robić bo od razu widziałem że telewizor jest używany (odnowiony). Serwisant nawet mi powiedział.
 

Cellstar

New member
Witam ponownie,

Od ponad miesiąca wymieniam maile z opieką serwisową "Gwarancja plus"

Jest gwarancja producenta oraz ubezpieczenie. W regulaminie ubezpieczyciela jest napisane, że w przypadku nie możności naprawienia sprzętu, dostanę kartę podarunkową z kwotą z faktury. Natomiast producent daje po regeneracji sprzęt. Ja dzwoniąc na infolinię z gwarancji plus myślałem, że korzystam właśnie z tego regulaminu i dostanę zwrot pieniędzy. Czy oni w takim razie mogą sobie wybierać czy skorzystają z gwarancji producenta czy z ubezpieczyciela? skoro oba się pokrywają?

Dokładnie mi napisali, że sprzęt jest objęty jeszcze gwarancją producenta związku z tym to producent decyduje o przebiegu i realizacji zgłoszenia.

Proszę o odpowiedź czy jest w ogóle sens do nich dalej pisać

Pozdrawiam
 

Cellstar

New member
Sony to swoją drogą ale ta gwarancja plus jest beznadziejna. Po co jest ona liczona od daty zakupu skoro nie można z niej skorzystać bo w pierwszej kolejność jest rozpatrywana gwarancja przez producenta. W takiej sytuacji nic po paragrafie mówiącym o tym, że 100% kwoty zakupu oddają w pierwszych dwóch latach...
 

jarmalik

Member
Bez reklam
U mnie nie było problemu z gwarancją. Ponad trzy lata temu kupiłem SONY KD-75x9105c u Kikiego z pięcioletnią gwarancją Serwis Extra Plus. Po ponad 2 latach zaczęły się pojawiać dziwne jasne plamy w prawym dolnym kwadrancie matrycy każda wielkości mniej więcej opuszki palca. Były one jasne i najlepiej widoczne na jasnym tle. Z czasem robiło się ich coraz więcej, aż doszło do kilkunastu. Nie od razu je zauważyłem. W końcu zgłosiłem usterkę na infolinię po czym przyjechał serwisant który od razu stwierdził że tego nie da się naprawić i telewizor jest do wymiany. Już na drugi dzień dostałem propozycję wymiany na nowy model KD-75XE9405. Sprawdziłem, że to dobry model, lecz niestety oczywiście już bez 3D co dla mnie było ważne. W związku z tym nie zgodziłem się i upomniałem się o model starszy lecz słynący z legendarnej jakości KD-75ZD9. SONY stwierdziło że nie mają go na stanie więc pozostała mi opcja zwrotu gotówki na co się zgodziłem. Otrzymałem pełna kwotę z faktury sprzed trzech lat. I chyba rzutem na taśmę w grudniu udało mi się za niedużą dopłatą do zwróconej kwoty nabyć chyba jeden z ostatnich w Polsce nowiutki, fabrycznie zapakowany, "nieśmigany" KD-75ZD9. Jestem nim zauroczony mimo że data produkcji to marzec 2017. Już poprzedni mój telewizor uważałem za świetny, lecz ten przerasta go o głowę a może i dwie. Po drodze krótko jeszcze rozważałem ZF9, ale po godzinnej zabawie w sklepie byłem rozczarowany nie tylko ze względu na brak 3D. Szybko wycofałem się z tego pomysłu. Dodam, że zakup był dokonany w polskim sklepie, ale nie w SONY Centre, jednak bez problemu na podstawie paragonu zakupu dokupiłem w SONY Centre pięcioletnią gwarancję Serwis Extra Plus, która była nawet tańsza niż trzy lata temu.

Pozdrawiam
 

Cellstar

New member
U mnie nie było problemu z gwarancją. Ponad trzy lata temu kupiłem SONY KD-75x9105c u Kikiego z pięcioletnią gwarancją Serwis Extra Plus. Po ponad 2 latach zaczęły się pojawiać dziwne jasne plamy w prawym dolnym kwadrancie matrycy każda wielkości mniej więcej opuszki palca. Były one jasne i najlepiej widoczne na jasnym tle. Z czasem robiło się ich coraz więcej, aż doszło do kilkunastu. Nie od razu je zauważyłem. W końcu zgłosiłem usterkę na infolinię po czym przyjechał serwisant który od razu stwierdził że tego nie da się naprawić i telewizor jest do wymiany. Już na drugi dzień dostałem propozycję wymiany na nowy model KD-75XE9405. Sprawdziłem, że to dobry model, lecz niestety oczywiście już bez 3D co dla mnie było ważne. W związku z tym nie zgodziłem się i upomniałem się o model starszy lecz słynący z legendarnej jakości KD-75ZD9. SONY stwierdziło że nie mają go na stanie więc pozostała mi opcja zwrotu gotówki na co się zgodziłem. Otrzymałem pełna kwotę z faktury sprzed trzech lat. I chyba rzutem na taśmę w grudniu udało mi się za niedużą dopłatą do zwróconej kwoty nabyć chyba jeden z ostatnich w Polsce nowiutki, fabrycznie zapakowany, "nieśmigany" KD-75ZD9. Jestem nim zauroczony mimo że data produkcji to marzec 2017. Już poprzedni mój telewizor uważałem za świetny, lecz ten przerasta go o głowę a może i dwie. Po drodze krótko jeszcze rozważałem ZF9, ale po godzinnej zabawie w sklepie byłem rozczarowany nie tylko ze względu na brak 3D. Szybko wycofałem się z tego pomysłu. Dodam, że zakup był dokonany w polskim sklepie, ale nie w SONY Centre, jednak bez problemu na podstawie paragonu zakupu dokupiłem w SONY Centre pięcioletnią gwarancję Serwis Extra Plus, która była nawet tańsza niż trzy lata temu.

