Menu Serwisowe

Augi1981

New member
Witam wszystkich forumowiczów mam pytanie jak w temacie.
Generalnie sprawa dotyczy zarówno LCD jak i Plazmy Samsunga.
Jako że z tego co doczytałem bardzo dużo osób z tego forum wchodziło bądź wchodzi w tryb menu serwisowego samsunga niekoniecznie dokonując modyfikacji ale np w celu sprawdzenia czasu ile godzin przepracowal panel. (Tak właśnie było w moim przypadku.) Ponoć każde wejście generuje Log który w przypadku zgłoszenia usterki na okresie gwarancyjnym jest weryfikowany w serwisie.
Czy wejscie w ten tryb powoduje utratę gwarancji ??
Jedni twierdzą że tak inni że nie. Że dopiero modyfikowanie parametrów na inne niż seryjne powoduje utratę itp.
na stronie samsunga znalazłem następująca informację
"Gwarancja zostaje unieważniona w przypadku ingerencji w sprzęt lub naprawy poza Autoryzowanym Punktem Serwisowym."


Natomiast nie jest dla mnie to do końca jasne bo kombinacje przycisków na pilocie która służy do wejscia w ten tryb może przykładowo wykonać niczego nie świadome dziecko bawiąc się pilotem.

Z góry dziękuje za odpowiedź
 

Augi1981

New member
Jako że napisałem maila do Samsung Polska otrzymałem dziś oto taką odpowiedź

" W imieniu firmy Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. serdecznie
dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:


Uprzejmie informuję, iż menu serwisowe przeznaczonego jest wyłącznie do
użytku przez serwis autoryzowany. Wejście w to menu jest traktowane jako
ingerencja w sprzęt i stanowipodstawę do utraty gwarancji."

Czyli w razie zgłoszenia jakieś usterki mogą się do tego doczepić.
 

Horhe Ortega

New member
Wiadomo że każdy powód jest dobry...Jak ktoś dłubie bezsensownie/niepotrzebnie nie mając pojęcia co robi(lub nawet robi to mało uważnie) i np. uwali EEPROM to normalne że w takim przypadku słuszne byłoby takie podejście.Co innego gdy usterka nie wynika z tego typu działań.Wtedy serwis chyba nie odmówi bo ktoś sobie sprawdził liczbę godzin.
 

11Solitary25

New member
Dokładnie, mam takie same przemyślenia, a firma Samsung w oficjalnym zapytaniu tylko taką odpowiedz mogła dać -inaczej byłoby to "przyzwolenie" na grzebanie w sofcie (a po co firmie kolejne serwisy do realizacji, kiedy zawsze mogą postraszyć utratą gwarancji -w ten sposób tylko jedna osoba na dziesięć pogrzebie w sofcie [nie liczymy użytkowników tego forum, bo tu chyba każdy grzebie :D ]). Jak padnie TV (padnie układ czy matryca) to i tak chyba nikt nie będzie próbował sprawdzać softu, co innego jak zacznie się zwieszać czy mieć "blank-screen" (odpukać). Ja ustawiłem optymalnie TV pod siebie i już tego nie ruszam...
 

Tekken666

New member
kodijak napisał:
Ja wyłączyłem ANYNET+ czy jakoś tak to się zwie bo nie mam nic innego samsunga i tylko mi to przeszkadzało.

Tak się składa że anynet działa również z innymi urządzeniami (nie tylko samsunga) a wyłączyc go można z normalengo menu.


Co do menuserwisowego to powiem tylko jedno. Wszedłem, zobaczyłem, TV się już nie włączył , wymieniłem (po znajomości) i nie ruszam i nie radze nikomu bo to co ja przeżyłem przez to menu to dziękuje.
 

Lita

New member
Tekken666 napisał:
Co do menuserwisowego to powiem tylko jedno. Wszedłem, zobaczyłem, TV się już nie włączył ,

to coś Ty w tym menu robił???

Ja wczoraj włączyłam sobie divix'y na 550 i zmieniłam menu... wszystko hula jak złoto.
W sumie to mam gwarancję obejmująca uszkodzenia również z winy użytkownika więc może aż tak się nie stresuję ;)
 

11Solitary25

New member
Tekken666 napisał:
...anynet działa również z innymi urządzeniami (nie tylko samsunga) a wyłączyc go można z normalengo menu.

-Dokładnie, ale nie każdy od ręki o tym się dowiaduje, ja dopiero po półrocznym uzytkowaniu wyłączyłem, bo zawsze wkurzało mnie jak wciskałem "Tools" na pilocie (jakoś nie wpadłem na to aby wybrać tę opcje i po prostu ją wyłączyć, hehe).
pilot -> "Tools" -> Anynet+ -> Ustawienia -> Wyłącz :) :) :)
Teraz mam super dostęp do ustawień ekranu od razu po wciśnięciu "Tools", takie proste, a takie użyteczne
 

von nogaj

New member
Pytanko-divx

to coś Ty w tym menu robił???

Ja wczoraj włączyłam sobie divix'y na 550 i zmieniłam menu... wszystko hula jak złoto.
W sumie to mam gwarancję obejmująca uszkodzenia również z winy użytkownika więc może aż tak się nie stresuję ;)
Hallo Lita
Jak włączyłeś te divx-y,pytam bo mam z nimi problem,kolega z sklepu RTV uruchomił mi ta funkcję a ja jakiś czas potem wpaliłem mu aktualizację z strony samsunga i divx-y poszły w .........Dzwoniłem do niego i krok po kroku wszedłem do menu serwisowego i klapa-nie da się już ponownie włączyć ani cofnąć aktualizacji.
 
Do góry