straciłem resztę szacunku dla Samsunga

urban13

New member
Witam Forumowiczów.
Minęło sporo czasu od mojej aktywności na forum. Wtedy, w 2016 r. byłem w przededniu podjęcia decyzji o zakupie telewizora. Po wymianie kilkunastu postów, korzystając z Waszych rad i doświadczeń wybór padł na TV Samsung UE65KS9000, który w tym roku wchodził na rynek jako nowość i zapłaciłem za niego 13 tys. zł (!). Ponieważ maił mi służyć długie lata, zdecydowałem się na kalibrację w wykonaniu uznanej warszawskiej firmy. Minęło pięć lat od zakupu i na ekranie wyskoczyła pionowa linia.... Zwróciłem sie o poradę do serwisu Samsunga. Po kilku grzecznych mailach o niczym skierowali mnie do autoryzowanego punktu serwisowego. Po otrzymaniu odpowiedzi zmroziło mnie... Diagnoza: uszkodzona matryca, naprawa niemożliwa ze względu na brak części do tego modelu (!!!). Więc TV pięcioletni kupiony za 13 tys. zł ma iść na złom ???
Może coś poradzicie co z tym fantem zrobić, bo jakoś trudno mi się pogodzić.:mrgreen:
Pozdrawiam
 

donsalieri

Active member
Bez reklam
okrągłego ci się zachciało to masz ;)
a serio to kup używany ten sam model i niech serwis przełoży matryce, jest na olx za 2700zł, swoja drogą bardzo staniał
 

urban13

New member
Hm, proszę mi wierzyć, że raczej byłem przeciwnikiem TV z zakrzywionym obrazem. Dopiero wymiana zdań na tym forum przekonała mnie, że warto kupić ten model. Nie miałem wiedzy, że te ekrany mogą być bardziej awaryjne. Faktycznie, na OLX jest ten model. Gdybym miał go kupić, to raczej nie ma sensu przekładać matrycy, bo oferowany TV jest sprawny.
 

Kleofas11

Active member
Bez reklam
Diagnoza: uszkodzona matryca, naprawa niemożliwa ze względu na brak części do tego modelu (!!!). Więc TV pięcioletni kupiony za 13 tys. zł ma iść na złom ???
W dzisiejszych czasach cena (jakakolwiek by nie była) nie jest już niestety gwarantem trwałości. A na pewno nie sprzętu RTV/AGD.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie jesteś pierwszy:
http://www.hdtv.com.pl/forum/serwis/98667-samsung-dziekuje-do-widzenia.html
Doszło do tej listy kilka sprzętów, w tym lodówka za jakieś 5-6k, telefony itp. ale już nie ma sensu uzupełniać i robić zamieszanie.

Dziś i tak nie ma to znaczenia, czy to jest Samsung, Sony, czy LG.

Aczkolwiek mój były Sharp 80" służy dalej dzielnie, będzie już 10 lat.
Inne LCD które służą jako monitoring od nastu lat świecą i to przez 24/7, co wydaje się nieprawdopodobne, ale to jeszcze modele ze starych dobrych czasów.

Tak czy inaczej, właśnie dlatego nie kupuje już drogich tv, wydasz 15-25 za tv, nie dość, że straci na wartości o połowę po 2 latach, technologicznie i tak się zestarzeje błyskawicznie, to jeszcze może paść w każdej chwili, a 2 lata gwarancji to za mało.

Przełknij, 5 lat to i tak sporo i tyle max sam dziś przewiduje kupując jakikolwiek tv, teraz tv są tanie jak barszcz, a jak chcesz coś droższego, albo na dłużej, to gwarancja 5 lat (jaka by nie była) i będziesz miał spokój.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Niestety nie dostaniesz części i faktycznie dobrze to nie wygląda.
Te modele były produkowane jako pokaz możliwości firmy.
Żaden producent obecnie nie gwarantuje matryc do wiekowych telewizorów.
Faktycznie czeka Cię zakup nowego.
Być może jedynym zadowoleniem będzie zakup dobrego modele , sprawdzonego i specjalnej cenie dla niebieskich za doznane przykrości.

Teraz kupisz dobry model nawet 86" za niewiele ponad 6 tyś zł.
 

urban13

New member
Dzięki za Wasze spostrzeżenia. Z jednej strony pięć lat to dużo, a z drugiej naprawdę niewiele. Pisanie, że jest to "wiekowy" telewizor to z całym szacunkiem jednak lekka przesada. Według mnie szanująca się firma dba o klienta i jeśli oferuje wysoko model w tak wysokiej cenie, to mimo wszystko powinna czuć się do czegoś zobowiązana. Jak widać nie dotyczy to Samsunga. Jak postępują inne firmy, nie wiem. Jakoś kolejno ufałem temu producentowi i raczej było OK. Przekornie napiszę, że gdybym nie uległ hipnozie, to miałbym do wydania sporo pieniędzy na zmianę telewizora co rok.... Nauka z tego płynie jedna, że faktycznie lepiej kupować odbiorniki ze średniej półki i niekoniecznie nowości.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Każdy ma inne potrzeby.
Dzięki temu , że są ludzie którzy kupują najdroższe modele, technologia się spłaca i tanieje.
 

ralfik77

Member
Bez reklam
No to jest, poważny argument [emoji2] .