Pozdrawiam

Hej!

Tylko u mnie to wyglądało tak, że miałem gwarancję producenta 2 lata i ubezpieczenie 5-letnie. Ubezpieczenie zgodnie z umową gwarantowało mi zwrot całych kosztów. Jednak mimo, że dzwoniłem na infolinie Saturna gdzie jest realizowane ubezpieczenie to oni zrealizowali mi gwarancje producenta (telewizor mi się zepsuł po roku). Ich zewnętrzny serwis sony mi wymienił telewizor na inny "odnowiony". Prawdopodobnie popełniłem błąd bo jak dzwoniłem to nie wskazałem z jakiego tytułu chciałem realizować usterkę (o ile się oczywiście dało wskazać, że chce z tytułu ubezpieczenia). Myślałem, że jak dzwonię na infolinię ubezpieczenia to będzie przez to realizowana wymiana czy zwrot kosztów. Przez infolinie dostałem informacje, że będę miał wymieniony telewizor na nowy a nie "odnowiony" dlatego się zgodziłem i nie walczyłem z nimi o zwrot kasy. Później się jednak okazało, że dostałem już używany. Nie pomogło też mailowanie z nimi. Koniec końców dostałem gorszy telewizor ponieważ na wcześniejszym nie miałem w ogóle cloudingu a dali mi taki gdzie mam go na 1/4 ekranu i to dość widoczny na ciemnych tłach. Nawet jakbym teraz zgłosił ten clouding to i tak by nic z tym nie zrobili bo mieści się "w normie".

Dlatego NIE POLECAM Saturna!

A te plamy co miałeś to co to było? bo chyba nie clouding?
 

jarmalik

Member
Bez reklam
Hej!

Tylko u mnie to wyglądało tak, że miałem gwarancję producenta 2 lata i ubezpieczenie 5-letnie. Ubezpieczenie zgodnie z umową gwarantowało mi zwrot całych kosztów. Jednak mimo, że dzwoniłem na infolinie Saturna gdzie jest realizowane ubezpieczenie to oni zrealizowali mi gwarancje producenta (telewizor mi się zepsuł po roku). Ich zewnętrzny serwis sony mi wymienił telewizor na inny "odnowiony". Prawdopodobnie popełniłem błąd bo jak dzwoniłem to nie wskazałem z jakiego tytułu chciałem realizować usterkę (o ile się oczywiście dało wskazać, że chce z tytułu ubezpieczenia). Myślałem, że jak dzwonię na infolinię ubezpieczenia to będzie przez to realizowana wymiana czy zwrot kosztów. Przez infolinie dostałem informacje, że będę miał wymieniony telewizor na nowy a nie "odnowiony" dlatego się zgodziłem i nie walczyłem z nimi o zwrot kasy. Później się jednak okazało, że dostałem już używany. Nie pomogło też mailowanie z nimi. Koniec końców dostałem gorszy telewizor ponieważ na wcześniejszym nie miałem w ogóle cloudingu a dali mi taki gdzie mam go na 1/4 ekranu i to dość widoczny na ciemnych tłach. Nawet jakbym teraz zgłosił ten clouding to i tak by nic z tym nie zrobili bo mieści się "w normie".

Dlatego NIE POLECAM Saturna!

A te plamy co miałeś to co to było? bo chyba nie clouding?

To ubezpieczenie Sturna (obecnie MediaMarkt) jest inne, dlatego napisałem swój post bo może na przyszłość kupując SONY poza SONY Centre lepiej nie brać tej wydłużonej gwarancji lecz ją dokupić tak jak ja to zrobiłem (o ile rzecz jasna dalej taka usługa będzie u nich dostępna).
Oczywiście wada w moim poprzednim TV to nie był clouding lecz można by rzec - coś przeciwnego. Plamy były małe i najlepiej widoczne na bardzo jasnym tle. Wyglądało to jakby coś zaczęło się odklejać od wewnętrznej strony matrycy powodując jakieś przestrzenie gdzie światło z diod (TV miał podświetlenie krawędziowe) swobodnie się rozpraszało. Na zdjęciu całego ekranu widać te plamki po prawej stronie u dołu (w rzeczywistości było ich dużo więcej), na drugim jest ten obszar w przybliżeniu.
Jestem świadom, że poszło mi tak łatwo ze zwrotem gotówki gdyż miałem argument nie do zbicia: brak możliwości wymiany na TV o co najmniej takiej samej funkcjonalności - w tym wypadku chodziło oczywiście o 3D - co było treścią jednego z paragrafów umowy serwisowej Extra Plus.
 

Attachments

  • 20181022_125314.jpg
    20181022_125314.jpg
    11,4 KB · Wyś: 40
  • 20181022_124922.jpg
    20181022_124922.jpg
    11,8 KB · Wyś: 36
Do góry