Samsung NU8072 - nowy TV porysowana matryca

Jacob901

New member
Witajcie,

mój pierwszy post, więc jeśli złe miejsce na zapostowanie tego tematu to prośba o wyrozumiałość i przeniesienie.

Ale do sedna. Kupiłem ostatnio w polskiej sieci elektromarketów Samsunga NU8072 55''.
Przetransportowaliśmy go ze znajomym ze sklepu do mieszkania. Zaczynamy unboxing. Pudełko fabrycznie nowe, nie ma co do tego wątpliwości - taśma, nienaruszone perforacje do "rozłożenia" pudełka. Folie i pianki też na miejscu.

Wyjęliśmy TV z pudełka i według instrukcji na bokach matrycy powinny być specjalne taśmy zabezpieczające matrycę do wyjmowania i przenoszenia TV. I tu pierwsze zaskoczenie, bo w moim egzemplarzu takich taśm nie było. Myślałem, że to po prostu wydrukowana instrukcja na milion modeli i może tu akurat nie ma. Ale potem jak obejrzałem kilka unboxingów na YT, to wszędzie te pasy były.

Stawiamy TV, szybki setup i wszystko działa.

Ale przy świetle dziennym następnego dnia i przy wyłączonym TV zauważyłem, że właśnie na brzegach matrycy po lewej i prawej stronie tak od połowy wysokości do samego dołu są pionowe "zaharatania" na matrycy - po prostu rysy. Tyle tylko, że zasadniczo są one usuwalne, wziąłem ścierkę z mikro i po kilku przetarciach ślad zaczyna znikać. Matryca nie jest też oczywiście pęknięta.

Nie zmienia to jednak faktu, że kupując TV co prawda ze średniej półki, ale jednak trochę kosztującego, chciałbym mieć egzemplarz, który nie jest wadliwy.

I moje pytanie, czy macie jakieś sugestie co tu zaszło, czy tv wyjechał z fabryki z taką matrycą, czy powstały np. w trakcie wyciągania z pudełka z uwagi na brak tych taśm zabezpieczających? I czy czyścić to samemu, czy dać na gwarancję/reklamację (powiem szczerze, że o ile to nic bardzo poważnego, wolałbym tego uniknąć, bo wizja ponownego rozkręcania i pakowania i transportu tego to dramat)?

Kolejne pytanie, to dlaczego nie było tych pasów zabezpieczających, czy mimo że pozostała część wyposażenia jest nowa, to czy jest możliwe że dostałem TV, który był już używany, a nie fabrycznie nowy? Chciałem to sprawdzić, ale z "cudownym" pilotem One Remote nie można dostać się do menu serwisowego, zresztą próba z pilotem na smartfonie też nie dała rezultatu.

Jak potrzebne są zdjęcia czegoś, to podrzucę w godzinach wieczornych.

No i zostają jeszcze dwie rzeczy, pozwolę sobie wszystko w jeden post wrzucić, żeby nie zaśmiecać.
Po 4 dniach korzystania zauważyłem dwie rzeczy, które mogą choć chyba nie muszą, niepokoić:
1) matryca w dolnych rogach ma ewidentnie słabsze podświetlenie - robią się takie stożki ciemniejszego podświetlenia - najlepiej widać to na białym tle. (tylko że egzemplarz który widziałem w sklepie miał tak samo albo jeszcze gorzej, plus wiem, że często takie problemy się zdarzają) Podobnie mam wrażenie że podświetlenie przy samych krawędziach bocznych jest z kolei jaśniejsze niż na pozostałej części matrycy, ale to chyba z kolei wina podświetlania krawędziowego przy takiej matrycy?

2) czasami - najczęściej i chyba wyłącznie zauważam to podczas korzystania z PS4 podpiętej do TV - podświetlenie matrycy nagle się zmienia. Czyli, jest obraz w ruchu (no bo gra) jest jasno i nagle matryca się o ton może dwa tony przyciemnia na całym obszarze. I zwykle po kilku klatkach gry wraca do pierwotnego poziomu jasności. Co może być przyczyną takiego "nietrzymania jasności". Dodam, że opcje eko są wyłączone, więc nie jest to wina wykrywania oświetlenia, wyłączyłem też kolejną opcję tj. ustawianie jasności na podstawie sceny czy coś takiego - nie jestem teraz przy TV, więc piszę z głowy, w każdym razie chodzi o opcję w zakładce eko. Tryb gry włączony. Jakieś sugestie o co może chodzić? Na forach czytałem (choć nie do tego modelu), że tak nowe tv mają, a w przypadkach Samsunga, że opcja eko mimo wyłączenia mogła się "zaciąć" i cały czas by aktywna. Hm?

