Menu serwisowe w TV Samsung UE40D5000.

Dudi777

New member
Witam wszytskich.
Wyczytałem na naszym forum o Menu Serwisowym w TV Samsung. Otóż kupiłem przed paroma dniami TV Samsung UE40D5000. Generalnie jestem zadowolony, czyta bez problemu DivX'y z napisami PL, DLNA działa super, ale mam jeden mały problem... Otóż e-manual, który uruchamia się pilotem jest po angielsku. W instrukcji pełnej tego TV znalazłem (na obrazkach), że e-manual jest po polsku. Nie potrafię zmienić jego języka na PL a czasami jako podręczna pomoc się przydaje. Czy menu serwisowe daje możliwość zmiany języka e-manuala? Dodatkowo zauważyłem, że niektórych filmów oglądanych przez DLNA nie można przewijać - wyskakuje komunikat "Nieobsługiwane". Nie wiem dlaczego. Sprawdzałem aktualność oprogramowania online i jest aktualne. Czy menu serwisowe w tym modelu Samsunga może znacząco zmienić możliwości TV - zrobić z niego np.w pełni działający model D5500 lub dodać mu jakieś dodatkowe opcje?
 

tdx

New member
Bez reklam
1. Pisz we właściwym dziale
2. Można spróbować zrobić D5500 czyli włączyć SMART TV natomiast wiąże się to z grzebaniem w menu serwisowym i wygraniem oprogramowania z wyższego modelu w Twoim przypadku różnica w wielkości oprogramowania wynosi 30MB :)
Pytanie do Ciebie jaką masz wersje oprogramowania? 1024.1?
 

Dudi777

New member
Dziękuję za odp. i przepraszam za błędny dział. Muszę sprawdzić wersję oprogramowania. Czy mógłbyś przy okazji podpowiedzieć jak sprawdzić, bo jak sprawdzałem aktualność softu, to nie kojarzę, aby pisała tam jego wersja. Soft mogę sprawdzić dziś pod wieczór jak wróce do domu.
Czy zmiana na model D5500 wiąże się z jakimś ryzykiem? Jeśli jedyną istotną różnicą jest włączenie Smart TV, to nie koniecznie mi na tym zależy (bo dostępne są tylko nieinteresujące mnie serwisy :-( ), bo z internetu zdecydowanie wygodniej korzysta mi się w laptopie, który "notabene" jest w tym samym pokoju co TV. :) Najbardziej interesuje mnie ten e-manual w PL a nie ENG i ewentualnie jakieś przydatne opcje/możliwości, które są ukryte w oprogramowaniu, którymi Samsung się nie chwali/nie ujawnia, a które odkryli już zawansowani użytkownicy.
Czy grzebanie w menu serwisowym ma jakiś wypływ na gwarancję, da się to wykryć w razie oddawania do serwisu?
 
Ostatnia edycja:

tdx

New member
Bez reklam
Jak Cię nie interesuje SMART to sobie odpuść grzebanie w menu serwisowym, ściągnij sobie nowy soft ze strony producenta to e-manual powinien być już po polsku (choć równie dobrze masz go na stronie producenta jako pdf)
Nie spotkałem się z przypadkiem żeby komuś nie uznali gwarancji mimo że grzebano w service menu...
 

Dudi777

New member
Aha, czyli to menu nic więcej nie wniesie oprócz zmiany na wyższy model.
Owszem e-manual mam też póki co w PDFie w komputerze, ale nie będę go trzymał lub szukał po necie w razie Wu. :) Wygodniej będzie z niego skorzystać "od ręki", bo nie wszystkie opcję będę w pełni pamiętał. A tak w ogóle, to dziwne, że całe menu jest po polsku, a wgrana instrukcja po angielsku.
Ściągnę nowy soft ze strony i zobaczę, czy to pomoże.
A czy spotakałeś się z tym, że nie chce przewijać DivX'ów? Nie jestem teraz pewien, czy to był format *.avi* czy inny, ale nie których plików nie chce przewijać wcale, a nie niektóre tylko tymi strzałkami do poruszania się po menu, bo na te strzłaki, kótre są konkretnie do przewijania przy klawiszach play/pause... reaguje tylko komunikatem "Nieobsługiwane".
Pliki były odtwarzane przy pomocy DLNA. Przez USB nie zwróciłem uwagi, bo DLNA jest dużo wygodniejsze niż podłączanie pendrive'a.
 

