Onkyo TX-NR609 - brak dzwięku

andre126p

New member
szanowny budziku2k, poszedłem w twoje ślady,olałem nasz serwis i od razu z powyższego linku zamówiłem samą nalepkę ale w mailu od Niemca mam napisane między innymi tak:
Bitte legen Sie der Sendung neben einer detaillierten Fehlerbeschreibung unbedingt eine Kopie des Kaufbeleges bei. Ohne diesen Beleg ist eine Garantie-Bearbeitung nicht möglich und Ihr Gerät wird als nicht-Garantiefall behandelt.
co translator googla przetłumaczył następująco:
Proszę przedstawić ten program oprócz opisu problemu koniecznie kopią dowodu zakupu. Bez tych dokumentów przetwarzanie gwarancja nie jest możliwe, a urządzenie będzie traktowane jako sprawy pogwarancyjnej.
Miałeś coś takiego w swoim mailu od nich? Jeszcze nie zapakowałem ampka więc mogę im dołożyć ksero zakupu z amazon.de
 

budzik2k

New member
szanowny budziku2k, poszedłem w twoje ślady,olałem nasz serwis i od razu z powyższego linku zamówiłem samą nalepkę ale w mailu od Niemca mam napisane między innymi tak:
Bitte legen Sie der Sendung neben einer detaillierten Fehlerbeschreibung unbedingt eine Kopie des Kaufbeleges bei. Ohne diesen Beleg ist eine Garantie-Bearbeitung nicht möglich und Ihr Gerät wird als nicht-Garantiefall behandelt.
co translator googla przetłumaczył następująco:
Proszę przedstawić ten program oprócz opisu problemu koniecznie kopią dowodu zakupu. Bez tych dokumentów przetwarzanie gwarancja nie jest możliwe, a urządzenie będzie traktowane jako sprawy pogwarancyjnej.
Miałeś coś takiego w swoim mailu od nich? Jeszcze nie zapakowałem ampka więc mogę im dołożyć ksero zakupu z amazon.de

Do przesyłki nie dodawałem żadego opisu czy dowodu zakupu.
Ale jeśli masz dowód zakupu z niemieckiego Amazona, to czemu nie -> nie powinno zaszkodzić.
 

Daro_70

New member
Wielkie dzięki pm1980. Dzięki twojemu opisowi co i jak moja poczciwa 807-ka otrzymała nowe życie. Nie jestem pierwszym właścicielem ampli i trochę obawiałem się, że coś pójdzie nie tak. Gdyż nie wiedziałem czy coś nie było w nim grzebane. Ale wypełniając formularz okazało się, że kwalifikuje się do naprawy. Otrzymałem karton naklejkę i wysłałem z nadzieją, że wszystko będzie ok. Po ośmiu dniach wyczekiwania wrócił cały i prawie sprawny.
Bo kiedy go dziś podłączyłem okazało się, że ciemność i cisza. Jakby nie dochodziło napięcie. Pomyślałem że mam podstawkę pod kwiatki i nic do stracenia. Więc rozkręciłem i zdjąłem obudowe. Okazało się że serwis testował ampli chyba ze zdjętą obudową. I kiedy ją zakładali to wypieła się taśma. Podpiołem i śmiga jak nówcia. Co więcej, miałem troche porysowaną obudowę którą wymienili mi teź . A także zaślepka od optyka była wyłamana. Oczywiście serwis wymienił. Naprawdę jestem pod wrażeniem. Gdyż nasze rodzime serwisy naprawcze(nie wszystkie ale..) mogą tylko uczyć się. Jeszcze raz wielkie podziękowania pm1980. Pozdrawiam
 

radosuaf

New member
Bez reklam
wypełniłem formularz w dniu 27.12.2016:
repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DEU&lang=en_GB

Dzięki bardzo za wskazówki! Dzisiaj spotkało mnie to samo nieszczęście, dobrze, że istnieje wujek Google - co prawda napisałem już do EIC, ale jak czytam ten wątek, to chyba wolę sprawę załatwić w Niemczech :).
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Wielkie dzięki pm1980. Dzięki twojemu opisowi co i jak moja poczciwa 807-ka otrzymała nowe życie. Nie jestem pierwszym właścicielem ampli i trochę obawiałem się, że coś pójdzie nie tak. Gdyż nie wiedziałem czy coś nie było w nim grzebane. Ale wypełniając formularz okazało się, że kwalifikuje się do naprawy. Otrzymałem karton naklejkę i wysłałem z nadzieją, że wszystko będzie ok. Po ośmiu dniach wyczekiwania wrócił cały i prawie sprawny.
Bo kiedy go dziś podłączyłem okazało się, że ciemność i cisza. Jakby nie dochodziło napięcie. Pomyślałem że mam podstawkę pod kwiatki i nic do stracenia. Więc rozkręciłem i zdjąłem obudowe. Okazało się że serwis testował ampli chyba ze zdjętą obudową. I kiedy ją zakładali to wypieła się taśma. Podpiołem i śmiga jak nówcia. Co więcej, miałem troche porysowaną obudowę którą wymienili mi teź . A także zaślepka od optyka była wyłamana. Oczywiście serwis wymienił. Naprawdę jestem pod wrażeniem. Gdyż nasze rodzime serwisy naprawcze(nie wszystkie ale..) mogą tylko uczyć się. Jeszcze raz wielkie podziękowania pm1980. Pozdrawiam

