gwarancja SONY POLSKA

Standard

New member
Przeczytałem warunki gwarancji udzielanej przez firmę SONY
w porównaniu z np LG, gwarancja SONY to żenada
1) tylko przez 1 rok, jak chcesz dłużej to musisz zapłacić (LG - 2 lata)
2) sprzęt musisz sam dostarczyć do serwisu na własne ryzyko (serwis LG odbiera sprzęt od ciebie z domu i samo przywozi na swoje ryzyko)
3) brak terminu naprawy (mogą trzymać miesiąc i co im zrobisz) (LG 14 dni)
4) mogą naprawiać i 100 razy (LG za 4 razem wymienia sprzęt na nowy)
5) ograniczenia w zakresie napraw (w sumie odpowiadają tylko za wady) - (LG odpowiada normalnie)

Podsumowując jak masz sprzęt SONY zapomnij o gwarancji tylko od razu korzystaj z rękojmi, też ma rok ważności a możesz od razu żądac nowego sprzętu lub zwrotu kasy.

Jestem prawnikiem, i po przeczytaniu warunków gwarancji stwierdzam, że firma SONY dużo straciła w moich oczach, tak się nie powinno traktować klienta. Reasumując dali gwarancję bo musieli, ale tak zabezpieczyli swoje interesy ze równie dobrze tej gwarancji mogłoby nie być. A w końcu po to jest gwarancja by było coś więcej niż z kodeksowej rękojmi.
 

Standard

New member
co do zasady 1 rok z kodeksu cywilnego
wyjątki z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej art 10 - 2 lata
Kwestia rękojmi i zasad to 2 godzinny wykład na drugim roku prawa,
ciekawych odsyłam np do strony
www.uokik.gov.pl
lub innych serwisów prawnych
Za celne uwagi dotyczące 2 lat dziękuję :)
nie zmienia to istoty że gwarancja SONY jest mało korzystna na tle gwarancji innych firm

apropo z gwarancji odpowiada producent, a z rękojmi sprzedawca
 
Ostatnia edycja:
Do góry