Podsumowując, co radzicie, cieszyć się tym, że TV działa, czy coś działać, bo może być lepiej, ew. bo mogłem dostać używany sprzęt.
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Wg mnie dostałeś tv po zwrocie. ZAWSZE trzeba sprawdzać kupowany towar na miejscu w sklepie, a jak zamawiasz przez neta to przy kurierze. Nawet jeżeli jest "fabrycznie" zapakowany. Szczęście w nieszczęściu, że są to "tylko" rysy, ale zastanów się co byś zrobił jakby było pęknięcie? Żaden serwis/sklep by ci tego nie przyjął: "Panie, zepsułeś pan w domu jak żeś pan wyciągał z pudełka" i miałbyś pozamiatane. Wg mnie próby reklamacji tego tv też skończą się niepowodzeniem.
 

Jacob901

New member
Ok, ale przecież sprzętu się co do zasady nie sprawdza na miejscu. No jakbym rozparcelował ten TV w sklepie - po pierwsze nie wiem za bardzo gdzie - to nie wiem, jak bym go zapakował bezpiecznie do domu.

Co więcej, i tak w takiej sytuacji TV nie podlega bezpośredniemu zwrotowi tylko procedurze reklamacyjnej, więc temu samemu, co jakbym go teraz wziął.
Oczywiście z tą różnicą, że wtedy niewątpliwym byłoby że te rysy były już w pudełku, a nie zostały zrobione przeze mnie.

Ok, a można w jakiś sposób sprawdzić, czy TV był wcześniej używany? W poradnikach tutaj niestety punkt dotyczący badania czasu pracy matrycy jest pusty :(

Dodam tylko, że z oględzin które zrobiłem przy montażu i następnego dnia, to wszystkie plastiki wyglądały na fabrycznie nowe "czyste", czyli miejsca na śruby, podstawka, cały tylny panel, gniazdo CI też wygląda na czyste.
 

termin

New member
Mamy z kolegą dwa TV kupione z oficjalnego sklepu Samsung.
Również brak pasów po bokach.
Dokładnie tak samo taka odbita ryska która schodzi szmatką.
To bardziej coś odciśnięte od pudełka.
Poza tym, karton pilot plastiki stopa wszystko wygląda idealnie w stanie nienaruszonym.

Oba egzemplarze nie wykazują, żadnych problemów i chodzą bajkowo.
Nie ma co szukać dziury w całym. Ciesz się nowym TV
 

Jacob901

New member
@termin, dobrze to słyszeć. No właśnie masz rację, ogólnie jaram się i cieszę tym TV, bo jest naprawdę śliczny, ale to taki syndrom, że jak już na coś wydałeś trochę więcej niż mniej i generalnie jest super, to zaczynasz doszukiwać się problemów również tam gdzie być może rzeczywiście ich nie ma :(

@Wesley1 chyba muszę zwrócić honor, bo rozmawiając z technikiem z Samsunga powiedział, że jest zdziwiony, że nie rozparcelowałem i nie sprawdziłem go w sklepie, bo teraz to lipton, przynajmniej jeśli chodzi o uprawnienia z gwarancji.

A powiedzcie, jak z tą możliwością sprawdzenia czasu pracy matrycy? Od Samsunga dowiedziałem się, że niewątpliwie jest taka możliwość, ale oczywiście oni mi nie mogą ani udzielić tu informacji, ani powiedzieć jak to zrobić (no serio, nie spodziewałem się innej odpowiedzi) i że to mogą zrobić, ale na etapie ewentualnego postępowania sądowego, jako dowód.
Żeby chodzić do sądu to mi jeszcze daleko, ale ważne jest, że niewątpliwie taka możliwość istnieje, w takim razie może ktoś wie, jak to zrobić?
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Ok, ale przecież sprzętu się co do zasady nie sprawdza na miejscu.
Właśnie się sprawdza :) Różne rzeczy mogą się stać, np tv uległ uszkodzeniu w transporcie. Przychodzisz do sklepu, oglądasz TV na półce, podoba ci się, zamawiasz, odbierasz. Nie sprawdzasz, nie otwierasz pudełka, nie podłączasz i zabierasz do domu. W domu odpakowujesz fabrycznie zapakowany TV i niespodzianka!! - matryca jest pęknięta :) i niestety jesteś w czarnej dupie, bo nikt ci tego nie przyjmie :) Dlatego ZAWSZE sprawdzamy TV przed zapakowaniem go do domu :)
 

Waldorff

Member
Jeśli nic nie pozmieniali to:

https://www.youtube.com/watch?v=VYtLapLMFwg

W opisie filmu podane jest co i jak zrobić, aby wejść w Menu Serwisowe.
W zakładce SVC podany jest PANEL DISPLAY TIME w godzinach.
Uważaj tylko, aby nic nie pozmieniać, bo można czasem trochę namieszać. Wychodzi się chyba zwykłym wyłączeniem TV z pilota z tego co pamiętam i wejście w MS resetuje poprzednie ustawienia (np. kolorów itd), także trzeba będzie ustawić od początku.
 

