PS51E8000 i problem z dyskiem sieciowym

paterek

New member
Witam
Mam następujący problem
Wszystkie multimedia mam na dysku sieciowym 2,5" podpiętym do routera TP-LINK WR1043ND przez złącze USB. Na laptopie ten dysk jest normalnie widoczny i bez problemu odtwarzam np. filmy
Podłączyłem telewizor kablem sieciowym do routera i jak najbardziej internet w telewizorze śmiga. Korzystam bez problemu z smart hub itd.
Nie mogę niestety z poziomu telewizora puścić np. filmu z tego dysku. Telewizor jakby w ogóle go nie widział. W opcjach zmiany źródła jest nazwa routera ale przy ikonce pojawia się znak zapytania (?). Chcąc wybrać to źródło pojawia się napis "Nie można zrealizować żadania. MEDIA PLAY powróci do ekranu głównego"
Jakieś pomysły???? Bo ja załamuje ręce.
 

paterek

New member
Dzięki bardzo
Hmmm, jestem laikiem raczej w tych kwestiach sieciowych, ale zastanawia mnie fakt, że z poziomu telewizora mogę oglądać filmy z laptopa w którym mam udostępniony folder......
 

Tsubasa

New member
Bez reklam
Sprawdź czy TV zobaczy filmy jak udostępnisz je przez komputer (samba, udział Gość). Jak nie, to oznacza ze musisz mieć serwer DLNA. Wgraj do routera Gargoyle + MiniDLNA.
 

LukeSky

Member
Bez reklam
Co za sens z posiadania dysku sieciowego jak może pracować tylko przy włączonym kompie. Ten router ma wbudowaną obsługę media serwera.
 

PeteShadow

New member
Bez reklam
Po pierwsze, on nie posiada dysku sieciowego, tylko dysk z portem USB. Po drugie, ten router nie ma wbudowanej obsługi media serwera.
 

LukeSky

Member
Bez reklam
Ja chyba mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Router to TL-WR1043ND, który posiada dla urządzeń podpiętych do portu USB takie opcje (w standardzie):

- Storage Sharing / How to apply the Network Sharing Function on TL-WR1043ND? - Welcome to TP-LINK
- FTP Server
- Media Server / How to Use TL-WR1043ND Media Server Function - Welcome to TP-LINK
- Print Server