Ja jestem za kupowaniem najwyższych modeli ale nie odrazu, tylko "po roku" od wyjścia.
 

urban13

New member
Mimo wszystko postanowiłem powalczyć i wysłałem pismo do Samsunga opisując mój przypadek. Dzisiaj otrzymałem wiadomość, której treść sprowadza się do pewnego zadośćuczynienia. Firma proponuje mi rekompensatę w wysokości 3 717,71 zł. Z treści maila wynika, że odbiornik będę musiał zwrócić. Co Wy na to ?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jak dobrze rozumiem, Samsung chce Ci wypłacić "rekompensate" za tv, który jest 3 lata po gwarancji? Wierzyć się nie chce, bierz kasę i się ciesz.
Zmień tytuł wątku, bo ewidentnie Samsungowi należy się szacunek za takie podejście ; )
 

urban13

New member
armanig - nie ma powodu żebym ściemniał. Problem leży jeszcze po innej stronie, ale o tym napiszę jutro, bo kończę pracę...:)
 

barburian

New member
Bez reklam
Samsung

Mimo wszystko postanowiłem powalczyć i wysłałem pismo do Samsunga opisując mój przypadek. Dzisiaj otrzymałem wiadomość, której treść sprowadza się do pewnego zadośćuczynienia. Firma proponuje mi rekompensatę w wysokości 3 717,71 zł. Z treści maila wynika, że odbiornik będę musiał zwrócić. Co Wy na to ?

To teraz dziękuj temu Samsungowi, bo gdybyś trafił na inną firmę na S... to byś się mógł ugryźć jedynie w piętę.
 

urban13

New member
Szanowni Koledzy, zanim zacznę dziękować Samsungowi, chciałbym przed podjęciem ostatecznej decyzji podeprzeć się Waszymi opiniami, bo są one dla mnie bezcenne. Pozwolę sobie na wypunktowanie plusów i minusów tej sytuacji.
Minusy:
1. występująca usterka w postaci pionowej linii z boku ekranu
2. Wiek odbiornika - jakby nie patrzeć pięć lat.
3. Obawa, że usterki mogą zacząć występować liczniej, włącznie z całkowitym uszkodzeniem TV
Plusy:
1. Usterka w postaci wspomnianej linii całkowicie zanika po ok. 40-50 min. po włączeniu TV (!!!???)
2. Odbiornik kalibrowany przez specjalistę
3. Kryształowo czysty obraz
4. Telewizor jakby nie patrzeć z wysokiej linii.
Proszę o szczerą i bezsstronną opinię, to w takiej sytuacji zrobiłby każdy z Was.
Ponieważ nie znam się na obecnej technologii, a moja opinia oparta jest na logice, to nie uważacie, że opinia serwisu o uszkodzeniu matrycy jest nie do końca prawdziwa ? Gdyby matryca uległa uszkodzeniu, to usterka nie znikała by po jakimś czasie... (???)
Wyprzedzając trochę decyzję, czy mogę obecnie kupić za ok. 5 tys. odbiornik nie gorszy od tego. Przypomnę UE65KS9000
 

pekus1982

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja posiadam do niedzieli, gdyż sprzedaje go znajomemu model 65MU9002.. Również wersja CURVED. Wykupiona gwarancja na 5lat, także 2 lata zostały. Jeżeli coś się stanie w tym czasie znajomy dostanie zapewne zwrot kasy lub ewentualnie propozycje innego modelu. Świeżo po zakupie dosłownie jakiś tydzień pojawił się poziomy pasek na matrycy jakieś 10cm od dołu, serwis i po 5 dniach nowa matryca. Ponowny ten sam defekt, i nowa matryca, ale jakieś zabezpieczenie dali i na nowo była sklejana obudowa gdyż zauważyłem, że pojawia się rozszczelnienie w jednym z boków.
Od tamtego momentu wszystko śmiga..
Poprzedni model 55JU6740 działa do chwili obecnej u moich rodziców.. jakieś 6lat. Także wersja zakrzywiona.

Jeżeli chodzi o sam serwis to brawa za rzetelnie podejście oraz bądź co bądź rekompensaty za tv po gwarancji. To się chwali.
Chociaż nie mała kasa została wydana.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Plusy:
1. Usterka w postaci wspomnianej linii całkowicie zanika po ok. 40-50 min. po włączeniu TV (!!!???)
2. Odbiornik kalibrowany przez specjalistę
3. Kryształowo czysty obraz
4. Telewizor jakby nie patrzeć z wysokiej linii.
Proszę o szczerą i bezsstronną opinię, to w takiej sytuacji zrobiłby każdy z Was.

Nie ma się nad czym zastanawiać. Linia pionowa, to nic nowego, sam miałem (jedna znikała, druga świeciła nonstop) i nic tutaj więcej nie wymyślisz, tv jest uszkodzony i przyjmij to do wiadomości, a nawet gdyby się udało wyeliminować usterkę, to raz, że nikt Ci tego nie naprawi gratisowo, dwa, musiałbyś dostać na taką usługę gwarancję, a taki tv sprawny i tak więcej nie jest wart.
Dodatkowe usługi w postaci kalibracji, nie mają tutaj żadnego znaczenia.

Nie patrz też co kupisz za te pieniądze, bo tu podobnie, nie ma żadnego związku.
Ja za swój dałem ponad 20k, a po 5 latach sprzedałem za 5-6k (już nie pamiętam) i to była uczciwa cena za 5 letni tv, zresztą na każdym jednym się traci, Ty dostajesz 1/3 kwoty, co jest bardzo dobrą ofertą jak za 5 letni tv, z tą różnicą, że za sprawny, a Twój jest uszkodzony, więc na prawdę nie ma się nad czym zastanawiać.

Potraktuj stanowisko z ofertą Samsunga, jako prezent świateczny, bo to ewenement.
 
Do góry