Jacob901

New member
@Wesley1
@Waldorff
Przeszukałem już pół YT i Internetu, ale nigdzie właśnie nie mogę znaleźć wejścia do MS w tych modelach z 2018 r.
Niestety u mnie ta kombinacja przycisków nie działa - przynajmniej gdy stosuję to z poziomu pilota via wi-fi z telefonu. Nie wiem, może spróbować się wyposażyć w zwykły pilot, ale trudno znaleźć mi powód dla którego w ten akurat sposób miałoby to zadziałać.
Dlatego właśnie szukam tutaj, przecież na pewno ktoś ma w domu serię NU8, kto zaglądał do MS.


A co do sprawdzania... Ech, wygląda na to, że w takim razie i tak mogę mówić o szczęściu i cóż, mądry Polak po szkodzie. Dobrze że takiej, a nie rozlanej matrycy...


W kwestii zmiany jasności podświetlania w czasie używania PS4, Samsung stwierdził, że to wina PS4 lub kabla HDMI, bo w trybie gry rzekomo TV zachowuje się wyłącznie jak monitor i niczego sam nie zmienia/ustawa (cóż, nie znam się co prawda, ale trochę to dla mnie mało przekonujące, że "TV nic nie robi" gdy podpięta jest konsola, szczególnie że ta sama konsola z tym samym kablem na innym TV nie dawała takich objawów).
 

piterrrxd

New member
Nie jest do końca tak jak mówicie. Takie usterki można spokojnie zgłaszać z tytułu rękojmi w pierwszym roku od zakupu, ponieważ wtedy jest domniemanie, że wada istniała w momencie wydania towaru i to sprzedawca musi udowodnić, że było inaczej. Fakt, że sklep będzie się wykręcał od odpowiedzialności, ale z pomocą rzecznika spokojnie można temat przepchnąć.
 

LFC

New member
U mnie również te zmiany jasności czasem na konsoli występują. Nie znam się na tv, więc myślałem że mam ustawioną automatyczną jasność czy coś takiego i stąd się to bierze a tu widzę że tak nie powinno być.
 

kaper.1981

New member
Bez reklam
Zmiany jasnosci następują bo profil gra ma inną jasność niż np profil film , przy włączeniu hdr też zmiana jasnosci nastąpi to normalne i występuje w każdym tv.
 

voodoo_man

New member
Jemu nie chodzi o to, że jasnosc się zmienia podczas zmiany trybu obrazu, ale już podczas używania np trybu gra. Możesz spróbować ustawić Local dimming i contrast enhancer na wartość niska i sprawdzić wtedy czy efekt rozjasniania/przyciemniania obrazu będzie mniejszy.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
 

kaper.1981

New member
Bez reklam
Jemu nie chodzi o to, że jasnosc się zmienia podczas zmiany trybu obrazu, ale już podczas używania np trybu gra. Możesz spróbować ustawić Local dimming i contrast enhancer na wartość niska i sprawdzić wtedy czy efekt rozjasniania/przyciemniania obrazu będzie mniejszy.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Dziwna przypadłość nic takiego nie mam u siebie.
 

matkar

New member
U mnie jest podobnie na tym tv,zauważyłem to już wczesniej ale myślałem ze mi się wydaje..chodzi o to iż,przełaczam program lub na xbox itp to obraz sie rozjaśnia-głownie kolory a auto.jasnośc mam wył.trwa to ok 3 sekundy rozjasnia sie i juz:)
 

kaper.1981

New member
Bez reklam
U mnie jest podobnie na tym tv,zauważyłem to już wczesniej ale myślałem ze mi się wydaje..chodzi o to iż,przełaczam program lub na xbox itp to obraz sie rozjaśnia-głownie kolory a auto.jasnośc mam wył.trwa to ok 3 sekundy rozjasnia sie i juz:)
Trwa to 3 sekundy i co dalej.
 
Kupiłem dziś ten TV z tym że w UK. Wersje 55cali. TV oryginalnie zapakowany. Zero śladów otwierania. Oklejone tylko dolne rogi taśmą. Matryca ubrudzona (wyglądało właśnie jak ryski z lewej strony po długości boku). Ładnie zeszło chusteczką do okularów z IPA i zero śladu. TV jak nowy.
Coś musi być z pudełkami.
 
Do góry