Niestety i długo to się jeszcze nie zmieni.. a szkoda.. bo w końcu jesteśmy biedniejszym krajem..
 

pm1980

New member
Spotkało mnie znowu coś dziwnego z moim ampli, nie wiem o co chodzi może ktoś pomoże... kabel z neta jest do niego wpięty, kiedy uruchamiam spotify na smartfonie widzę "są dostępne urządzenia" i po kliknięciu w komunikat widzę moje onkyo, jednak gdy daję połącz to nie łączy smartfona z ampli. Nie działa również radio internetowe, po wybraniu pojawia się komunikat "no item". Restartowałem bramkę, nic to nie dało. nie mam pomysłu. Kilka dni temu wszystko śmigało normalnie tak jak trzeba.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dzięki bardzo za wskazówki! Dzisiaj spotkało mnie to samo nieszczęście, dobrze, że istnieje wujek Google - co prawda napisałem już do EIC, ale jak czytam ten wątek, to chyba wolę sprawę załatwić w Niemczech :).

Zaraz, zaraz. Sprzęt zakupiony w PL można serwisować w DE?
Po Twoim wpisie tak wnioskuje, a przyznaje, że nie czytałem wątku.
 

rojass

New member
Odkopię nieco temat, moja 609-tka również oniemiała, na szczęście zacząłem szukać podobnych objawów i natrafiłem na ten wątek.
Szybka odsyłka na koszt EIC, a dzisiaj telefon z serwisu, że sprzęt naprawiony bezpłatnie ( kupiony w sierpniu 2012, a więc po gwarancji ) i dzisiaj wyrusza do mnie.
Całość zajęła 10 dni, a więc całkiem sprawnie, na plus dla EIC :)
pozdrawiam
 

janszlek

New member
Witam,
kilka dni temu mnie też spotkała podobna przypadłość, zupełny brak dźwięku z mojego TX-NR579. Sprawdziłem numer seryjny jak polecaliście i okazało się, urządzenie podlega przedłużonej gwarancji. Napisałem zatem do EIC do Warszawy z chęcią skorzystania z tej możliwości naprawy, jednak dostałem zwrotną odpowiedź, że program "Customer Service Program" skończył się 31 grudnia 2017r. (3 dni temu) na forum kilku użytkowników pisało, że trwa do 31 grudnia 2018. Macie jakieś sugestie?


Wiadomość jaką otrzymałem po wpisaniu mojego numeru seryjnego załączyłem w załączniku.
Proszę o pomoc.
 

Attachments

  • zrzut.jpg
    zrzut.jpg
    7,2 KB · Wyś: 115

krisder

New member
Bez reklam
Wszyscy chwalą serwis Onkyo za profesjonalne podejście do klienta! Niestety, ja do tego chóru zadowolonych nie należę. Kiedy moja 807 "zaniemówiła" po raz pierwszy, była już po gwarancji i odbyła podróż do serwisu w celu naprawy polegającej według faktury na resecie urządzenia. Rachunek wynosił blisko 200pln. Po około roku sytuacja się powtórzyła i zanim mój ampli ponownie trafił do serwisu odbyłem rozmowę telefoniczną z pracownikiem sugerując mu że na podstawie wiadomości z tego oraz innych forów te amplitunery w USA są objęte bezpłatną naprawą gdyż posiadają wadę fabryczną modułów HDMI. Pan serwisant stwierdził że mój przypadek to pierwszy o jakim słyszy i że w internecie nie takie bzdury można znaleźć i jedyne co mógł mi zaproponować to 0pln za robociznę. Ta sytuacja miała miejsce w 2012 roku i kiedy przed samymi świętami sprzedawałem moje stare Onkyo, kompletując dokumenty znalazłem fakturę za naprawę polegającą tym razem na wymianie modułu opiewającą na kwotę ponad 700pln.
Cieszę się że jest dość spore grono osób, które jeszcze do końca ubiegłego roku mogły bezpłatnie naprawić swoje Onkyo ale ile jest takich osób jak ja, którzy płacili niemałe pieniądze za naprawę lub pozbywały się uwalonych amplitunerów za bezcen, tylko dlatego że przez lata polski dystrybutor miał wywalone na swoich klientów milcząc w sprawie ewidentnej wady fabrycznej sprzedawanych przez siebie amplitunerów!
Jak widać mojego Onkyo TX-NR807 zastąpił Onkyo TX-RZ820 choć zarzekałem się że "nigdy więcej Onkyo".....ale ja w kinie kocham to brzmienie i mam nadzieję że w nowych ampli już w fabryce tego babola naprawili!
 