tdx

New member
Bez reklam
Nie używam serwera na PC... Szkoda prądu moja 40" bierze 60W a komp 130w w spoczynku :)
Mam za to 3 dyski podpięte pod TV i wszystko ładne śmiga
DLNA używam do tel i aparatu
 

Dudi777

New member
No tak... Ja znowu z komputera korzystam bardzo dużo i często dlatego dla mnie DLNA to dobre rozwiązanie. Każdy używa, tak jak potrzebuje i mu wygodnie. :) I to jest dobry tego przykład. ;-) Czyli z tym problemem przewijania filmów się nie spotkałeś?
 

myfavor

New member
@tdx mam pytanie bo mam właśnie D5000 i chciałbym włączyć smartTV wiec wystarczy tylko dać w Menu Serwisowym na model D5500 i aktualizować oprogramowanie ? Czy jeszcze coś trzeba zrobić ? I jakie jest prawdopodobieństwo uwalenia TV ?
 

tdx

New member
Bez reklam
najpierw musisz sprawdzić czy w menu serwisowym działa Ci pilot :)
Potem czy możesz zmienić model
i teoretycznie tyle

wczesne softy pozwalały na zmianę bez problemów...

teraz najczęściej to jest tak że trzeba odblokować menu serwisowe > zmienić model > sprawdzić czy działa > jak nie bawić się w aktualizacje soft

wciśnij info-menu-mute-power przy standby i sprawdź czy tv reaguje na pilota :)
 

myfavor

New member
Pilot reaguje, da sie zmienić na model 5500 tylko zostawiłem normalnie d5000. Czyli dać 5500 i zostawić tak ? zatwierdza sie jakimś przyciskiem czy poprostu zmienia zostawia i wyłącza ? i po tej operacji dać aktualizuj oprogramowanie ?
 

myfavor

New member
Nic nie doszło jedynie przestał czytać wyjście HDMI pod którym mam dekoder. Wydaje mi sie że trzeba bezie zaktualizować oprogramowanie dla SmartTV
 

tdx

New member
Bez reklam
Nie powinno tak być.....

Daj pomoc techniczna >> kontakt z firmą samsung >> jaki masz model w informacje o produkcie?
 

myfavor

New member
Wrócłem do D5000 i działą normalnie tylko przy D5500 nie czyta wiec myśle wtedy aktualizacja by pomogła, a jest jakiś osobny przycisk dla SmartTv na pilocie ?
 

myfavor

New member
W informacji pisze D5500 ale na content jest standardowo to co było. Wiec nie wiem czy ryzykowac i dać D5500 i zaktualizować czy dac sobie spokój ?
 
Ostatnia edycja:

tdx

New member
Bez reklam
Myślę że gra nie jest warta świeczki jak by to był full broswer to jeszcze można by próbować a to tylko wybrane serwisy.... Ale zrobisz jak będziesz chciał
 

Dudi777

New member
Jak Cię nie interesuje SMART to sobie odpuść grzebanie w menu serwisowym, ściągnij sobie nowy soft ze strony producenta to e-manual powinien być już po polsku (choć równie dobrze masz go na stronie producenta jako pdf)
Nie spotkałem się z przypadkiem żeby komuś nie uznali gwarancji mimo że grzebano w service menu...

Próbowałem aktualizować soft, ale TV nie widzi żadnych plików na pendrive. Na stronie Samsunga nie znalazlem zadnej instrukcji jak to zrobić, ściagnąłem plik *.exe* z softem i uruchomilem (wtedy wyskoczylo okienko z inf., aby rozpakować caly katalog na pendrive'a). Rozpakowany katalog zgralem na pena, a TV wypluł komunikat, ze brak plików z softem. Wyciągnąłem pliki z katalogu i same pliki wrzuciłem na pena i dalej to samo. Masz jakiś pomysł jak tu zaktualizować softa? Pozdrawiam.
 
Do góry