60KU6072 nietypowy defekt czy skutek uboczny kalibracji

pijanek

New member
Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Samsunga 60KU6072:-( Od chwili zakupu przeszedłem już przez 4 wymiany matrycy z najróżniejszych powodów: brud w środku matrycy, kilkaset martwych pikseli przy krawędzi, nieregularne ciemne plamy na obrazie i ostatecznie nierównomierność szarości: lewa strona ekranu miała ciepło czerwony odcień prawa zimno niebieski. Ten ostatni problem okazuje się być częsty ponieważ zaobserwowałem go również na innych egzemplarzach

Ostatecznie dostałem matrycę, w której szarość ma jednolity odcień. Niestety na niej zaobserwowałem nowy defekt w postaci cieni (jasnych lub ciemnych) nad/pod pionowymi paskami.

Czy ktoś może miał z czymś takim styczność? Czy to wada matrycy czy doprowadzenia sygnału? Czy możliwe jest, że jest to efekt uboczny jakieś obszarowej kalibracji wykonanej w serwisie w celu ujednolicenia szarości (problem występuje dokładnie tam, gdzie poprzednie matryce miały czerwonawy odcień).

Shadows1.jpg

Shadows2.jpg


Ekran testowy
 
Ostatnia edycja:

czarek46

Banned
Cztery razy wymieniałeś matryce ??? jak miał gwarancje to powinieneś go oddać w cholerę i zamienić go na inny model lub zwrot kasy
 

pijanek

New member
Cztery razy wymieniałeś matryce ??? jak miał gwarancje to powinieneś go oddać w cholerę i zamienić go na inny model lub zwrot kasy

Tak 4 razy z czego 3 wymiany są udokumentowane (jedną wymianę odrzuciłem od razu po przyjeździe serwisu więc nawet nie podpisywałem papierów). W zależności od odpowiedzi w tym poście podejmę dalsze kroki;)
 

czarek46

Banned
Człowieku jak tv jest jeszcze na gwarancji to dzwoń do nich niech zabierają ten złom czym prędzej . Ludzie robią szum jak widzą jakiś paproch na matrycy i biorą nowy sprzęt .... 4 matryce , ja bym chyba zawału dostał przy wymianie drugiej
 

FoX88

New member
To rozmiar 60", a więc panele Sharpa tylko Samsung ma w obrębie, taka ciekawostka, ale wskazuje na możliwie mierną jakość tych paneli Sharpa.
 

pijanek

New member
Panele wyprodukowane w Slowacji (lub Slowenii). Przynajmniej tak mówiła naklejka na matrycy :) Zgodnie z sugestią sprawa wraca do serwisu (tv ma zaledwie 5 miesiecy). Problem w tym, że przy poprzednich wymianach zasugerowano mi czepialstwo i nierealne oczekiwania. Najwyraźniej taka polityka serwisów żeby zniechęcić klienta do walki. Jakby mógł zaproponować jakiś inny model będę wdzięczny (może być PW żeby nie robić out of topic)
 
D

Deleted member 121090

Guest
Głupoty tu koledze podpowiadacie.
Choćby i 20 razy mu naprawiali na GWARANCJI to nie oznacza to, że ma prawo do zwrotu TV.
Gdyby skorzystał choćby raz z rękojmi to już przy drugiej naprawie miałby prawo SKUTECZNIE zażądać zwrotu kwoty zakupu.
pijanek
To co widzisz na ekranie, to oczywiście wina TV, nie sygnału.
 

pijanek

New member
Głupoty tu koledze podpowiadacie.
Choćby i 20 razy mu naprawiali na GWARANCJI to nie oznacza to, że ma prawo do zwrotu TV.
Gdyby skorzystał choćby raz z rękojmi to już przy drugiej naprawie miałby prawo SKUTECZNIE zażądać zwrotu kwoty zakupu.

To niestety prawda, gwarancja działa tak jak chce tego producent. Tylko rękojmia jest uwarunkowana prawnie i pozwala klientowi na na zwrot przy drugiej uzasadnionej reklamacji.


To co widzisz na ekranie, to oczywiście wina TV, nie sygnału.
W pytaniu czy jest to wina matrycy czy doprowadzenia sygnału chodziło mi o panel LCD oraz doprowadzenie sygnału do niego (np. taśma pomiędzy płytą główną a panelem). Ekran testowy stworzyłem sam (plik graficzny) i jest odtwarzany z dysku pod USB (wyklucza to jakiekolwiek zakłócenia na doprowadzeniach).
 

barburian

New member
Bez reklam
Koledzy tak jak pisze kolega HQ150 tylko rękojmia i to już przy drugiej
naprawie umożliwia zwrot. Z naprawami na gwarancji można się bujać
do śmierci odbiornika lub waszej - odpukać oczywiście ...
 
D

Deleted member 121090

Guest
W pytaniu czy jest to wina matrycy czy doprowadzenia sygnału chodziło mi o panel LCD oraz doprowadzenie sygnału do niego (np. taśma pomiędzy płytą główną a panelem). Ekran testowy stworzyłem sam (plik graficzny) i jest odtwarzany z dysku pod USB (wyklucza to jakiekolwiek zakłócenia na doprowadzeniach).

A tego to się raczej tutaj nie dowiesz.
Tylko serwis po sprawdzeniu będzie znał 100% odpowiedź.
Może to wina obróbki sygnału a może wina matrycy.

Ciebie jako użytkownika to w zasadzie nie interesuje.
TV jest walnięty. A co padło to już niech oni się martwią.
 
Do góry