TV przestał widzieć serwery DLNA

Chris_M

New member
Mój TV to Samsung UE40D7000, ale o tym problemie piszę tutaj, gdyż jestem przekonany, że występuje on także w innych modelach i liczę na to, że być może ktoś już znalazł jego rozwiązanie.
Chodzi mi o funkcję DLNA, która działała idealnie, dopóki coś mnie nie podkusiło żeby na ekranie z zawartością plików video kliknąć w widoczna w prawym górnym rogu ikonkę z literami "ABC", która zmienia sortowanie wyświetlanych plików.
W momencie kliknięcia w tę ikonę, nastąpiło zerwanie połączenia z serwerem DLNA, a sama ikonka zszarzała i stała się niedostępna, jak to widać na poniższym zdjęciu:

view


Od tego momentu straciłem możliwość odtwarzania filmów z posiadanych serwerów DLNA (mam dwa: komputer stacjonarny oraz dysk sieciowy). Owszem, gdy nacisnę przycisk wyboru źródła sygnału to widzę oba serwery, ale po wybraniu jednego z nich, po chwili kręcenia młynka wyświetla się komunikat, że nie udało się połączyć z urządzeniem, a potem następny, że nie ma żadnych dostępnych plików video.
Co ciekawe, gdy wybiorę inny typ pliku (obraz lub plik dźwiękowy), to wyświetlają się one normalnie.
Dokładnie ten sam problem miałem już kilka lat temu, ale wówczas, po jakimś czasie całkiem niepostrzeżenie sam ustąpił i któregoś dnia zauważyłem, że ikonka sortowania z powrotem zrobiła się aktywna, a odtwarzanie plików wideo stało się możliwe.
Podejrzewam, że być może nastąpiła jakaś automatyczna aktualizacja firmware'u, która problem chwilowo naprawiła, ale niestety go nie wyeliminowała.
Niestety, obecnie żadne działania z mojej strony nic nie dają, ikonka sortowania wciąż jest wyszarzała i pliki video niewidoczne, a eksperymentu z aktualizacją oprogramowania nie da sie przeprowadzić, gdyż chyba mam najbardziej aktualną wersję.
 

Attachments

  • 20170525_151537a.jpg
    20170525_151537a.jpg
    164,4 KB · Wyś: 31
Ostatnia edycja:

Chris_M

New member
Dzisiaj nagle odkryłem, że ponownie wszystko samo się naprawiło!
Co więcej, opisywanego przeze mnie błędu już nie da się odtworzyć!
Ponieważ od czasu napisania mojego poprzedniego posta już nic więcej ze swoja siecią komputerową ani z systemem DLNA nie robiłem, więc jedyne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy to takie, że błąd leżał w aplikacji Smart Hub, która została zaktualizowana w międzyczasie.
Jednak sprawa wcale nie jest tak oczywista jak się na pozór wydaje, gdyż bezpośrednio po aktualizacji aplikacji Smart Hub sprawdzałem działanie systemu DLNA i wówczas błąd w dalszym ciągu występował, a pliki wideo w dalszym ciągu były nieosiągalne!
Być może późniejszy reboot komputera coś tu zmienił i umożliwił późniejsze odtwarzanie plików wideo.
 
Do góry