cezary69

New member
Bez reklam
Wszystko dla tego, że w Polsce nie ma oficjalnego dystrybutora Onkyo. To co jest to prywatna firma, która sprowadza sprzęt i serwisuje. Także tak wygląda sytuacja i bardzo nie ma co się dziwić, że biorą kasę za coś co w europie czy stanach robią za friko.
 

cezary69

New member
Bez reklam
Spotkało mnie znowu coś dziwnego z moim ampli, nie wiem o co chodzi może ktoś pomoże... kabel z neta jest do niego wpięty, kiedy uruchamiam spotify na smartfonie widzę "są dostępne urządzenia" i po kliknięciu w komunikat widzę moje onkyo, jednak gdy daję połącz to nie łączy smartfona z ampli. Nie działa również radio internetowe, po wybraniu pojawia się komunikat "no item". Restartowałem bramkę, nic to nie dało. nie mam pomysłu. Kilka dni temu wszystko śmigało normalnie tak jak trzeba.


Można spróbować naprawić samemu... można znaleźć filmy na YouTube potrzebna jest suszarka do włosów i podgrzać płytkę. Takie są skutki lutowania bez ołowiu :/
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Faktycznie program bezpłatnej naprawy się zakończył 31.12.2017 ale masz czas na zgłoszenie ewentualnej wady (nie musi to być dokładnie ten sam dzień kiedy wystąpiła)
Tylko wskaż że zauważyłeś to przed świętami i ze względu na okres nie miałeś czasu zgłosić awarii.
Wszystko opisane na poniższej stronie producenta.
Onkyo | Customer Service Program#!

Napisz do nich na suport, może jeszcze uda się coś załatwić.


Witam,
kilka dni temu mnie też spotkała podobna przypadłość, zupełny brak dźwięku z mojego TX-NR579. Sprawdziłem numer seryjny jak polecaliście i okazało się, urządzenie podlega przedłużonej gwarancji. Napisałem zatem do EIC do Warszawy z chęcią skorzystania z tej możliwości naprawy, jednak dostałem zwrotną odpowiedź, że program "Customer Service Program" skończył się 31 grudnia 2017r. (3 dni temu) na forum kilku użytkowników pisało, że trwa do 31 grudnia 2018. Macie jakieś sugestie?


Wiadomość jaką otrzymałem po wpisaniu mojego numeru seryjnego załączyłem w załączniku.
Proszę o pomoc.
 
Ostatnia edycja:

prz3mazz

New member
Problem z dźwiękiem

Witam Panowie! Niestety ja również mam problem z dźwiękiem (pojawił się w piątek 7.12.2018) napisałem do serwisu EIC i taką odpowiedź otrzymałem:
Dzień dobry,

Zgodnie z informacją na stronie Onkyo Europa akcja się zakończyła, w w w .pl.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html możemy dokonać naprawy płatnej, koszt ok. 1200zł.

Pozdrawiam
Serwis E.I.C.

Odpisałem serwisowi z zapytaniem jak ma się to do informacji zawartej na globalnej stronie ONKYO globalsupport.onkyo.com/support/solutions/articles/6000122207-customer-care-program-for-loss-of-audio-network-connection-issue-

Czekam na odpowiedź z ich strony i w razie czego sprawę będę kierował do rzecznika praw konsumentów.
 

gzyrzdow

New member
Witam. Temat znany i mało lubiany.
Moje Onkyo SR444 ucichło. Brak dźwięku zarówno z HDMI, BT, jak i analogowych wejść i aux.
Wszystko chcę działać. Obraz jest, wejścia zmienia i nawet kalibracja, ale dźwięku brak.
Ze strony TV zwrotnie wykrywa sygnał ppm, a ze strony wejść nie wykrywa nic (opieram to na znaczkach z wyświetlacza). Tak czy siak, dźwięku zero.
Co zrobić z tym fantem? Jest już po gwarancji, po akcji serwisowej...
 
Ostatnia edycja:
Do góry